Tallink ottaa käyttöön hintaan sisältyvät ruokajuomat.

Aloittaja Joonas Kallio, 23.11.2007, 00:26:38

« edellinen - seuraava »

Joonas Kallio

Kuten aiheesta huomaa Tallink tulee ottamaan käytäntöön Buffetin hintaan sisältyvät ruokajuomat .(olut, viini, vesi, virvokkeet ja kahvi).
Ja samalla ateriat hinnat tulevat kallistumaan muutamalla eurolla vuodenvaihteen jälkeen.
Mutta kyllä tätä on odotettukin!


1.1.2008 alkaen illallis- ja lounasbuffetin hintaan sisältyvät ruokajuomat (olut, viini, vesi, virvokkeet ja kahvi).


http://www.tallinksilja.com/fi/tab1/mealPrices/MealPricesGalaxy.htm

En löytänyt ruoka-aiheista topicia, eli laitoin uutta...

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kallio - 23.11.2007, 00:26:38
Kuten aiheesta huomaa Tallink tulee ottamaan käytäntöön Buffetin hintaan sisältyvät ruokajuomat .(olut, viini, vesi, virvokkeet ja kahvi).
Ja samalla ateriat hinnat tulevat kallistumaan muutamalla eurolla vuodenvaihteen jälkeen.
Mutta kyllä tätä on odotettukin!


1.1.2008 alkaen illallis- ja lounasbuffetin hintaan sisältyvät ruokajuomat (olut, viini, vesi, virvokkeet ja kahvi).


http://www.tallinksilja.com/fi/tab1/mealPrices/MealPricesGalaxy.htm

En löytänyt ruoka-aiheista topicia, eli laitoin uutta...
Muutama euro siitä, että ei buffetissa tarvitse erikseen tilata ruokajuomia, ei varmaan kenenkään kukkarossa tunnu missään. Tämän ratkaisun Tallink on joutunut tekemään, koska muillakin on vastaava käytäntö ja Galaxy ei vedä porukkaa entiseen malliin, toivottavasti tästä tulee se tarvittava piristysruiske.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 23.11.2007, 20:04:30
Muutama euro siitä, että ei buffetissa tarvitse erikseen tilata ruokajuomia, ei varmaan kenenkään kukkarossa tunnu missään. Tämän ratkaisun Tallink on joutunut tekemään, koska muillakin on vastaava käytäntö ja Galaxy ei vedä porukkaa entiseen malliin, toivottavasti tästä tulee se tarvittava piristysruiske.
Pistää miettimään, voisiko laivayhtiön menestyminen olla kiinni parista viinilasillisesta? Tuskinpa...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Kimmo Heinonen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 24.11.2007, 22:15:49
Pistää miettimään, voisiko laivayhtiön menestyminen olla kiinni parista viinilasillisesta? Tuskinpa...

No eikös tota voisi ajatella myös ainakin niin että henkilökunnan ajankäyttöä tehostetaan / siirretään tärkeämpiin tehtäviin kuin stoben rahastus buffetissa örvel... siis ruokailevilta. Kyllä kait se työtaakkaa vähentää jos asiakas itse hakee juomansa automaatista...ja rahastus hoidetaan kerralla kassalla kuntoon.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Heinonen - 25.11.2007, 06:44:38
No eikös tota voisi ajatella myös ainakin niin että henkilökunnan ajankäyttöä tehostetaan / siirretään tärkeämpiin tehtäviin kuin stoben rahastus buffetissa örvel... siis ruokailevilta. Kyllä kait se työtaakkaa vähentää jos asiakas itse hakee juomansa automaatista...ja rahastus hoidetaan kerralla kassalla kuntoon.
Voi tietenkin olla niin, että laivayhtiölle tosiaankin tulee halvemmaksi antaa asiakkaan käydä itse tankkaamassa hanasta halppispunkkunsa, kuin juoksuttaa sen takia kallispalkkaista palveluhenkilökuntaansa. Tosin ainakin Hki-Tal-reitin pääasiallisen asiakaskunnan koostumusta kun ajattelee, niin ruokajuoman menekki voi kenties olla aika huomattavankin suurta...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Kimmo Heinonen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 25.11.2007, 10:35:43
Voi tietenkin olla niin, että laivayhtiölle tosiaankin tulee halvemmaksi antaa asiakkaan käydä itse tankkaamassa hanasta halppispunkkunsa, kuin juoksuttaa sen takia kallispalkkaista palveluhenkilökuntaansa. Tosin ainakin Hki-Tal-reitin pääasiallisen asiakaskunnan koostumusta kun ajattelee, niin ruokajuoman menekki voi kenties olla aika huomattavankin suurta...

epäilemättä on suurta, mutta uskoisin myös että korotukset onkin laskettu perustaen keskimääräiseen menekkiin / lärvi. Konsernin sisäistä tietoahan asiasta nyt löytyy varmastikin... (Silja)



Vesa Vepsäläinen

Pääsääntöisesti kannatan ruokajuomien sisältymistä ruokailun hintaan. Laivayhtiöt saisivat kuitenkin panostaa myös alkoholittomiin vaihtoehtoihin oluen ja viinin saralla.

Kimmo Heinonen

#7
Lainaus käyttäjältä: Vesa Vepsäläinen - 25.11.2007, 19:21:54
Pääsääntöisesti kannatan ruokajuomien sisältymistä ruokailun hintaan. Laivayhtiöt saisivat kuitenkin panostaa myös alkoholittomiin vaihtoehtoihin oluen ja viinin saralla.

Kuin myös, vaikken sinällään buffet viinejä / oluita suostu juomaan - vesi paras vaihtoehto, Olut ja Viini on sitten asia erikseen (niitä tarjoillaan muissa kuppiloissa). Noh AW: Eivätpähän tarjoilijat pyöri jaloissa - jos siis noin ylipäätään buffetissa käyn.

Jukka Huumarkangas

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 24.11.2007, 22:15:49
Pistää miettimään, voisiko laivayhtiön menestyminen olla kiinni parista viinilasillisesta? Tuskinpa...

Tuskin todellakaan tuo tuosta on kiinni. Yksi ongelma ja erittäin suuri on asiakaspalvelu. Tuollaista tylyä ja välinpitämätöntä kohtelua ei ole muualla vastaan tullut. Omat matkani Tallinnaan ovat olleet business tai perhematkoja joten olen tottunut saamaan palvelu ja myös vaatimaan sitä.
"Heavy on Heavya"

Kimmo Heinonen

Lainaus käyttäjältä: Jukka Huumarkangas - 25.11.2007, 20:22:50
Tuskin todellakaan tuo tuosta on kiinni. Yksi ongelma ja erittäin suuri on asiakaspalvelu. Tuollaista tylyä ja välinpitämätöntä kohtelua ei ole muualla vastaan tullut. Omat matkani Tallinnaan ovat olleet business tai perhematkoja joten olen tottunut saamaan palvelu ja myös vaatimaan sitä.

heh - jännä homma miten kekustelu kääntyy - yhtiön / linjan kannattavuuteen / asiakaspalveluun ja sen puutteeseen (ikäänkuin koko homma olisi kiini buffetin bulkki "viinistä"). Tärkeitä asioita toki kaikki. Kyse oli kuitenkin buffetista ja sen juomista - ja osittain siitä miksi siirrytään 'normaaliin' käytäntöön - onko se hyvä vai ei ja kenenkä kannalta.

Olen edelleen sitä mieltä että: Varustamo ei tee tässä epätaloudellista ratkaisua (ei ainakaan tietoisesti), vaan pyrkii parempaan tulokseen ko. yksikön kannalta ja varmaankin osa matkustajista (aika iso) pitää hommaa hyvänä.




Jara Röksä

Asiaan lusikkani heitän ::) se on hyvä et juomat kuuluu hintaan, viimeksi kun mentiin galaxyllä, buffetissa tilasinlasin maitoa ja sain sen aika nopeasti, aloin siinä syömään.Hetken siinä syötyäni aloin katoo kun kaksi tarjioliaa odotti siinä vieressä. sanoin että, kiitos ei muuta. Mut tarjioilijat haluskin heti maksun siitä maito lasista!!??
ei kun kaivamaan paskasia kolikoita taskusta. ennen kuulumatonta toimintaa!!!!!

x25

Jo oli aikakin! :D Hyvä uutinen. Nyt voi mennä Tallinkil... ;)