Tallink luopumassa Superfasteista?

Aloittaja Miran Hamidulla, 02.04.2008, 17:32:27

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

Muilla foorumeilla jo pitkään huhuttu väite, jonka mukaan itselleen vuokralaivaa muutamaksi vuodeksi etsivän kanadalaisen Marine Atlantic varustamon edustajia olisi nähty tutustumiskäynnillä Tallinkin Superfasteilla näyttää pitävän paikkansa, kuten alla olevasta uutisesta voi lukea.

Marine Atlantic moving forward on fleet renewal
Transportation

DAVE BARTLETT
The Telegram

Marine Atlantic has taken a baby step in its fleet renewal process.

On Friday, the Canadian Transportation Agency posted a decision on
its website that clears the way for Marine Atlantic to investigate
the rental of the German-made Superfast IX ferry.

However, Marine Atlantic spokeswoman Tara Laing says it's too early
to tell if this is the ship that will eventually carry people and
cars between Newfoundland and North Sydney, N.S.

"There's a lot of processes that you have to go through when you're
looking at bringing a foreign flag vessel into Canada," says
Laing "This is one of 'em."

She says the Superfast IX is only one of a number of vessels that's
being considered.

Under the Coasting Trade Act, Canadian companies that wish to bring a
foreign vessel to Canada have to first ask permission. Friday's
decision says "there is no suitable Canadian ship available to
perform the activity."

"You have to be sure that we're going to be capable and permitted to
bring a foreign vessel into Canada before you make a firm commitment
like contract or anything like that," says Laing. "At this point in
time we haven't made any firm commitment to any company for any
vessel."

In the last federal budget, the Harper government announced $17
million for Marine Atlantic for a charter vessel.

"We are actively looking for that charter vessel at this point in
time," says Laing. "In marine terms, that's renting."

She says, once the company decides on which vessel they will charter,
it will be used until Marine Atlantic can renew, build or buy a new
vessel of its own.

The Ministry of Public Safety must now decide whether or not to issue
a coasting licence to Marine Atlantic for the vessel.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Timo Selkälä

Yahoolla kommentoitiin että Superfast VII ja VIII tarjotaan nyt vuokrattavaksi tai myytäväksi joko ennen tai jälkeen kesän. Mikäli paikkansa pitää niin ei hyviä meinaa linjan tulevaisuudelle. Hangosta siirto oli vahinko - mutta emme tietenkään tiedä sitäkään että olisiko sekään linja täysin kannattava. Superfasteilla on oikeastaan liian vähän kaistametrejä, enemmänkin saisi olla.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Miran Hamidulla

Saksan linjan kiristyneen kilpailutilanteen vuoksi aluksista luopumisen puolesta puhunee myös nopeiden ropaxien korkeat hinnat maailmanmarkkinoilla. Hyvinä esimerkkeinä tästä ex-Superfast I:n ja ex-Superfast X:n kaupat, joissa laivat myytiin selkeään ylihintaan. Kun näiden tekijöiden lisäksi vielä huomioidaan, että Superstarin myötä aluksia tuskin enää tarvitaan Tallinnan linjallakaan, kiusaus myydä alukset lienee Tallinkilla aika suuri...
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

jonas

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 04.04.2008, 18:09:22
Saksan linjan kiristyneen kilpailutilanteen vuoksi aluksista luopumisen puolesta puhunee myös nopeiden ropaxien korkeat hinnat maailmanmarkkinoilla. Hyvinä esimerkkeinä tästä ex-Superfast I:n ja ex-Superfast X:n kaupat, joissa laivat myytiin selkeään ylihintaan. Kun näiden tekijöiden lisäksi vielä huomioidaan, että Superstarin myötä aluksia tuskin enää tarvitaan Tallinnan linjallakaan, kiusaus myydä alukset lienee Tallinkilla aika suuri...

Ja lisäksi vielä uhka siitä, että laivat joutuvat muuttamaan Vuosaareen voi vaikuttaa houkutukseen laittaa laivat lihoiksi. Sääli sinänsä, minua noilla laivoilla Tallinkin alla kohdeltiin asiakkaana vähintään yhtä hyvin kuin ysillä kreikkujen aikaan

Emppu Kauranen

Itse en yhtään ihmettele että kauppaavat paatteja pois. Tallinkin "palvelumeiningillä" on varmasti asiakaskato ollut melkoista. En tiedä mihin kuntoon laivat ovat päässeet matkustajatilojensa osalta, mutta ainakin vajaa kaksi vuotta sitten, muutama kuukausi omistajavaihdoksen jälkeen ne olivat rupsahtaneet todella pahasti...

jonas

Lainaus käyttäjältä: Emppu Kauranen - 05.04.2008, 14:50:26
Itse en yhtään ihmettele että kauppaavat paatteja pois. Tallinkin "palvelumeiningillä" on varmasti asiakaskato ollut melkoista. En tiedä mihin kuntoon laivat ovat päässeet matkustajatilojensa osalta, mutta ainakin vajaa kaksi vuotta sitten, muutama kuukausi omistajavaihdoksen jälkeen ne olivat rupsahtaneet todella pahasti...

