Tallinkin matkustaja- ja rahtimäärien kehitys

Aloittaja Jarkko Korhonen, 28.07.2007, 18:53:32

« edellinen - seuraava »

Jani Nousiainen

First delivery march 2011, Second end 2011 Noiden Apuanian kippojen valmistuminen.

Tosiaan ennen kuin käyttötarkoitukseen sopivaa kalustoa lähdetään myymään täytyy tappiokierteen olla todella pitkä ja syvä, puhutaan ennemmin useista vuosista kuin parista vuosineljänneksestä. Esim.  operoihan Siljakin vuosikausia tappiolla , mutta ei Serenadea , Symphonya tai Europaa myyty.

Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 25.07.2009, 22:40:05
First delivery march 2011, Second end 2011 Noiden Apuanian kippojen valmistuminen.

Tosiaan ennen kuin käyttötarkoitukseen sopivaa kalustoa lähdetään myymään täytyy tappiokierteen olla todella pitkä ja syvä, puhutaan ennemmin useista vuosista kuin parista vuosineljänneksestä. Esim.  operoihan Siljakin vuosikausia tappiolla , mutta ei Serenadea , Symphonya tai Europaa myyty.
Tähän kai eniten vaikuttaa mm. rahoittajapankkien "kantti" uskoa, että liikenteestä jollakin aikataululla saataisiin edes jotensakin kannattavaa, eli tässä tapauksessa kannattavuus ehkä voisi olla kohtuullisella tasolla, kun yleinen taloustilanne taas "normalisoituu", mutta aikaa se voi viedä, tai sitten ei, ennustaminen lienee juuri nyt erityisen hankalaa.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 25.07.2009, 23:35:04
Tähän kai eniten vaikuttaa mm. rahoittajapankkien "kantti" uskoa, että liikenteestä jollakin aikataululla saataisiin edes jotensakin kannattavaa, eli tässä tapauksessa kannattavuus ehkä voisi olla kohtuullisella tasolla, kun yleinen taloustilanne taas "normalisoituu", mutta aikaa se voi viedä, tai sitten ei, ennustaminen lienee juuri nyt erityisen hankalaa.

Vanha uutinen, mutta Swedbankin arvioita:

http://www.e24.ee/?id=142636

"Järgneva 12 kuu jooksul tuleb tagasi maksta ca 1,9 miljardit krooni laenu (millele lisandub intress ja arvelduskrediidi tagasimakse) ja selle teenindamine eeldab ettevõttelt oluliselt paremaid tulemusi kui praegu on suudetud näidata,» lausus Daljajev."

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=et&u=http://www.e24.ee/%3Fid%3D142636&ei=of9vSsS5BYKnsAbE7cCeBQ&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3DSwedbank:%2Bkehvad%2Btulemused%2Bkasvatasid%2BTallinki%2Briske%2Boluliselt%26hl%3Dfi%26sa%3DG

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Kalevi Lehto

Noita kuljetettujen lastiyksiköiden määriä katsoessa ottaa silmään se, että kun vähennystä verrattuna vuodentakaiseen on reitistä riippuen tullut pääsääntöisesti 13-18%, niin Sto-Tal-reitin pudotus on ollut peräti yli 30%, mistähän johtuu?
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Kari Rantamäki

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 04.08.2009, 21:28:18
niin Sto-Tal-reitin pudotus on ollut peräti yli 30%, mistähän johtuu?

Jos pitää heittää ihan suoraan hihasta, niin syyllinen on kruunu. Eli Viron teollisuus ei ole niin kilpailukykyistä enää kun ruotsin kruunu on tippunut.

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 04.08.2009, 21:28:18
Noita kuljetettujen lastiyksiköiden määriä katsoessa ottaa silmään se, että kun vähennystä verrattuna vuodentakaiseen on reitistä riippuen tullut pääsääntöisesti 13-18%, niin Sto-Tal-reitin pudotus on ollut peräti yli 30%, mistähän johtuu?

Riika - Tukholma linja on suuri syy.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Timo Selkälä

Tämä nyt tietenkin arvaus, mutta koska tilanne ennen Baltic Queenin tuloa oli lievästi tappiollinen, niin tuskin tämä nykyinen tilanne ihan loistava sillä linjalla on - kapasiteettiero kun olisi mahdollistanut jo itsessään 12 000 matkustajan lisäyksen. Tuo tekee nyt ilmeisesti noin 1660 matkustajaa per vuoro. Vickanilla 740 hyttiä Guiden mukaan ja Baltic Queenilla 927, mikä siis on 200 hytin lisäys kapasiteetissa (siitä tuo 12 000 matkustajan lisäysajatus). Itsessään tuo ei tarkoita mitään, sillä voitosta puhutaan tuon kuukauden osalta siltikin, ja tärkeämpää on se että millä hinnalla matkat on myyty ja paljonko matkustajat ovat laivalla kuluttaneet. Sen sijaan se antaa osviittaa siitä että koska matkustajamäärä ei parhaimpana lomakautena noussut tuon enempää noin roiman kapasiteettilisäyksen tullessa, edessä tulee olemaan raskas syksy. Vertailuna, viime vuonna oli keskimäärin 2,19 matkustajaa per hytti ja vuoro, nyt just ja just alle 2.

Riiganlinjalla päästy jo yli 1200 matkustajaa per vuoro. Ottaen huomioon että Festivalilla 588 hyttiä ja Romantikalla 727 niin silläkin linjalla on vielä kasvunvaraa, mutta kehitys selvästi oikeaan suuntaan.

Tallinnanliikenteessä olisi kiva nähdä kuinka suuri osa kulkee Princessillä. Ruotsissa kuulemamme väitteet kun antoivat ymmärtää että Romantika olisi yhäkin sopivampi laiva reitille matkustajamäärien mukaan.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Sergei Pennonen

Tallink rikkoi matkustajamääräennätyksen kuljettamalla heinäkuussa yli miljoona matkustajaa

AS Tallink Grupp rikkoi matkustajamääräennätyksen heinäkuussa kuljettamalla 1 054 087 matkustajaa vain yhden kuukauden aikana. Matkustajamäärä kasvoi 16 prosenttia verrattuna heinäkuuhun 2008.

Suurinta kasvu oli reiteillä Latvia-Ruotsi, Suomi-Viro ja Suomi-Ruotsi. Heinäkuussa yhtiö kuljetti Latvian ja Ruotsin välillä 75 631 matkustajaa (+61 %), Suomen ja Viron välillä 433 384 matkustajaa (+23 %) sekä Suomen ja Ruotsin välillä 424 233 matkustajaa (+11 %).

- Matkustajamäärien kasvu kertoo siitä, että monipuolista lomatarjontaamme ja hyviä aikataulujamme arvostetaan. Lisäksi kohdekaupunkiemme edullisuus houkuttelee matkustajia, sanoo Tallink Silja Oy:n myyntijohtaja Pasi Näkki.

Viron ja Ruotsin välisessä liikenteessä kuljetettiin 102 768 matkustajaa (+3 %) ja Suomen ja Saksan välisessä liikenteessä 18 071 matkustajaa (-30 %). Saksan-liikenteen tulokseen vaikutti viime syyskuussa tehty muutos jatkaa reitillä kahdella aluksella entisten kolmen sijaan.

Matkustajamäärien lisäksi myös kuljetettujen autojen määrä kasvoi heinäkuussa. Autoja kuljetettiin yhteensä 132 577 kappaletta (+27 %). Rahtiyksiköiden määrä väheni 21 prosentilla ja oli yhteensä 18 962 yksikköä.




http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/company/news/Tallink+rikkoi+matkustajam%C3%A4%C3%A4r%C3%A4enn%C3%A4tyksen+kuljettamalla+hein%C3%A4kuussa+yli+miljoona+matkustajaa.htm

Kalevi Lehto

Kyllähän nuo Tallinkilla jaksavat hehkuttaa matkustajamäärän kasvulla, mikä kuitenkin lienee saavutettu lähinnä vain risteilymatkojen täydellisellä polkumyynnillä, nytkin Tallinkin risteilylle Turusta pääsee yhdellä eurolla. Tietenkin näin matkustajana tästä pitää iloita :thumb:, mutta yhtiön kuralla olevaa taloutta näin tuskin pelastetaan...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 06.08.2009, 22:16:38
Kyllähän nuo Tallinkilla jaksavat hehkuttaa matkustajamäärän kasvulla, mikä kuitenkin lienee saavutettu lähinnä vain risteilymatkojen täydellisellä polkumyynnillä, nytkin Tallinkin risteilylle Turusta pääsee yhdellä eurolla. Tietenkin näin matkustajana tästä pitää iloita :thumb:, mutta yhtiön kuralla olevaa taloutta näin tuskin pelastetaan...

No miksi se ei toimi Tallinkilla , kun se toimii vikingillä?
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Petri Lindqvist

#401
Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 06.08.2009, 22:21:25
No miksi se ei toimi Tallinkilla , kun se toimii vikingillä?

Koska Tallink ei osaa tehdä tulosta ja Vikingillä se taito on sentään jotakuinkin tallella. Viking pystyy lisäksi saamaan paremman matkustajakohtaisen tuoton.

Samanlainen ilmiö on menossa telealalla. Elisa on noussut Soneran ohi nousten suomen markkinajohtajaksi mobiililiittymissä. Näkyy ihan samalla tavalla tuloksessa. Sonera pysyy kvartaalista toiseen kannattavana ja Elisan tulos tippuu kun lehmän häntä.

Eli asiakasmäärää on helppo kasvattaa agressiivisilla hinnoittelutoimenpiteillä, mutta aika näyttää onko pitkällä juoksulla järkevää ampua joka paikkaan, vai pitäisikö keskittyä jatkossa yritykselle kannattavimpiin segmentteihin.

Jani Nousiainen

No on noita halpoja  laivan täyttöjä ollut tänä kesänä enemmän, mutta mitä itse olen reittimatkkoja joutunut varaamaan niin kyllä huomattavasti kalliimpaa on ollut kuin aiempina kesinä.  Toisaalta  TS:n laivoilla on paljon enemmän kohteita joissa tuhlata rahaa kuin VIkingillä , mutta todellakin kiinnostavaa nähdä kun kesän osalta  tulee vuosineljänneksen tulos, sitä ennen voi vain arvailla.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Kalevi Lehto

#403
Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 06.08.2009, 22:21:25
No miksi se ei toimi Tallinkilla , kun se toimii vikingillä?
Luulisin, että positiivisen tuloksen tekemiseen Viking kuitenkin tarvitsee huomattavasti vähemmän, kun esimerkiksi korkokustannukset ovat epäilemättä yltiöpäisesti velkaa ottanutta Tallinkia pienemmät.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Timo Toivonen

#404
Tältä näytti Tallinkin elokuu:

http://www.nasdaqomxbaltic.com/market/?pg=details&instrument=EE3100004466&list=2&tab=news&news_id=236580

Matkustajamäärät jatkoivat edelleen kasvuaan, mutta Viro-Ruotsi oli kasvultaan aika floppi.
"Tere tulemast Titanicule!"