Oikea nimi

Aloittaja Aki Ylinen, 01.10.2003, 21:42:21

« edellinen - seuraava »

tporko

Uutena foorumin jäsenenä olen sitä mieltä, että kyllähän se omalla nimellä esiintyminen on toisella tavalla vakuuttavampaa kuin jollain hassulla nikillä tms...

Itsekin rekisteröidyin jo aiemmin viikolla tälle foorumille, ihan omalla nimellä ym, mutta jostain syystä käyttäjätietoni olivat saaneet kenkää... ???

Miran Hamidulla

#31
Lainaus käyttäjältä: Teemu Porko - 05.10.2003, 16:09:06
Itsekin rekisteröidyin jo aiemmin viikolla tälle foorumille, ihan omalla nimellä ym, mutta jostain syystä käyttäjätietoni olivat saaneet kenkää... ???
Luultavasti se johtui tämän foorumin perjantaisesta palvelimen rikkoutumisesta. Samallahan noin nelisen kappaletta uusia viestejä katosi bittiavaruuteen.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Gunnar Eriksson


Sattumalta eksyin aikanaan näille sivuille ja ihmettelin itsekkin tätä nimipakkoa. Muutaman kerran kävin ensin lukemassa ennen rekisteröitymistä. Suurin etu nimen käyttämisestä on mielestäni se että tietää että saman nimimerkin takana on aina sama henkilö. Ilman nimipakkoa täällä olisi muutama sata "anonyymi"-nimimerkkiä eikä koskaan tietäisi kuka tai minkätasoinen kirjoittaja on kyseessä, vakavasti otettava vai pelle.
Ja pääseehän tänne lukemaan näitä juttuja vaikka ei nimeään paljasta. Jos niin paljon kiinnostaa että haluaa osallistua keskusteluun niin silloin nimen kirjoittaminen tuskin on ongelma.

Petri Lindqvist

#33
Natsimeininki tarkoittaa sitä, että valta on liiaksi yhdellä ihmisellä ja edes moderaattorit eivät voi paljon asiohin vaikuttaa.

Itse kannatan myös, että nimi tulee ilmoittaa. Itse en vain haluaisi sitä, että sen täytyy näkyä jokaisen viestin yhteydessä. Jos esim. hakee googlella sanaa "Petri+Lindqvist" löytyy joitakin FCBS:n keskusteluja. En välttämättä halua, että esimerkiksi asiakkaani etsiessään minun yhteystietojani löytää ensimmäisenä jonkun FCBS keskustelun.

Haluan samalla myös pyytää anteeksi jos olen jotakuta kohtaan käyttäytynyt loukkaavasti. Minulla on valitettavasti silloin tällöin ns. vi**tus päiviä.

Pasi Leino

Tuli vaan mieleen, et miks veppis on kirjoitellut pitkään nimimerkillä ??

Väyrysen Antti

#35
Lainaus käyttäjältä: Pasi Leino - 08.10.2003, 17:52:09
Tuli vaan mieleen, et miks veppis on kirjoitellut pitkään nimimerkillä ??

Syy lienee se, että veppis on reksiteröitynyt foorumiin ennen kuin nimipakkosääntö tuli voimaan. Eikä vielä olla saatu aikaiseksi sellaista sääntöä, joka velvoittaisi kaikkia jäseniä kirjoittamaan omalla nimellään.
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Pasi Leino

Mun mielestä toi on epäreilua niit kohtaan ketkä haluis kirjottaa nimimerkillä. Toi ei oo tasa-arvoa

Globab

  Jotkut foorumit ovat käyttäjätunnuksen ja salasanan takana; eli vaikka niillä esiinnytäänkin omilla nimillä, ketään foorumiin kuulumaton ei pääse niitä lukemaan ilman salasanaa. En tiedä, olisiko tällainen tällä foorumilla mahdollista ja se voisi tietysti vähentää uusien jäsenien liittymistä. Tietysti foorumista voisi kertoa jotakin jonkinlaisella esittelytekstillä. ::) Esim-Yahoo Groupeissa tällainen onnistuu, Yahoo Groupit toisaalta ovat vähän erilaisia "postituslistoja" kuin tämä... ::) En siis itse ehdota että FCBS:n foorumin pitäisi tällaiseksi muuttua, mutta "heitinpä kehiin" myös tällaisen "postituslista-muodon".... ;D

Kim Granlund

tulipahan mieleen ,että tälläkin foorumilla pyörii keskustelijoita joilla on pelkkä sukunimi.Eli saako käyttää pelkkää sukunimeä?
Mulle se kyllä käy ettei etunimeään ilmoita mutta kunhan nyt kysyin.
Pidetään tällaisena vaan.Esim.Eräällä tunnetulla jääkiekko-foorumilla johon itsekin kirjoittelen on sellainen systeemi ,että ennen kuin voi rekisteröityä täytyy kirjoittaa esimerkkiteksti.Tällä tavalla kaikkein pahimmat ja lahjattomimmat kirjoittajat saadaan pidettyä pihalla.
En sit tiiä miten sen sais tänne ujutettua.Esimerkki kirjoitus esim topic:n "Serenaden ja symphonyn erot"...
Mutta ...Päättäköön Isä Arttu ja modet tämän homman.

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Petri Lindqvist - 07.10.2003, 22:35:48
hakee googlella sanaa "Petri+Lindqvist" löytyy joitakin FCBS:n keskusteluja. En välttämättä halua, että esimerkiksi asiakkaani etsiessään minun yhteystietojani löytää ensimmäisenä jonkun FCBS keskustelun.

    No tuossa asiassa olet kyllä sinänsä ihan oikeassa. Eihän se itsestänikään nyt ole niin kivaa, että kun kirjoittaa googleen ''Jasper kaarna'', niin heti näkyy FCBS keskusteluja, joissa olen ollut mukana. Jos nimimerkki olisi esim. vaikka ''Jasper'' tai ''Jasper K.'' Ja profilessa sitten näkyisi koko nimi, niin sehän olisi ihan asiallista. Onhan P&O (Porsmouth) epävirallisten sivujen foorumillakin nimiä: ''Toby'', ''Chris'', ''Michael'', jne.
    Mutta ehdottomasti kannatan itsekin sitä, että kirjoittajan koko nimi tiedetään, niin tulee asiallista tekstiä. Minkään luokan protestoiminen tai valittamainen tämä ei ole, ja onhan tämä nykyinenkin järjestelmä ihan hyvä. :beer: Ei mitään valittamista! 8)
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Pasi Leino

En protestoi, mut kylhän mullaki pitäis olla sama oikeus kirjoittaa nimimerkillä ku veppiksellä ja maiklalla.  :(

Matti Kauppinen

Lainaus käyttäjältä: Pasi Leino - 08.10.2003, 20:04:23
En protestoi, mut kylhän mullaki pitäis olla sama oikeus kirjoittaa nimimerkillä ku veppiksellä ja maiklalla.  :(
Kuten mainitsin jo kerran, niin asiasta on keskusteltu moderaattorien kesken, mutta tämä on Artun foorumi ja hänellä on päätösvalta sääntömuunnoksissa, joten odotamme hänen päätöstä asiaan.

Pasi Leino

Niin,ja toivon päätöksen olevan oikeudenmukainen.

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Kim Granlund - 08.10.2003, 19:12:42
tulipahan mieleen ,että tälläkin foorumilla pyörii keskustelijoita joilla on pelkkä sukunimi.Eli saako käyttää pelkkää sukunimeä?
Sanotaan vielä kerran. Käyttäjillä pitää olla näkyvissä sekä etu- että sukunimi.

Lainaus käyttäjältä: Pasi Leino - 08.10.2003, 20:10:53
Niin,ja toivon päätöksen olevan oikeudenmukainen.
Itse myös henkilökohtaisesti pidän oikeudenmukaisempana, että tämä koko nimi päätös koskisi kaikkia jäseniä, ja voisi olla ihan hyväkin välillä siivota jäsenistöstä pois näitä hiljaiseloa viettäviä nimimerkkejä ehkäpä joku näistä havahtuisi paremmin tämän foorumin käyttäjiksi, kun saisi muistutuksen sen olemassa olosta nimen vaihtokehoituksen muodossa.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Jasper Kaarna

#44
Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 08.10.2003, 21:26:10
voisi olla ihan hyväkin välillä siivota jäsenistöstä pois näitä hiljaiseloa viettäviä nimimerkkejä ehkäpä joku näistä havahtuisi paremmin tämän foorumin käyttäjiksi, kun saisi muistutuksen sen olemassa olosta nimen vaihtokehoituksen muodossa.

    Niinpä. ::) Katsoin juuri tuota käyttäjä listaa ja siellä oli jonkin verran näitä nimeltä mainitsemattomia nimimerkkejä, joilla ei ollut yhtään postausta, ei sähköpostia, ja joita en ole ikinä nähnyt online tilassa. Tosiaankin voisi olla ihan hyvä, että jos niille lähetettäisiin muistutus, jota ei voi lähettää sähköpostitse, joten private message menetelmällä sitten luultavasti vastausta tai muutosta ei koskaan tapahdu, joten potkua vaan! ;) Kun ei edes vastaa. Pieni siivous olisi kieltämättä paikallaan. ;)
    Ja ihme sinänsä, kun monet näistä nimimerkki käyttäjistä ovat 1 - vuotiaita. :o Kuinka ovat osanneet edes kirjautua foorumiin? ??? ;D

Edit: Korjasin quoten. Terv.Miran
Edit: Kiitos vaan. :) itse ihmettelin aika lailla.
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta