Finnlinesin roro-alusten ulosliputukset/poistot

Aloittaja Pekka Laakso, 26.06.2003, 16:42:13

« edellinen - seuraava »

Jasper Kaarna

     Niin minkälaista tulevaisuutta sille finnmerchantille oikeen voi nyt povata. Piti mennä tossa eilen illalla kuvaamaan sitä ja sen potkureita, yms, mutta DAMN! kun oli allas täytetty vedellä. Olin laivan keskiosassa, kun huomasin takaluukun olevan puolittain auki, mutta kun olin kävellyt takaosan kohdalle, niin kiinni se oli. Sitten nostettiin portaikko nosturilla ja hinaaja Poseidon tuli sitten hakemaan Finnmerchantin pois. Sainpahan ainakin siitä kuvan, mutta mihin se Poseidon sen laivan oikein mahtaa viedä? ???  
    -Sompasaareenko?
    Luulenpa että ei, kun tämähän alus piti ulosliputtaa. Jos joku tietää, niin kertokoot..
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

MIHAIL

Joo. Näin ne kotimaiset taas pikkuhiljaa lähtee hulmauttelemaan muitten maitten lippuja. >:(. Luin itsekin kyseiset sanomat.
Tässä alkaa käydä kuten 80-luvulla...laivat kiireesti ulkomaille. :'(

MIHAIL

Mitkähän lähtee Sailorin ja Astrean jälkeen??? :o :o :o

Jasper Kaarna

     Toivottavasti ei vaan Antares! Transbaltica, Transfinlandica, Finnkraft, tai mikään hansa-luokan kippå! ::)
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Miran Hamidulla

#19
Lainaus käyttäjältä: Jasper K. - 19.08.2003, 20:22:37
    Toivottavasti ei vaan Antares! Transbaltica, Transfinlandica, Finnkraft, tai mikään hansa-luokan kippå! ::)
Antares on jo pitkään ollut norjalaisen varustamon omistama, mutta Finnlinesille rahdattu. Transbaltica ja Transfinlandia puolestaan ovat Finnlinesin saksalaisen tytäryhtiön omistamia. Finnkraftin lippu puolestaan on Englanti. Eli ainoat ei ulosliputetut paatit luettelemistasi ovat nuo Hansa-luokan alukset ja niistäkin vain 3 siis hulmuttelee (ainakin toistaiseksi) Suomen lippua.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Pekka Laakso

#20
Niinku tuolla jo mainitsin, suomalaiset Hansat, Clipper ja Kemira-niminen alus jäävät Finnlinesin suomalaisiksi aluksiksi.
Mika varmaan viittasi myös muihin suomalaisiin varustamoihin. Siihen en osaa nyt sanoa vielä mitään muuta että antaa tilanteen kehittyä ja toivotaan etteivät muut varustamot lähde samoihin tavoitteisiin kuin Finnlines.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

MIHAIL

Mitä isot edellä, sitä pienet(?) perässä. :(

Miran Hamidulla

Noh onhan jotain positiivistakin tapahtunut, kun perinteisesti ulkomaanlipun käyttäjänä tunnettu Containerships toi viime vuonna uuden Containerships VII:n Suomen lipun alle. Myöskin Fortum on tuonut/tuo edelleen uudisrakennuksiaan Suomen lipun alle. Finnlines tuntuu vetävän siis eri linjaa lippupolitiikassa kuin muut.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

MIHAIL

Joo, onhan Containerships ollut vahvasti Suomenlipun kannalla. :beer:
Eikä varmaan lähde ihan heti muuttamaan tuota lippua ulkomaan
lipuksi.(eivät pidä suomen lippua ihan kannattamattomana).
Ja Fortumille kymmenen pistettä ja papukaijamerkki Suomen lipun
alla seilaavasta kalustosta. :beer: :beer: :thumb: :thumb: :beer:
...ja kaikille muillekin jotka pitävät laivansa kotomaassa.

Pekka Laakso

Najaa, en laskisi Containershipsiä tohon edes mukaan, ottaen huomioon, että Containershipsin muut numeroidut alukset ovat saksalaisia rahtausaluksia, joilla ei ole mitään tekemistä Containerships Oy:n omistuksen suhteen.
Seiskan tapauksessa (ja Petsamo) yhtiö halusi itselleen aluksen ja siispä he päättivätkin tilata Seiskan itselleen eikä vain hankkia rahtaussopimusta.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pasi Leino

Ei se Fortum-yhtymä niitä laivoja vaapaaehtoisesti Suomen lipun alla haluisi pitää, vaan Fortumilla ja Suomen hallituksella on sopimus jolla esimerkiksi sota-aikana pystytään turvaamaan Suomen öljyhuolto.

Joten joillain aluksilla on pakko olla suomalainen miehistö.  :P

Pekka Laakso

Tossa sitä Mersua Raumalla. Ei siinä mitään vikaa näyttänyt olevan ja Malmökin oli maalattu uudelleen paremmalla tavalla. :)
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/p/k/pk.laakso/1061572347833.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/p/k/pk.laakso/1061572410469.jpeg

Tiettävästi tämä Finnmerchant-Vasaland-Finnkraft -kolmiodraama jatkuu vielä kahden matkan ajan.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

MIHAIL

#27
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 21.08.2003, 12:46:05
Najaa, en laskisi Containershipsiä tohon edes mukaan, ottaen huomioon, että Containershipsin muut numeroidut alukset ovat saksalaisia rahtausaluksia, joilla ei ole mitään tekemistä Containerships Oy:n omistuksen suhteen.
Seiskan tapauksessa (ja Petsamo) yhtiö halusi itselleen aluksen ja siispä he päättivätkin tilata Seiskan itselleen eikä vain hankkia rahtaussopimusta.
Niin, mutta olisihan senkin voinut liputtaa muualle(vai olisiko?), mutta lehtijutun mukaan
suomalaismiehistö ei tule montaa prosenttia kalliimmaksi kuin esim. saksalainen. :) ...nooh, ota näistä nyt selvää  :( :( ;)

Edit: Korjasin quoteen liittyvän ongelmasi

MIHAIL

No. :o  mites se nyt tolleen tuli...no,anyway ;D ;D

Miran Hamidulla

Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar