Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys

Aloittaja Jarkko Korhonen, 28.07.2007, 18:53:32

« edellinen - seuraava »

Petri Moilanen

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 09.09.2008, 18:50:09
Näin se vain on että Tallink on tällä  hetkellä häviöllä matkustajien suhteen :thumb:
Kyllä tätä on jo ennustettu heti siitä lähtien kun SILJA LINE myytiin Tallinkille.
ja moni muukin asia jo vajonnut pohjalle Tallinkin kehityksissä!!
Vaikka välillä aika tiukalla sihdillä arvioinkin tallink-konsernia niin keväällä ollessani tukholman risteilyllä (symphonylla) pitää antaa laivan henkilökunnalle lähes täydet pisteet. Vaikka henkilökunta on ollut melkoisessa myllerryksessä omistaja asioiden vuoksi oli palvelutaso parasta a-luokkaa.  :thumb:

Valitettavasti laivan muu kunto alkaa olla aika remonttia kaipaavassa tilassa.. hissiaulat, c-hytit jne eivät kyllä uutuuttaan hohkanneet. Kilpailutilanteesta (taas kerran) esimerkki oli ko. reissu, lähtö toukokuussa keskiviikkona.. viikkari oli myyty täyteen kun taas siljalta löytyi tilaa kaikissa hyttiluokissa vaikka päällä olivat tarjoushinnat, eli meiltä maksoi 69,-/C4 hytti. Ihan kohtuuhintaista reissaamista 17,25/sierainpari. Eipä noi tarjouksetkaan kansaa liikkeelle saanut, oli melkoisen hiljainen laiva (varsinkin yöelämän puolesta)  :(

Jan Holm

Jos ja jos niin lehmätkin lentäisi...????
Jos ja jos pääsisi muutaman vuoden takaisin niin olisin edelleen "ylpeä" siljalainen.
Olin koulu harjoittelussa Finladialla ja oli hienoa ja kuitenkin päädyin Vikingin leipiin aikanaan.
Sitten ajelin rekkaa ja matkustin 2-4 yötä/viikko Siljalla ja tykkäsin siitä ylitse muiden.
Lopetin vakituisen ajamisen v.2000 ja olen aina silloin tällöin käynyt edelleen Siljalla joten olen nähnyt alamäen??
ja nyt siljan hintakehityksen myötä on Viking POP!

justus-94

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 10.09.2008, 18:39:12
Jos ja jos niin lehmätkin lentäisi...????
Jos ja jos pääsisi muutaman vuoden takaisin niin olisin edelleen "ylpeä" siljalainen.
Olin koulu harjoittelussa Finladialla ja oli hienoa ja kuitenkin päädyin Vikingin leipiin aikanaan.
Sitten ajelin rekkaa ja matkustin 2-4 yötä/viikko Siljalla ja tykkäsin siitä ylitse muiden.
Lopetin vakituisen ajamisen v.2000 ja olen aina silloin tällöin käynyt edelleen Siljalla joten olen nähnyt alamäen??
ja nyt siljan hintakehityksen myötä on Viking POP!

Itse matkustan vain TallinkSiljan -aluksilla hinnoista en piittaa, koska paremmille laivoille on päästävä. Punaisille vanhahkoille pakolaislauttaa muistuttaville aluksille ei ole kiinnostusta lähteä.

Timo Toivonen

"Tere tulemast Titanicule!"

Petri Moilanen

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 03.10.2008, 16:27:38
No niin, alkaa näyttää paremmalta, paitsi Saksan linjalla.

Syyskuun luvut:

http://www.tallink.com/mainMenu/pressRoom/stockExchangeReleases/sr_03102008_Sept_stat.htm

Toi Saksa näyttää kyllä todella pahalta.. superfastit eivät ihan halpoja tallinkille olleet ja käyttökulut ovat korkeat.. muut linjat näyttävät pyörivän ihan ok, suomi-ruotsi välillä olisi kiinnostavaa tietää helsingin ja turun luvut eriteltynä.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 03.10.2008, 16:27:38
No niin, alkaa näyttää paremmalta, paitsi Saksan linjalla.

Syyskuun luvut:

http://www.tallink.com/mainMenu/pressRoom/stockExchangeReleases/sr_03102008_Sept_stat.htm
Niin no, olisikin ollut jo suoranainen ihme, jos Tallinkin matkustajamäärät Suomi-Ruotsi liikenteessä eivät olisi nousseet syyskuussa, kun Viking ajoi Turku-Tukholma reittiä kuukauden vain yhdellä laivalla. Lokakuu varsinaisesti sitten näyttää, missä mennään normaalitilanteessa.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Timo Toivonen

LainaaNiin no, olisikin ollut jo suoranainen ihme, jos Tallinkin matkustajamäärät Suomi-Ruotsi liikenteessä eivät olisi nousseet syyskuussa, kun Viking ajoi Turku-Tukholma reittiä kuukauden vain yhdellä laivalla. Lokakuu varsinaisesti sitten näyttää, missä mennään normaalitilanteessa.

Ja jottei spekulointi matkustajamäärillä olisi ihan niin helppoa jatkossakaan, niin tulevia loka- ja marraskuun lukemia sekoittaa hitusen Symphonyn (28.9-6.10) ja Serenaden (2.11-10.11) telakoinnit...
"Tere tulemast Titanicule!"

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Mikko-Oskari Koski

#293
HS:n artikkeli oli vähän tarkoitushakuisen oloinen, mutta eiköhän sen yhteyteen syntynyt vilkas keskustelulanka paikkansa täytä TallinkSiljaan pettyneiden henkilöiden purkautumiskanavana... ::)

Mitä tämän topicin varsinaiseen teemaan tulee, tuo Saksan linjan rahtimäärien yli 60%:n pudotus lienee paperilla dramaattisemman näköinen kuin käytännössä. Vuoroja on vähemmän ja kysyntä luonnostaankin jo aiemmin laskenut. Ja kun vielä huomioidaan Viron ja Saksan välisen rahdin jääminen pois kokonaisluvusta, niin tuohan voidaan lukea jopa niin päin, että pelkästään Suomen ja Saksan välisen rahdin määrä yksittäisellä vuorolla on jopa viimevuotista korkeampi (näin ei välttämättä ole, mutta se asiakaskunta, jolle tätä nykyistä tuotetta tarjotaan, ei selvästikään ole sitä ainakaan hylännyt). Vuorokohtaiset matkustaja- ja henkilöautomäärät muuten ovatkin suhteellisesti korkeammat -jos lähtökohtana olisi, että vuorojen määrän vähentymisen pitäisi automaattisesti näkyä 30%:n pudotuksena, mikä tietenkin olisi absurdi yleistys. Lisäksi olisi epäoikeudenmukaista tuijottaa vain Tallinkin lukemia, kun Scandlinesin ja Finnlinesin vastaavista ei ole heittää kehiin mitään faktoja.
Ruotsin linjoilla -niin Suomesta, Virosta kuin Latviastakin- lukemat ovat suunnilleen sellaiset, kuin niiden tähän aikaan vuodesta voi olettaa olevankin. Matkustajamääriin ei kuitenkaan kannata tuijottaa, koska mistään ei ilmene, kuinka iso osa niistä on laivalle huomattavasti alle tuotantohinnan houkuteltuja dumppuristeilijöitä ja kuinka paljon kukin heistä matkallaan kuluttaa... 8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Jarkko Korhonen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 08.10.2008, 17:12:37
HS:n artikkeli oli vähän tarkoitushakuisen oloinen, mutta eiköhän sen yhteyteen syntynyt vilkas keskustelulanka paikkansa täytä TallinkSiljaan pettyneiden henkilöiden purkautumiskanavana... ::)

On helppo leimata artikkeli tarkoitushakuiseksi kun kovat luvut ja yleinen mielipide eivät vastaa omaa mielipidettä.
Perämies on erämies.

Tuomas Kivi

Toinen näkökulma (jota minä edustan) muotoilisi artikkelin näin: 400 000 rasistia vaihtoi laivayhtiötä. :finger: Kunhan nyt vaan ei menis Silja taas myyntiin..
Que?

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Kivi - 08.10.2008, 18:58:41
Toinen näkökulma (jota minä edustan) muotoilisi artikkelin näin: 400 000 rasistia vaihtoi laivayhtiötä. :finger: Kunhan nyt vaan ei menis Silja taas myyntiin..
Toisaalta olisihan tuon toisinkin voinut hoitaa; jättää Symphony risteilyn tekemättä ja julkaista tiedotteen, jossa Tallink ilmoittaa ostaneensa arvostetun Silja Line brandin ja ottavansa oppia ko. brandista ja pyrkivänsä saattamaan koko TS:n toiminnan samalle tasolle eli tunnustanut Siljan erityisyyden ja merkityksen (vaikka olisivat olleetkin asiasta eri mieltä), jättäneet organisaatiot erilleen ja arvostetun brandin rakentaneet johtajat toimiinsa. Taloudenpidossa olisi sitten menty Tallinkin menestyksekkäämmin opein (joka kylläkin perustui agressiiviseen kasvuun, mataliin korkoihin ja halpaan työvoimaan). Integraatio olisi voitu toteuttaa Tallink arvostetumpaan Siljaan; ei päinvastoin. Olisi se saattanut nöyrällä asenteella ja oikealla attitudilla kääntyä success storyksikin.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Mikko-Oskari Koski

Lainaus käyttäjältä: Jarkko Korhonen - 08.10.2008, 17:20:57
On helppo leimata artikkeli tarkoitushakuiseksi kun kovat luvut ja yleinen mielipide eivät vastaa omaa mielipidettä.
Jaa. Olisikin mielenkiintoista kuulla, millainen se "oma mielipide" olisi tässä tapauksessa. Minullahan sellaista ei voi edes olla, koska -kuten joskus on tullut mainittuakin- olen ollut Siljan kyydissä viimeksi kauan ennen sen Tallinkille päätymistä, joten imagonäkemykseni on varsin neutraali.. 8)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Jan Holm

Joopa Jooooo..
Kun kirjoitin huonosta palvelusta tallinkilla Baltic Prinsess kyllähän se liittyy matkustajamäärien kehitykseen miinuksena.
Meidän kohdalla per vuosi n.-150 matkustajaa ja bussit

jussirt

Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 23.10.2008, 08:44:53
Joopa Jooooo..
Kun kirjoitin huonosta palvelusta tallinkilla Baltic Prinsess kyllähän se liittyy matkustajamäärien kehitykseen miinuksena.
Meidän kohdalla per vuosi n.-150 matkustajaa ja bussit


No joopa joo.. Jätäppä noi turhat kirjoittelut jonnekkin muualle..

Hyvin tiedät, että kommentointisi ei ollut mitenkään rinnastettavissa Tallinkin matkustaja-, eikä rahtimääriin..