Ja kävitkö niillä siis myös ennen omistajanvaihdosta? No, ainakin tuolla Tallinkin matkustajamääriä käsittelevässä osiossa näkyy, että matkustajamäärät ovat kasvaneet, mutta linjalle elintärkeä rahti sitä vastoin vähennyt kiristyneen kilpailun seurauksena. Edelleen, Tallinkin palvelumeiniki on oman kokemukseni mukaan tuollaiselle linjalle ihan ok.

Emppu Kauranen

Kyllä kävin - kaksi kertaa krekujen aikaan ja kolme Tallinkin (ensimmäisen, ainoan ja viimeisen samalla kertaa) 8)

Jani Nousiainen

No sen perusteellahan jo muodostaakin hyvän käsiteyksen siitä missä kunnossa laivat on ja millaista palvelu on....
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Emppu Kauranen

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 05.04.2008, 22:02:41
No sen perusteellahan jo muodostaakin hyvän käsiteyksen siitä missä kunnossa laivat on ja millaista palvelu on....

Ihan riittävän, kun edestakaisin matkustaa.

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Emppu Kauranen - 06.04.2008, 18:08:54
Ihan riittävän, kun edestakaisin matkustaa.

On se hyvä tietää niin ei tarvitse käydä kahdella muulla aluksella tai eroja ei löydy eri miehistöjen välillä.  Varsinkin kun kuten jo monta kertaa täällä todettu että matkustajamäärät on kasvussa ja  rahtipuoli on se jossa on ongelmia. En  voi kyllä täysin yhtyä väitteisiisi laivojen sisätilojen huonommasta kunnosta ja palvelun niin radikaalista huononemisesta. Niin ja oon myös käynyt Kreikkalaisten ja nykyisen omistajan aikaan fasteilla. Kaikilla neljällä kaikkiaan jotka täältä on liikennöinyt.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Emppu Kauranen

Kuin myös. Kaikki neljä tuli kokeiltua kummankin omistajan aikana. :deal:

Janne Koskinen

"The Management is currently looking for a solution to optimize the operations of the Superfast vessels and to improve their utilisation."  Mielenkiintoista nähdä se final solution.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 26.09.2006, 21:08:53
Virolainen laivayhtiö Tallink ja Suomen Merimies-Unioni ovat päässeet sopuun palkankorotuksia koskevassa kiistassa. Sopimus asiasta allekirjoitettiin jo viime viikolla.

Merimies-Unionin puheenjohtajan Simo Zittingin (sd.) mukaan palkkataulukot on työryhmässä väännetty siihen malliin, että kumpikin osapuoli on ne hyväksynyt.

Zitting sanoi illalla, että yksi asiakokonaisuus on vielä auki, se koskee erinäisiä lisiä ja korvauksia. Periaatteessa asia on kuitenkin selvä, eikä mitään ihmeellisempiä neuvotteluja enää käydä.

***

Nyt tehdyn sopimuksen myötä palkankorotukset tulevat takautuvasti voimaan kesäkuun alusta.


http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=600321


Nostetaan vanhaa aihetta esiin...

SST:n mukaan Superfastien palkkasopimus tarkoittaa sitä, että tulevana kesänä Superfastien miehistölle tulee maksaa Suomen palkkoja vastaavaa korvausta. Koska varustamo ei kuitenkaan saa Viron lipulla Suomen valtion tukia, tulisi virolaismiehistö 33,5 suomalaista kalliimmaksi. Katsotaan miten käy ja onko ylipäätään enää kesällä Superfastin aluksia täällä liikenteessäkään...
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Jaakko Keränen

#13
No olipa yllätysuutinen. Seuraavan lipun vaihdon yhteydessä alusten nimet voitanee vaihtaa sopivimmaksi tyyliin: moneylaundry VII, moneylaundry VIII jne


..ja koska tämä viesti todennäköisesti poistetaan nii täsmennettäköön viestin koskevan luonnollisesti edullisia pyykin pesupalveluja hansateessa.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Jaakko Keränen - 22.04.2008, 09:43:44
No olipa ylllätysuutinen. Seuraavan lipun vaihdon yhteydessä alusten nimet voitanee vaihtaa sopivimmaksi tyyliin: moneylaundry VII, moneylaundry VIII jne


Vaikka anti-Tallink ihminen olenkin, niin rahoitus on kuitenkin varsin läpinäkyvä pääasiassa kolmen suuren liikepankin mm. Nordean rahoittama.Kuten Enn Pant sanoi markkinoilla on rahaa ja sitä saa jos osaa esittää asiansa. Itse asiassa olen joskus itsekin ihmetellyt miten kevyesti rahaa olisi irronnut omiin suuruudenhulluihin suunnitelmiin, mutta omat hälytyskellot ovat soineet; pankkien eivät.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama