Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

#180
Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 18.03.2009, 11:56:02
Taisin olla väärässä mehujen sisälläpysymisen suhteen, näyttää skulaavan vieläkin.

Ehkä en sittenkään; multiuseless vessel Fennica saapumassa Naantaliin:

FENNICA (from OJAD) - info
2009-03-24 09:55:12z
17 km/h 71°
AIS: pituus 116m leveys 26m syväys 7.5m
MMSI 230245000 IMO 43615
NAANTALI (ETA Mar24 20:00)
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Joo, luonnonlaki: ei jäänmurtokautta Fennicalla ilman käyntiä Naantalissa telakalla. :D

Nordica muuten saapumassa samoihin aikoihin takaisin Arendaliin Saksanmaalta.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

SAAPUVAT ALUKSET ARRIVALS     
________________________ ____________________________________ ____________________________________
FENNICA Tulo: 24.03. 18:00 /  Lähtö: / 
24.03. 18:00     
Telakka 40 Varustamoliikelaitos


Eli kuivillehan tuo; taisi olla se veikkaus kolme viikkoa öljyt sisässä aika lähellä totuutta.

Romu mikä romu ja vispilä mikä vispilä ja toiset tahtoo näitä lisää.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

FENNICA Tulo: 24.03. 21:00 / Helsinki,FI
           Lähtö: 28.03. 20:00 / Kotka,FI
       updated: 24.03. 21:00     
       Telakka 40 Varustamoliikelaitos

Kotkaan ylösmakaamaan?
Oliskohan Keilaniemessä herätty ja huomattu ettei tota kukaan rahtaa?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 25.03.2009, 12:12:47
FENNICA Tulo: 24.03. 21:00 / Helsinki,FI
           Lähtö: 28.03. 20:00 / Kotka,FI
       updated: 24.03. 21:00     
       Telakka 40 Varustamoliikelaitos

Kotkaan ylösmakaamaan?
Oliskohan Keilaniemessä herätty ja huomattu ettei tota kukaan rahtaa?

Update aiheesee:

FENNICA Tulo: 24.03. 21:00 / Helsinki,FI Lähtö: 29.03. 15:00 / Kotka,FI
24.03. 21:00     
Telakka 40 Varustamoliikelaitos

Eli Kotka yhä destination eli ylösmakaus edessä?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#185
Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 29.03.2009, 11:29:54
Update aiheesee:

FENNICA Tulo: 24.03. 21:00 / Helsinki,FI Lähtö: 29.03. 15:00 / Kotka,FI
24.03. 21:00     
Telakka 40 Varustamoliikelaitos

Eli Kotka yhä destination eli ylösmakaus edessä?


Update:

FENNICA (from OJAD) - info
2009-03-29 11:10:55z - 2009-03-29 11:18:25z
AIS: pituus 116m leveys 26m syväys 7.5m
MMSI 230245000 IMO 43615
Navstat: At anchor

"At anchor"

Monttuun meni kolme hinaajaa (2xAH+1xNeste) eli Aquamaster remontti ei valmis vai waiting for orders?

EDIT:

"FENNICA (from OJAD) - info
2009-03-29 13:01:35z
21 km/h 165°
AIS: pituus 116m leveys 26m syväys 7.5m
MMSI 230245000 IMO 43615
KOTKA (ETA Mar30 17:00)"

eli Kotkaanhan tuo
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Joo, nyt on liikkeellä, AIS:ssa määränpäänä juuri tuo ilmoitettu aika.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kassavarat%20uhkaavat%20ehtyä%20Helsingin%20bussiyritykseltä/1135244755372

Hmm. jotenkin minusta tuntuu, että tilanne on sama Stasin suhteen.

Olisi kohtuullista laittaa pulju nurin ja lopettaa offshoremarkkinoiden dumppaus ylihintaisella jäänmurrolla (ref. Anne Brunilan ero MKL johtokunnasta).

Tämä olisi kaikkien markkinatalouden sääntöjen mukaista ja "puhdistaisi ilman".

Tämän jälkeen yksityisesti pyöritetty jäänmurto ja saaristoliikenne hoitaisi asian veronmaksajien kannalta halvemmalla ja tehokkaammin ilman moulinex-painolastia.

Harmi että VLL (ja LLL) ovat konkurrssilainsäädännön ulottuvissa vasta ensi vuonna.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#188
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Naantalin%20öljyvuodon%20lähteeksi%20epäillään%20laivaa/1135244757191

""Näyttää entistä selvemmin siltä, että öljy on vuotanut Naantalista kohti länttä kulkeneesta laivasta".

Hmm, pientä vuotoa havaittavissa?

No saattaa se olla joku muukin.

EDIT:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Valvontakone+tutkimaan+%C3%B6ljyvanaa/1135244769001

"Mereen valuneen kevyen polttoöljyn epäillään olevan peräisin länteen matkaavasta aluksesta. Öljyvana alkaa Naantalista ja on laivaväylän suuntainen. Etäisimmät havainnot on toistaiseksi tehty Ahvenanmaan eteläpuolelta Ledsundista."

No harvemmin siellä Aquamasterissa polttoöljyä voiteluaineena on, joten lienee joku muu.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1669719

"Ensimmäiset ilmoitukset öljystä tulivat eilen puolenpäivän tienoilta. Ennen puoltapäivää Naantalin satamasta lähti eilen 4-5 alusta, ja ne kaikki ovat viranomaisten tiedossa"

Ajankohta ei täsmää lähdön suhteen, mutta allasta lienee täytetty ennen puoltapäivää.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

No, siellä ovat, Hietanen Etelässä niin kuin nykyään on tapana laituria nimittää.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Eipä ollut vuoto F:stä, mutta Timo Soinin sanoin missä moulinex, siellä ongelma.

Kotkan s-lista kertoo moista:

30.03.09
16:31 FENNICA FI
- (ei tulosatamaa)
-  (ei destinaatiota)
30.03.09 16:05 Hietanen Etelä / T4
31.03.09 16:30 Varustamoliikelaitos
Varustamoliikelaitos

Destinaatiota ei mainittu, mutta oisko Arendal kytikselle tai näppisvirhe?

Kumma toisaalta, jos noita aiotaan rahdata, niin niitä ei löydä esim. Haglandin:

http://www.haglandoffshore.com/

listoilta laisinkaan ja John G. Olsen

http://www.jgoship.no/offshore/

noteeraa ainoastaan Botnican:

"ROV/Construction BHP BP Deck DP Charters/work scope Free Port   
Botnica 13600 117 1000 2   PPT Leith"

(taitaa olla seitsemäs kuukausi menossa tyhjänpanttina).

Ilmeisesti noille ei ole tarkoitus löytääkään hommia.

Huomenna ollaan viisaampia Fennican suhteen.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#191
Ei taida lähteä.

Sillä Kymen Sanomat kertoo seuraavaa:

"Fennica odottelee offshore-töitä Kotkassa
30.3. 16:58

KOTKA. Monitoimimurtaja Fennica lopetti jäänmurron tältä talvelta ja odottelee nyt offshore-töitä Hietanen Etelässä Kotkassa. Finstashipin jäänmurron johtaja Atso Uusiaho toivoo, että töitä löytyisi aika nopeasti, vaikka nyt ei ole kovin hyvä aika. Jäänmurtaja Voima jatkaa vielä jäänmurrossa itäisellä Suomenlahdella."


Linkki uutiseen

Ja saatavuuspäivämäärät päivitetty jälleen:

Botnica   MSV   1.4.2009      North Sea
Nordica   MSV   1.4.2009   15.7.2009   North Sea
Fennica   MSV   1.4.2009   10.11.2009   North Sea
Seili   MSV   20.4.2009      Baltic Sea

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#192
Haistan palaneen käryä Nordican rahtauksen suhteen:

"10.02.2009 SUBSEA Nordica
   
Ship Name:  Nordica
Type:  SUBSEA
DP:  III
Built:   
BHP:  20000
Bollard Pull:  234
Deck Area:  1050
Design:   
Length:  116
Breadth:   
DWT:   

Cecon  ROV / Survey / Light Construction  70 days  RNR  "

http://www.cecon.no/maindesign.asp?aid=20047&gid=9361

Ko. hemmo oli päävedättäjänä SS7/DSND:llä, kun FMA:ta vedettiin kuin kuuluisaa pässiä:

http://www.cecon.no/maindesign.asp?aid=20350&gid=9361

Ilmeisesti kolmanteen vaiheeseen:

http://www.cecon.no/newsDesign68.asp?news=2410

"Cecon ASA confirm NOK 200 mill contract extension.

Cecon ASA confirms extension of current contract in Angola with an expected additional volume of approx NOK 200 mill.

The offshore construction work is planned to be performed in the third quarter of 2009 in direct continuation of the first campaign.

For further information please contact:
Terje P. Tellefsen, CEO Cecon ASA. Mobile: +47 47 67 28 88"

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2002/08/127244

"Suomalaisia merenkulkulaitoksen virkamiehiä ei lahjottu, norjalaisen DSND-varustamon ex-johtaja sanoi aamulla merenkulkulaitoksen lahjusoikeudenkäynnissä. - Matkoilla neuvoteltiin ja perheet olivat mukana, koska matkoilla oli myös vapaa-aikaa, Terje Tellefsen sanoi Helsingin käräjäoikeudessa. - Laskujen perinnässä suomalaiset olivat brutaaleja."

Erityisesti pistää silmään toi: "Laskujen perinnässä suomalaiset olivat brutaaleja".

Tästä voi päätellä jompaa kumpaa seuraavista:

a) joku Finstan rahtausosastolla on ihan oikeasti hölmö

b) kyse on samasta omaan pussiin pelaamisesta kuin 1990-luvulla.

