Liikennevirasto tilaa jäänmurtajan Helsingin telakalta

Aloittaja Tuomas Romu, 27.11.2013, 16:47:10

« edellinen - seuraava »

Matti Rainio

Aamutuimaan ei näyttäisi olevan telakalla aktiviteettiä. Telakan ovet edelleen kiinni.
Olisikohan float out viivästynyt?

Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!


Olli Tuominen

Tässä vielä muutama kuva lisää toiselta puolelta Hietalahtea.

Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

#95
Tästä Polariksesta herää väkisin kysymys, miten murtajat aiotaan sijoittaa sen valmistumisen jälkeen? Otetaanko Otso tai Kontio Voiman kyljelle, jolloin kaikki olisivat pareittain laiturissa, vai esimerkiksi siten, että Otso muuttaisi kokonaan Raumalle majailemaan? Laiturin ulkopään vastakkaiselle puolelle Hansen vanhaan paikkaan ei kelluvan konttorin vuoksi oikein taida enää Voimaakaan mahtua? En ole muuten tarkistanut laiturialueen syväyttä, onko siis koko laiturin mitalta sama kulkusyväys, vai madaltuuko pohjukkaan (Voiman laituripaikka) mentäessä?
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#96
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 30.01.2016, 16:11:00
Tästä Polariksesta herää väkisin kysymys, miten murtajat aiotaan sijoittaa sen valmistumisen jälkeen? Otetaanko Otso tai Kontio Voiman kyljelle, jolloin kaikki olisivat pareittain laiturissa, vai esimerkiksi siten, että Otso muuttaisi kokonaan Raumalle majailemaan? Laiturin ulkopään vastakkaiselle puolelle Hansen vanhaan paikkaan ei kelluvan konttorin vuoksi oikein taida enää Voimaakaan mahtua? En ole muuten tarkistanut laiturialueen syväyttä, onko siis koko laiturin mitalta sama kulkusyväys, vai madaltuuko pohjukkaan (Voiman laituripaikka) mentäessä?

Siinä Hansen paikassa taisi olla 6,5-7 metriä joskus anno 1997. Voiman paikalla lienee 7,5 metriä eli sitä Voimankin paikkaa pitäisi ruopata Polarikselle? Otson/Kontion "paripaikalla" on yli 20 metriä, koska siinä oli Valmetin uivan telakan "upotuspaikka" ennen Vuosaareen muuttoa 1974 ja murtajien tuloa 1975.

Polariksen miehitystä ei tietääkseni ole sovittu vaan sen saattaa miehittää joku muu varustamo Arctian sijaan omistuspohjasta huolimatta. (Mikä saattaa sekin muuttaa kuvioita. Olisi mielenkiintoista jos Arctian omistaman, mutta esim. turkulaisen firman miehittämä alus olisi Arctian aidan sisäpuolella.)
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juha Hietikko

Onkohan tuo Polaris vielä näkyvillä Hietalahdessa, jos sitä lähtee katsomaan?
Ennen oli miehet rautaa ja laivat oli puuta, vaan kuinka on nyt...

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Juha Hietikko - 04.03.2016, 15:35:04
Onkohan tuo Polaris vielä näkyvillä Hietalahdessa, jos sitä lähtee katsomaan?

Siellähän se edelleen nököttää.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Janne Koskinen

Valmistuuko huhtikuussakaan?

Eka koeajokin ajamatta?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Tuomas Romu

#101
IHS Sea-webissä on optimisesti "2016-11-01", mutta Venäjän media puhui kyllä huhtikuusta...

http://tass.ru/en/economy/864252

Russia's United Shipbuilding Corporation (USC) plans to deliver the world's first liquefied natural gas-fired icebreaker under construction at a shipyard in Helsinki to Finland in April 2016. Such information is contained in materials for the working visit of Finland's President Sauli Niinisto to Moscow.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

Jotenkin huvittavaa - vaikka telakan omistuskuvio tiedetäänkin - lukea Suomen uuden jäänmurtajan valmistumisaikataulusta venäläisiltä sivuilta... :P

AIS siinä on sentään jo päällä.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

#103
EU:n osuudesta Polariksen rakentamisessa:

http://www.liikennevirasto.fi/-/talvimerenkulkuun-liittyva-winmos-hanke-toi-suomeen-uuden-jaanmurtajan

LainaaVuonna 2012 aloitettu talvimerenkulkuun liittyvä WINMOS-hanke huipentuu tänään 7.4.2016 järjestettävään loppuseminaariin. Hankkeessa kehitetyn uuden talousmallin ja uusien jäänmurtokonseptien avulla voidaan taata jatkossa kustannustehokas talvimerenkulku sekä oikea-aikainen jäänmurtokaluston uudistaminen. Osana hanketta on myös toteutettu uuden jäänmurtajan, Polariksen rakentaminen.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Tuomas Romu

#104
Arctechin etusivulla on uusi "artistin näkemys" Polariksesta nykyisellä värityksellä. Pelastusveneet ja ankkurit ovat jääneet matkasta. :D

http://arctech.fi/

edit: Pohjana on näemmä käytetty Folke Östermanin kuvaa:

ShipSpotting.com

© Folke Österman
All information and details given in good faith but not guaranteed!