Autoliikenteen lakko

Aloittaja juzzy, 05.03.2006, 21:01:20

« edellinen - seuraava »

Mika Bister

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 07.03.2006, 16:04:23
Lainaus käyttäjältä: Mika Bister - 07.03.2006, 15:55:36
Nytten oli muutettu koulun ruokalistakin sopivammaksi, listalle oli ilmestynyt riisiä ja puuroa erikoisimpien kanapadan yms tilalle.

No, opettajana olen tyytyväinen että kouluruoka maistuu...

Maistuu kyllä, kertaakaan en ole vielä grillillä käynyt syömässä, pois on tullut oltua vain sairausten vuoksi.

Teijo Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 07.03.2006, 15:03:32
Hyvä huomio, Rami. Autoja kyllä riittää...

Ikävä tilanne. Ottaen huomion kuljetusalan taloudellisen tilanteen lakko ei ole tervetullut. Tämäkin taitaa tällä kertaa olla kyseessä enemmän AKTn sisäisestä ongelmasta (eikös siellä ole kohtapuolin edustajiston vaalit edessä? ja joku voi käyttää tätä sopivana ponnahudslautana huipulle...) joka pitäisi pysäyttää alkuunsa.

Suomen AY-johtajat pitäisi kaikki lähettää USAhan, siellä heille olisi käyttöä...

Ei heitä kaipaa kukaan sielläkään. New Yorkin julkinen liikenne oli juuri hiljattain lakossa, ja bussikulkien palkat on siellä ihan eri luokkaa kuin täällä. Alkupalkat noin USD 5000,- kuussa ja lisineen noin USD 6500,-.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Sami Korppi

Lainaus käyttäjältä: Ari Elenius - 06.03.2006, 11:27:44
Lisäksi näissä viesteissä väitetään asiantuntemattomasti, että lakko olisi AKT:n kommarien järjestämä. AKT on kuitenkin vahvasti demarienemmistöinen liitto, voimasuhteet päättävissä elimissä jotakin 9-3. Tietääkseni vasuriryhmästäkään ei löydy varsinaisia kommareita.
Samaa sosialismia, turha sitä on yrittää kieltää eri nimityksillä.
Lainaa
Vielä on todettava, että työtaistelu koskee lakon piirissä olevissa yrityksissä lakonalaisia töitä, ei pelkästään AKT:n jäseniä. Omistajien ja esimiestehtävissä olevien ajoihin ei luonnollisestikaan voi puuttua, mutta esim. loimaankassalaiset siipiveikot ovat rikkureita, jos osallistuvat lakonalaisiin töihin.
Ahaa, siis AKT voi päättää muidenkin töistä. Että jos oma väki ei viitsi lähteä töihin (vaan pitää mieluummin ylimääräistä talvilomaa), niin sitten muutkaan ei saa mennä töihin  ::) Kohta AKT alkaa varmaan säätämään lakejakin eduskunnan puolesta...

LainaaLuonnollisesti on toivottavaa, että osapuolet pääsevät sopimukseen mahdollisimman pian, jo keskiviikkona, etteivät syyttömät matkustajat joudu kohtuuttomasti kärsimään tästä työtaistelusta.
Johan Räty sanoi jossain haastattelussa viime viikonloppuna että "kyllä tästä tulee ainakin viikon mittainen lakko". Siinä se on oikea asenne neuvotteluihin!


Kalle Keinonen

Ainakin toistaiseksi on työrauha ollut erittäinkin hyvä. Mitä nyt on joku käynyt ottamassa nimiä ylös, mutta ei mitään typerää toimintaa. Toisin onkin sitten ollut Tampereen linkkuasemalla, jossa on esiintynyt naurettavaa ja säälittävää uhkailua, ja onpa poliisikin joutunut lähettämään joitain vuoroja matkaan.
En voi mitenkään käsittää noiden lakkovahtien toimintaa, mikä v**** oikeus heillä on puuttua muitten tekemisiin. Eihän vaaleissakaan ole pakko äänestää kommunisteja. (lue vasemmistoliittoa)

Teijo Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Kalle Keinonen - 07.03.2006, 22:07:06
En voi mitenkään käsittää noiden lakkovahtien toimintaa, mikä v**** oikeus heillä on puuttua muitten tekemisiin. Eihän vaaleissakaan ole pakko äänestää kommunisteja. (lue vasemmistoliittoa)

Kyllä olisi, jos Jaakko Laakso saisi päättää... ;D Vaikka juurihan eilen A-pisteessä väitettiin, että tasavallan presidentti kuuntelee erittäin tarkkaan Laakson ulko- ja turvallisuuspoliittisia neuvoja -- no, nyt meni jo off-topic.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

MIHAIL

#35
LainaaEn voi mitenkään käsittää noiden lakkovahtien toimintaa, mikä v**** oikeus heillä on puuttua muitten tekemisiin.

Mutta jos ollaan lakossa, niin ollaan lakossa. Ihmettelen suuresti näitä, jotka kuuluu liittoon, ja kuitenkin lähtevät töihin lakonalaisissa firmoissa. Ja on se kumma jos parin päivän lakon jälkeen tehdään niin isoa konkurssia, että pakko lähtee töihin, niin on se iso ihmetyksen aihe.

Lainaus korjattu

Ari Elenius

#36
Lainaus käyttäjältä: Sami Korppi - 07.03.2006, 21:46:17
Lainaa
Vielä on todettava, että työtaistelu koskee lakon piirissä olevissa yrityksissä lakonalaisia töitä, ei pelkästään AKT:n jäseniä. Omistajien ja esimiestehtävissä olevien ajoihin ei luonnollisestikaan voi puuttua, mutta esim. loimaankassalaiset siipiveikot ovat rikkureita, jos osallistuvat lakonalaisiin töihin.
Ahaa, siis AKT voi päättää muidenkin töistä. Että jos oma väki ei viitsi lähteä töihin (vaan pitää mieluummin ylimääräistä talvilomaa), niin sitten muutkaan ei saa mennä töihin  ::) Kohta AKT alkaa varmaan säätämään lakejakin eduskunnan puolesta...

Yleissitova työehtosopimus sitoo myös järjestäytymättömiä työnantajia ja työntekijöitä. Sopimuksettomassa tilassa vastapuolen neuvotteluosapuoleksi tunnustaman järjestön laillisessa järjestyksessä julistama työtaistelutoimenpide koskee yhtälailla sekä järjestäytyneitä että järjestäytymättömiä työntekijöitä.

Omalla AKT:n sopimusalalla noita ongelmia ei ole ollut, koska vakinaisten työntekijöiden järjestäytymisaste on 100 %.

Lainaus käyttäjältä: Sami Korppi - 07.03.2006, 21:46:17
Lainaa
Luonnollisesti on toivottavaa, että osapuolet pääsevät sopimukseen mahdollisimman pian, jo keskiviikkona, etteivät syyttömät matkustajat joudu kohtuuttomasti kärsimään tästä työtaistelusta.

Johan Räty sanoi jossain haastattelussa viime viikonloppuna että "kyllä tästä tulee ainakin viikon mittainen lakko". Siinä se on oikea asenne neuvotteluihin!

AKT:n Räty on Timo, eikä Johan.


Tero Nurminen

Lainaus käyttäjältä: Mika Muhli - 07.03.2006, 22:39:09
LainaaEn voi mitenkään käsittää noiden lakkovahtien toimintaa, mikä v**** oikeus heillä on puuttua muitten tekemisiin.

Mutta jos ollaan lakossa, niin ollaan lakossa. Ihmettelen suuresti näitä, jotka kuuluu liittoon, ja kuitenkin lähtevät töihin lakonalaisissa firmoissa. Ja on se kumma jos parin päivän lakon jälkeen tehdään niin isoa konkurssia, että pakko lähtee töihin, niin on se iso ihmetyksen aihe.



Mikä ihmetys se on jos sattuu olemaan perheessä ainut joka on ansiotyössä ja puoliso on kotona pienten lapsien kanssa?Jostainhan se ruokaraha on revittä ja jos vielä sattuu olemaan kunnon lainat niskassa niin onhan tuo ymmärrettävää,varsinkin kun nyky-yhteiskunta tukee vain rikkaita nostamalla heidän palkkojaan ja muita lisätienestejä.

Teijo Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Tero Nurminen - 08.03.2006, 06:30:22
Lainaus käyttäjältä: Mika Muhli - 07.03.2006, 22:39:09
LainaaEn voi mitenkään käsittää noiden lakkovahtien toimintaa, mikä v**** oikeus heillä on puuttua muitten tekemisiin.

Mutta jos ollaan lakossa, niin ollaan lakossa. Ihmettelen suuresti näitä, jotka kuuluu liittoon, ja kuitenkin lähtevät töihin lakonalaisissa firmoissa. Ja on se kumma jos parin päivän lakon jälkeen tehdään niin isoa konkurssia, että pakko lähtee töihin, niin on se iso ihmetyksen aihe.



Mikä ihmetys se on jos sattuu olemaan perheessä ainut joka on ansiotyössä ja puoliso on kotona pienten lapsien kanssa?Jostainhan se ruokaraha on revittä ja jos vielä sattuu olemaan kunnon lainat niskassa niin onhan tuo ymmärrettävää,varsinkin kun nyky-yhteiskunta tukee vain rikkaita nostamalla heidän palkkojaan ja muita lisätienestejä.


