Oli muuten hyvä dockari tv:ssä!!!

Aloittaja Heikki Helen, 02.11.2001, 05:06:36

« edellinen - seuraava »

Heikki Helen

En tiiä kattoko kukaan. Tuli tossa torstaina tv1:stä klo 23.45. Siinä kerrottiin mm. Victor nimisestä Latvialaisesta rahtilaivasta, joka pysäytettiin Le Havren satamaan kolmeksi kuukaudeksi miehistön surkeitten olojen ja todella surkean laivan takia. Jos se tulee uusintana, suosittelen sen katsomista. Siinä todellakin näytetään se merenkulun "huonompi puoli"...
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Juha Westerlund

#1
Tosiaan se oli hyvä...Ja se on hyvä että ihmisille näytetään mitä se oikeasti on! Tai no pakko myöntää että kyllä ainakin minä olen maihin usein ehtinyt, mutta kyllä noilla halpamiehistöillä on kurjaa...Ja håkanssin hinaajassa kun olin niin siellä nyt näki että kyllä se aika häsellykseksi meni jossain tapauksissa kun perämies oli ryssä ja miehet filippiinoja (Crahtit) mutta se on kyllä totta että jos mieli tekee baareihin niin itse matkasi kustannat jos illalla aiot lähteä, vaikka kyllä merimieskirkko kuskaa, muttei aina yötä myöden... :) 8)

Aleksi Lindström

#2
Ikävä kyllä en nähnyt kyseistä dokkaria mutta ajattelin silti pistää Victorista vähän tietoa:

Pit: 102,27 m
Lev: 14 m
Syv: 6,2 m
GT: 2723
Rakennettu: 1968 Pansion Tehdas Valmet Oy
Omistaja: Lithuanian Shipping, Klaipeda, Liettua
Nopeus: 13,5 kn
Koneet: Burmeister & Wain
Rekisteröity: Latvia
Entinen nimi: Birzai


wirrankoski

Ihan vain pienenä oikaisuna, että tuo VICTOR valmistui kylläkin Valmetin HELSINGIN telakalla, nimellä Berezhnik...ja omistaja viimevuosiin saakka oli niinkin mielikuvituksellinen kuin"Victor & Family", Riiasta...
Rami

Aleksi Lindström

#4
Sitä mä vähän ihmettelinkin että Pansiossa rakennettu mutta kun on aina pakko luottaa näihin laivatietokantoihin niin....  >:( no joo... Hyvä kun korjasit Rami!

laivat

#5
Eipä tullut katsottua. Jos jotakin kiinnostaa, niin huomenna SVT Europa -kanavan suomenkielisessä ohjelmassa EKG matkataan rahtilaivalla Göteborgista Gentiin. Ohjelma alkaa luultavasti klo 23.

laivat

#6
Lisäksi Närbild Svenskfinland -ohjelma pohtii tänään Merenkurkun tilannetta TV1:ssä klo 17.05.

Miran Hamidulla

#7
Toi SVT:n ohjelma oli tosi hyvä! Hyvä oli tosin toi ranskalais-suomalainen dokkarikin.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar