Sekalaisia kuvia Malesiasta (43 kuvaa!!)

Aloittaja Kenny Leong, 30.06.2007, 23:29:52

« edellinen - seuraava »

Kenny Leong

Tuli käytyä Malesiassa ja Bruneissa sukuloimassa ja kennolle tarttui muutamia kuvia. Odotin näkeväni isoja matkustaja-aluksia mutta eipä näkynyt. Seassa on myös kuvia lentokoneista, busseista, monorailista ja "vuorijunasta".

Ei muuta kuin suoraan kuviin. Kuvia on aika paljon mutta kuvia on aina kiva kattella.

01. Ratsunamme Finnairin MD-11, OH-LGB.


02. Mukava kone matkustaa. Ainoa miinus matkustamon melutasosta.


03. Bangkokista jatkettiin matkaa Malaysia Airlinesin Airbus A330:llä. Rekisteri 9M-MKD. Erittäin mukava kone matkustaa ja hiljainen kabiini  :P


04. Butterworthin satama. Mantereelta menimme lautalla Penang saarelle. Kuvassa Petro Concord, IMO 9113135.


05. Näkymää mantereelta Penangin saarelle. Lauttamatka kestää 10-15min. Taustalla Georgetown kaupunki, jossa 232m korkea Komtar pilvenpiirtäjä.


06. Lauttayhteyttä hoitaa Penang Ferry Services Sdn. Bhd. Kuvassa Pulau Pinang, IMO 9275244.
     >> http://en.wikipedia.org/wiki/Penang_Ferry_Service <<


07. Butterworthin satamaa. Kuuleman mukaan satamasta on myös matkustajalaiva yhteys Indonesiaan.


08. Penang saaren korkein kohta on Penang Hill, joka nousee parhaimmillaan 833 metriin.


09. Pulau Angsa, IMO 8010491.


10. Pulau Payar, IMO 9254393.


11. Penang Hillille pääsee myös skootterilla tai autolla. Valitsimme yleisesti suositun "vuorijunan". Matka kestää 30min.


12.Vuorijuna on otettu käyttöön vuonna 1922-23.


13. Näkymää pääteasemalta. Saarelta pääsee mantereelle 14km pitkää Penang Bridgeä, joka näkyy taustalla.


14. Paluu mantereelle muutaman yön jälkeen ja kohti Langkawin saarta. Penangin lauttojen penkkien selkänojat ovat kyllä kätevät.
Nojat käännetään sinne suuntaan aina mihin alus on menossa.


15. Kuala Kedahin lauttaterminaalissa odotellaan lauttaa Langkawille. Mantereen ja saaren välillä on muutamia lauttayhtiöitä
ja kaikki vaikuttavat toimivilta. Lippua ostettaessa oli kirjoitettava tiedot passista matkustajalistalle.


16. Matka Kuala Kedahista Langkawille kestää tunnin. Lipun hinta niin naurettavan alhainen etten sitä edes muista :D


17. Vastaan tuli Langkawi Ferry Servicen Alaf Baru 2. Kotisatama Penang.


18. Saavumme Langkawille. Sataman edustalla parkissa Labuan Exspress Lapan.


19. Anonyymi Zon 2


20. Labuan Express Tujuh ja Expres Bahagia II


21. Rantautuminen.


22. Tällä saavuimme Langkawille. Ekspres Bahagia 18


23. Langkawin saaren ns. pääkaupungissa Kuahissa on vastassa hieno Langkawin kotka.


24. Sarjassamme "Hajotkaapa pakkaseen™"  :P


25. Takaisin mantereelle... Alus on samanlainen, jolla saavuimme Langkawille.


26. Kuala Perliksen kaupungista matkasimme 5 tuntia bussilla Ipoh kaupunkiin. Tässä Scanian yksilö.


27. Erittäin tyylikäs :P bussi Taman Negaran kansallispuistoon.


28. Ruumis? Ei vaan kuljettaja otti tirsat.


29. Seri Linggiu - Bas Persiaran.


30. Pulau Perhentian paratiisisaarella. "Hajotkaamme pakkaseen™"  :'(


31. Matkalla Ipohin kaupungista Kuala Lumpurin lentokentälle ja edelleen Bruneihin sukuloimaan.
Tässä Bas Persiaran YoYo(kahvilaketju) -logobussi.


32. Now everyone can be late about 2 hours... ;) Boeing 737-300, 9M-AAB. Mm. ex. Bulgaria Airin yksilö.


33. Brunein sulttaanin(Sir Muda Hassanal Bolkiah) palatsin portit. Bandar Seri Begawan, Brunei Darussalam.


34. Onko yhdellä moderaattoreistamme jotakin kerrottavaa?  ;) AirAsian lento malesian Miri kaupungista Kuala Lumpuriin.
Airbus A320-216, 9M-AFG. Kone otettu käyttöön 6/2006. Missäolisittekaanilmantätäkääntietoa™.


35. Kuala Lumpur International Airport(KLIA) - LCCT(Low Cost Carrier Terminal), eli AirAsialla on oma terminaali kentän laidalla.


36. Monorailiin tuli tutustuttua parina viimeisenä päivänä. Halpaa lystiä! Menkää, koetkaa, ihastukaa...!
>> http://en.wikipedia.org/wiki/KL_Monorail <<


37. Laiturilla on aidat ja junan saapuessa juna pysähtyy kohdalle.


38. Jokainen juna on teipattu erilaisin mainoksin...


39. Hieman isompi kuin Linnanmäen monorail  ;)


40. Petronas Twin Towers. Kuvattu Menara TV towerista, 332m korkeudesta.


41. 452m ehtaa terästä :P Vaikuttava tunne ja näky olla vieressä.


42. Kerta kiellon päälle.


43. Takaisin kotiin -valitettavasti. Finnair MD-11, OH-LGF. Tässä cruisaillaan FL330 jossain Kazakstanin yllä.





Miksu

Kuvat 1, 4, 24, 41 ja 43...Eerittäin mahtavia. Thanks Kenny. Ja varsinkin tuo kuva 41.

Miran Hamidulla

Mahtavia kuvia! :beer: Hienosti väritettyjä nuo paikallislautat tuolla päin. ;D
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Pekka Laakso

Nyt on kyllä sellaista materiaalia esillä, ettei ihan joka päivä tule vastaan. Joten suuret kiitokset ja pari  :beer: raportistasi.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Marko_Laitamaa

Hienoja kuvia!!! Varmasti mahtava paikka lomailla, hauska toi kuva 28  ;D haluasin nähdä täällä sen bussinkuljettajan joka menee tavarasäilöön nokosille!

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Kenny Leong - 30.06.2007, 23:29:52
41. 452m ehtaa terästä :P Vaikuttava tunne ja näky olla vieressä.
Anteeksi tämä pieni huomiointi, mutta katsoin tuossa kakkoselta muutama viikko sitten dokumentin Petronasin kaksoistorneista (Jättirakennelmat tjms. dokumenttisarja) ja niissä kerrottiin, että päärakennusosa on erikoisvahvisteista betonia. Pieni lainaus englanninkielisestä Wikipediasta..

LainaaDue to a lack of steel and the huge cost of importing steel, the towers were constructed on a cheaper radical design of super high strength reinforced concrete. High-strength concrete is a material familiar to Asian contractors and twice as effective as steel in sway reduction; however, it makes the building twice as heavy on its foundation than a comparable steel building.

No kuitenkin... Tosi hienoja kuvia olet ottanut  :D. Tekisi itsekin mieli käydä vähän Suomea kauempana, mutta ei satu rahaa löytymään.. :(
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Kenny Leong

#6
Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 02.07.2007, 10:10:40
...että päärakennusosa on erikoisvahvisteista betonia.

Joo totta ja olihan esim. WTCssä myös betonia sun muuta asbestia jne.. Sisältäähän nuo isot rakennelmat muutakin kuin terästä mutta eihän tuollaisia nippelitietoja tule aina ajatelleeksi kun näet vain terästä ;)

Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Marko Laitamaa - 01.07.2007, 11:19:40
haluasin nähdä täällä sen bussinkuljettajan joka menee tavarasäilöön nokosille!

Itse asiassa monista täkäläisistäkin hyvin varustetuista linjavaunuista löytyy kuljettajalle lepoputka, tosin hiukan mukavammalla makuupaikalla varustettu...

http://s51.photobucket.com/albums/f361/KimmoRantanen/?action=view&current=Saimaankierros6.jpg

Urho Kuivakangas

joo toi tavarasäilössä torkkuva bussikuski on kyllä loistava kuva  :-* muutoinkin oikein kivoja ja piristäviä kuvia näin lyhyen mutta vähälumisen Suomen kesän keskelle.  :P
Silja Festival 0708