Maailman ensimmäinen itämerellä sijaitseva Burger King avataan Tallink Starille

Aloittaja rasanttu, 23.10.2015, 12:57:24

« edellinen - seuraava »

rasanttu

EDIT: Uutista päivitetty. Alkuperäisen uutisen mukaan kyseessä oli maailman ensimmäinen laivalla sijaitseva Burger King, mutta tämä ei pidä paikkaansa.

http://www.tallinksilja.fi/23.10.2015-maailman-ensimmainen-laivalla-sijaitseva-burger-king-ravintola-tallink-starille
http://www.tallinksilja.fi/23.10.2015-maailman-ensimmainen-itamerella-sijaitseva-burger-king-ravintola-tallink-starille

Maailman ensimmäinen merellä seilaava BURGER KING® -ravintola avataan Tallinkin Star-pikalaivalle Helsinki–Tallinna-reitille vuoden 2016 alkupuolella. AS Tallink Gruppin ja Restel Oy:n edustajat allekirjoittivat sopimuksen eilen Helsingissä.

AS Tallink Gruppin johtokunnan jäsenen Lembit Kitterin mukaan BURGER KING® -ravintolakonseptin valintaan pikalaivalle vaikutti tuotteiden samankaltaisuus. "Sekä Tallink Shuttle -laivat että BURGER KING® -ravintolat tarjoavat asiakkaille nopeita, luotettavia ja korkealuokkaisia palveluja. Pikalaivojemme matkustusaika on vain kaksi tuntia, joten maailmanlaajuinen pikaruokakonsepti tarjoaa mieluisan vaihtoehdon matkustajillemme", Kitter sanoo.

Restel Oy:n toimitusjohtaja Mikael Backman toteaa, että yhtiö on erittäin iloinen yhteistyöstä AS Tallink Gruppin kanssa ja odottaa innolla maailman ensimmäisen laivalla sijaitsevan BURGER KING® -ravintolan avaamista. "Nämä kaksi vahvaa brändiä täydentävät toistensa palvelutarjoomaa. BURGER KING® -ravintola sopii erinomaisesti nopean matkustamisen Helsinki–Tallinna-reitille, jolla uskomme olevan kysyntää liekillä grillatuille ja asiakkaiden toiveiden mukaan valmistettaville hampurilaisillemme", kertoo Restelin toimitusjohtaja Mikael Backman.

BURGER KING® -ravintola rakennetaan Star-laivalle alkuvuoden telakoinnin aikana, ja ravintola avataan ensimmäisen vuosineljänneksen aikana. Ravintola rakennetaan 9. kannelle Quick&Easy-ravintolan tilalle, jossa on ollut tarjolla pizzoja ja hampurilaisia. BURGER KING® -ravintolaan tulee lähes 300 asiakaspaikkaa, mutta take away -palvelun myötä tuotteita on mahdollista nauttia laivan muissakin tiloissa. Ravintolan työntekijät koulutetaan ja perehdytetään ravintolaketjun kansainvälisen konseptin mukaisesti.

Timo Selkälä

Ja siten palaamme vuoteen 1992 & McDonaldsiin Europalla. Pyörä keksitty uudelleen...
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Johan Snellman

On aina helppoa sanoa maailman suurin tai maailman ensimmäinen. Raumalla rakennettiin Burger King jo v 2001 valmistuneeseen Irish Ferriesin ULYSSES autolauttaan. Alus ajaa edelleen reitillä Dublin-Holyhead.

Tero Lindfors

Ja jos konsepti toimii, rakennetaan samanlainen varmaan uutenkin Shuttleen.

rasanttu

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 23.10.2015, 13:03:14
Ja siten palaamme vuoteen 1992 & McDonaldsiin Europalla. Pyörä keksitty uudelleen...

Uskon, että pikaruokaravintola sopii huomattavasti paremmin Tallinnan ja Helsingin väliseen liikenteeseen kuin Turku tai Helsinki Tukholma liikenteeseen.

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Santtu Räsänen - 23.10.2015, 16:46:46
Uskon, että pikaruokaravintola sopii huomattavasti paremmin Tallinnan ja Helsingin väliseen liikenteeseen kuin Turku tai Helsinki Tukholma liikenteeseen.

Riippuu varmaan siitä, kenen kannalta asiaa katsoo - ja mikä on hintataso! Minä ainakin olen jäänyt kaipaamaan kafeterian kohtuuhintaisia annoksia, joita ei ainakaan Vikingin Helsinki - Tukholma vuoroilla näytä enää olevan, mahtaako olla Turun vuoroillakaan.

Kalle Id

Onko Restelin toimitusjohtaja Mikael Backman muuten entinen Vikingin toimitusjohtaja vai vaan joku toinen saman niminen?

Petri Helenius

#7
Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 24.10.2015, 01:27:15
Onko Restelin toimitusjohtaja Mikael Backman muuten entinen Vikingin toimitusjohtaja
Sama mies.

http://www.restel.fi/restel/ajankohtaista/mikael-backman-restel-konsernin-toimitusjohtajaksi

Aiemmin Mikael Backman on toiminut useissa eri johtotehtävissä Royal Caribbean varustamossa Yhdysvalloissa. Viimeksi, vuodesta 2010 tämän vuoden kevääseen, hän työskenteli Viking Linen toimitusjohtajana.

Juha-Matti Keto-Tokoi

Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 23.10.2015, 20:08:10
Riippuu varmaan siitä, kenen kannalta asiaa katsoo - ja mikä on hintataso! Minä ainakin olen jäänyt kaipaamaan kafeterian kohtuuhintaisia annoksia, joita ei ainakaan Vikingin Helsinki - Tukholma vuoroilla näytä enää olevan, mahtaako olla Turun vuoroillakaan.

Löytyy edelleen kummaltakin laivaltaTurun linjalla. Siljan tilannetta en nyt muista.

Pete Lehto

Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti Keto-Tokoi - 24.10.2015, 19:17:55
Löytyy edelleen kummaltakin laivaltaTurun linjalla. Siljan tilannetta en nyt muista.

Keväällä BP:ltä löytyi "lautanen täyteen muusia ja lihapullia" -tyylinen edukkaampi vaihtoehto, mutta Galaxyltä en vastaava grilliä löytänyt elokuussa. Tarkistan asian viikonloppuna.  :)

Marko Mäkelä

Asiahan ei mulle kuulu mut kuka menee laivalle syömään pottumuusia ja lihapullia kun niitä saa maistakin,minä vaan kysyn? Ehkä tuo Burger King voi tuollasella kahden tunnin linjalla toimiakin tai sitten ei toimi aika sen näyttää.
Itse kyllä tykkään laivalla syödä hyvin kuten vaikka Happy Lobsterissa.

Pasi Saarinen

Lainaus käyttäjältä: Marko Mäkelä - 26.10.2015, 13:53:06
Asiahan ei mulle kuulu mut kuka menee laivalle syömään pottumuusia ja lihapullia kun niitä saa maistakin,minä vaan kysyn? Ehkä tuo Burger King voi tuollasella kahden tunnin linjalla toimiakin tai sitten ei toimi aika sen näyttää.
Itse kyllä tykkään laivalla syödä hyvin kuten vaikka Happy Lobsterissa.

Meitä on niin moneen lähtöön ja esim. reittimatkustajat eivät välttämättä hae matkalta mitään suurempia nautintoja vaan haluavat vaan päästä esim. Turusta Tukholmaan tai päinvastoin.

Junno Pekola

Lainaus käyttäjältä: Marko Mäkelä - 26.10.2015, 13:53:06
Asiahan ei mulle kuulu mut kuka menee laivalle syömään pottumuusia ja lihapullia kun niitä saa maistakin,minä vaan kysyn? Ehkä tuo Burger King voi tuollasella kahden tunnin linjalla toimiakin tai sitten ei toimi aika sen näyttää.
Itse kyllä tykkään laivalla syödä hyvin kuten vaikka Happy Lobsterissa.
Tarvematkustajat ja osa risteilymatkustajista. Tallinnan linjalla moni matkustaja hakeutuu vasta maissa syömään. Tosin esimerkiksi pelkkiä nestetuliaisia (omaan käyttöön) hakevat hyödyntävät usein myös laivan ravintolapalveluita.

Yllä oleva teksti edustaa vain henkilökohtaista mielipidettäni eikä se ole sidoksissa mihinkään organisaatioon.

Pete Lehto

Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 23.10.2015, 20:08:10
Minä ainakin olen jäänyt kaipaamaan kafeterian kohtuuhintaisia annoksia, joita ei ainakaan Vikingin Helsinki - Tukholma vuoroilla näytä enää olevan, mahtaako olla Turun vuoroillakaan.
Lainaus käyttäjältä: Juha-Matti Keto-Tokoi - 24.10.2015, 19:17:55
Löytyy edelleen kummaltakin laivaltaTurun linjalla. Siljan tilannetta en nyt muista.
Lainaus käyttäjältä: Pete Lehto - 26.10.2015, 12:43:51
Tarkistan asian viikonloppuna.  :)

Galaxyn kahvilassa en nähnyt sellaista tiskiä josta olisi ainakaan itse saanut ottaa ruokaa, mutta BP:llä löytyi, eli ruokaa just niin paljon kuin lautaselle mahtuu. Olikohan Menu nimetty oikein "Meatball grill" tjsp.

Jari Mattila

Lainaus käyttäjältä: Marko Mäkelä - 26.10.2015, 13:53:06
Asiahan ei mulle kuulu mut kuka menee laivalle syömään pottumuusia ja lihapullia kun niitä saa maistakin,minä vaan kysyn? Ehkä tuo Burger King voi tuollasella kahden tunnin linjalla toimiakin tai sitten ei toimi aika sen näyttää.
Itse kyllä tykkään laivalla syödä hyvin kuten vaikka Happy Lobsterissa.

Lainaus käyttäjältä: Pasi Saarinen - 26.10.2015, 14:39:12
Meitä on niin moneen lähtöön ja esim. reittimatkustajat eivät välttämättä hae matkalta mitään suurempia nautintoja vaan haluavat vaan päästä esim. Turusta Tukholmaan tai päinvastoin.

Lainaus käyttäjältä: Junno Pekola - 29.10.2015, 21:29:45
Tarvematkustajat ja osa risteilymatkustajista. Tallinnan linjalla moni matkustaja hakeutuu vasta maissa syömään. Tosin esimerkiksi pelkkiä nestetuliaisia (omaan käyttöön) hakevat hyödyntävät usein myös laivan ravintolapalveluita.

Pitää tietysti muistaa myös pienten lasten kanssa matkustajat. Lapset ovat yleensä hieman kranttuja sapuskan suhteen ja haluavat sitä pottumuussi&lihapulla mössöä. Buffetistahan sitä yleensä saa(?), mutta ehkä vanhemmat haluaisivat mielummin hieman nautiskella ja fiilistellä kunnon ravintolassa.

Aikoinaanhan Serenadella/Symphonyllä oli promenaden takaosassa joku hampurilaisia, ranskalaisia perunoita ym. tarjoava paikka (siinä missä on nykyisin Old Port Pub). Oliko se sitten Seaside Cafe vai Joe's Place sitä en muista.