Uusi Kotka - Pietari katamaraanilinja

Aloittaja Arttu Laaksonen, 14.05.2004, 20:47:25

« edellinen - seuraava »

Wirrankosken Rami

#30
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 23.01.2005, 17:13:57

Mahtaako olla, taitaa kuva vain olla otettu niin salakavalasta kulmasta ettei toinen runko meinaa näkyä. ::)

Ei pidä paikkansa. Kun katsoo tuota "monohull"-kuvaa niin siinä näkyy brykan etuseinä myös, joten toisenkin rungon pitäisi näkyä kunnolla!

Pekka Laakso

#31
Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 23.01.2005, 17:23:01
Ei pidä paikkansa. Kun katsoo tuota "monohull"-kuvaa niin siinä näkyy brykan etuseinä myös, joten toisenkin rungon pitäisi näkyä kunnolla!
Tätäkö kuvaa tarkoitat? ??? Kyllä minusta siinä näkyy hieman toisen rungon keulaa, jos katsoo tarkkaan ja pitäydyn salakavalan kuvakulman teoriassa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Wirrankosken Rami

Juuri tuota kuvaa. Jos tuosta kulmasta toinen keula ei näy niin sen on oltava ainakin metrin sb-keulaa lyhyempi!
Ei kait venäläisuilläkään nyt noin "salakavalia" objektiiveja ole? ;D
Itse veikkaisin, että tuosta kuvasta on syystä tai toisesta retosoitu se toinen keula pois.

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 23.01.2005, 17:23:01
Ei pidä paikkansa. Kun katsoo tuota "monohull"-kuvaa niin siinä näkyy brykan etuseinä myös, joten toisenkin rungon pitäisi näkyä kunnolla!
Itseasiassa noissa molemmissa Alienin kuvissa taitaa näkyä vain komentosillan etuseinän toinen puoli! :o Sillä silta taitaa todellisuudessa olla muodoltaan terävä ja neli-ikkunainen eikä tylppä ja kaksi-ikkunainen, kuten nuo Alienin kuvat antavat ymmärtää tai sitten tuota aluksen siltaa on uudistettu jossain vaiheessa(tai Venäjällä on kaksi ihan samannimistä ja näköistä alusta, jotka eroavat toisistaan brykan osalta). Katsokaapa näitä kuvia ja verratkaa niitä noihin Alienin sivuilla oleviin kuviin...



Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Mikko-Oskari Koski

#34
Joo, katamaraanihan se sittenkin näyttää olevan. Mutta aikamoinen herneenpalko silti ylittämään Tammionselkää. Auvisen Viklat saattavat vielä joutua avustustöihin, mikäli Kapitan Korsakille tosiaan myönnetään lupa liikennöidä Suomen vesille. Mikä ei siis vielä ole mitenkään varmaa... ::)
Kokonaan eri asia on, saako varustamo suomalaisasiakkaita Savonlinjan kuristavan kilpailun paineessa..?
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Wirrankosken Rami

En kyllä vieläkään pysty kuvittelemaan miten tuossa ylempänä mainitussa kuvassa se toine keula voi kadota? Kun katsoo aluksen korsteeneja niin kuvakulma on kyllä aika lailla keulastapäin otettu! Jos toinen ponttooni jäisi toisen taakse, olisi kuvassa korsteenit myös toisetnsa takana tai ainakin ihan vierekkäin - vai olenko väärässä?

Miran Hamidulla

#36
Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari_Koski - 24.01.2005, 16:10:50
Kokonaan eri asia on, saako varustamo suomalaisasiakkaita Savonlinjan kuristavan kilpailun paineessa..?
Kun ottaa huomioon yhtiön vaatimattoman markkinoinnin Suomessa (siitäkin huolimatta, että yhtiö järjesti matkamessuilla kaksi tiedotustilaisuutta), niin veikkaisin, että silti päätarkoitus on venäläisasiakkaiden kuskaaminen suomalaisasiakkaiden osuuden ollessa sangen marginaalinen, kuten Kotkan matkailupalvelukin antoi ymmärtää. Yhtiön aikatauluhan on erinomainen venäläisasiakkaille, jotka haluavat viettää viikonlopun Kotkassa/muualla Suomessa. Sensijaan suomalaisasiakkaille aikataulu on Pietarin saapumis- ja lähtöaikojen puolesta sangen epäkäytännöllinen.

Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 24.01.2005, 17:35:11
En kyllä vieläkään pysty kuvittelemaan miten tuossa ylempänä mainitussa kuvassa se toine keula voi kadota? Kun katsoo aluksen korsteeneja niin kuvakulma on kyllä aika lailla keulastapäin otettu! Jos toinen ponttooni jäisi toisen taakse, olisi kuvassa korsteenit myös toisetnsa takana tai ainakin ihan vierekkäin - vai olenko väärässä?
Onko tällä loppujen lopuksi mitään merkitystä itse aluksen ja sen liikenteen sekä koko keskustelun kannalta, kun todellisuudessa alus kuitenkin on ilmiselvästi katamaraani, ja toinen runkokin on selvästi erotettavissa tuosta kuvasta jota väität käsitellyksi?
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 24.01.2005, 18:12:51
Onko tällä loppujen lopuksi mitään merkitystä itse aluksen ja sen liikenteen sekä koko keskustelun kannalta, kun todellisuudessa alus kuitenkin on ilmiselvästi katamaraani, ja toinen runkokin on selvästi erotettavissa tuosta kuvasta jota väität käsitellyksi?

Ei, ei vähääkään merkitystä kuten ei yhtään millään muullakaan täällä keskustellulla asialla koko maailmankaikkeuden mittapuuhun verrattuna ::)
Mutta siitä huolimatta: minä EN NÄE TUOSSA KUVASSA TOISTA RUNKOA! Kait olen tullut sokeaksi... ::) ;D

tporko

Rami, älä sure, en minäkään siinä näe sitä mitä sinäkään et näe... Meikäläiselle nyt ei kyllä olisi ensimmäinen eikä viimeinenkään kerta, kun jää jotain näkemättä... Tai sitten näen jotain mitä ei ole tarkoitettukaan mun silmille...  ;) No joo, mutta siis, katamaraanin häkkyrältähän tuo kyllä todisteiden valossa erehdyttävästi muistuttaa...  :deal:

Pekka Laakso


Tuossa nyt se kuva onlinenä (copyright: Alien Shipping). Rami olkoon hiljaa, muut saavat puolestani jatkaa keskustelua. ::) ;)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Heikki Helen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 24.01.2005, 23:39:58
Tuossa nyt se kuva onlinenä (copyright: Alien Shipping). Rami olkoon hiljaa, muut saavat puolestani jatkaa keskustelua. ::) ;)

Itse näen sen vasemman keulan aavistuksen toisen yläpuolella... ei siitä paljoa näy mutta näkyy kuitenkin... myös sen varjo näkyy... jos joku ei näe samaa, niin tervemenoa näöntarkastukseen... ei millään pahalla, mutta ei hyvälläkään...  :D ;D
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Pekka Lappalainen

Jep, on se siellä. Kuvakulma vaan on aika erikoinen esittelymateriaaliksi, toisaalta niin on esitekin.
Support your local Search And Rescue-operator! Get lost!

tporko

Hyvinhän se tuo kuva sopii linjaan kaiken muun kanssa...  ;) ;D Ei muuta kun porukalla sitten testaamaan tuon merenkulkuominaisuudet, jos liikenne joskus todellakin alkaa toden teolla. Mielenkiintoista vaan nähdä, tuleeko Pietarin päässä tällä kertaa mukaan kuvioihin mitään viranomaispuolesta aiheutuvia ongelmia, kun kyseessä on sikäläinen puulaaki...  ::)

Timo Lehtinen

Heräsi tässä kysymys että tietääkö joku onko tuo Kapitan Korsak ylipäätänsä koskaan ollut missään liikenteessä ja jos on niin missä? Kovin uudelta alus ei näytä vaikka onkin valmistunut 1995. Varmasti ollut jossain liikenteessä vai onko vaan seisoskellut jonkun takapihalla käyttämättömänä. Eli tietääkö joku?
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Mikko-Oskari Koski

Saaristouutisten numerossa 1/2005 on kuva Kapitan Korsakista vauhdissa. Kuvan(kin) perusteella se tosiaan on katamaraani... ;D ::)
Tässä vielä sumuisen päivän pelastava linkki sarjassamme "suomenkielisiä klassikoita väärästä päästä":
http://fin.alienshipping.ru/

Kotkan satamasta puheenollen: tietääkö joku, onko sen matkustajapalveluvalmiuksiin tarkoitus tehdä huomattaviakin parannuksia, mikäli sekä Alienin että Sillamäen yhteydet toteutuvat? Kaiketi näiden olisi jo "yleisten syiden"takia aiheellista käyttää samoja satamapalveluja. Kristinan terminaalintapaiseen Kapitan Korsak kyllä mahtuisi, vaan mites tuo Sillamäen lautta (St.Ola?)?
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950