Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Teemu Uusi-Esko

Aika aikaa kutakin.  Toki toivon minäkin että innokkaimmat hankkivat olennaisia Finnjet-muistoja vaikka sitten Peter Knegon kautta.  Kuvia hankinnoista sitten   :-*
-Teemu-

Tuomas Kivi

Surullista. Pistää oikein vihaksi. Finnjet oli hieno alus, vaikka en itse ikinä sen kyytiin päässytkään, kunnioitan sitä hienona osana suomalaista merenkulkuhistoriaa.
Que?

Juska Simpanen

Niin kuin aikaisemmin sanoinkin: aikansa kutakin.

Vain kerran pääsin Jetillä Tallinnaan, mutta monista eri syistä se reissu/laiva ei koskaan unohdu!  :'(  :beer:

Seuraavaksi siirrynkin jännittämään Seren ja Sympan kohtaloa...

als

Nyt hyvästelen itsekkin tämän niin tutun vanhan rouvan. :-[
Kyllä ne kaikki Kommotoorihytin ihanuudet, saunaosaston idyyllisyydet ja kaikki vaan muistetaan ja toivon, ettei ne koskaan katoa mielestäin.

Kiitos ja hyvästi, oi niin ylväs GTS Finnjet. <33

Mikko Lantta

Se on vaa bye bye Finnjet... Kyllä tulee ikävä kyseistä alusta, mutta onneksi se sentää on mielikuvissa edelleenkin  ;)

Toni Redsven

Jos täällä asioiva porukka suhtautuu näin tunteellisesti rauta möhkäleen pois menoon niin mitähän sitten kun joku omainen heittää lusikan nurkkaan?


Rontti

Bye Bye vaan niille rahoille jotka joku on hölmöyksisään mennyt "hyväntekeväisyyden" nimissä Finnjettiin sijoittamaan. Tietäähän tollaset systeemit. Ja vaikka niitä rahoja oikeastikin johonkin hyvää iskettäisiin niin 75% tuollaisten keräysten tuotoista uppoo kerääjien taskuihin nimellä "hallinnolliset kulut" jonka voi suomentaa vapaasti "hyväuskoisten kusetus"

Marko_Laitamaa

Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 14.09.2008, 15:06:01
Bye Bye vaan niille rahoille jotka joku on hölmöyksisään mennyt "hyväntekeväisyyden" nimissä Finnjettiin sijoittamaan. Tietäähän tollaset systeemit. Ja vaikka niitä rahoja oikeastikin johonkin hyvää iskettäisiin niin 75% tuollaisten keräysten tuotoista uppoo kerääjien taskuihin nimellä "hallinnolliset kulut" jonka voi suomentaa vapaasti "hyväuskoisten kusetus"

Juurikin näin. Olisi mukava tietää paljonko rahaa lopuksi saatiin kasaan, tekstiviesteillä ja muulla keräyksellä.

Matti Lindelöf

ilmeisesti täällä kirjoittelee muutama henkilö joka on huolissaan muiden rahan käytöstä .minä kyllä pitäisin turpani kiinni niin kauan kun ei ole omat rahat kyseessä.
itsekin jonkun tekstiviestin lähettäneenä toivon että olin edes auttamassa niissä kuluissa,millä kenties finnjetistä saatiin viimeiset kuvat ehjänä kaiken kansan nähtäville.ja jos jotakuta huolestuttaa taloudellinen tilanteeni,niin voin kertoa ettei muutama vitonen tunnu missään.
ja lopuksi: hyvästi finnjet.

Sami Hentunen

#744
Harmi etta nain kavi, ja onnittelut kaikille niille joilta ei palanut pelimerkkeja pelastusyritykseen. Voitte nyt jatkaa kertomista koko maailmalle kuinka typeraa pelastusyrityksesta puhuminen oli, puhumattakaan sen suunnittelusta :-)

Henk. koht. menetin toivon Jetin suhteen siina vaiheessa kun homekuvat alukselta tulivat julkisuuteen. Profinnjet on nakojaan aikonut toimittaa kopion tarkastusraportista Kotkan merimuseoon, mika positiivista. Pitanee kayda mutka Kotkassa seuraavalla suomenreissulla.

