Luksus-hyteissä matkustaminen

Aloittaja Marko Mälkiä, 17.03.2001, 18:54:39

« edellinen - seuraava »

Jaana Kivinen

Kiitos vastanneille!

Olisiko kellään jemmassa kuvia noista hyteistä.

Jukka Immonen

Tuben aarreaitasta osui tämmöinen kohdalle. Itse suosin mieluummin kyllä laivan keulan vastaavia hyttejä, mutta käyttäjänsä näillekin löytyy.

http://www.youtube.com/watch?v=CWM1h6d4Dc0

Juuso Anttila

Lainaus käyttäjältä: Jukka Immonen - 10.06.2010, 20:16:14
Tuben aarreaitasta osui tämmöinen kohdalle. Itse suosin mieluummin kyllä laivan keulan vastaavia hyttejä, mutta käyttäjänsä näillekin löytyy.

http://www.youtube.com/watch?v=CWM1h6d4Dc0

Kyllä toi kesällä on loistava. Itse en ole ollut, vielä, mutta kyllä tuo iso parveke, tai terassiksikin voi luokitella, on kesällä mainio. Talvella varmaankaan ei ole yhdellekään lähdölle kaikkia myyty. Tai no, perjantaille ehkä.

Ainoat miinuspuolet kuulemani mukaan se, että aamulla voi parvekkeelta löytyä kaljatölkkejä, tupakantumppeja ja muuta mukavaa. Baltic Queenissa olisi joskus loistavaa matkustaa Tal-Sto-Tal -matka tuommoisessa hytissä. :)

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Juuso Anttila - 13.06.2010, 20:28:11
Ainoat miinuspuolet kuulemani mukaan se, että aamulla voi parvekkeelta löytyä kaljatölkkejä, tupakantumppeja ja muuta mukavaa. Baltic Queenissa olisi joskus loistavaa matkustaa Tal-Sto-Tal -matka tuommoisessa hytissä. :)
Tässä se olennainen onkin kiteytetty. Mun mielestä noi hytit ei mitenkään pääse maksimi hyötykäyttöön etenkään Tallinnan risteilyllä kun matkan kesto on niin lyhyt ja suurin osa maisemasta on paikallaa olevaa satamaa. Turun miniristeilyilläkin se jää vähän vajaaksi mutta sieltä sentään voi tihrustellahienoja maisemia. Mieluiten tuollaisessa hytti viettäisi juurikin pidemmän aikaa.

No, vähän vaisumpi meno meikäläisellä mutta onneksi taas pääsee perjantaina Europan DeLuxeen. Eihän sitä tiedä miten kauan on mahdollista tuolla laivalla matkustaa.

Juuso Anttila

Mahtaisiko kenelläkään olla kuvia esim. Victoria I:n tai Festivalin sviiteistä, tai jopa Baltic Queenin sviiteistä? Jonilla oli yksi Queenilta (Executive suite), sitä on jo katsottu aika monta kertaa.  :) Baltic Princessin sviitti on kyllä nähty, joten tuskinpa mitään radikaalia eroa tuolla on Queenin vastaavaan (nyt puhun siis keulasviiteistä), mutta kuvat olisivat mukavia kuitenkin.

Timo Toivonen

Tallinkin sivuilta löytyy pari kuvaa Festarin ja Victorian sviiteistä:
http://www.tallink.com/mainMenu/pressRoom/imageBank/

Omilta sivuillani joitain kuvia BQ:n kulmasviitistä:
http://toivonen.kuvat.fi/kuvat/Tallink/Baltic+Queen/

"Tere tulemast Titanicule!"

Juuso Anttila

Lainaus käyttäjältä: Timo Toivonen - 08.07.2010, 11:50:48
Tallinkin sivuilta löytyy pari kuvaa Festarin ja Victorian sviiteistä:
http://www.tallink.com/mainMenu/pressRoom/imageBank/

Omilta sivuillani joitain kuvia BQ:n kulmasviitistä:
http://toivonen.kuvat.fi/kuvat/Tallink/Baltic+Queen/



Kiitokset linkeistä!

Ja uskomatonta, olet ollut ilmeisesti samassa sviitissä Queenilla (9202, vasemmassa kulmassa) kuin minä tammikuussa Baltic Princessilla. Aika identtiseltä tuo näytti värejä lukuunottamatta; Princessillä oli vaaleat verhot ja sängyn päiväpeitto ja vaalempia pintoja käytetty muistaakseni kaapeissa. Muuten näytti melkoisen tutulta.  :)

Kari Liimatainen

Maanantai-Tiistai tuli vietettyä aikaa Europan Empire-sviitissä, sauna-osasto vaikutti uudistetulta ja eikä valittamista muutenkaan, hyttinä vetää vertoja ihan täysin noille oikeiden risteilijöiden vastaaville hyteille, hyvä jos ei mene niistä ylikin !
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Jan Holm

Minä lähden 19.7 Hangosta Stena Forecaster laivalla Lybeckiin ja saan olla mahtavassa owner cabin hytissä!
Iso olohuone ja makuuhuone kaikilla mausteilla. Täytyy varmaan ottaa kuvia matkalta ja yrittää laittaa foorumiin!
Kippari "Bosse" sanoi et jos olisin ollut varustamon vieras niin hytissä olis ollu iso konjakki ja laatikko paksuja sikareita,
mutta kun minulla on kädessäni "nämä" niin ei tipu mitään!!! "pätevyyskirjat" :-[

Kimmo Toivonen

On todella mielenkiintoista lukea näitä kokemuksia ns.paremmista hyttiluokista ja kuvat kertovat loput. Mieleeni tuli vain että ainakin itsestäni olisi mielenkiintoista kuulla myös kokemuksia ja vertailuja myös b,c ym."huonommista" hyttiluokista eri laivoilla, taitaa vaan olla että tämän foorumin lukijat harvemmin enää matkustavat näissä luokissa, eipä ole itsekään aikoihin tullut näissä oltua,mutta vertailu olisi mielenkiintoista joskin varmaan oman viestiketjunsa aihe...

Mikko Lantta

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Toivonen - 10.07.2010, 12:43:47
On todella mielenkiintoista lukea näitä kokemuksia ns.paremmista hyttiluokista ja kuvat kertovat loput. Mieleeni tuli vain että ainakin itsestäni olisi mielenkiintoista kuulla myös kokemuksia ja vertailuja myös b,c ym."huonommista" hyttiluokista eri laivoilla, taitaa vaan olla että tämän foorumin lukijat harvemmin enää matkustavat näissä luokissa, eipä ole itsekään aikoihin tullut näissä oltua,mutta vertailu olisi mielenkiintoista joskin varmaan oman viestiketjunsa aihe...

Voisimpa vastata täällä kysymykseen, vaikka ketjun otsikko kertoo toisin. Ylläpitäjät siirtäkööt viestin jos ei sovi tänne.  ;)

En oo ikinä C-hytissä ollut joten vaikea kommentoida omalta osalta.
B-kopit on aika samanlaisia joka firmalla. Suurimmat erot eri firmojen hyteissä on se, että onko hytissä tv:tä vai ei (en viiti mainita sisustuksista mitään, kun järkikin sanoo että eri laivoilla on erilaiset sisustukset).
Ja sama A:n osalta mitä B:stä sanoin.

Kalevi Lehto

#371
Lainaus käyttäjältä: Kimmo Toivonen - 10.07.2010, 12:43:47
Mieleeni tuli vain että ainakin itsestäni olisi mielenkiintoista kuulla myös kokemuksia ja vertailuja myös b,c ym."huonommista" hyttiluokista eri laivoilla, taitaa vaan olla että tämän foorumin lukijat harvemmin enää matkustavat näissä luokissa, eipä ole itsekään aikoihin tullut näissä oltua,mutta vertailu olisi mielenkiintoista joskin varmaan oman viestiketjunsa aihe...
Niinpä, ehkäpä B ja C luokassa matkustamisesta ei vain viitsitä lähteä tänne kehua retostamaan... Itse "tunnustan" kyllä tämänkin vuoden puolella matkustaneeni skaalalla Deluxesta-E-luokkaan ja eihän noissa A-B-C-E-hyteissä ole oikeastaan mitään muuta eroa kuin sijainti. Telkkari tosin puuttuu Europan C-hyteistä.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Jarmo Jokinen

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Toivonen - 10.07.2010, 12:43:47
On todella mielenkiintoista lukea näitä kokemuksia ns.paremmista hyttiluokista ja kuvat kertovat loput. Mieleeni tuli vain että ainakin itsestäni olisi mielenkiintoista kuulla myös kokemuksia ja vertailuja myös b,c ym."huonommista" hyttiluokista eri laivoilla, taitaa vaan olla että tämän foorumin lukijat harvemmin enää matkustavat näissä luokissa, eipä ole itsekään aikoihin tullut näissä oltua,mutta vertailu olisi mielenkiintoista joskin varmaan oman viestiketjunsa aihe...

Kaikilla on varaa mäkkäriin, joten tuskin ketään kiinnostaa keskustella paikan tarjoamasta ruoasta. Sen sijaan monia kiinnostaa mitä esimerkiksi ravintola Savoyssa saa rahoilleen vastineeksi.

Kimmo Toivonen

Kyllä voin itse "tunnustaa" menneeni kaksi vuotta sitten Amorellalla säästöluokan hytissä,olisiko ollut peräti Q-luokitukseltaan jos en väärinmuista  ?? Käytössä oli käytävällä yhteis-suihku ja vessat,hytissä oli kyllä tehokas ilmastointi joka kesäkuumalla oli mukava yllätys..monissa paremman luokan hyteissä on ollut paljon huonompi ilmastointi.

Kalevi Lehto

#374
Lainaus käyttäjältä: Kimmo Toivonen - 12.07.2010, 07:58:52
Kyllä voin itse "tunnustaa" menneeni kaksi vuotta sitten Amorellalla säästöluokan hytissä,olisiko ollut peräti Q-luokitukseltaan jos en väärinmuista  ?? Käytössä oli käytävällä yhteis-suihku ja vessat,hytissä oli kyllä tehokas ilmastointi joka kesäkuumalla oli mukava yllätys..monissa paremman luokan hyteissä on ollut paljon huonompi ilmastointi.
Tämän "elämyksen" testaamiseen kieltämättä ei ole meikäläisenkään "partiohenki" vielä riittänyt. Olen kyllä joskus käynyt vilkaisemassa, mistä tässä on kysymys ja aika askeettinen "kaappi" tosiaankin näyttää olevan tämä Q-kategorian hytti.  Voisi tietty olla niinsanotusti erilainen risteilykokemus yhdistelmä: Q-hytti, cafeterialounas ja hytissä kitattu lämmin taxfreeolut... ;D
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964