s/s Norrkulla (ent. s/s Figaro)

Aloittaja Kervisen Lauri, 16.01.2003, 18:49:52

« edellinen - seuraava »

Wirrankosken Rami

Hmmm....alkaa vain aika loppua, sillä yhtiön nettisivujen mukaan ajettaisiin päivittäin vain 14.8. saakka. Pari viikkoa sitten yhtiölle lähettämääni sähköpostiinkaan ei ole vastattu...Voi näitä suomalaisia markkinoinnin ihmelapsia! ::)

Väyrysen Antti

#46
Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 07.08.2005, 17:42:12
Pari viikkoa sitten yhtiölle lähettämääni sähköpostiinkaan ei ole vastattu...Voi näitä suomalaisia markkinoinnin ihmelapsia! ::)
Ovelia poikia ovat. Kuulemani huhun mukaan eivät vastanneet edes, vaikka potentiaalinen tuleva risteilyasiakas kysyi eräänä kauniina päivänä aluksen henkilökunnalta, milloin paatti olisi lähdössä ja mitä reittiä ajaisivat. Tuli vain ympäripyöreetä; "Lähtee kuin ehtii"-murinaa. Kenties he eivät ole vielä oivaltaneet, että matkustajathan ne sitä rahaa tuovat. ;)
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Tatu Miettinen

Lainaus käyttäjältä: Väyrysen Antti - 07.08.2005, 18:50:41
Ovelia poikia ovat. Kuulemani huhun mukaan eivät vastanneet edes, vaikka potentiaalinen tuleva risteilyasiakas kysyi eräänä kauniina päivänä aluksen henkilökunnalta, milloin paatti olisi lähdössä ja mitä reittiä ajaisivat. Tuli vain ympäripyöreetä; "Lähtee kuin ehtii"-murinaa. Kenties he eivät ole vielä oivaltaneet, että matkustajathan ne sitä rahaa tuovat. ;)

Hyvin näytti kulkevan ilman matkustajiakin lauantaina ympäri Klippania. Enimmillään sain laskettua viisi kannella. Noilla lipunhinnoilla on tietysti mukavaa matkustajien kannalta, että laivalla on tilaa.  :P

Lasse Reunanen

Jos Figaro siis jälleen liikkuu, on kattilalle tehty urakalla töitä. Kuulin varmasta luotettavasta lähteestä mitä kattilalle kävi ja onneksi selvittiin ilman henkilövahinkoja. Laivassa on käynyt vuosiin ensimmäinen oikea kattilarepeämä suomessa. Ei siis mikään tuliputkivuoto, vaan vaipan repeämä. Kattilahan oli jo melko heikossa kunnossa, sillä sen työpainetta oli alennettu katsastuksessa. Sekään ei siis riittänyt, vai oliko laivaa ajettu liian kovilla paineilla.
Halko on laivan ainoa oikea voimanlähde, mutta hätätapauksessa korvaavatkin polttoaineet tulevat kysymykseen.

Lauri Pakkanen

Toivottavasti vika on saatu korjattua kunnolla, sillä tänään laiva on taas liikkeellä ilotulitusristeilyn merkeissä. Lippu on kyllä suhteellisen hintava.
http://www.figaroristeilyt.fi/
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Vesa Vepsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Lauri Pakkanen - 19.08.2005, 11:56:47
Lippu on kyllä suhteellisen hintava.
http://www.figaroristeilyt.fi/

Tuo nyt on hieman suhteellista. Kaksikymppisen voi kuluttaa huomattavasti huonomminkin.

Risteily kestää kuitenkin 2,5 tuntia, joten ihan pikareissu ei ole kyseessä, ei myöskään maraton. Lapsiperheille tulee kalliiksi, mikäli lapsille ei myönnetä alennusta tai vapautusta lippujen hinnoista.

Lauri Pakkanen

Itse en kesän aikana laivan kyytiin ehtinyt, joten tietääkös kukaan, onko se liikenteessä vielä ensi kesänäkin? Ja mikä tärkeintä, onko se liikenteessä höyrykäyttöisenä...??
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Wirrankosken Rami

HöyryJuho (Figaro) on ollut (tai on edelleenkin) Isnäsin uivassa tokassa. Aluksen on tarkoitus ensi kesänä aloittaa säännölliset risteilyt Helsingissä.