Hymyillaan kun tavataan.

Edit: Matti, minuakaan ei juuri sureta se etta lahjoitin pikkusumman Pro Finnjetille. En edes menettanyt hotellilipukkeita, koska kysessa oli vastikkeeton lahjoitus.

Väyrysen Antti

#745
Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 14.09.2008, 15:06:01
Bye Bye vaan niille rahoille jotka joku on hölmöyksisään mennyt "hyväntekeväisyyden" nimissä Finnjettiin sijoittamaan. Tietäähän tollaset systeemit. Ja vaikka niitä rahoja oikeastikin johonkin hyvää iskettäisiin niin 75% tuollaisten keräysten tuotoista uppoo kerääjien taskuihin nimellä "hallinnolliset kulut" jonka voi suomentaa vapaasti "hyväuskoisten kusetus"
En jaksa uskoa, että kukaan yhtään asiaa tunteva henkilö oikeasti olisi lahjoittanut edes parin tuopin hinnan suuruista rahamäärää näihin "pelastus"projekteihin. Sen verran pahoja hatustavetoja esiintynyt foorumilla viime aikoina, että tulee suhtaudutta pienellä varauksella useammanin postin luotettavuuteen. Ottamatta sen enempää kantaa romutus_vs_pelastus-kiistaan totean vaan, että hyvä kun päätös tuon laivan kohtalosta varmistui lopultakin. Tosin, eipä sekään välttämättä näitä spekulaatioita lopeta: homeen voi aina poistaa ja puretut osat rakentaa uudestaan jne. jne.
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Timo Kaskinen

Ajatelkaas nyt järjellä. Kuten täälläkin on todettu Finnjetin siirtäminen Turkuun(kuten oli tarkoitus) olisi maksanut valtavasti. Sen lisäksi olisivat tulleet suuret ylläpito ja korjauskustannukset. Alus ei todellakaan olisi saavuttanut mitään järin suurta menestystä hotelli/ravintola laivana. Ei olisi tuottanut läheskään sitä rahamäärää mikä siihen olisi uponnut. Mitä tästä olisi seurannut? Aluksen omistaja olisi hakeutunut konkurssiin ja laiva olisi jäänyt Turun kaupungin murheeksi laituripaikkaansa. Kukaan tai ketään EI olisi sitä ostanut. Joten olisihan se pitänyt johonkin hävittää ja kulut olisi maksanut Turun kaupunki eli Turkulaiset veronmaksajat. Olen todella iloinen, ettei sitä romua raahata tänne. Aikansa kutakin.

Kari Rantamäki

Lainaus käyttäjältä: Matti Lindelöf - 14.09.2008, 21:38:38
ilmeisesti täällä kirjoittelee muutama henkilö joka on huolissaan muiden rahan käytöstä .minä kyllä pitäisin turpani kiinni niin kauan kun ei ole omat rahat kyseessä.
itsekin jonkun tekstiviestin lähettäneenä toivon että olin edes auttamassa niissä kuluissa,millä kenties finnjetistä saatiin viimeiset kuvat ehjänä kaiken kansan nähtäville.ja jos jotakuta huolestuttaa taloudellinen tilanteeni,niin voin kertoa ettei muutama vitonen tunnu missään.
ja lopuksi: hyvästi finnjet.

Oleellinen asia näissä huolestumisissa ei olekkaan varsinaisesti se, että oltaisiin varsinaisesti huolestuneita jonkun ihmisen rahankäytöstä. Kyse on enemmän yleisestä huolestumisesta yleensä keräysten ja muiden vastaavien yleisestä tilasta, jossa kerääjinä ovat tahot jotka maksavat käytännössä isoja palkkioita itselleen, ja itse keräyksen kohteeseen osoitettavaksi jää vähän varoja. En väitä että tässä tapauksessa olisi kyse ko keräyksistä, eikä siitä ole mitään näyttöä, mutta eipä ko projektin läpinäkymättömyys ole edistänyt luotettavan kuvan saamista projektista. Miksi esimerkiksi missään ei ole mainittu mikä on ko pelastusyrityksen juridinen status? yhdistys, yritys, säätiö, vai joku ihan muu? Koska tuosta ei ole tietoa niin esimerkiksi minkä kirjanpidon kautta ovat kulkeneet nämä SMS kampanjassa myydyt tuotteet (hotelliyöpymiset)? Jos kyseessä on yhdistys, niin mikä mahtaa olla nimi kun YTJ ei tunne finnjet merkkijonon sisältävää toimijaa ja varmaan tavaramerkkinä suojattua nimeä Finnjet ei saa rekisteröityä ilman sen omistajan Finnlines Oyj:n suostumusta? Tälläisillä yksinkertaisilla tiedoilla, jotka olisivat helpolla löydettävissä ko projektin sivuilta olisi vaikutusta luotettavuuteen ainakin minun silmissä.

Rontti

Lainaailmeisesti täällä kirjoittelee muutama henkilö joka on huolissaan muiden rahan käytöstä .minä kyllä pitäisin turpani kiinni niin kauan kun ei ole omat rahat kyseessä.
itsekin jonkun tekstiviestin lähettäneenä toivon että olin edes auttamassa niissä kuluissa,millä kenties finnjetistä saatiin viimeiset kuvat ehjänä kaiken kansan nähtäville.ja jos jotakuta huolestuttaa taloudellinen tilanteeni,niin voin kertoa ettei muutama vitonen tunnu missään.
ja lopuksi: hyvästi finnjet.

Juu ei minua sun pennoset tippaakaan kiinnosta vaan ihan muut asiat. Ruoki vaan kusettajia jos sillä saat iloisen mielen.

LainaaOleellinen asia näissä huolestumisissa ei olekkaan varsinaisesti se, että oltaisiin varsinaisesti huolestuneita jonkun ihmisen rahankäytöstä. Kyse on enemmän yleisestä huolestumisesta yleensä keräysten ja muiden vastaavien yleisestä tilasta, jossa kerääjinä ovat tahot jotka maksavat käytännössä isoja palkkioita itselleen, ja itse keräyksen kohteeseen osoitettavaksi jää vähän varoja. En väitä että tässä tapauksessa olisi kyse ko keräyksistä, eikä siitä ole mitään näyttöä, mutta eipä ko projektin läpinäkymättömyys ole edistänyt luotettavan kuvan saamista projektista. Miksi esimerkiksi missään ei ole mainittu mikä on ko pelastusyrityksen juridinen status? yhdistys, yritys, säätiö, vai joku ihan muu? Koska tuosta ei ole tietoa niin esimerkiksi minkä kirjanpidon kautta ovat kulkeneet nämä SMS kampanjassa myydyt tuotteet (hotelliyöpymiset)? Jos kyseessä on yhdistys, niin mikä mahtaa olla nimi kun YTJ ei tunne finnjet merkkijonon sisältävää toimijaa ja varmaan tavaramerkkinä suojattua nimeä Finnjet ei saa rekisteröityä ilman sen omistajan Finnlines Oyj:n suostumusta? Tälläisillä yksinkertaisilla tiedoilla, jotka olisivat helpolla löydettävissä ko projektin sivuilta olisi vaikutusta luotettavuuteen ainakin minun silmissä.

Tämä on se asia mikä mua kiinnostaa. Onko joku taho edes hakenut lupaa kyseiseen toimintaan? Jos ei niin kyseessä saattaa olla puhdas rahankeräysrikos. Jos näin on niin silloin asia pitäisi mielestäni tutkia.

Teemu Ahonen

Hemmetti, nyt kävi sitten näin...

Suomalaiset ovat välinpitämättömiä...
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.