Ilmakuvia Silja Europasta ja Turusta

Aloittaja Ville Halonen, 21.10.2006, 15:48:00

« edellinen - seuraava »

Mikko-Samuli Kolkkanen

Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 22.10.2006, 13:44:37
Mistä menopelistä nämä ilmakuvat on otettu  ;D todella hienoja

->>

Lainaus käyttäjältä: Ville Halonen - 21.10.2006, 20:26:04
Kuvat on otettu noin 2000 jalan (= noin 610 metrin) korkeudesta ja sinne pääsemiseksi on tarvinnut käyttää vuoden 1969 mallista nelipaikkaista Cessnaa.  :)
4.6.2006 Silja Symphony

jsivu

On kyllä hienoja kuvia, ei voi muuta sanoa  :D

Markus Alander

Lainaus käyttäjältä: Jari Nieminen - 22.10.2006, 11:02:54
Lainaus käyttäjältä: Ville Halonen - 21.10.2006, 21:05:38
Edustalla Pansion "valas" ja taustalla sotasatama:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img129965.jpg

Hieman sotilasvakoilua Pansion sotasatamassa:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img129967.jpg

Näin foorumilaisen ystävänä kehoitan poistamaan nämä ja muut saman aiheiset kuvat internetistä välittömästi. Puolustusvoimat nimittäin saattaa lähettää haasteen vakoilusta!

Jari


Todella huonosti menee sa-intillä jos tarvitsee ilmakuvista rosikseen asti vaivautua. Tuo sotasatama on kuvattu varusmiesten omasta toimesta varmasti miljoona kertaa ja toiset miljoona kertaa omaistenpäivinä varusmiesten omaisten toimesta.

Mikko-Oskari Koski

Niinpä kyllä, mutta julkinen jakelu on aina julkista jakelua.. ::)

Tämä kuvasarja kertoo kyllä minusta aika hyvin taas siitä, minkä monet ovat tienneet aina -Turun sisääntuloväylää Pukinsalmessa ei ole tarkoitettu Silja Europan kokoisille megalautoille, mutta kun bisnes niin vaatii, niin tästähän ne uitetaan jatkuvasti vaan. Väyläähän kutsutaankin yleisesti "ojaksi" ja tästä perspektiivistä erityisen hyvin näkee, miksi.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Ville Halonen

Tervehdys! Päivittelen taas tässä hieman ilmakuviani. Nääkin on kyllä puhdasta maisemakuvausta, mutta silti mielenkiintoisia.  ;D

Kuvassa vasemmassa ylälaidassa Turun Korjaustelakka Naantalin Luonnonmaalla. Keskellä taustalla Naantalin satama ja oikeassa laidassa Naantalin öljynjalostamo. Keskellä kuvaa Ruissalon saaren takaa erottuu hyvin yksi Suomen suurimmista siirtolohkareista eli Kukkarokivi. Vasemmassa laidassa Ruissalon kylpylä.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img131530.jpg

Turkua ilmasta käsin. Taustalla Europa savuttelee:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img131531.jpg

Turkua laajemmin ilmasta. Edelleen Europa savuttelee taustalla:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img131532.jpg

Täytyy ensi kerralla ajoittaa lento "laivaisempaan" aikaan...  ;)



Aleksi Silvast

Lainaus käyttäjältä: Ville Halonen - 21.10.2006, 20:26:04
1969 mallista nelipaikkaista Cessnaa.  :)

vähän offtopic, mutta onks tää mahdollisesti  sama turkulainen cessna, mikä piti käydä purkamassa jossain pellolla, koska oli sinne joutunu pakkolaskun tekemään..?
kun avaa silmät ja on ihan pimeätä niin on tajuton..

Ville Halonen

Ei ole. Tämä ei tietääkseni ole pellolle koskaan eksynyt.  :)

Lasse Sjöström

Ihan vaan kaikille tiedoksi, jottei tulisi matkustuskammoa Silja Europaa kohtaan, että se on mahdottoman hyvätapainen laiva ajaa. Olen kuskannut sitä 12 vuotta Turun ojassa, eikä ole kertaakaan tullut mieleen, että olisi pelimerkit vähissä. Samaa ei voinut sanoa, kun olin Seressä kaksi vuotta Turun linjalla ennen Europan tuloa. Jopa pienempi Festival ( entinen Wellamo ) vikuroi Eurooppaa huomattavsti enemmän.
Eli ei se koko aina kaikkea merkitse, on siinä muitakin tekijöitä pelissä. Ollaan mitä mieltä tahansa, niin on se hyvä ja turvallinen laiva ja varsinkin talviaikataulu miellyttävä matkustajille.
Satutteko muuten muistamaan, että montako matkustajaa on kuollut onnettomuuksissa Turun ja Ruotsin välisessä höyry- ja moottorilaivaliikenteessä , joka kohta viettää 200-vuotisjuhlaa?

Joni Huopana

Mielenkiintoista kuulla vankan kokemuksen tuomaa tietoa laivojen eroista. Jos tuulipinta-alaa ajattelee, ei ehkä arvaisi Silja Europan olevan hyvätapaisempi kuin ex-Wellamo, joka suunniteltiinkin nimenomaan tätä reittiä varten.

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Lasse Sjöström - 24.10.2006, 14:39:58 Jopa pienempi Festival ( entinen Wellamo ) vikuroi Eurooppaa huomattavsti enemmän.
Tuosta tuli mieleen että Festivalilla ollessani muutama viikko sitten sain kuulla kapteenilta pitkän selostuksen siitä kuinka Festari on huomattavasti helpompi ohjattava kuin muut Siljan laivat... tosin herra vertasi laivaansa pääasiassa Symphonyyn ja Silja Scandinaviaan.

Menee kyllä vähän OT:ksi...

Tommi Kankaala

Let me i Enterteiment you

Kille

#26
Lainaus käyttäjältä: Tommi Kankaala - 02.11.2006, 11:21:47
Europalla pitäisi vaihtaa männän renkaat, kun noin savuttaa.
Taitaa olla ihan normaalia savututsta tuo   :deal:  aina ne on noin paljon savutelleet   ...muistaakseni    :)