Jorille löyty käyttöä ei kuitenkaan Tallinkilta =)

Aloittaja laivat, 20.12.2001, 22:31:53

« edellinen - seuraava »

laivat

SST kertoo että Tukholma - Riika -linja avautuu mahdollisesti uudelleen vuoden vaihteen jälkeen. Linjalla olisi tarkoitus alkaa liikennöimään uusi varustamo, Riga Shipping Companyn, latvialaisen taxfreeyhtiön Fre E.U. Ltd:n, kasinoyhtiö Furorsin ja jonkin tullifirman tms. yhteisyritys Riga Sea Line. Varustamon olisi myös tarkoitus ostaa ESCO:n omistama Georg Ots joka makaa edelleen toimettomana Koplissa. Riga Sea Line vt. uskoo neitsytmatkan tapahtuvan jo maalis- tai toukokuussa. Tukholmaan täytyisi lisäksi rakentaa uusi Baltian-terminaali.

Eerik Laine

#1
Baltic News Servicen mukaaan (18.12.) Jorin myyminen Latviaan näyttää jo suhtalaisen varmalta!!! Elikkä Riika - Tukholma linja saa jälleen ehkä samanmuotoisen laivan kuin ennenkin ;D

laivat

#2
Aikookohan toi varustamo sitten raivata Jorin sisätiloja sillä siinähän ei ole kovin paljoa hyttipaikkoja. Ilmeisesti sen autokannelle rakennetaan jotain hyttivirityksiä tai sitten siihen rakennetaan lisää kerroksia jolloin siitä tulee samanlainen möykky jollaisia liikennöi jossain Egyptissä. No jos ei nyt sentään. ;D Toivottavasti toi Riga Sea Line menestyy ettei sille käy yhtä huonosti kuin edeltäjillensä. :-/

Kenny Leong

#3
Toivottavasti menestyisi. Hiukan kyllä epäilyttää että tuollaisella kalustollako yhtiö meinaisi menestyä -tosin pakkohan se on jostain aloittaa.

Heikki Helen

#4
Veikkaanpa, etteivät nämä uudet omistajat tule kunnioittamaan aluksen legendaarista nimeä, joten hyvästi GEORG OTS!
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Miran Hamidulla

#5
Joo ei varmaan naapurimaan "suuren pojan" mukaan nimetyn laivan nimi tule säilymään Latviassa. ;D Kyllä kuulostaa aika oudolta että Jori aloittaa noin pitkällä reitillä kun siinä on sen verran vähän hyttipaikkoja. Tosin Jorissahan on laivan kokoon nähden aika paljon ravintola- ja baaritiloja joten ehkäpä osa niistä muutetaan hyttitiloiksi.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Eerik Laine

#6
Eiköhän tuo Jorin hyttipaikkakapasiteetti riitä aivan hyvin tässä vaiheessa, koska ei linjalla mitään kovin suurta massa matkustamista ole tähänkään asti ollut. Jos Jorkka alkaa käymään pieneksi joskus hamassa tulevaisuudessa sitten voidaan ehkä ajatella lisähyttipaikkojen rakentamista tai uuden laivan reitille hankkimista. Ja kun katsotaan että Russilla ja Mikhail Sholokhovissahan on itse asiassa Joria vähemmän hyttikapasiteettia niin Georgihan tulee olemaan aivan luksusta muutamalla kymmenellä lisähytillään  ;D

Eerik Laine

#7
Nyt hävettää :-[

Huomasin just että ei taida olla oikeen Viron kielioppi hallussa... No kenellä olisi  ;D

Kun väitin että "Baltic News Servicen mukaaan (18.12.) Jorin myyminen Latviaan näyttää jo suhtalaisen varmalta"

Totuus olikin tarkemmin asiaa läpi käytyäni "Jorin myyminen Latviaan näyttää suhtalaisen epävarmalta"

Sori... :'(

Jaakko Ahti

#8
Ei nyt varsinaisesti liity tähän aiheeseen mutta Tallinkkiin kuitenkin: Mitäs luulette, nyt kun Romantika tulee Fantaasian tilalle, niin mahtaako Fantaasia mennä kesäksi Tallinnan ja Tukholman välille vai mitä mahtaa tapahtua?  ::)
Jaakko Ahti

Eerik Laine

#9
Kyllähän se nyt jo virallista on!!! Tallink mainostaakin kovin Ruotsin esitteissään reitin uutta toista laivaa; Fantaasiaa  ;D

Jaakko Ahti

#10
Katos, enkä mä ole huomannut mitään  ::) No, sen siitä saa kun on sama pää kesät talvet.  ;D Pitänee siis hommata uusi esite...
Jaakko Ahti