Lasse Reunanen

Ex Figaro on näköjään http://www.hoyrylaiva.fi/ -sivujen mukaan saanut vanhan s/s Norrkulla- nimensä takaisin. Onneksi siis HöyryJuho kauhistus jäi lyhytaikaiseksi.

Toivottavasti asiakkaita riittää, sillä nettisivujen perusteella tehdään vain melko hinnakkaita tilauskeikkoja eikä lainkaan aikataulun mukaista risteilytoimintaa, joka sopisi normaalin kuolevaisen kukkarolle.
Halko on laivan ainoa oikea voimanlähde, mutta hätätapauksessa korvaavatkin polttoaineet tulevat kysymykseen.

Timo Renberg

#54
  :D Onnea ja menestystä höyrylaivan omistajalle.

Hyvä että nykyisellä pääkaupungillakin on oma
OIKEA AITO HÖYRYLAIVA S/S NORRKULLA.
Toivottavasti pysyykin höyrylaivana.
Kun paineita höyrypannussa kesällä joudutaan pitämään jatkuvasti päällä, olisi yhtiön kannalta varmasti hyvä pitää kerran päivässä joku yleisöristeilykin.
Täytyy tulla kesällä tutustumaa vanhan höyrylaivan tuoksuihin ja äänettömään kulkuun. Jos vaikka pääsis kyytiinkin.
Ps. Ihme ettei Saaristomeren saaristokunnassa Nagu / Nauvossa olevista kuuluisista vanhoista merenkulkuvarustamoista ole hankkinut sitä
(ex S/S NAGU) takaisin ensimmäisille kotivesilleen.
:'(

Lauri Pakkanen

Lainaus käyttäjältä: Lasse Reunanen - 11.04.2006, 01:33:50
Ex Figaro on näköjään http://www.hoyrylaiva.fi/ -sivujen mukaan saanut vanhan s/s Norrkulla- nimensä takaisin. Onneksi siis HöyryJuho kauhistus jäi lyhytaikaiseksi.

Toivottavasti asiakkaita riittää, sillä nettisivujen perusteella tehdään vain melko hinnakkaita tilauskeikkoja eikä lainkaan aikataulun mukaista risteilytoimintaa, joka sopisi normaalin kuolevaisen kukkarolle.

Olivat ihan mukavat sivutkin. Harmi ettei ole parempaa kuvamateriaalia siellä. Siinä Riimalan vihkosessa olisi upeita kuvia (varsinkin se Hesarin kuva Saaristosta) laivasta eri ajoilta.

Mutta tosiaan, yleisöristeilyjä odotellen.  ::)
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Lauri Pakkanen

Tuollakin näyttää olevan lisää tietoa kesän risteilyistä. Tai ainakin niiden tarjoiluista.

http://www.kaikillamausteilla.fi/index.php?id=384&news_id=91
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.

Tatu Miettinen

#57
Jep jep, olis hauska tietää missä vaiheessa laiva on, ainakin aprillipäivänä näytti vielä vähän keskeneräiseltä.

<korjailua>
Jos jaksais lukea edelliset viestit, olisi paljon viisaampi...
</korj>

emolsa

Lainaus käyttäjältä: Tatu Miettinen - 23.05.2006, 22:29:50
Jep jep, olis hauska tietää missä vaiheessa laiva on, ainakin aprillipäivänä näytti vielä vähän keskeneräiseltä.

<korjailua>
Jos jaksais lukea edelliset viestit, olisi paljon viisaampi...
</korj>
Laiva on aika hyvässä vaiheessa. Kevään aikana on remontoitu keulasalonki, öljypoltin vaihdettu, ym. Itse menen sinne kesäksi hommiin...

Lauri Pakkanen

Sivuille tulleet uudet kuvat näyttävät kyllä oikein mukavilta.

http://www.hoyrylaiva.fi/valokuvia.htm

Edelleen sitä toivoisi, että laiva ajaisi myös yleisöristeilyjä...
Puulämmitys on kansalaistaito, joka kannattaa siirtää tuleville sukupolville. Pinon ei tarvitse olla komea tai erikoisen näköinen. Pääasia, että puuta poltetaan uuneissa.