Royal Caribbean tilaa jälleen maailman suurimman risteilyaluksen

Aloittaja Teijo Niemelä, 06.02.2006, 10:28:36

« edellinen - seuraava »

Ville Halonen

Myös Helsingin Sanomissa alkoi tänään juttusarja (sivu B 9)
TERÄSLOHKOISTA LOMAPARATIISIKSI, jossa
seurataan vuoden ajan Genesiksen rakentamista.

http://www.hs.fi/talous/
Nettiversio valitettavasti vaatii sisäänkirjautumisen.

Kille

Kuten Turun Sanomissa sanottiin niin kyllä Genesiksen rakentamisesta ollaan ylpeitä ja siitä tehdään iso "juttu".

Olli Tuominen

Aker Yards tilaa Koneelta hissejä:

Hissejä ja liukuportaita valmistava Kone on saanut noin 15 miljoonan euron hissitilaulkset laivanrakentaja Aker Yardsilta.

Kone suunnittelee, toimittaa ja asentaa kaikki hissit Royal Caribbean International-varustamon Genesis 2-loistoristeilijään.

Genesis 2 on yhdessä ensimmäisen Genesis-ristelijän kanssa suurin koskaan rakennettu loistoristelijä. Se on 360 metriä pitkä ja siihen mahtuu 5 400 matkustajaa. Alus on valmis toimitettavaksi vuonna 2010


http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-10-05,104:4:490184,1:0:0:0:0:0:

Ville Halonen

Mielenkiintoinen huhu Wikipediassa Genesiksen tulevasta nimestä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Genesis_of_the_Seas

Toivottavasti keksivät paremman ja vielä mahtipontisemman...  ::)

Juhani Mehto

#79
Lainaus käyttäjältä: Ville Halonen - 05.10.2007, 19:48:56
Mielenkiintoinen huhu Wikipediassa Genesiksen tulevasta nimestä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Genesis_of_the_Seas

Toivottavasti keksivät paremman ja vielä mahtipontisemman...  ::)


The first ship is scheduled to be delivered in Fall of 2009 and has not yet been named, but if it is like most ships, first in class, it might be named 'Genesis of the Seas'.

Eihän tuossa sanottu logiikka pidä paikkaansa, sillä Voyager-luokkahan oli alun perin projektinimellä Eagle.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Mikko Karhu

Tuossa Wikipediassahan sanottiin, että Genesis of the Seasin ensimmäisen sisaraluksen nimi olisi Creation of the Seas.

Markus Alander

Wikipediassa lukee yhtä sun toista projektilaivojen nimistä.

Teijo Niemelä

Port Everglades yrittaa napata Genesiksen Port of Miamin nokan edesta. Uutinen loytyy osoitteesta:

www.cruisebusiness.com
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Markus Alander

Port Canaveralin luotsit ajeli Star Centerin simussa genesiksellä ja koittivat osuuko se aallonmurtajasta sisään. Huhuja oli myös jostain "genesis pier" systeemistä.

Tämähän on vain spekulaatiota mutta en jaksa uskoa että Port Everglades nyt ihan heti saa Genesistä. Toisen Freedomin ne voivat saada kun pitää lauantailaivalle saada Miamista tilaa.

matkustaja

#84
On tämä kyllä hieno juttu. Jälleen saadaan uusia laivoja maailmalle :thumb:
Terveisin, Ilari ;)

Teijo Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Markus Alander - 12.10.2007, 14:27:08
Port Canaveralin luotsit ajeli Star Centerin simussa genesiksellä ja koittivat osuuko se aallonmurtajasta sisään. Huhuja oli myös jostain "genesis pier" systeemistä.

Tämähän on vain spekulaatiota mutta en jaksa uskoa että Port Everglades nyt ihan heti saa Genesistä. Toisen Freedomin ne voivat saada kun pitää lauantailaivalle saada Miamista tilaa.

Kyselin asiaa myos Port Canaveralin risteilypomolta viime viikolla, ja han sanoi, etta eivat ihan viela taistele Genesiksen saamisesta. Heilla on kylla tulossa eteen vaylan ruoppaaminen seka muita tiettyja parannuksia, joiden hinta kipuaa USD 60 miljoonaan. Genesista varten tarvittaisiin myos kokonaan uusi terminaali, kun Port Everglades parjannee nykyisten kasvattamisella.

Port of Miamin ongelma on, etta RCI ei valttamatta voi luottaa siihen, etta Genesista varten tarvittavat parannukset saataisiin ajoissa tehtya. Kestihan juuri avattujen Carnivalinkin uusien terminaalien rakentaminen useita vuosia -- taisivat olla itseasiassa pari vuotta myohassa.

Toisaalta, ehka Genesis voisi kayttaa Miamissa kaikkia kolmea terminaalia, eli entisia 3, 4 ja 5.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Markus Alander

Enemmän mua kiinnostaa mitä Miami tekee sen turn basinin kanssa. Joskus kun ensimmäiset huhun Genesiksestä alkoi liikkua, luotsit jälleen, juttelivat että palanen pitäisi ottaa kaijasta pois jotta ne alpha, bravo charlie tolpat saadaan siirettyä tarpeeksi kauas.

Antti Numminen

#87
Muutama sivu taaksepäin oli juttua Genesis-luokan pelastusveneistä.

Totuudet julki:

370 paikkaa.

Pituutta 17,5 m, leveyttä 6,5 m, korkeutta 2,5 m, painoa 13 t.
Kaksi konetta ja katamaraani-runko.

Voi veljet, kun tollasella pelillä rupee keittiöpäälliköt pelastaa ihmisiä..

Edit: Linkki unohtui

Markus Alander

Sääliksi käy jo genesiksen perämiehiä. Vanha totuus Laivan paras show on pelastusveneharjoitus pitää jälleen kerran paikkaansa.

Lassi Liikanen

Bongasin Turun Sanomista:

"Aker Yardsin telakalla rakenteilla olevaa jättiristeilijä Genesistä uhkaa jopa juuttuminen Pernon väylän pohjamutaan, jollei myrkyllisille ruoppausjätteille löydetä läjityspaikkaa.

Vaasan hallinto-oikeus on hylännyt Aker Yardsin valituksen, jossa telakkayhtiö pyytää, että sen ei tarvitsisi kuoria ruoppausalueen pinnalta niin paksua kerrosta, kuin Länsi-Suomen ympäristölupavirasto on vaatinut.

Mitä paksumpi kuorittava kerros on, sitä enemmän syntyy saastunutta jätettä, jota ei voi läjittää mereen. Myrkylliselle jätteelle täytyy löytää sijoituspaikka, ennen kuin ruoppaamiseen voidaan ryhtyä.

- Tarkastelemme nyt kaikki mahdollisia vaihtoehtoja. Tavoitteenamme on kuitenkin päästä ruoppaamaan aluetta ensi kesänä, sanoo Turun telakan operatiivinen johtaja Jyrki Heinimaa.

Genesiksen arvioidaan valmistuvan syksyllä 2009..
"

http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-11-29,104:4:501598,1:0:0:0:0:0:
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala