Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Ville Walden

Raumalla on.... Kivellä satamassa...  :-X  ::)
Telakkamies on eri mies ja luotsi on luotsi ja satamapalvelija on äijä ja foorumi on foorumi!

Janne Koskinen

Murtajalla pohjakosketus Rauman satamassa
RAUMA JA ALUE | 22.12.2009 klo 13.51 |
Monitoimimurtaja Fennica on saanut pohjakosketuksen Rauman satamassa. Alusta kevennetään parhaillaan.

Tapahtuma ei ole aiheuttanut henkilövahinkoja. Aluksella ei ole uppoamisvaaraa eikä vuotoja.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#332
Virallinen tiedote Finstan kotisivuilta:

"Monitoimimurtaja Fennica edelleen pohjakosketuksessa Rauman satamassa
Monitoimimurtaja Fennica on edelleen pohjakosketuksessa Rauman satamassa. Alusta kevennetään parhaillaan. On varmistunut, ettei aluksella ole vuotoja.

Tiedotamme seuraavan kerran klo 16.00

Lisätietoja Johtaja Sari Kanerva, Offshore-palvelut, ..."


Marinetrafficin mukaan ilmeisesti telakan läheisyydessä eli Vähä-Järviluodon paikkeilla? Steven webbikameraan ei siis näy.

Olisikohan uuden DP-järjestelmän kanssa tullut lastentauteja ja siitä syystä ajauduttu liian mataliin vesiin, näin voisi ainakin olettaa?

Marinetrafficiin tullut pari kuvaakin Raumalta: http://www.marinetraffic.com/ais/showallphotos.aspx?mmsi=230245000


Edit: Nyt kerrotaan, että päässyt itse irti ja on laiturissa. Varmaankin telakan alueella?
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#333
Transatlantic palaa Alaskaan:

"Swedish shipowner Transatlantic has secured a two-year charter with an option for a further year for its AHTS/icebreaker Tor Viking. The vessel is chartered by Shell Offshore, beginning in May this year. The Tor Viking will be deployed in the oil company's arctic offshore activities off Alaska. One condition is that the oil major receives all necessary approvals required for the exploration. If not, the contract will be terminated with some financial compensation for Transatlantic.


Rolf Petrén Nilsson"

Missäs se suomalaisten peräänkuuluttama Arktisten alueiden valloitus? Arctian tiedotetta rahtauksesta odotellessa.

EDIT: Transatlanticin tiedote:

"TransAtlantic tecknar kontrakt med Shell för ett av sina arktiska offshorefartyg
Start » Investor Relations » Pressmeddelanden TipsaTipsa

2010-02-09 09:08

TransAtlantic har tecknat ett kontrakt med det amerikanska oljebolaget Shell för ett av AHTS-/Isbrytarfartygen, Tor Viking. Kontraktet sträcker sig över en tvåårsperiod med början 2010 och med option på ytterligare ett år. Kontraktet börjar gälla från maj 2010.


Tor Viking kommer att chartras för arktisk offshoreverksamhet i havet utanför Alaska, och ingå i den verksamhet som Shell Offshore Inc bygger upp där.


- "Detta är mycket positivt och bekräftar vår ställning som ett ledande rederi inom artisk offshore. Tor Viking arbetade för Shell i Alaska redan 2007 och vi är glada för det förnyade förtroendet. Kontraktet innebär också en bättre balans i intjäningen för affärsområde Offshore/Icebreaking", säger CEO Stefan Eliasson i en kommentar.


I avtalet ingår en klausul som ger Shell rätt att bryta avtalet om inte bolaget har får alla godkännande för prospekteringen som krävs.  Vid ett eventuellt avtalsbrott erhåller TransAtlantic en viss ekonomisk kompensation. 


TransAtlantic erbjuder genom sitt affärsområde en integrerad offshoreservice - Ice Management - vilket innebär ett system för att säkerställa att operationer kan genomföras effektivare, säkrare och miljövänligare utan minimal påverkan av is."




"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Botnican rahtaus Välimerellä jatkuu:

" Alus         Tyyppi    Saatavuus       noin Asti   Satama
 Botnica    MSV        3 May 2010                   Mediterranean "

Toisaalla samaan aikaan:

"Balder, Vidar and Loke Viking to Greenland


The anchor handlers Balder Viking, Vidar Viking and Loke Viking have been awarded a contract by Capricorn Energy Ltd. The company which is based in Edinburgh, operates as a subsidiary of Cairn Energy PLC UK. The vessels will support the operator's drilling campaign West of Greenland during the summer drilling window 2010.



The vessels Balder Viking and Vidar Viking will perform ice management, towing, anchor handling, supply duties and other general support tasks. Loke Viking will in addition be dedicated to emergency response and oil recovery preparedness duties. Loke Viking is the first new build of the VS 4622 design and will be delivered to the owners from Zamakona shipyard on the 20th May 2010. Loke Viking is expected to have only a short stay in the North Sea before heading towards Greenland in mid-2010.



The vessels will support the semi-submersible drilling rig Stena Don and the drill ship Stena Forth, both designed for harsh environment operations."

Olis mielenkiintoista nähdä rahtausfiguurit rinnakkain!



"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#335
Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 16.02.2010, 13:58:21

Olis mielenkiintoista nähdä rahtausfiguurit rinnakkain!


Tradewinds arvailee:

"Viking victory

Rederi AB Transatlantic has again cut its spot market exposure after tying up three of its front line anchor handlers for much of the summer.

Capricorn Energy has hired the 201-tbp Balder Viking (built 2000), the 205-tbp Vidar Viking (built 2001) and the 220-tbp newbuilding Loke Viking for four months work west of Greenland.

Transatlantic says the job, secured via joint-venture company, Trans Viking, will kick off in June or July but it is keeping quiet about the rates involved.

Given the owner's reputation for this type of work and the ice-class specification of the vessels, TradeWinds is told a rate of up to $50,000 a day for each of the vessels is realistic. However, other estimates drop as low as $35,000 a day.

Stefan Eliasson, acting CEO of TransAtlantic, said in a statement: "This is very positive and in line with our strategy to find long-term contracts to supplement the fleet's normal job on the spot market in the North Sea."

Last week TransAtlantic announced its 200-tbp Tor Viking (built 2000) is to join Shell for a firm period of two years to support drilling work off Alaska.

Again no financial details were revealed. A rate of around $35,000 a day is being circulated in the market. "

Finstaship/Arctia shipping totesi aikoinaan: "The multipurpose icebreakers took the North Sea and now they conquer the Arctic." Ilmeisesti tossa hengessä Arctia ilmoittaa kohtapuoleen noin vuosikymmenen rahtauksesta kaikille kolmelle multiuselekselle Arktisiin tehtäviin? Odottavan aika saattaa tosin käydä pitkäksi.

EDIT: Lankulta lainattua: "För att återknyta lite till topic, så är det Edison Choeust Offshore som bygger 1+1 (om minnet inte sviker) isklassade ankarhanterare för Alaska-traden. Undrar förresten om någon av de finska Fennica-klassen, som varit tillsammans med Tor Viking i Alaska under tidigare säsonger, även kommer med denna gång?"

Eipä taida liittyä "karavaaniin" tällä kertaa; sattuneesta syystä.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Transatlantic ja Kistefos siirtäneet Vikingien splittauksen hamaan tulevaisuuteen:

"Heavy loss for Transatlantic – offshore split postponed

Sweden's Transatlantic reports a SEK 221 million loss for 2009, compared with a SEK 266 million profit the year before, the reasons being a substantial dip in the offshore market after the record year 2008, and an industrial shipping sector severely hit by the economic downturn and financial crisis. Some segments have had volumes slashed by half and have seen rates at one third of the levels experienced in 2008. The company offers no forecast for this year, but says that it feels that the markets have levelled off and believes in a slow recovery in 2010. Turnover sank from SEK 2,648 million in 2008, to SEK 2,284 million in 2009, affected by the lay-up of two vessels, the launch of the TransLumi Lines and a new management assignment for the Swedish state-owned icebreaker fleet.Due to unfavorable market conditions, the announced split of the 50-50 owned joint-venture TransViking has been postponed, and will not be finalised this year. The board proposes that no dividend be paid this year."
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#337
Onkos Fennicakin suuntaamassa Alaskaan?

"Alusten saatavuus
 Alus    Tyyppi    Saatavuus, noin     Asti, noin          Satama, TBD

 Fennica    MSV              April 2011    January 2012    North Sea"

Tiedotetta tai vastaavaa en löytänyt.

Ajankohta vaan sopis hyvin Alaskaan (Tor Vikingin pariksi)?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Tuon mukaan tosiaan olisi saanut koko ensi kauden kestävän rahtauksen ja siihen päälle varauksen ensi talven jäämurrosta. Toinen vaihtoehto on, että sinne on tullut vain kirjoitusvirhe vuosien numeroista...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Mitenkäs muuten Botnican rakentamiseen saatu EU rahoitus? Meksikostahan se piti aikoinaan vetää pois talveksi ettei perusinfran rakentamiseen saatua EU-rahoitusta tarvinnut maksaa takaisin. Toisaalta miten osakeyhtiö voi saada rahoitusta perusinfran rakentamiseen? Eikä Arctia ole itseasiassa velvollinen maksamaan koko rahoituksen takaisin EU:lle kahdestakin syystä:

a) alus ei tee sitä tehtävää, johon rahoitus on myönnetty

b) kyseessä yksityinen yritys (joskin valtion 100% omistama).

En tunne EU-lainsäädäntöä niiltä osin että vanheneeko takaisinmaksuvelvollisuus tai voiko yksityinen yritys saada ko. rahaa?

Siinäpä taas EU-komissiolle purtavaa. :deal:
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#340
"Odin Viking calls Brazil


Odin Viking has been chartered by Norskan Norway for operations in Brazil. The vessel will work for end-user OGX supporting their semi submersible drilling rigs by performing  anchor handling, supply duties and general support tasks. The vessel will operate out of Rio de Janeiro during the charter.

 
The vessel left the North Sea 3rd March 2010 and will start serving Norskan (OGX) on arrival Rio de Janeiro. The vessel is expected to be open again in August later this year."


Tuo VSS sivuilta: http://www.vikingsupply.com/news_show.asp?ID=80

Eli todella hyvin pullat uunissa nyt TransAtlanticilla (ja VSS:llä kun ei splitata tänä vuonna), kun jokaiselle (+ ensimmäinen uudisrakenteista) saatu nyt useamman kuukauden rahtaukset kauempaa, normaalin Pohjanmeren spot-markkinoilla roikkumisen sijaan.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Jossakin määrin OT, mutta kun on kyse suomalaisten suurk**ettajasta moulinexien suhteen ja Nordican viime vuotisesta rahtaajasta, niin:

"Davie Yards to Restructure Under the CCAA
Lévis, Québec, February 25, 2010 – Davie Yards ("Davie" or the "Corporation") (TSX:DAV) announced today that it has filed for creditor protection under the Companies' Creditors Arrangement Act ("CCAA") with the Québec Superior Court. After consideration of all available alternatives, the Board of Directors has determined to seek court protection under the CCAA in order to allow Davie to work on a new plan to secure additional financing and complete its projects currently under contract. "

http://www.davie.ca/eng/default.aspx?ID=company_467374_251328

Ehkä maailma on sittenkin oikeudenmukainen ainakin jossakin määrin.

Eipä toisaalta; onpa T.P.T. ehtinyt taskunsa täyttää suomalaisten veronmaksajien rahoilla niin hyvin, että vaikka Cecon ASA kaatuisi huomenna, niin elää loppuelämänsä varakkaana miehenä.



Ilmeisen halvalla meni Nordica viime syksyn:

"Highlights accumulated per 31.12.09




•Revenue from operations: NOK 381,148 million

•EBIT from operations: NOK 167,621 million

•Profit before Tax from operations: NOK 145,856 million

•Profit for the period: NOK 41,031 million "

Arendalin suunnassa ollaan yhteistyöhön suunnattoman tyytyväisiä; toivottavasti noudatettiin viime syksynä ja jatkossakin malttia rahtausten perinnässä:

"- Merenkulkulaitos peri laskuja brutaalilla tavalla. " (T.P.T. Helsingin käräjäoikeudessa)

Onneksi osakeyhtiömuoto antaa virastomallia joustavammat mahdollisuudet laskujen perintään ja jatkossa voidaan antaa mtm:t vaikka ilmaiseksi Ceconin hommiin että selviävät ko. uusista käänteistä  :)
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#342
Viitaten P. Laakson viestiin jäätalvi ketjussa:

"FENNICA  EYDEHAVN HOVEDKAI  12.04.2010  08.00  20.04.2010  16.00  Helsinki  Aberdeen  "

eli jatkaisi Aberdeeniin.

Onko Naantalissa taas Aqu Ankka remonttia (ei talvea ilman vuotoa)?

Ja jatkaisi Helsinkiin missä jättäisi jäänmurtovarustuksen?

Rahtaustietoja ei vielä tullut, mutta A. Shipping kertoo: "Fennica MSV April 2011 January 2012 North Sea " eli olisi rahdattu koko vuodeksi.

Läpinäkyvyyttä tää touhu ei kuitenkaan palvele.

EDIT: Naantalin listasta:

"FENNICA Tulo: 31.03. 09:00 /  Lähtö: /  
   
Telakka 41 Varustamoliikelaitos"
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#343
Fennican kraana on Naantalissa viime syksyn telakoinnin jäljiltä. A-rammi lienee Arendalissa, sillä Nordica taisi käyttää sitä Angolan keikallaan...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

VSS:llä uutisia Tor Viking II Alaskan kontrahdista:

"Beaufort Sea contract in place



Tor Viking has been chartered to Shell US for a drilling campaign in the Beaufort Sea, Alaska. The vessel will support the drilling ship Frontier Discovery together with the Russian icebreaker Vladimir Ignatuk.



Tor Viking will assist with ice management duties, towing and other general support tasks.



The vessel will leave the North Sea in early May and return by the end of December."


http://www.vikingsupply.com/news_show.asp?ID=81
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.