Silja Europa rahdataan Australiaan

Aloittaja Joni Huopana, 21.07.2014, 10:21:22

« edellinen - seuraava »

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Reijo Moisio - 12.01.2016, 12:06:22
Eipä Colombossa ainakaan kylkiä valkoiseksi maalattu.
Mikähän porukka Europan Välimerelle tuo?
https://www.instagram.com/p/BAYz3FYujw9/

Virolaisia näyttäisi olevan Colombosta jatkava miehistö, ainakin mitä tuosta hehkutuksesta voi päätellä:

Lainaait was a long but cool journey. we made it to the vessel. now we come back to estonia but it's going to take more than just 20 hours. india ocean here we come!

https://www.instagram.com/p/BAKXzdBJg_R/

Petri Isomäki

Europan pienestä autokapasiteetista ja liian runsaasta hyttikapasiteetista kun on tässä jonkin verran lätisty niin on oisko sen nyt oikeastaan mikään mahdoton projekti purkaa 5. kannen hyttejä pois ja tehdä siitä garage kuten Amorellassakin on? Kai sinne se parisataa autoa (ehkä enemmänkin) saataisiin mahtumaan? Koneet voi aina kunnostaa, eri asia on tietysti se onko se kannattavaa...

Kalle Id

Tämä on tosi mielenkiintoinen kysymys, johon itsekin haluaisin kuulla asiaa paremmin tuntevien mielipiteen. Mututuntumalta sanoisin, että garagen lisääminen ei varmasti ole mahdotonta. Sen sijaan onko pelkkä garage riittävä... olisiko teknisesti mahdollista purkaa hytit ja muut rakenteet viitos- ja kuutoskansien sisältä niin, että laivaan saataisiin tarvittaessa kaksi täysikorkuista autokantta? (Siis niin, että ylemmälläkin autokannella jäisi hytit sivuille).

Timo Selkälä

Käsittääkseni ei olisi hyvä idea. Autot ovat painavampia kuin hytit. Sillä on jo nykyisellään valtava ja painava kansirakennelma, joten luultavasti joutuisi jostakin keventämään. Teknisesti kaikki on mahdollista, mutta jostakin joudutaan kompromissaamaan. Tuo on kuitenkin jo vanha laiva ja jokainen investointi on kuoletettava suht lyhyessä käyttöajassa.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Kai Heino

S.E. On saapunut Punaiselle merelle.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Harri Muhonen

Komentosillalla on olleet nupit kaakossa ja hyvin tuo näyttää matkaa taittaneen, jos nuo Marine Trafficin lukemat pitävät paikkansa.
"Speed recorded (Max / Average)    22.9 / 18.9 knots"

Kai Heino

Taitaa olla 18,9 solmua keskinopeus 23.46- 00.13 utc, jolloin S.E. on antanut signaalia.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Juha Hietikko

Voisiko tuon marinetrafficin kuvan tulkita niin, että tuo Marwah-7 tankkeri tankkaa Europaa, kun on kyljessä kiinni? Europa ankkurissa sataman ulkopuolella.
https://www.marinetraffic.com/fi/ais/home/shipid:1219935/zoom:10
Ennen oli miehet rautaa ja laivat oli puuta, vaan kuinka on nyt...

Harri Anttila

Desings -93 selaillessani ja Europan kansikarttoja tutkiessani tuli niinkin "hullu" ajatus mieleen kun laivan jatkaminen n.30 metrillä !
Eikö tällöin jatkopalassa saataisi kantavuutta, lisää kaistametrejä ja juuri se 5/6 kansille garage ja samalla niistä poistuvia matkustaja/miehistöhyttejä juuri sinne "palaseen".
Samalla koko 2-kerros voitaisiin muuttaa garage-käyttöön ja/tai tyyliin Grace.

Ok -Europalla on ikää, mutta niin on esim Stena Sagallakin ja ainavaan sekin porskuttaa.
Tallink ei moista laivaa tarvinne mutta juuri S.Sagan tai C.of Scandinavian se saattaisi tällöin korvatakkin
Ok 2, ne paljon puhutut Pääkoneet, päästöt jne -oma lukunsa ja hintansa.

Mutta tämä olikin vain ajatelma.

Mikko-Oskari Koski

Parikymmentä vuotta sitten tuossa olisi saattanut jokin idea ollakin; siis bisnesmielessä, vakavuuskysymyksiä kommentoikoon ne, jotka sen puolen paremmin ymmärtävät. Nyt kyseessä on kuitenkin niin vanha ja kulunut alus, ettei kovin suuria säätöjä liene enää mielekästä tehdä.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950


Johannes Selänpää

Tallink Eestin Facebook- sivulla oli joku kysynyt, miksi Europa seisoo Napolin satamassa jo toista päivää ja sieltä oli vastailtu, että tehdään jotain korjauksia.
LainaaSilja Europa on seal hetkel lühiajalises, planeeritud dokis, mille raames tehakse mõningaid renoveerimistöid.

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 23.01.2016, 16:12:38
Siellä on toinen entinen Rederi Ab Sliten alus. Ms Bluefort kuuluu nykyään Bridgemansille. SE käynee siellä kaveria moikkaamassa ja jättänee sinne Bridgemansin kamat.

Telakka-altaassa Silja Europa näyttää nyt köllöttävän, Bluefort laiturissa altaan vieressä.

Silja Europalle on AIS:iin tullut saapumisaika Algecirasiin ES ALG ETA: 2016-01-31 06:00, joten kai se kohtapuolin lähtee.

Kai Heino

S.E. has left the port of Naples.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Jani Tarkkinen

Miksei Europa mene muuten Kielin kanavan kautta? Onko liian iso?