Uuden Tallinkin nimi!!!

Aloittaja Eerik Laine, 04.12.2001, 19:19:59

« edellinen - seuraava »

Kenny Leong

#15
Kuvasta päätellen tulee Romantikasta on tulossa kivannäköinen laiva :)

Miran Hamidulla

#16
Kyllä tuo Romantika ihan kivalta niissä kuvissa näyttää. Ainoa silmiin pistävä tekijä on nuo ylisuuret peräportit jotka tuovat lähinnä mieleen jonkun rollarin peräportit. Lisäksi olisin toivonut että laiva olisi sinänsä hienon valkoisen värityksen sijasta maalattu tuohon sini-puna-valkoiseen väritykseen niin kuin muutkin Tallinkin alukset on maalattu sillä mielestäni yhtiön pitää pysyä jossain tietyssä värissä. Voisitteko te esim. kuvitella että punainen Viking tilaisi seuraavaksi sinisen uudisrakenteen(lyhyen aikaa viikkarilla vuokralla ollutta Jupiteria ei sitten vedetä tämän kysymyksen vastauksiin!!! ;) )? No ehkä kaikkeen tottuu. Olenhan jo alkanut tottua tuohon mielikuvituksettomaan Romantika nimeenkin. Ainakin se nimi täydentää tuota savolaisukko ääntää vierasperäisiä sanoja nimisarjaa FantAAsian ja MelOOdian kanssa. ;D
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Matti Kauppinen

LainaaVoisitteko te esim. kuvitella että punainen Viking tilaisi seuraavaksi sinisen uudisrakenteen(lyhyen aikaa viikkarilla vuokralla ollutta Jupiteria ei sitten vedetä tämän kysymyksen vastauksiin!!! ;) )? No ehkä kaikkeen tottuu.

Se vaatisi totuttelua kyllä todella paljon. Minä en koskaan hyväksynyt sitäkään että, Gabriella savupiippu oli täyspunainen, niinpä periaatteen vuoksi valitin Gabben piipun väristä Vikingille. Onneksi Viking Line sittemmin maalasikin Gabben piipun samoihin väreihin kuin muissa laivoissaan, missä lienee sitten ollut syy tähän muutokseen?

Kenny Leong

#18
Joo kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä ja siihen tottuisi jos se sulaisi.... ;D...-->nyt Arttu heittää mut ulos ;)

Onhan se niin että yhtiön pitäisi noudattaa tiettyä yhtä linjaa alustensä värityksissä, eikä niin kuin Tallinkin laivat tuppaavat olemaan....Meloodian kyljessä isolla Tallink-teksti ja sitten Vana ja Fantsu on samanvärisiä ja paljon paremman näkösii kuin Meloodia. Ja nyt kun tulee uusi Romantika niin se poikkeaakin ja erottuu porukasta oikeen kunnolla vaalealla värityksellään. Saisivat sitten Tallinkin väki pitää Romantikasta kunnolla huolta ja saavat sitten peitellä niitä ruosteläikkiä kyljestä ettei tarvii alkaa mailailemaan kommenttia yhtiölle asiasta :)
Romantikan värityshän on aika hyvä("nykyaikainen") toisaalta kun aatellaan näitä eri firmojen logoja.....esim. nykyinen Finnairinkin(anteeksi Miri ;)) väritys on aika yksinkertainen ja ei ehkä niin kaunis kuin se vanha väritys mutta tässä uudessakin logossa ja värityksessä on jotain kivaa vaikkakin on kovin yksinkertainen.
Vielä Gabben piipun väristä...nykyinen on hyvä...kevyen oloinen väritys kuin se aikaisempi täyspunainen YÖK :P
Olen puhunut :-*

laivat

#19
Luulisin että Tallinkin värikäs laivasto johtuu sen nuoresta iästä. Ehkäpä se hakee vielä omaa imagoaan vaikka tuntui sellaisen jo löytäneen. Omasta mielestäni tuo Romantikan väritys on kuitenkin ihan jees. Tuossa vielä yksi linkki jossa kuva yllätys, yllätys Romantikasta.

http://194.204.30.64/postimees/failid/239/rs.jpg

Matti Kauppinen

#20
Täytyypi sanoa, että kun näin ensimmäisen varsinaisen kuvan Romantikasta tuossa Samin antamassa linkissä, niin Romantikan peräportit ovat kyllä aika erikoisen näköiset, itse asiassa koko laivan peräosa on erikoisen muotoinen. Tämä siis on vain minun mielipiteeni. Muuten laiva on kyllä oikein nätti.;)

Aleksi Lindström

#21
Niin siis toi perähän on ihan perseestä (kirjaimellisesti!). Näyttää samalta kun muutamat kreikkalaiset laivat jotka on rakennettu 60-luvulla ja joiden perää on sitten "täytetty" 90-luvulla Peraman romutelakoilla ja lopputulos on ihan järjetön... ei millään pahalla, Finnyards!

Matti Kauppinen

#22
Kun nyt tuli puhetta Gabbesta, niin kysynpä samaan hengenvetoon,  että 1) tietääkö kukaan miksi Gabben piippu alunperin maalattiin täysin punaiseksi, 2)Miksi Gabben piipun edestä poistettiin se "hökötys", joka oli siinä vielä Scandinavian aikoihin, 3) miksi Gabbeen maalattiin se harmaa viiva joka kiertää laivan ympäri? Onko sen viivan tarkoitus jotenkin kuvastaa uutta vai mikä sen ideana on? Minusta se vauhtiviiva on ruma.  

Kenny Leong

#23
No voi JUMPE mitkä peräportit tuossa Romantikassa!!! :o

Täytyy sanoa että rumat ovat nuo portit. Mirikin mua jo varoitti niitten ulkonäöstä. Itse en pidä noista porteista.......hhhmmmm kun saa otettua itse kuvan laivan perästä niin täytyy muokata niitä portteja, jotta näkee miltä näyttäisivät "normaalina". Eikä paljon ihmiset näe matkan aikana taaksepäin muuta kuin kannelta kun ei näytä olevan ikkunoita taaksepäin kuin muutama hassu...sääli....Tosi iso MIINUS >:(
Muuten varsin sexyn näköinen on hän :D

Miran Hamidulla

#24
Finnyards on tosiaan viime aikoina rakentanut tollasia omituisella tavalla vinoperäisiä laivoja niin kuin ovat tosin tehneet muutamat muutkin telakat. Minusta tuollaiset perät eivät ehkä ole niitä kaikkein hienoimpia mutta ehkäpä tässäkin tapauksessa on taas kyseessä joku laivatekninen oivallus tms... No parempi tuollainenkin perä kuin ne kaameat perälevikkeiset perät. Keulasta katsottuna Romantika on kuitenkin todella upea laiva! *odottaa innolla valmistumista*
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kenny Leong

#25
Joo ehkäpä tämä edesmennyt Sally Albatross aloitti tuon vinoperäisten laivojen "buumin". Niinkuin Ulysses ja tämä Romantika.
Romantikan ohjaamo olisi mun mielestä ulkoisesti tyylikkäämpi jos se olisi samanlainen kuin Ulysseksessa. Tämä ohjaamo mikä nyt on tuo jotenkin mieleen Meloodian "rivi" tyylisen ohjaamon....tajusitteko? ;D :D --->mut saa kelvata :)