Finnlinesin roro-alusten ulosliputukset/poistot

Aloittaja Pekka Laakso, 26.06.2003, 16:42:13

« edellinen - seuraava »

MIHAIL

thank you very much! :beer: :beer: :beer:

Väyrysen Antti

#31
Containershipsillä kerrottiin, että VII:tä suunniteltaessa mietittiin tarkoin mahdollisia lippuvaihtoehtoja ja laskelmat osoittivat, että Suomen lippu tulisi Saksan lippua
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Antti Väyrynen - 22.08.2003, 22:16:13
Containershipsillä kerrottiin, että VII:tä suunniteltaessa mietittiin tarkoin mahdollisia lippuvaihtoehtoja ja laskelmat osoittivat, että Suomen lippu tulisi Saksan lippua halvemmaksi.
Niinpä, ja siksi alus tilattiin itse eikä tehty sopimuksia esim. Wegenerin varustamon kanssa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Miran Hamidulla

#33
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 19.08.2003, 14:17:32
Dodii, Kymen Sanomat kertoo, että pian aloitetaan yt-neuvottelut Finnsailorin ja Astrean poistamiseksi Suomen lipulta. Astrean tulevista vaiheista ei ole vielä tietoa ja Sailor mennee jo lupaillulla tavalla Nordö-Linkille.
Nyt Nordö-Linkin kerrotaan suunnittelevan neljännen aluksen asettamista Malmö-Travemünde linjalle tammikuusta 2004 alkaen. Mahtaisiko tämä merkitä sitä, että Finnsailor ei pelkästään siirry Nordö-Linkin omistukseen, vaan myöskin sen liikenteeseen?
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Pasi Leino

Aika varmasti, tai joku Hansa-laivoista vaihtaa sille linjalle

Väyrysen Antti

#35
Finnlines harkinnee taas kahden laivan ulosliputtamista. Ainakin toinen näistä olisi
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Pekka Laakso

Mitä todennäköisimmin Nordö-Linkin käyttöön menisi Finnsailor, jos ne tarvitsisivat lisäkapasiteettia. Sailorhan on jo niille tuttu ja sehän on siirtymässä niiden omistukseen.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Antti Väyrynen - 13.09.2003, 13:31:56
Finnlines harkinnee taas kahden laivan ulosliputtamista. Ainakin toinen näistä olisi Hansa-laiva. Tämmöistä olen kuullut.

    Ei ei ei ei ei ei ei ei, sanon minä! >:(
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Jasper Kaarna - 13.09.2003, 15:59:19
Lainaus käyttäjältä: Antti Väyrynen - 13.09.2003, 13:31:56
Finnlines harkinnee taas kahden laivan ulosliputtamista. Ainakin toinen näistä olisi Hansa-laiva. Tämmöistä olen kuullut.

    Ei ei ei ei ei ei ei ei, sanon minä! >:(

    Tarkoitin siis sitä, että ei kyllä hyvä, että vielä Hansa -luokan laivakin lähtee. :(
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

MIHAIL

Hyvä Finnlines! :finger:. Reipasta meininkiä....taas! :finger:

Pasi Leino

No olihan sen nyt joskus tapahduttava, ei tässä montaa vuotta Finnlines Suomen lippua liehuta ja sehän on tiedetty jo pitkän aikaa.

Salomon Kaukiainen

Jokin aika sittenhän oli huhua että Finnfellow tulisi siirtymään FinnLinkille vuodenvaihteessa, jolloin se arvatenkin korvaisi Finnsailorin.

Mitäköhän sitten Saksan reitille tulee tilalle, jos tulee? Vanhan kaavan mukaan seuraavana tietysti nähtäisiin Stena Hollandica... ;)
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

Miran Hamidulla

Joo Stena Hollandicaahan on välillä huhuiltu myytäväksi Finnlinesille niin meillä kuin muualla, mutta Stenalla ei kyllä tällä hetkellä ole yhtään uudisrakennusta, jolla se voisi sen korvata. Voi tosin olla niinkin, ettei Finnlines välttämättä halua pitää jatkossa Saksan reitillä viittä laivaa, koska Scandlines on pian tulossa Suomi - Saksa matkustajarahtiliikenteeseen, jolloin liikenteeseen saattaa tulla jo ylikapasiteettia.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Pasi Leino

#43
Aika tyhmää jos Finnfellow siirtyisi FinnLinkille, Finnclipperin ja Finneaglen suuret matkustajakapasiteetit menevät jo hukkaan niiden ottaessa vain 119 matkustajaa (ja nekin rekkakuskeja). Ois järkevämpää siirtää Hansat Finnlinkille ja FC ja FE FF:n pariksi Hansa-linjalle.  :-\

Miran Hamidulla

#44
Lainaus käyttäjältä: Pasi Leino - 14.09.2003, 19:56:59
Aika tyhmää jos Finnfellow siirtyisi FinnLinkille, Finnclipperin ja Finneaglen suuret matkustajakapasiteetit menevät jo hukkaan niiden ottaessa vain 119 matkustajaa (ja nekin rekkakuskeja). Ois järkevämpää siirtää Hansat Finnlinkille ja FC ja FE FF:n pariksi Hansa-linjalle.  :-\
Kyllähän FinnLink nykyään matkustajiakin kuljettaa. Luulisin kyllä, että jos FF siirtyisi FinnLinkille voitaisiin FinnLinkin matkustajaliikennettäkin varmasti kehittää enemmän, jos kaikki kolme laivaa reitillä olisivat näitä isoja "Stena SeaPacereita".
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar