Silja Line brändi

Aloittaja Kalevi Lehto, 18.05.2017, 19:43:01

« edellinen - seuraava »

Marko Mäkelä

Mikko-Oskari: Kun Silja Land kerran vitoskannelle muuttaa niin en oikeen muutakaan paikkaa keksis kun Conffa tilat. Nuo ravintola uudistukset kuulostaa ihan kivoilta alkaa sit oleen aika sama ravintola konsepti kun Serellä. Tuo sun ajatus kymppikannen tilojen laajentamisesta matkustajakäyttöön on ideana hyvä mut tuskin toteutuu. Enemmänkin mää lähtisin rakentamaan samankaltaista hökötystä kymppikannen päälle mikä tehtiin aikoinaan Wasa Queenille ja siinä vois olla sitseria ja joku välipalabaari. Olen puhunut.

Ville Taavitsainen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 08.11.2017, 23:58:36
Onko uusi lastenmaa tulossa konfan paikalle (ja onko konfaa tarkoitus jatkossa olla ollenkaan ja jos on, missä)?

Eiköhän sen leikkimaan saa pikkasen helpommin vaikka nykyiseen matkatavaroiden säilytystilaan ja niille joku muu paikka esim. muutama hytti poistamalla. Tuskin sentään koko konffaa tarvitsisi muutenkaan leikkihuoneen takia jyrätä. Ei kai sen tarvitse neljäsosaa koko kannen koosta sentään olla?

ja miten kymppikansi on tyhjillään? eikös siellä ole hyttejä kuitenkin ja se disco joka vie saman tilan muuallakin laivassa? kaikki toiminnot kun siirtäis kymppikannelle niin mitä muualle jäisi? ja aika sumppuun ne sinne ylös pitäis tunkea jos kaikki nuo toiminnot pitäisi saada sinne ja niitä käyttävät ihmiset myös.
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Ville Taavitsainen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 08.11.2017, 23:58:36
eli 10.kannen tilojen kehittämistä matkustajien oleskelutilaksi (johon mahtuisivat ainakin välipalabaari, jonkinlainen estraadi, sauna, travelspa ja ehkä lastentilakin),

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 09.11.2017, 21:57:36
Kympin tilaan ei missään tapauksessa ole tarpeen lisätä mitään ruokapalveluita, ellei jotain itse grillattavia makkaroita sellaisiksi haluta tulkita.

;D

ei ole tainnut europallakaan toi grillipaikka olla koskaan käytössä. eli se aika turhaa taitaisi sekin olla.
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Kalle Id

Onko grillipaikka sisätiloissa nykyään turvallisuusmääräysten mukainen muutenkaan?

Mikko-Oskari Koski

Ei olisi mikään ongelma sijoittaa sitä ulkoterassille, jos Princessan kymppikannesta puhutaan.
Välipalatarjoiluja saunabaarin tyyliin voisi hyvin kehittää, jolloin tämä asiakasryhmä saataisiin pois cafeteriaa (tai FastLanea) kuormittamasta.

Mutta mitä Silja Line-brändiin tulee, se ei enää aikoihin ole Turunlinjalla ollut hengissä. Laivakohtaiset imagot olivat tosin tuolla reitillä vahvoja jo aikaisemminkin, vrt.Bore, Fennia, Bore I tai myöhemmin Europa. Sikäli alusten säätäminen yksilöiksi jatkossakin olisi ihan perusteltua.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Marko Mäkelä

Kyllä minun mielestäni Silja Line on Turussakin hengissä laivojen kyljissä sattuu lukemaan SILJA LINE. Onk sillä ny nii väliä et miten ne on maalattu ne laivat? Minusta Galaxy ja BP on ulkoisesti hienoja taideteoksia maalauksineen. Ja laivoissa sama kiva henkilökunta mikä oli Festivalissa ja Europassakin,ja sisältä näiltä laivoilta et löydä sanaa Tallink mistään. Ja olihan ennenkin omistajavarustamon tunnus korsteenissa. Älkää olko aina naama niin norsunvitulla pliis. 8)

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Marko Mäkelä - 11.11.2017, 14:05:03
Onk sillä ny nii väliä et miten ne on maalattu ne laivat?
Sen pohjalta mitä olen puhunut aiheesta ihan ns. tavallisten ihmisten kanssa, niin laivojen maalauksella on väliä. Useampi henkilö on minulle suoraan sanonut, että laivaojen nykyiset maalaukset antavat vaikutelman, että ne ovat Tallinkin laivoja (vaikka kyljessä muuta lukeekin) ja tuote laivalla on ihmisten mielissä edelleen Siljaa huonommaksi leimattu Tallink-tuote. Kun käsittääkseni samaan aikaan Siljan Turun-linjalle on vaikea houkutella matkustajia - varsinkin risteilysellaisia - voisi laivojen maalaaminen uudelleen olla ihan kustannustehokas veto.

Marko Mäkelä

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 11.11.2017, 15:06:46
Sen pohjalta mitä olen puhunut aiheesta ihan ns. tavallisten ihmisten kanssa, niin laivojen maalauksella on väliä. Useampi henkilö on minulle suoraan sanonut, että laivaojen nykyiset maalaukset antavat vaikutelman, että ne ovat Tallinkin laivoja (vaikka kyljessä muuta lukeekin) ja tuote laivalla on ihmisten mielissä edelleen Siljaa huonommaksi leimattu Tallink-tuote. Kun käsittääkseni samaan aikaan Siljan Turun-linjalle on vaikea houkutella matkustajia - varsinkin risteilysellaisia - voisi laivojen maalaaminen uudelleen olla ihan kustannustehokas veto.
No juu Kalle ystäväiseni taidat kyl olla ihan oikeessa. Sehän tiedetään että nyt Tammi-Helmikuun telakoinnissa Balticia ei maalata ulkoa mut ehkä kesällä sit vois kun on lämpimät ilmat. Mielenkiinnolla odotan noita uudistuksia ja sataman lähellä asuvana ne on toki pakko mennä sit pian testaamaan ja raportoimaan teille muille.

Ilpo Kuivanen

Lainaus käyttäjältä: Marko Mäkelä - 11.11.2017, 15:12:47
No juu Kalle ystäväiseni taidat kyl olla ihan oikeessa. Sehän tiedetään että nyt Tammi-Helmikuun telakoinnissa Balticia ei maalata ulkoa mut ehkä kesällä sit vois kun on lämpimät ilmat. Mielenkiinnolla odotan noita uudistuksia ja sataman lähellä asuvana ne on toki pakko mennä sit pian testaamaan ja raportoimaan teille muille.

Varmaan sekin auttaisi, että piippuihin tulisi Harri tuon Tallinkin kiemuran tilalle. Ja mitä noiden maalaamiseen tulee, niin joku pliisu sinivalkoteema kyljessä olisi aika tylsä. Sitäpaitsi Galaxyn Navitrolla-teoksen päällemaalaus olisi minusta katastrofi. Toisaalta käsittääkseni tämä taitelija Navitrolla on jonkun näistä Tallinkin isoista pomoista henkilökohtainen kaveri, joten en usko, että siihen kajotaan.

Marko Mäkelä

Lainaus käyttäjältä: Ilpo Kuivanen - 12.11.2017, 12:45:15
Varmaan sekin auttaisi, että piippuihin tulisi Harri tuon Tallinkin kiemuran tilalle. Ja mitä noiden maalaamiseen tulee, niin joku pliisu sinivalkoteema kyljessä olisi aika tylsä. Sitäpaitsi Galaxyn Navitrolla-teoksen päällemaalaus olisi minusta katastrofi. Toisaalta käsittääkseni tämä taitelija Navitrolla on jonkun näistä Tallinkin isoista pomoista henkilökohtainen kaveri, joten en usko, että siihen kajotaan.
Jepa jep se tosiaan olis katastrofi koska itsekin tykkään Galaxyn maalauksesta ja sehän on vielä Silja värinen. Baltic Princessinkin kiemurat toisaalta ihan hienoja kun niihin on tottunu. Mutta tuo Hapa hylje laivojen piippuihin olis tervetullut. Joo se Navitrolla muistaakseni on Enn Pantin hyvä ystävä. Tärkeintähän kuitenkin on palvelun laatu ja se että laiva täyttää turvallisuus määräykset.

Mikko-Oskari Koski

Eiköhän tässä se olennaisin vahinko ole jo lopullisesti tapahtunut, kun kansa on saatu uskomaan Tallinkin ja Siljan olevan samaa puljua. Mitä etäämmälle aika kulkee siitä, jolloin Silja oikeasti oli itsenäinen, sitä hauraammaksi muisto siitä tulee -ja sitä herkemmin kaikista mahdollisista epäkohdista ollaan valmiita toteamaan "ei tuollaista silloin ollut, kun Silja oli..." Tallinkin ja Siljan ravintolapakettien samankaltaisuus sekä sama kanta-asiakasohjelma pitävät asiakkaat tietoisina samaan puljuun kuulumisesta, eikä tämän käsityksen kumoamiseen oikeasti edes ole mitään syytä.
Muistan useiden vuosien takaa tapauksen, kun odottelimme Nordlandian ahteritäkillä lähtöä Tallinnan satamassa, ympärillä pelkkiä Tallinkeja. Joku suomalainen siinä sitten lausahti "sääli kun ei ole enää Siljaa".
Siihen ei kenelläkään ollut mitään lisäämistä.

Turun ja Tukholman välisestä linjasta sekä näiden kaupunkien risteilytuotteista voisi luoda kokonaan uudenkin brändin hyödyntäen sitä "kuninkaallisena". Tämä tietysti edellyttäisi BQ:n vaihtamista reitin toiseksi laivaksi Princessan rinnalle. Mutta uudet tuotelanseeraukset maksavat rahaa ihan samalla tavoin kuin kippojen maalailemisetkin, ja vaikka Tallink onkin kilpailijoitaan kovemman hintatason varustamo, se kuitenkin on myös tarkan talouden pitäjä.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Marko Mäkelä - 12.11.2017, 13:50:28
Jepa jep se tosiaan olis katastrofi koska itsekin tykkään Galaxyn maalauksesta ja sehän on vielä Silja värinen. Baltic Princessinkin kiemurat toisaalta ihan hienoja kun niihin on tottunu. Mutta tuo Hapa hylje laivojen piippuihin olis tervetullut. Joo se Navitrolla muistaakseni on Enn Pantin hyvä ystävä. Tärkeintähän kuitenkin on palvelun laatu ja se että laiva täyttää turvallisuus määräykset.
Täytyy kyllä sanoa, että itseltä kesti aika pitkään tottua Galaxyn sirkusmaiseen ulkoasuun, mutta nyt kun sitä on tuossa jo toistakymmentä vuotta katsellut, niin -pysyköön puolestani tuollaisena!
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Mika Blomberg

No ei Galaxy ole Turun linjalla ollut kun vasta vuodesta 2008, joten ei voi toistakymmentä vuotta olla, 2006 vasta valmistunut. Pitää muistaa että molemmat laivat on aika uusia, ja huomattavasti parempia kun ikivanha Amorella, Viikkari karkoittaa ihmiset pois ylimielisellä asenteella, kun vanhojen ihmisten tavarat pengotaan.

Marko Mäkelä

Lainaus käyttäjältä: Mika Blomberg - 14.11.2017, 07:59:39
No ei Galaxy ole Turun linjalla ollut kun vasta vuodesta 2008, joten ei voi toistakymmentä vuotta olla, 2006 vasta valmistunut. Pitää muistaa että molemmat laivat on aika uusia, ja huomattavasti parempia kun ikivanha Amorella, Viikkari karkoittaa ihmiset pois ylimielisellä asenteella, kun vanhojen ihmisten tavarat pengotaan.
Näin on näreet Mika. Muutenkin Vikingin asiakaspalvelu ala-arvoista Siljaan/Tallinkkiin verrattuna. Ilmeisesti brändien erotus alkanut kun eilen tuli Club One joululahjus kupongit ja ne olivat 2 eri kuponkia eli toinen joulutervehdys Silja Linelle ja toinen joulutervehdys Tallinkille. Kuten Mika sanos niin Galaxy ja BP on aika uusia ja minusta hienoja laivoja,hakkaa Amorellan Ja Krakenin tullen mennen.

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Marko Mäkelä - 14.11.2017, 09:59:10
Näin on näreet Mika. Muutenkin Vikingin asiakaspalvelu ala-arvoista Siljaan/Tallinkkiin verrattuna. Ilmeisesti brändien erotus alkanut kun eilen tuli Club One joululahjus kupongit ja ne olivat 2 eri kuponkia eli toinen joulutervehdys Silja Linelle ja toinen joulutervehdys Tallinkille. Kuten Mika sanos niin Galaxy ja BP on aika uusia ja minusta hienoja laivoja,hakkaa Amorellan Ja Krakenin tullen mennen.

Ne erilliset kupongit ei varmaan liity tähän, kyllä mun mielestä on ollu aiemminkin. Ja kuten aiemmin todettua, on Amorellalla ihan 6-1 paremmat sängyt ainakin uusissa rempatuissa hyteissä, kuin Galaxy/BP.