"Oliko Ugglandilla tai DSND:llä tapana luovuttaa luottokortteja muille?

- Ei tämä oli erityinen päätös, joka tehtiin sen takia, että heillä ei ollut luottokortteja.

Miksi Koivumäelle annettiin rahasuorituksia?

- En muista muuta kuin että kyse oli korvauksista. Muistaakseni kyse lentomatkoista.

Mistä lentomatkoista?

- En muista tarkemmin. Kyse oli kulujen kattamisesta.

Mistä kuluista?

- Ne on dokumentoitu matkalaskuissa.

Muistatteko, että tositteet olivat valokopioita lentolipuista. Kelpaavatko valokopiot yhtiön kirjanpitoon?

- Nykyään vaadimme alkuperäiset, aiemmin valokopiot kelpasivat.

Annoitteko rahat Koivumäelle ilman takaisinmaksuvelvollisuutta kuultuanne, että hänellä on taloudellisia vaikeuksia?

- Tässä on kyse todellisten kulujen korvaamisesta"

Uskoo ken tahtoo; onhan niitä joulupukkiin 80-vuotiainakin uskovia.


Samat konnat (R. Lyngvi ja T.P.Tellefsen etc.) jymäyttää FMA/VLL:ää vuodesta toiseen; nyt tosin omien firmojen muodossa.

Rahtaushinta muodollinen ja alkavat koska asiakas tykkää ja maksetaan koska jaksetaan (Aquanos taitaa olla melkein kaikki viime vuoden rahdit pystyssä).

Ja tollaiseen touhuun pitäisi valtion kustantaa neljäs vispilä?

Eikö kenelläkään soi hälytyskellot?

Ko. pätkässä 3 min 10 sek. kohdalla tuokio VLL/Cecon neuvotteluista:

http://www.youtube.com/watch?v=fEMfzxNqGN0

(ainakin voitonjako ja kulujen maksu saman kaavan mukaan).

Ilmeisesti päätä ei ole vieläkään lyöty tarpeeksi kovaa vuonon kylkeen?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 18.03.2009, 06:19:51
Ja jotain uutta telakoinneista, jotain aiemminkin tiedettyä sekä hienoja sanoja Jannelle luettavaksi:

"FINSTASHIP INVESTOI VAHVASTI OFFSHORE-ALUKSIINSA

Finstaship panostaa vahvasti offshore-aluksiensa, MSV Botnican, Fennican ja Nordican, kilpailukykyyn lähitulevaisuudessa. Aluksiin tehdään telakointien yhteydessä mittavia korjauksia ja modifikaatioita, jotta alukset myös jatkossa säilyttävät asemansa offshore-markkinoilla edustaen alan teknistä huippua.

Uudistusten sarjan aloitti MSV Nordica, jonka telakointi on juuri päättynyt. Telakoinnin yhteydessä aluksen koko DP-järjestelmä (Dynamic Positioning) uusittiin viimeisimmällä Kongsberg K-POS DP-22 / K-Chief 700 -järjestelmällä.

MSV Fennican DP-järjestelmien uusiminen tehdään vastaavasti aluksen telakoinnin yhteydessä marraskuussa. Tällöin vaihdetaan myös Aquamastereiden potkurilaitteiden kääntökehän laakerit.

Seuraavana projektina on Nordican ja Botnican nykyisten päänostureiden korvaaminen uusilla MacGregor Hydramarine AS:n toimittamilla nostureilla, jotka mahdollistavat operoinnin nykyistä syvemmissä vesissä. Nosturit soveltuvat paremmin arktisilla vesillä tapahtuvaan offshore-työhön."


Tiedote löytyy: http://www.finstaship.fi/fi/?c=2

Pari huomiota:

-helikenttä, kuka rahtaisi aluksen, jolle ei sovi yksikään Pohjanmerellä aktiivikäytössä oleva kopteri
(Superpuma MK I sopii, Superpuma MK II ei sovi; S-92:sta puhumattakaan)
eli porukkaa ei saa edes teoriassa merellä.

-majoitustilat; 82 hlöä ei riitä nykyisiin projekteihin

-tietoliikenneyhteydet vuosimallia 1993/1994/1998

No jos on tarkoitus heittää muutama kymmenen miljoonaa taivaan tuuliin, niin OK.

Ei noilla uudistuksilla rahtaustilanne parane kovinkaan olennaisesti.

Vanha mikä vanha, ei auta vaikka painaisi minkälaisia moniväriesitteitä.

Ainoa sauma kolmannen maailman kentillä, mutta se edellyttäisi monivuotista rahtausta.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 30.03.2009, 16:01:13
No, siellä ovat, Hietanen Etelässä niin kuin nykyään on tapana laituria nimittää.

Joo, siellä lepää: EDESTÄ ja TAKAA