Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Raine Taponen

#105
Lainaus käyttäjältä: Kimmo Rantanen - 27.05.2008, 09:09:37
Halvallahan tuon nyt saisi verrattuna esim. uuden hotellin rakentamiseen, mutta onko Turussa muka tilausta taas uudelle hotellille tai tässä tapauksessa on ehkä parempi puhua uivasta motellista tai asuntolasta, jos Finnjetin hyttejä vertaa nykyaikaisiin hotellihuoneisiin? Jonkun suurkaupungin hotellien kilpailijaksi tuollaisella 500-600 pientä hyttiä tarjoavalla sokkeloisella, mutta edullisella majatalolla voisi ehkä kannattaa lähteäkin, jos sellaiselle olisi ennestään tarvetta, mutta Turku.. Ehkä tavalliselle turistille nykyään überkalliista Pietarista voisi löytyä asiakasvirtaa edulliselle, mutta siistille majoitukselle (asiaa sen paremmin tuntematta). Toinen vaihtoehto voisi olla festareiden yms. suurtapahtumien kiertäminen kesällä ja talveksi asuntolaksi jonnekin, mutta eiköhän Finnjetiä, Fenniaa ja kumppaneita olisi tilapäisessä asuntolakäytössäkin jo nähty tähän astikin jos sellaiselle olisi oikeasti ollut maksukykyistä tilausta...

Terveisiä Turkuun!
Liiketaloudellisesti ajateltuna Kimmo Rantanen on mielestäni oikeassa "Turussa muka tilausta taas uudelle hotellille tai tässä tapauksessa on ehkä parempi puhua uivasta motellista tai asuntolasta, jos Finnjetin hyttejä vertaa nykyaikaisiin hotellihuoneisiin?".

Näitten Finnjetin puuhamiesten kannattaisi kyllä mielestäni ottaa selvää mikä on Turun Hotellien ja Hosteleitten kokonaiskäyttö yhdeltä vuodelta. Jos tuo hanke toteutuu niin Interreilaajat saavat mukavan yöpymiskohteen. Muuta kohderyhmää en osaa kuvitella tuohon "rohjoon".

Vielä hullumpalta tuntuu jos siihen satsataan perusparannukseen 20:tä Mil. € ,huh. Nostalgiaa löytyy niitä kaipaaville näistä klipeistä jotka on varmaan pyörinyt Fcbs:n forumilla aiemmin: http://www.youtube.com/watch?v=OS0ITHjLXE0 pyöriköön vielä kerran. R.T

Ps. Finnjetin muistoksi tämä:  http://www.youtube.com/watch?v=pHfHAVQsKkI&NR=1 Sarah Brihgtonin säestämänä.
INFO HELSINKI: VR-transpoint / TURKU: MKK-Pori:SPC Finland / RIIHIMÄKI: R.T

Teemu Knuutila

niin siis, meinaatko, ettei jetin maine sitä yhtään täyttäisi..??

Teemu Ahonen

Olisiko muuten ollenkaan mahdottomuus, jos Finnjet muunneltaisiin ihan tavalliseksi ruotsinlaivaksi, oman brändinsä alle? Laivaan voisi asentaa uudenaikaiset moottorit katalysaattoreineen kaikkineen, joten siitä saisi ihan kelpo ruotsinlaivan, ja luulisin sen vetävän asiakkaitakin nostalgisuutensa vuoksi.

Tämä on vain yksi variaatio kymmenistä..
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 28.05.2008, 22:50:15
Olisiko muuten ollenkaan mahdottomuus, jos Finnjet muunneltaisiin ihan tavalliseksi ruotsinlaivaksi, oman brändinsä alle? Laivaan voisi asentaa uudenaikaiset moottorit katalysaattoreineen kaikkineen, joten siitä saisi ihan kelpo ruotsinlaivan, ja luulisin sen vetävän asiakkaitakin nostalgisuutensa vuoksi.

Toisaalta mitä tapahtuu laivan nostalgia-arvolle, jos siitä poistetaan se nimenomainen ominaisuus (kaasuturbiinit), joka teki laivasta ainutlaatuisen ja historiallisesti merkittävän? En usko, että edes alkuperäisasuisen Finnjetin nostalgia-arvo riittäisi vetämään riittävästi asiakkaita, jotta linja olisi taloudellisesti kannattava. Jos samalla linjalla liikennöi 15-30 vuotta uudempia ja reilusti suurempia aluksia, niin Finnjetin täytyy tarjota jotain todella erikoista, jotta tavallinen kadunmies valitsisi sen vaikkapa Tallinkin uudisrakennusten tai edes Siljan/Vikingin hieman vanhempien matkustaja-autolauttojen sijaan.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Jonne Reitti

^Nimenomaan. Finnjetin teki/tekee erikoiseksi juurikin kaasuturbiinit, ilman niitä se on vain tavallinen vanha hieman kulahtanut autolautta. Veikkaan, että vaikka dieselit uusittaisiikin, ei konehuoneesta löydy niin paljoa tilaa, että sinne saataisiin 30 solmun nopeuteen riittävä teho.

Timo Toivonen

Tänään ykkösen aamu-tv:ssä oli juttua Martin Saarikankaan junailemasta pelastusoperaatiosta.
"Tere tulemast Titanicule!"

Kari Rantamäki

Lainaus käyttäjältä: Jonne Reitti - 29.05.2008, 10:31:26
^Nimenomaan. Finnjetin teki/tekee erikoiseksi juurikin kaasuturbiinit, ilman niitä se on vain tavallinen vanha hieman kulahtanut autolautta. Veikkaan, että vaikka dieselit uusittaisiikin, ei konehuoneesta löydy niin paljoa tilaa, että sinne saataisiin 30 solmun nopeuteen riittävä teho.

Suurimmalle osalle on ihan yhdentekevää onko laivassa kaasuturbiinit vai ei. Kaasuturbiineillakin kyseessä olisi vanhahtava lautta, ja vielä ilman sen tunnettua nimeä, koska lienee aika turha luulo että Finnlines suostuu antamaan Finnjet tuotemerkkinsä muiden käyttöön.

http://tavaramerkki.prh.fi/ice-bin/oiice.dll/ca-ice/html/rekisterinrob.html?p_kanta=tuotanto&p_userid=vallatonv&p_lisays=1&p_lisaystoisto=ei&p_reknumero=66235&p_jaktunnus=

Ville Järvinen

#112
Seuraavassa videopätkässä alussa Martin Saarikankaan haastattelu Finnjetin Suomeen hankkimiseen liittyen, sekä yleistä keskustelua laivojen romutuksesta.

http://areena.yle.fi/toista?id=1291375

Jussi Littunen

Lainaus käyttäjältä: Ville Järvinen - 29.05.2008, 14:14:03
Seuraavassa videopätkässä alussa Martin Saarikankaan haastattelu Finnjetin Suomeen hankkimiseen liittyen, sekä yleistä keskustelua laivojen romutuksesta.

http://areena.yle.fi/toista?id=1291375

Suurkiitokset linkistä! Haastattelussa oli muutama mielenkiintoinen kohta, jotka molemmat löivät vettä myllyyn Finnjet-spekulaatiossa:


  • "Meillä on Johnny Sidin kanssa projekti menossa, jossa on hyvät mahdollisuudet, että määräaikana (tämä viikko) pystyisimme rahan keräämään"
  • "Meidän yrityksemme sisältää sekä mahdollisuuden, että se toimisi liikenteessä, ja että se olisi Lay-upissa majoitus-ja hotellitarkoituksessa"

Hauskaa, että juuri, kun foorumilla keskustellaan liikennekäytöstä, saadaan tällaista materiaalia aluksesta. Eli Finnjetin tulevaisuus muuttuu aina vaan mystisemmäksi... No eipä siinä mitään, Onnea edelleen yritykselle!

Jonne Reitti

Lainaus käyttäjältä: Kari Rantamäki - 29.05.2008, 12:58:01
Suurimmalle osalle on ihan yhdentekevää onko laivassa kaasuturbiinit vai ei. Kaasuturbiineillakin kyseessä olisi vanhahtava lautta, ja vielä ilman sen tunnettua nimeä, koska lienee aika turha luulo että Finnlines suostuu antamaan Finnjet tuotemerkkinsä muiden käyttöön.

http://tavaramerkki.prh.fi/ice-bin/oiice.dll/ca-ice/html/rekisterinrob.html?p_kanta=tuotanto&p_userid=vallatonv&p_lisays=1&p_lisaystoisto=ei&p_reknumero=66235&p_jaktunnus=

Tota mä yritin hakea takaa. Kaasuturbiineilla Finnjetillä olis sentäs nopeus valttikorttina, ilman niitä ei ole myöskään valttikorttia.

Mikko Vartiainen

Mitä sitä vanhaa säälimään paskaksi vaan koko purkki niin ei tarvii spekuloida sen enempää. Ihmeellistä tälläisten laivojen sureminen ja haikailu. Odotellaan vaan uutta purkkia jota sitten taas voidaan hämmästellä ja kummastella.
Kiertää, kaartaa, koskaan ei kiinni saa,
silti jaksaa loistaa.

Sami Forsman

#116
Lainaus käyttäjältä: Mikko Vartiainen - 29.05.2008, 17:20:22
Mitä sitä vanhaa säälimään paskaksi vaan koko purkki niin ei tarvii spekuloida sen enempää. Ihmeellistä tälläisten laivojen sureminen ja haikailu. Odotellaan vaan uutta purkkia jota sitten taas voidaan hämmästellä ja kummastella.
.Onhan tämäkin yksi näkökanta..itse kannatan jetin kotiuttamista liittyyhän siihen kosolti suomen laivanrakennus ja merihistoriaa. Ja onhan sitä varmaan turhempaakin rahaa tärvätty tässä maassa ;)

Tuomas Romu

Ja jos/kun Finnjet lopulta nauloiksi menee, niin fiksumpaahan olisi romuttaa se täällä Suomessa. Luontokin kiittäisi.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Sami Forsman

EI välttämättä romuteta koskaan ,onhan noita museoaluksia melkein joka satamakaupungin rannassa.

Sami Forsman

Ylen elävässä arkistossa hieno pätkä jetin alku taipaleesta..hyviä haastatteluja