Vastapäivään starttaavat ajastimet

Aloittaja Ari Elenius, 28.11.2005, 15:47:51

« edellinen - seuraava »

Ari Elenius

Mulla on ollut mystisiä ongelmia mekaanisten ajastimien kanssa, noitten joihin painetaan nastoja eli "ratsastajia", sen mukaan milloin halutaan kytkettävän laitteen olevan päällä. Varsinkin nyt kun yöt kylmenevät ja haluaa että moottori on lämmin aamulla. Samoin jos haluaa ulkokuusen olevan pimeä keskipäivällä ja -yöllä. Kun ton mötikän lykkää pistorasiaan, olen huomannut että ajastin lähtee yhtä todennäköisesti vasta- tai myötäpäivään liikkeelle. Tietysti olisi hienoa jos aika kulkisi taaksepäin, mutta ei ole mukavaa startata aamulla kylmää autoa ja todeta samalla että on iltayöstä kulunuttanut turhaan kalliita kilowattitunteja. Tuntuu täysin käsittämättömältä, luulisi että mikä tahansa kellolaite joko ei toimi ollenkaan tai sitten käy myötäpäivään (poikkeuksena tietysti peilin kautta katsottavat ns. "parturikellot"). Osaako joku viisaampi mahdollisesti selvittää tätä mysteeriä? ???

Jani Nousiainen

Viime talvena leikin itse moisen ajastimen kanssa...  Joten yksinkertainen toiminta ohje: heitä se nykyinen ajastin menemään niin kauas ettei varmasti löydy takaisin ja tilalle  digitaalinen ajastin.  Mulla ainakin auttoi asiaa ;)
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8