Tallink luopumassa Superfasteista?

Aloittaja Miran Hamidulla, 02.04.2008, 17:32:27

« edellinen - seuraava »

Tuomas Masalin

Telakalleko Star menee noin pitkäksi aikaa, vai chartereita? Minne?

Joni Huopana

Kas vain, täytyypä varmaan mennä bongaamaan. Online-varauksessa oli omituisesti vain 29.3. yövuoroon merkitty Superfast VII.

Miran Hamidulla

Mikäli Superfastit ovat vielä suorimatta, kannattaa tuo Star tuuraus hyödyntää, sillä alukset saattavat pian seurata sisartaan rapakon taakse...

http://www.cbc.ca/canada/newfoundland-labrador/story/2010/03/04/nl-new-ferries-304.html#ixzz0hJFsG4gL
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Joni Huopana

Suomen markkinaosasto ei ole ihan ajan tasalla: eestinkielisillä sivuilla mainostetaan Superfastille päivähyttejä tavanomaista halvemmalla.

Jani Nousiainen

Taitaa olla viron puolelle suunnattu mainoskampanja, muidenkin päivähytit on tarjouksessa.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Harri Anttila

#185
Tällainen löytyi shippaxín uutisista.....

100307
Marine Atlantic will buy two ferries
The Canadian Federal Govenment has allocated CAD 175 million for Marine Atlantic to acquire two ferries. There was speculation that it could mean the leasing of ATLANTIC VISION's two sister ships, currently with Tallink in the Baltic.

Tallink chartered out the ATLANTIC VISION (ex SUPERFAST IX) in 2008 for a 5 year period with options. The two sisters SUPERFAST VII and VIII are right now laid up during a winter interruption in the Helsinki - Rostock service. There has been speculation that the route, with declining volumes, would not be resumed.

However, Canada's Transport Minister John Baird says that he doubts that the acqusitions from the market place will be in service this year, but the aim is rather for a 2011 introduction.



(   oops -sorry,  sama uutinen jonka Miran jo linkittänyt...   ::) )

Timo Toivonen

#186
SF VII näyttää tulevan liikenteeseen jo 18.3, tuuraa alkuun pari päivää Superstaria.

Superstar huoltopvät
18.03.2010 liikenteestä Tal 09.30
20.03.2010 liikenteeseen Tal 07.30
   
Superfast VII korvaa 18-20.03.2010
(except 18.03 Hel-Tal 07.30)


http://www.tallinksilja.com/fi/schedules/helTal/
"Tere tulemast Titanicule!"

Jani Nousiainen

Huhut voimistuu sen suuntaan että Tallink olisi vuokraamassa Canadaan SF 7:n ja 8:n.

http://thechronicleherald.ca/Business/1171426.html
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Tuomas Masalin

175 miljoonaa majavataalaa eli noin 125 euroa lyhentää Tallinkin velkoja ihan mukavasti. Tuolla hinnalla lienee aika pitkä leasing.

Seppo Luoma-Aho

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Masalin - 10.03.2010, 21:36:44
175 miljoonaa majavataalaa eli noin 125 euroa lyhentää Tallinkin velkoja ihan mukavasti. Tuolla hinnalla lienee aika pitkä leasing.

Aika heikko kurssi taitaa olla tuolla Kanukkien taalalla.....125 euron lyhennys ei nyt paljon ole, mutta hyvä alku kuitenkin ;=)

Tuomas Masalin

Eurossa on miljoonan alku...

Atlantic Visionin rahtaus oli viidelle vuodelle, varmaan jatkavat sitä jos sisaralukset hankkivat pitkällä sopimuksella. Milläköhän hinnalla Atlantic Vision rahdattiin?

Lähettäisivät Regina Baltican ja Vana Tallinnin toivoen, etteivät ne huomaa eroa. ;D

Repe

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Masalin - 10.03.2010, 21:36:44
175 miljoonaa majavataalaa eli noin 125 euroa lyhentää Tallinkin velkoja ihan mukavasti. Tuolla hinnalla lienee aika pitkä leasing.

Voisi kuvitella että tässä suhdanteessa tuolla 125 miljoonalla eurolla saisi melkein molemmat laivat ostettua(62,5 milj kpl). Tallink maksoi muistaakseni kolmesta Superfastista yhteensä 300 miljoonaa euroa. Leasingissa tuossa kumminkin puhutaan, joten tosiaan pitkästä sellaisesta lienee kyse.

Timo Selkälä

#192
Kannattaa muistaa että leasingsopimuksia on myös erilaisia. Esimerkiksi ostoleasingsopimus voi olla mahdollinen.

Silti - suunnittelut uudet nimet ovat selvästi Joseph & Clara Smallwood tasoa:
Mila and Brian Mulroney
Jane and John Crosbie

Jos joku ihmettelee mistä nimet tulevat niin kaikki kolme herraa ovat politikkoja. No, ehkä Vikingkin seuraavaksi kastaa uudet Turunlaivansa niiden rakentamisen aikana vallassa olleiden mukaan... Näemmekö siis Matti Vanhasen ja Tarja Halosen Turunlinjalla, kun kerran heille ei enää Ellat kelpaa.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Mikko-Oskari Koski

Kyllä Vikingille seuraavaksi tulee Florella ja Faunella muistuttamaan uudisalusten ympäristöystävällisyydestä. Sen sijaan Tallink voi hyvinkin -jos nyt joskus vielä jonkun aluksen pääsee nimeämään- käyttää maansa poliittisen lähihistorian merkkihenkilöä antamalla alukselleen nimen Lennart Meri.

Mitä tulee tähän kanadalaisvarustamon kiinnostukseen fastereita kohtaan, se vaikuttaa hieman omituiselta, kun huomioidaan esim.Miranin edelle linkittämässä uutisessa kerrottu fakta, ettei Atlantic Visioniinkaan olla oltu täysin tyytyväisiä. Ja jos en Janin linkkiä ihan väärin ymmärtänyt, eivät rahoittajatkaan ole yhtenä miehenä innolla tukemassa tätä nyt spekuloitavaa investointia. Mutta voihan olla, ja varmaan onkin, että tässä on vain osa totuudesta...
Mistä nuo Timon heittämät kanukkien nimiehdotukset muuten ovat peräisin (siis tieto/arvio niistä)?
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 11.03.2010, 13:34:48

Mistä nuo Timon heittämät kanukkien nimiehdotukset muuten ovat peräisin (siis tieto/arvio niistä)?

Löytyy toisesta noista linkitetystä lehtijutuista. Ilmeisesti politikkopiireissä syntynyt ajatus.

Marine Atlantic on alukseen tyytyväinen. Sen sijaan matkustajat eivät ole siitä oikein tykänneet - tai sitten lehtijutut ovat syntyneet pitkälti siitä että eivät ole muita juttuja saaneet ja halusivat mollata ulkomaalaistuotteen oikein kunnolla. Sama kritiikki on ilmeisesti nostamassa päätään jo nyt - eli halutaan että rahat menisi Kanadassa rakennettuun uudisrakennukseen.

Osasyitä matkustajien valituksiin on ollut muun muuassa aluksen istumapaikkojen vähyys - jonka takia myöhään tulleille myydään päivähyttejä - mikä tietysti on kalliimpi kuin kansilippu. Sen sijaan ongelmien syy on selvillä, mutta sitä ei saa sanoa ääneen - miehistön koulutus ei ole onnistunut - he eivät siis osaa käyttää työkaluaan. Nyt luulisi kyllä että heillä olisi mahikset onnistua paremmin, ei muuta kuin Visionin kautta harjoittelemaan.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.