Junnut & spämmärit

Aloittaja MIHAIL, 08.04.2006, 21:30:20

« edellinen - seuraava »

Urho Kuivakangas

Viime aikoinan junnuilu ja spämmäily on taas näkynyt. Nimiä mainitsematta, eiköhän jokainen voi tehdä johtopäätökset itse :) Esim. valmiit aloitukset ja otsikot " mahdollisille jouluristeilykuville"  ;D
Silja Festival 0708

Timo Lehtinen

#181
Tämän vuoden ensimmäinen intoilija näköjään ilmestynyt foorumille. Hänelle jaettakoon pikavoitto!

Vosi tämä 11v. herra hieman rauhoittua tai ainakin hankkia enemmän sisältöä postauksiin!
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

als

Keskuuteemme on liittynyt uusi kirjoittaja, Elias Mäki. Toivotan hänet toki tervetulleeksi tänne 'rahvaan' pariin, mutta ihmetyttää tämä uusien aiheiden aloittelu.
Muistan yhden tapauksen, jossa joku uusi, laivakoneita koskeva keskustelu (tyyliin; 'keskustelua tästä aiheesta') lukittiin, sillä se ei kuulunut FCBS Forumin topictyyleihin. Nyt on tämä ystävämme Elias tehnyt näitä aloituksia samaan tyyliin, esim. 'Cruise 5', 'Pride of Bilbao' ja ne onkin näemmä jo lukittu. Eikö olisi jo aika tehdä tälle uudelle foorumilaiselle selväksi vöörymimme pelisäännöt? :-\

Ei mitään henk.koht sinulle Elias, tuli vain mieleen tälläinen seikka.

Toni Redsven

Pitäisikö itsekkin "spämmätä" tänne kun kerran kaikki muutkin...

Toivottavasti foorumin taso ei laske ja toivottavasti tuo turha vääntö samoista aiheista lähes joka ketjussa (liittyen jotenkin tallinkiin) loppuisi.
On nimittäin monia foorumeita missä jäsenmäärien kasvun myötä taso laskee ja asia häviää spämmin sekaan (tämähän on jo täälläkin huomattu). Mutta onko kukaan keksinyt oikeasti mitään toimivaa järjestelmää tälle? Muutamia foorumeita on joissa lähes kaikki keskustelu menee ylläpidon tai moderaattorin läpi. Näissä vaan kestää päivä pari ennenkuin viesti tulee näkyville. Ja näin tiukalla politiikalla menee moni järkeväkin mielipide roskiin jos se ei miellytä sensuroijaa.

Ehkä toimivin tapa on kuitenkin se että jos sama jannu (tai junnu) "spämmää" niin ei muuta kuin vaikka kuukaudeksi tunnus jäihin. Jos sama jatkuu niin tunnus pois. Tämäkään ei poista ongelmaa, koska kaikilla (juuri kenelläkään) ei ole kiinteää iptä. Mutta yleensä jo kolmas uuden tunnuksen viesti kertoo onko kyse samasta heeposta joka on juuri jäähytetty. Siis lisää intoa ylläpidolle että näyttävät dorkalla palan useammin.

Jatketaan kuitenkin siinä sivussa toivomista että tämän pallon ohitse lentäisi joku komeetta tms josta vapautuisi lisää järki kapasiteettia ihmisten käyttöön. Väitän nimittäin että läskin ja järjen määrä on vakia mailmassa. Toisilla niitä on enemmän ja toisilla vähemmän. Ja kun meitä on enemmän niin se vähenee kaikilta ennenpitkään.

Mikko Pätäri

Joopa joo....

Menneen kesän aikana on foorumin juttujen yleinen taso romahtanut alemmaksi, kun mielestäni kertaakaan vajaan 8 vuoden aikana. Topic toisensa jälkeen kasvaa pituutta, mutta viestien taso tuntuu yleisesti olevan sitä surkeampi, mitä pidemmäksi aihe rönsyää. Minkäänlaisesta itsekritiikistä ei tunnu monellakaan kirjoittajalla olevan häivääkään, ja viestit kirjoitetaan tyystin periaatteella mitä sylki suuhun tuo. Maalaisjärjen käyttö tuntuu unohtuneen aivan kokonaan. Kaikkeen netissä julkaistuun materiaaliin tunnutaan myös luotettavan sokeasti, ja asioita esitellään sitten täällä täysinä faktoina....

Moni pidempään mukana ollut, vähän mutta asiaa kirjoittanut jäsen tuntuu viimeisen vuoden sisään passivoituneen lähes tyystin - enkä tätä kyllä lainkaan ihmettele.

Jotain tarttis jo tehrä joo. Täysmoderointa olen ehdottanut jo joskus pari vuotta sitten - mutta työmäärähän on tietysti hirveä. Yksi toinen eräässä keskustelussa esille tullut ajatus olisi se, että rekisteröitymisen yhteydessä jokainen uusi jäsen joutuisi muiden kohtien ohella täyttämään "kerro itsestäsi ja syistä miksi haluat foorumille" -tyyppisen kentän. Tämä saattaisi hyvinkin rajoittaa pahimpia uusia spämmereitä liittymästä, muttei tehoa foorumilla jo oleviin.

En oikein tiedä onko ongelmalle varsinaista ratkaisua.... kuten Tonikin yllä totesi, niin tämä ei ole suinkaan ainoa foorumi jossa näin on vuosien mittaan, jäsenmäärän kasvaessa käynyt.

Roope Haapala

Mikä on junnujen ikä?? Koska osaahan +40 vuotiaskin aukoa ja spämmäillä ja nehän oikeastaan laittaa juttua enemmän liikkeelle koska nehän tietää KAIKEN ja pätee joka asiasta  ;)
Minkäs minä sille mahdan?

Janne Nieminen

Minullakin on varmasti kirjoituksissa korjattavaa, mutta Vesa Penttilä katsoin sinun 15 viimeistä viestiä ja vain muutamassa viestissä aloitat isolla kirjaimella. Aiemmissakin viesteissä tuntuu olevan sama juttu.

Vesa

Joo mul on vähän hakusessa noi isot kirjaimet ja pisteet pahoittelen.  :-\

Suunnittelija

Lainaus käyttäjältä: Anton Mattila - 15.08.2008, 15:36:58
Keskuuteemme on liittynyt uusi kirjoittaja, Elias Mäki. Toivotan hänet toki tervetulleeksi tänne 'rahvaan' pariin, mutta ihmetyttää tämä uusien aiheiden aloittelu.
Muistan yhden tapauksen, jossa joku uusi, laivakoneita koskeva keskustelu (tyyliin; 'keskustelua tästä aiheesta') lukittiin, sillä se ei kuulunut FCBS Forumin topictyyleihin. Nyt on tämä ystävämme Elias tehnyt näitä aloituksia samaan tyyliin, esim. 'Cruise 5', 'Pride of Bilbao' ja ne onkin näemmä jo lukittu. Eikö olisi jo aika tehdä tälle uudelle foorumilaiselle selväksi vöörymimme pelisäännöt? :-\

Ei mitään henk.koht sinulle Elias, tuli vain mieleen tälläinen seikka.

Kiitos vaan tiedosta ja nykyään koitan aloittaa aiheet (jos aloitan) vähän paremmin. Pyydän anteeksi vanhoja huonoja aiheitani.

David Wallin

Minulla olisi pieni kysymys että miksi minun teksteistäni tulee heti bannit? Ei millään pahalla mutta hieman kyllä ihmetyttää ja olen minun mielestäni kirjoittanu ihan asiallista tekstiä...

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: David Wallin - 10.12.2009, 19:53:00
Minulla olisi pieni kysymys että miksi minun teksteistäni tulee heti bannit? Ei millään pahalla mutta hieman kyllä ihmetyttää ja olen minun mielestäni kirjoittanu ihan asiallista tekstiä...
Tuntuu tämä ylläpito täällä olevan tavallista tiukempaa. Nimittäin aikapäiviä sitten eräässä nimeltämainitsemattomassa ketjussa syyllistyin hieman aiheen ulkopuoliseen unelmointiin, sain heti varoituksetta bannit. Sain kyllä samasta ketjusta aikaisemminkin bannit juupas-eipäs-väittelystä, mutta eipä siinäkään liiemmin ennakkovaroiteltu.

Ylläpito/moderointitiimi voisi tosiaan joskus antaa ennakkovaroituksia, ja vasta äärimmäisessä tapauksessa pistää menolippua banaanisaarille. Nimittäin lyhytpinnaiset bannit enemminkin karkoittavat, kuin tuovat väkeä tänne, olkoon niitä junnuja/asiattomia tai ei.

Olen puhunut.
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Roope Haapala

HUOH ja lattiamatot...
Minkäs minä sille mahdan?

wanvil

Lainaus käyttäjältä: Roope Haapala - 18.12.2009, 23:06:25
HUOH ja lattiamatot...

<OT>Koska tuo tuntuu ajoittain olevan niin harvinaisen kiehtova asia täällä, niin ei se varmaankaan ihan tyhjästä ole tullut. Käytännöllisesti katsoen se on suhteellisen välttämätön ja tarpeellinen asia matkustajalaivojen - matkustaja-autolauttojen ja risteilijöiden - lattioiden päällysteenä.</OT>

tporko

Nostan tämän aiheen ylemmäs ja toivon ainakin joidenkin lukevan ja miettivän, mitä asioita tässä on taannoin kiihkeästikin puitu... Lähtötoivotuksin hejdå alla, hoppas vi inte ses...

Henri Sainio

No mä olen 14-vuotias, mutta koetan pystyä keskustelemaan ja käyttäytymään asiallisesti.
Menneet matkat: 30.6 m/s Mariella ( Sviitti )

http://henkanlaivakuvat.pic.fi/kuvat/