Voihan Katkuru!

Aloittaja wirrankoski, 20.03.2002, 22:50:41

« edellinen - seuraava »

wirrankoski

Kuten useammat tietävätkin, olen viimeistelemässä Fortumin varustamohistoriaa, kirjan, jonka pitäisi tulla ulos Jouluksi 2002. Kuvia ja tekstejä onkin kertynyt kiitettävästi. Tällä hetkellä puuttuu vielä yhden Nesteen tankkerin kuva. Kyseessä on vuonna 1979 ostettu 232.980 dw-tonnin KATKURU. Laivan ex. nimi oli Corona (No), ja myöhemmin Trajan (No) ja Dolce (Cy). Rak. 1973 Göteborgista. Laivasta on kuvat ainakin Trajan -nimisenä, mutta se ei ihan riitä. Alus oli Katkuruna uivassa telakassa Hamburgissa maalis-huhtikuun vaihteessa 1979, ja ei koskaan lähtenyt liikenteeseen. Itse olen nähnyt jossain julkaisussa laivasta kuvan, jossa sen ahterissa luki "Katkuru, Naantali". Valitetavasti en sitä enää ole löytänyt...
Mikäli Sinulla on vihjeitä kuvan löytämiseen, olisinkin erittäin kiitollinen! Kuvan löytämiseen johtava vihje ja kuvan haltija palkitaan luonnollisesti uudella kirjalla :)
Yhteydenotot allekirjoittaneeseen:
wirrankoski@hotmail.com

Rami

Kenny Leong

Katkurusta tuli mieleeni että sellainenhan paikannimi on tuolla Turggusen saaristossa....selailin tässä karttakirjaa saaristosta.