Jenny Wihurilla vaikeuksia...

Aloittaja Wirrankosken Rami, 26.04.2007, 23:36:09

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

#1
Tyypillisiä CATTIEN ongelmia; pitäisi antaa moottorinvalmistuskielto koko puljulle.
Leikkuupuimuri Claas dominator S 68 CatPerkinsin koneella leikkasi kiinni kolmen (3h) kohdalla
(valmistusvika uusi motti paikallaan 14h:n kuluttua rikosta).
Meille ei ainakaan tule enää koskaan mitään CATTIIN viittaavaa.
Kone sinällään OK, mutta putket ja letkut lainattu huonekaluteollisuudesta.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 27.04.2007, 02:28:47
Tyypillisiä CATTIEN ongelmia; pitäisi antaa moottorinvalmistuskielto koko puljulle.

Jos katselee kuinka paljon muillakin moterneja Caterpillarin koneita käyttävillä laivoilla on ollut pahoja ongelmia, niin edellä esitetty johtopäätös on perusteltavissa. Esimerkiksi NJL on päässyt kokemaan viime vuosina säännöllisesti Caterpillarin valmistamien koneiden luotettavuuden, vaikka puhutaankin "hiukan" suuremmista koneista, kuin Jenny Wihurin tapauksessa. Jenny Wihurin kulkukoneisto: 2 x Caterpillar 3412 C (teho yhteensä: 2000hv / 1491 kW) ja Nordic Jetin pääkoneet: 2 x Caterpillar 3618 (MCR 2 x 7200 kw). Tässä muutamia aikaisempia tapauksia foorumilta, joissa Caterpillar on ollut edustavasti mukana:

Baltic Jetillä konevika
Tulipalo Baltic Jetin konehuoneessa
Nordic Jet Linen pika-aluksella konerikko
Nordic Jet poissa liikenteestä

Ja extrana vielä yksi Caterpillarien rikkoutumisesta aiheutunut onnettomuus:
Vesibussi KAROLINA, karilleajo ja konevika Houtskarin saaristossa 14.6.2003

Wirrankosken Rami

Olisiko niin, että kyseinen valmistaja tekee koneitaan edelleen vanhan kansan tyyliin, ilman tuotekehittelyä? Tämähän on melkein kautta linjan tapana jenkeissä. Bussit, junat, hinaajat ja laivat yms. rakennetaan vanhojen, hyväksi havaittujen konseptien mukaan hieman..hmm.. sanoisinko alkeellisissa ympäristöissä...Saatan olla väärässäkin... ::)
Tuoi vain mieleeni tv-kanava Jimillä esitetty dokkari lentotukialuksen rakentamisesta. Sorvitkin taisi olla tuolta 1920-luvulta peräisin...ja toinen dokkari pilvenpiirtäjistä, paneilmaporat yms. samalta vuosikymmeneltä ::)

Janne Koskinen

#4
Älkää myöskään unohtako Botnican konehuonetuilipaloa; katkennut poltoaineletku
(huonekalulaatua) ruiski löpöt ahtimelle; lisäksi useita muita pienempiä palonalkuja.
Samat vaikeudet merellä, kaislikossa ja pellolla.
Witraktor/Caterpillar tekivät aikoinaan niin halvan tarjouksen,
että Botnicaan oli pakko ottaa CATit.
Ei Wärtsiläkään täydellinen ole, mutta lähempänä sitä.
Noi Nordic Jetin myllyt on jotain proto sarjaa (Ei lyödä lyötyä enempää).
Taitaa Roustonit (SSC3&SSC4 ja myydyt AE3&4) vastata puolesta eräiden haalusfirmojen
liikevaihdosta.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Erik Naarajärvi

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 27.04.2007, 02:28:47
Tyypillisiä CATTIEN ongelmia; pitäisi antaa moottorinvalmistuskielto koko puljulle.

Ja kuinka paljon SMPS:lläkin on ollut ongelmia CATtien kanssa? Antti Huiman 'jokavuotiset' öljy- ja/tai vesivuodot, Rankin koneidenvaihdot pari vuotta sitten noin alkajaisiksi. Ja kun ameriikanihmeiden polttoaineenkulutuskin on omaa luokkaansa...
MKL:n väyläaluksillakin on ollut CATtien kanssa tuskailua, milloin vuotaa mikäkin ja onpa niitä kuuleman mukaan leikannut kiinnikin.

Samoin sitten teollisuusmoottoreissa (aggrekaatit, murskat ym.) on ollut enemmän tai vähemmän ongelmia. Putkia ja letkuja menee viikottain, muuta kaikkea sälää sitten lisäksi. Ei jaksa ymmärtää miksi noita joku ostaa, kun eivät kaiketi edes ole halvimpia mahdollisia...

Jukka Huumarkangas

Lainaus käyttäjältä: Erik Naarajärvi - 27.04.2007, 18:10:59
Ja kuinka paljon SMPS:lläkin on ollut ongelmia CATtien kanssa? Antti Huiman 'jokavuotiset' öljy- ja/tai vesivuodot, Rankin koneidenvaihdot pari vuotta sitten noin alkajaisiksi. Ja kun ameriikanihmeiden polttoaineenkulutuskin on omaa luokkaansa...
MKL:n väyläaluksillakin on ollut CATtien kanssa tuskailua, milloin vuotaa mikäkin ja onpa niitä kuuleman mukaan leikannut kiinnikin.

Samoin sitten teollisuusmoottoreissa (aggrekaatit, murskat ym.) on ollut enemmän tai vähemmän ongelmia. Putkia ja letkuja menee viikottain, muuta kaikkea sälää sitten lisäksi. Ei jaksa ymmärtää miksi noita joku ostaa, kun eivät kaiketi edes ole halvimpia mahdollisia...

Onneksi meillä on vain se sininen savu....  8)
"Heavy on Heavya"

Janne Koskinen

#7
Nin kuinka jenkki caterpillar onkaan; Botnican mestarit koulutettiin Malagassa; jenkkivehkeissäkin kai
Mexicolaisia alihankintaosia ja CatPerkinsithän ovat vanhoja romu Perkinsejä, joita CAT nimellä koitetaan myydä.
No, jälkimarkkinointi pelaa: 3h tuhon jälkeen Wihurin (Witraktor) äijät repimässä mottia pois ja
5h myöhemmin K-maatalouden myyntipäällikkö paikalla ja 11h myöhemmin Claas
Gmbh:n edustaja Harsewinkelistä paikalle. Selityksiä kyllä piisasi;
vaihtui seuraavana syksynä isompaan Claas Medioniin, missä voimasta vastaa Daimler-Chrysler (Mercedes-Benz).
Eli köyhän ei kannata ostaa halpaa eikä Cattia. Lieneekö meripuolella yhtä hyvä jälkimarkkinointi kuin
tässä tapauksessa (ko. syksynä posahti 7 kpl melkein uusien Claassien moottoreita).
Tässä otti Claas kyllä osan vastuusta; märkä syksy (2004) ja muttunut konemalli
tukki osan jäähdytyksestä; seuraavana syksynä Kesko tuli vaihdossa TODELLA runsaasti vastaan.
Sampo-Rosenlewin (Prihdin) jengistä kukaan ei olisi vaivautunut paikalle (siitäkin kokemusta omaava).
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Erik Naarajärvi

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 27.04.2007, 20:21:18
Lieneekö meripuolella yhtä hyvä jälkimarkkinointi kuin
tässä tapauksessa (ko. syksynä posahti 7 kpl melkein uusien Claassien moottoreita).
Tässä otti Claas kyllä osan vastuusta; märkä syksy (2004) ja muttunut konemalli
tukki osan jäähdytyksestä; seuraavana syksynä Kesko tuli vaihdossa TODELLA runsaasti vastaan.
Sampo-Rosenlewin (Prihdin) jengistä kukaan ei olisi vaivautunut paikalle (siitäkin kokemusta omaava).

No, pv Rankista meni kone juhannuksen aikoihin, olihan se heti kohta lokakuun alussa taas 'kunnossa'... Ja talveksi sitten vielä lisäremonttiin. Että se siitä jälkimarkkinoinnista.

Markus Takala

Hehee, aihe lähellä sydäntä ;D

Eipä noi Caticat LOHKOILTAAN, siis se pelkkä peruskone ole mitään luokattoman huonoja, huonompiakin on. Mitä sitten tulee apulaitteisiin, yms härpäkkeihin (ahtimet, tietokoneet, vesipumput, laturit jne.) niin niitten kanssa sitten vasta ongelmia on ollut ja on yhä edelleen. Ainakin P/v Rajakarissa olevat 3406 DITA koneet eivät mm. syö öljyä mitenkään paljoa verrattuna muihin koneisiin. Mutta juuri yo. apulaitteiden takia onkin sitten ongelmia ollut enemmän kuin tarpeeksi...

Pekka Lappalainen

Tämän ongelman syy oli siis rikkoontunut letku joka päästi glykolit koneesta pihalle, jolloin mylly ylikuumeni niin, että pakosarjan ja turbon maalit sai kyytiä. Haju oli samanlainen kuin rakennuspalossa joten hetken aikaa joutui kyllä miettimään notta mitäs sitten tehtäis. Alumiini ei kovista lämpötiloista tunnetusti tykkää ja rantaankin oli vähän matkaa. CO2 laukaistiin ja sitten odoteltiin. Onneksi ruotsalaiset olivat kohtuu nopeasti mestoilla ja kamera konehuoneeseen toimi. Todettiin, että nyt siellä ei pitäis enää vaaraa olla ja tuuletuksen jälkeen päästiin katsomaan vahinkoja. Ko. moottori saatiin käyntiin noin 2h tilanteen jälkeen joten alkutilanteeseen nähden selvittiin helpolla.

Tässä tapauksessa pillarit ovat olleet kohtuu helppohoitoisia tähän asti. Nyt taitaa olla kuitenkin sen verran tunteja koossa, että ongelmia alkaa syntymään. Suosittelen kuitenkin kaikkia ko. koneiden kanssa tekemisissä olevia tarkastamaan siniset lohkolämmittimen letkut, eivät kuulemma ole tunnettuja kestävyydestään...

Oli hauskaa perillä Tanskassa lueskella suomi24-keskustelua aiheesta, saatiin hyvät naurut :-D

Kun vaan ehdin niin laitan reissusta vähän kuvia. Nyt pitää vaan tehdä väliin töitäkin.
Support your local Search And Rescue-operator! Get lost!

Markus Takala

Lainaus käyttäjältä: Pekka Lappalainen - 03.05.2007, 09:10:09
Oli hauskaa perillä Tanskassa lueskella suomi24-keskustelua aiheesta, saatiin hyvät naurut :-D

Kun vaan ehdin niin laitan reissusta vähän kuvia. Nyt pitää vaan tehdä väliin töitäkin.

Olipa hyvä, että joku matkalla mukana ollut katkaisi perättömät huhut. Kävin nyt lukasemassa nuo suoli24, jutu ja hyvät nauruthan siitä irtosi ;D

Kuvia suurella mielenkiinnolla odotellessa! :)