Tarkoitatko kenties tasavallan presidenttiä?   ;) Muut sitten maksavatkin ansiotuloistaan ja optiotuloistaan mojovaakin mojovammat verot. Pääomatulot on asia erikseen.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Teijo Niemelä - 07.03.2006, 21:23:56
Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 07.03.2006, 15:03:32
Hyvä huomio, Rami. Autoja kyllä riittää...

Ikävä tilanne. Ottaen huomion kuljetusalan taloudellisen tilanteen lakko ei ole tervetullut. Tämäkin taitaa tällä kertaa olla kyseessä enemmän AKTn sisäisestä ongelmasta (eikös siellä ole kohtapuolin edustajiston vaalit edessä? ja joku voi käyttää tätä sopivana ponnahudslautana huipulle...) joka pitäisi pysäyttää alkuunsa.

Suomen AY-johtajat pitäisi kaikki lähettää USAhan, siellä heille olisi käyttöä...

Ei heitä kaipaa kukaan sielläkään. New Yorkin julkinen liikenne oli juuri hiljattain lakossa, ja bussikulkien palkat on siellä ihan eri luokkaa kuin täällä. Alkupalkat noin USD 5000,- kuussa ja lisineen noin USD 6500,-.
Niin, mutta nyt unohdat kaksi pienen pientä asiaa.
1) New Yorkissa asunto maksaa kanssa jonkun verran...
2) Pääosa Amerikkalaisista eivät asu New Yorkissa. Maassa on miljoonia vähätuloisia joilla ei ole varaa kunnon asuinolosuhteisiin, saati sitten viikon karibiankierrokselle... Ja asia on niin että nämä miljoonat matalapalkkaiset ovat ne joiden järjestäytyminen on epäsuotavaa, koska se tarkoittaisi monelle yritykselle tiukat paikat - miten nyt kustannettaisiin johtajille uudet työsuhdeautot?
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Teijo Niemelä

#40
Suomen AY-johtajat pitäisi kaikki lähettää USAhan, siellä heille olisi käyttöä...
Lainaa
1) New Yorkissa asunto maksaa kanssa jonkun verran...
2) Pääosa Amerikkalaisista eivät asu New Yorkissa. Maassa on miljoonia vähätuloisia joilla ei ole varaa kunnon asuinolosuhteisiin, saati sitten viikon karibiankierrokselle... Ja asia on niin että nämä miljoonat matalapalkkaiset ovat ne joiden järjestäytyminen on epäsuotavaa, koska se tarkoittaisi monelle yritykselle tiukat paikat - miten nyt kustannettaisiin johtajille uudet työsuhdeautot?

En ole unohtanut mainitsemiasi asioita, sillä puolet vuodesta USA:ssa aikaa viettävänä tunnen maan olosuhteita jonkin verran eikä minun mielestäni asioissa ole juuri muutoksen tarvetta. Enemmänkin Suomen työmarkkinoita ja verotusta tulisi muuttaa kannustavampaan suuntaan. Mutta, jospa Räty & Ihalainen lähetettäisiinkin vaikkapa Kiinaan...

Quote korjattu
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Timo Selkälä

Lainaus käyttäjältä: Teijo Niemelä - 08.03.2006, 14:55:25

En ole unohtanut mainitsemiasi asioita, sillä puolet vuodesta USA:ssa aikaa viettävänä tunnen maan olosuhteita jonkin verran eikä minun mielestäni asioissa ole juuri muutoksen tarvetta. Enemmänkin Suomen työmarkkinoita ja verotusta tulisi muuttaa kannustavampaan suuntaan. Mutta, jospa Räty & Ihalainen lähetettäisiinkin vaikkapa Kiinaan...

Mahtaisitkohan ajatella noin jos olisit keskiverto jenkki - eli matalapalkkainen? Muuten olen ihan samaa mieltä Suomen suhteen:
Verotus: Nollaverotus osa-aikaisille ja alle 1000 Euroa kuukaudessa ansaitseville ja vasta siitä ylöspäin verotettava. Lapsilisät tarveharkintaan - jos on varaa mersuun ei lapsilisiä tarvita! Korkeapalkkaisia rokotettava, koska heillä on siihen varaa.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Miran Hamidulla

Noniin, nyt alkaa tämä politikointi mennä ohi aiheen. Jos tarkoituksenanne on yleisellä tasolla purkaa pahaa
oloanne yhteiskunnasta niin tehkää se jossain muualla kuin tässä topicissa. Tämä topic käsitelköön jatkossakin vain meneillään olevaa AKT:n lakkoa...
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Jukka Immonen


Mikko R.

Jep aiheutti... Tänään pääsin vasta kotia Raumalta vaikka keskiviikkona loppu koulu...