Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

Joonas Vähämäki

#420
Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 18.01.2008, 14:53:20
Kevätesitteessä oli sama juttu, Silja Galaxy ja lisäksi kuva Siljan väreissä! (Kyljessä Silja Line, piipussa hylje, muut "nelijalkaiset" tallella)

Saatko skannattua nopeammin kuin minä ehdin töiden jälkeen Tallinkin toimistoon?  8)

edit: ai perhana, ehdit varmasti koska toimisto meneekin jo klo 17 kiinni  ::)

jussirt

Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 18.01.2008, 14:53:20
Kevätesitteessä oli sama juttu, Silja Galaxy ja lisäksi kuva Siljan väreissä! (Kyljessä Silja Line, piipussa hylje, muut "nelijalkaiset" tallella)

http://www.kauppalehti.fi/4/i/yritykset/hellink/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20080101/12004945888690

Tuossa nyt tuo josta mainitsitkin jo.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 15:06:52
Jos viinibaari on hupaisa tai epäilet ylipäätään että kaikki Galaxyn asiakkaat ovat TUULIPUKUKANSAA, niin millä kummalla selität sen, että se on ainoa ja suosituin bileristeilylaiva myös nuorelle väelle Helsingistä? Ja miksi kummassa Vikingin laivoissa on pian kaikissa yllättäen viinibaarit uusien uudistusten yhteydessä, n. vuosi-kaksi Galaxyn tulon jälkeen?
No, ehkä eivät ihan kaikki ole näitä "kahisevia". Onhan siellä tosiaankin myös sitä "bilettävää"(=sikailevaa) nuorisoporukkaa, joka tuskin myöskään kovin paljon viinibaaria kaipaa. Muuten itse voisin kyllä poiketa viinibaariin, mutten nyt ainakaan näillä Turun Viking-laivoilla muista sellaista nähneeni, vaikka ihan hiljakkoin olen kyllä kummallakin käynyt. Löytyyykö sellaiset sitten Mariellalta tai Gabriellallta?
Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 15:06:52
Galaxy ja sen sisko sopivat aivan todella hyvin Festarin ja Europan korvaajiksi juuri siksi että niiden ominaisuudet ja palvelut tarjoavat sellaisia mahdollisuuksia, joita edeltäjillä ei yksinkertaisesti voi toteuttaa.
Niinkuin mitä esimerkiksi?
Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 15:06:52 Muutenhan kaikki muutkin ajelisivat Ånedinin tapaan Birger Jarl-tyyppisillä aluksilla Ahvenanmeren yli.
Tämä Birger Jarl pitäisikin joskus käydä kokeilemassa, ehkäpä ensi kesänä saisin toimeksi...
Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 15:06:52
Edelleen olen sitä mieltä, että Galaxyn tuominen Turun reitille on kuitenkin askel tuohon vanhaan hyvään Siljan suuntaan,
Hmm, ensin sanoit että "menneellä Siljalla ei ole mitään tekemistä Tallinkin pyrkimysten kanssa"??
Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 15:06:52
Ja edelleen 2 miljoonalle Tukholman alueen asukkaalle se onko Silja TallinkSilja vai joku muu Silja on herttaisen yhdentekevää, kunhan nuo em. laivapalvelut ovat hyvin järjestetty.
Tämä ei kyllä mene näin. Ruotsalaiset ovat epäilemättä huomattavasti laatu- ja bränditietoisempia, kuin suomalaiset asiakkaat. Tallink-yhtiön imago Ruotsissa on huomattavasti heikompi, kuin Suomessa. Tapahtuihan se kuuluisa Tallink-johtajien risteily nimenomaan ruotsalaisella Silja Symphonyllä ja kaikki siihen liittyvä häslinki kohdistui juuri ruotsalaiseen laivahenkilökuntaan ja asiaa on puitu Ruotsin lehdistössä huomattavasti tiukempaan sävyyn kuin täällä ja sitten on vielä se Estonia... Ja kaiken tällaisen suhteen ovat länsinaapurimme paljon herkempiä, kuin me suomalaiset. Siksi uskon, että Tallinkilla on kyllä Ruotsissa tekemistä, että saisivat osakseen samanlaista luottamusta asiakaskunnan keskuudessa, kuin sillä vanhalla Siljalla aikanaan oli.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 15:06:52
se on ainoa ja suosituin bileristeilylaiva myös nuorelle väelle Helsingistä?Ja miksi kummassa Vikingin laivoissa on pian kaikissa yllättäen viinibaarit uusien uudistusten yhteydessä, n. vuosi-kaksi Galaxyn tulon jälkeen?
Vikingin laivoissa ei ole noita Winebareja, ne ovat "Tapas&Wine" eli niistä saa myös sapuskaa. Galaxyn viinibaari, josta saa "eioota" ammottaa takuuvarmasti tyhjyyttään tälläkin hetkellä, tosin web-kameralinkkiä ei ole nyt tässä tarjota, mutta ei niissä Vikinginkään uusissa ravinteleissa mitään ryysistä ole ollut, ne on ne perinteiset, mitkä vetää kansaa. Uuden oppiminen vie aikaa ja niin se on myös tuossa risteilybisneksessä, kaikki uudistukset ei ole parannuksia.
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

jonas

#424
Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 18.01.2008, 16:07:01
No, ehkä eivät ihan kaikki ole näitä "kahisevia". Onhan siellä tosiaankin myös sitä "bilettävää"(=sikailevaa) nuorisoporukkaa, joka tuskin myöskään kovin paljon viinibaaria kaipaa. Muuten itse voisin kyllä poiketa viinibaariin, mutten nyt ainakaan näillä Turun Viking-laivoilla muista sellaista nähneeni, vaikka ihan hiljakkoin olen kyllä kummallakin käynyt. Löytyyykö sellaiset sitten Mariellalta tai Gabriellallta?Niinkuin mitä esimerkiksi?Tämä Birger Jarl pitäisikin joskus käydä kokeilemassa, ehkäpä ensi kesänä saisin toimeksi...Hmm, ensin sanoit että "menneellä Siljalla ei ole mitään tekemistä Tallinkin pyrkimysten kanssa"??Tämä ei kyllä mene näin. Ruotsalaiset ovat epäilemättä huomattavasti laatu- ja bränditietoisempia, kuin suomalaiset asiakkaat. Tallink-yhtiön imago Ruotsissa on huomattavasti heikompi, kuin Suomessa. Tapahtuihan se kuuluisa Tallink-johtajien risteily nimenomaan ruotsalaisella Silja Symphonyllä ja kaikki siihen liittyvä häslinki kohdistui juuri ruotsalaiseen laivahenkilökuntaan ja asiaa on puitu Ruotsin lehdistössä huomattavasti tiukempaan sävyyn kuin täällä ja sitten on vielä se Estonia... Ja kaiken tällaisen suhteen ovat länsinaapurimme paljon herkempiä, kuin me suomalaiset. Siksi uskon, että Tallinkilla on kyllä Ruotsissa tekemistä, että saisivat osakseen samanlaista luottamusta asiakaskunnan keskuudessa, kuin sillä vanhalla Siljalla aikanaan oli.

Edelleen, kokousasiakkaat ovat yksi merkittävin asiakasryhmä, joille viinibaari tai perinteisemmän pubin korvaava whiskybaari ovat käypää valuuttaa. Lienee turha kerrata taas kerran mikä merkitys kokousasiakkailla on laivamyynnille? Isabellassa ja Mariellassa Tapas & Wine-barit on ja Isabellassa myös samalla viinimyymälä, tehty viime remonttien yhteydessä.

Siinä mielessä siis uskon, että Galaxy ja sisar ovat ensimmäiset selkeät parannukset Siljalla Svealla ja Wellamon jälkeen, että Turun reitillä kaikkia matkustajia voidaan palvella todella myös suunnittelun suhteen uusilla laivoilla, joissa on sopivassa mittakaavassa kaikkea mitä nykyään pitääkin olla. Ja samalla on säästetty tilaa siten, että laivat tuntuvat avarilta, pienempiä baareja ja ravintoloita on useita ja se mahdollistaa yksilöllisemmän mutta samalla tehokkaan palvelun. Europa ja Festival ovat paljon perinteisempiä ratkaisuja, jotka ovat aikanaan olleet ihan hienoja, mutta eivät yllä enää samalle tasolle kokonaisuutena kuin Galaxy ja sisar. Edelleen myös hytit ovat nykyvarustelun mukaan hyviä, niitä on sopivampi määrä kuin Festarilla ja Europalla ja mikä parasta, kilpailussa ehdottoman hyvää laatua Isabellaa ja Cinderellaa vastaan.

En tiedä olet ainoa laivafani, jolle tulee yllätyksenä, että suurelle yleisölle se, mitä luki lehdessä viime vuonna, on jo muinaishistoriaa. Joten Estoniasta ja tämän päivän virolaisomisteisesta Siljasta puhuminen samasta lauseesta kertoo jälleen kerran lähinnä omista epäluuloistasi, eikä suuren ruotsalaisyleisön Siljaan yhdistämistä mielikuvista.

Birger Jarl sopii varmasti vanhemmille herrasmiehille kuin häkä päähän.

Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 18.01.2008, 19:06:32
Vikingin laivoissa ei ole noita Winebareja, ne ovat "Tapas&Wine" eli niistä saa myös sapuskaa. Galaxyn viinibaari, josta saa "eioota" ammottaa takuuvarmasti tyhjyyttään tälläkin hetkellä, tosin web-kameralinkkiä ei ole nyt tässä tarjota, mutta ei niissä Vikinginkään uusissa ravinteleissa mitään ryysistä ole ollut, ne on ne perinteiset, mitkä vetää kansaa. Uuden oppiminen vie aikaa ja niin se on myös tuossa risteilybisneksessä, kaikki uudistukset ei ole parannuksia.

Höpöhöpö.

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 19:53:12

Höpöhöpö.

Niin, nämä meikäläisenhän kirjoitukset on kaikki "höpö höpöä", mutta että viitsit vastata tuolla lailla, vaikka tuo äskeinen kirjoitus on sitä kokemusperäistä totta ja tiedät itsekin sen, jos olet joskus reissanut noilla paateilla, niin en oikein ymmärrä ???
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 19:53:12
Isabellassa ja Mariellassa Tapas & Wine-barit on ja Isabellassa myös samalla viinimyymälä, tehty viime remonttien yhteydessä.
A-haa! Tämä Tapas&Wine olikin siis se Vikingin viinibaari. Olen jopa käynyt ja ihan hyväksi havainnut. Mutta eihän se Galaxyn viinibaari mikään tällainen ole.
Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 19:53:12
Siinä mielessä siis uskon, että Galaxy ja sisar ovat ensimmäiset selkeät parannukset Siljalla Svealla ja Wellamon jälkeen, että Turun reitillä kaikkia matkustajia voidaan palvella todella myös suunnittelun suhteen uusilla laivoilla, joissa on sopivassa mittakaavassa kaikkea mitä nykyään pitääkin olla. Ja samalla on säästetty tilaa siten, että laivat tuntuvat avarilta, pienempiä baareja ja ravintoloita on useita ja se mahdollistaa yksilöllisemmän mutta samalla tehokkaan palvelun. Europa ja Festival ovat paljon perinteisempiä ratkaisuja, jotka ovat aikanaan olleet ihan hienoja, mutta eivät yllä enää samalle tasolle kokonaisuutena kuin Galaxy ja sisar. Edelleen myös hytit ovat nykyvarustelun mukaan hyviä, niitä on sopivampi määrä kuin Festarilla ja Europalla ja mikä parasta, kilpailussa ehdottoman hyvää laatua Isabellaa ja Cinderellaa vastaan.
Hieman kyllä vielä ihmettelen, mitä UUTTA Galaxyssä aikaisempiin ruotsinlaivoihin verrattuna olisi (paitsi se jo edellä mainittu viinibaari...). Ja noiden hyttien varusteluunhan ei taida kuulua edes puhelinta, jolla kutsua henkilökuntaa ja lukkoseppää hytin ovea avaamaan...
Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 19:53:12
Birger Jarl sopii varmasti vanhemmille herrasmiehille kuin häkä päähän.
Hah, tämä oli kyllä päivän paras, "vanhemmaksi herrasmieheksi" en olekaan koskaan ennen kuullut itseäni luonnehdittavan, mutta en ota tätä vittuiluna, vaan kohteliaisuutena, Birger Jarlille siis...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Jani Nousiainen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 18.01.2008, 22:02:36
.Hieman kyllä vielä ihmettelen, mitä UUTTA Galaxyssä aikaisempiin ruotsinlaivoihin verrattuna olisi (paitsi se jo edellä mainittu viinibaari...). Ja noiden hyttien varusteluunhan ei taida kuulua edes puhelinta, jolla kutsua henkilökuntaa ja lukkoseppää hytin ovea avaamaan...

Lukemalla tätä topicia löydät varmasti vastauksen , Galaxyn erot linjalla tällä hetkellä liikennöiviin aluksiin tulee riittävän monta kertaa esille.  Ja jos sitten kirjoitat vaikka muistilapulle ne erot, niin ei tarvitse jälleen seuraavalta sivulta lukea samaa ihmettelyä alusten eroista.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

2709

Lainaus käyttäjältä: Topi Vainikainen - 17.01.2008, 19:00:33
Saa kuitenkin nähdä miten julma Turun -linja kohtelee Galaxyä. Europasta näkee mitä turun linja saa aikaan. Laiva on nimittäin muutaman vuoden hesan laivoja uudempi, mutta likaa ja kulumaa on huomattavasti enemmän...

Kuluneista matoista, likaisuudesta yms. syyttävä sormi pitää osoittaa jonnekin muualle, kuin Turun reitille. Ihan hyvä, että Euroopan nykytila otetaan puheeksi. Toivotaan parannusta.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 18.01.2008, 22:15:03
Lukemalla tätä topicia löydät varmasti vastauksen , Galaxyn erot linjalla tällä hetkellä liikennöiviin aluksiin tulee riittävän monta kertaa esille.  Ja jos sitten kirjoitat vaikka muistilapulle ne erot, niin ei tarvitse jälleen seuraavalta sivulta lukea samaa ihmettelyä alusten eroista.
No, kai siinä joitakin eroja on, mutta tarkoitin tässä lähinnä nimenomaan uutta koko risteilykonseptin kannalta, jolla saataisiin yleisö taas kiinnostumaan risteilymatkoista. Edelleenkin mielestäni Galaxy on varsin tavanomainen autolautta.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

jonas

#430
Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 18.01.2008, 21:43:43
Niin, nämä meikäläisenhän kirjoitukset on kaikki "höpö höpöä", mutta että viitsit vastata tuolla lailla, vaikka tuo äskeinen kirjoitus on sitä kokemusperäistä totta ja tiedät itsekin sen, jos olet joskus reissanut noilla paateilla, niin en oikein ymmärrä ???
EN jaksanut lainata tarkkoja kohtia mihin vastasin höpöhöpö, lähinnä se "eioo" kohta ja sitten myöhemmin jotain epämääräistä siitä kuinka kaikki uudistukset eivät ole parannuksia oli jotain niin kummallista, että tuntuu ettei ole järkeä edes yrittää jatkaa jonkinlaista asiallista keskustelua Galaxyn tulosta Turun reitille.

Viinibaari ja sikariklubi, jotka löytyvät Galaxylta erikseen Piano Barin, Whisky Barin ja Pubin lisäksi ovat sellaisia konsepteja, joita ei muilla Siljan laivoilla Pubin lisäksi ole. Jos olisit käynyt esimerkiksi Pearl of Scandinavialla DFDS Seawaysilla, tietäisit että Viinibaari illallisen jälkeen tai ennen sitä voi oikein hyvin toimia ruotsalaisille suunnatuissa risteilytuotteissa ja kokousmatkalaisille.

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 18.01.2008, 22:24:49
No, kai siinä joitakin eroja on, mutta tarkoitin tässä lähinnä nimenomaan uutta koko risteilykonseptin kannalta, jolla saataisiin yleisö taas kiinnostumaan risteilymatkoista. Edelleenkin mielestäni Galaxy on varsin tavanomainen autolautta.

Galaxy on kuitenkin edelleen varsin paljon toimivampi autolautta risteilyliikenteessä kuin Festival ja hyödyt jotka saadaan kahdesta samanlaisesta, uudesta aluksesta ovat myös pidemmän päälle suurempia kuin Europan pitäminen tuolla reitillä.

Galaxyn kolme viihderavintolaa ja viisi ruokaravintolaa sekä suuret kokoustilat tekevät siitä mennentullen Festivalia houkutelevamman laivan risteilyasiakkaille. Lisäksi hyttien sisustus on vuodelta 2006, ei -86.
Nyt en toista enää itseäni.

Anssi Kauppila

niin onhan galaxy muita silja line- laivoja uudempi ja hienompi (paitsi ulkonäöltään)...joten siinä mielessä galaxy tuo uutta puhdetta turun-linjalle....pakko sanoa näin ravintola-alan ammattilaisen nälökulmasta, että tallinkin työntekijöiden ilmapiiri/kohteliaisuus ja muutenkin ammattitaito on vähän karseempi kuin esim. viikkarilla....ja tästä syystä en esim. ole käynyt tallinkin laivoilla sitten 05.2007 jälkeen!
Punaiset laivat rules:)

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 23:22:52
Viinibaari ja sikariklubi, jotka löytyvät Galaxylta erikseen Piano Barin, Whisky Barin ja Pubin lisäksi ovat sellaisia konsepteja, joita ei muilla Siljan laivoilla Pubin lisäksi ole. Jos olisit käynyt esimerkiksi Pearl of Scandinavialla DFDS Seawaysilla, tietäisit että Viinibaari illallisen jälkeen tai ennen sitä voi oikein hyvin toimia ruotsalaisille suunnatuissa risteilytuotteissa ja kokousmatkalaisille.
Niin, ehkä jossain määrin ruotsalaisille kyllä, mutta tarkoitinkin nimenomaan, että Tallinnan liikenteessä edellämainitut ovat todennäköisesti jääneet vähälle käytölle matkustajakunnan yleisen rakenteen huomioiden. Sikariklubin asemasta tallinnanristeilijöille voisi paremmin toimia sikaklubi ;D(myös esim. erään laivayhtiön johtoportaan käyttöön...)
Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 23:22:52
Galaxy on kuitenkin edelleen varsin paljon toimivampi autolautta risteilyliikenteessä kuin Festival ja hyödyt jotka saadaan kahdesta samanlaisesta, uudesta aluksesta ovat myös pidemmän päälle suurempia kuin Europan pitäminen tuolla reitillä.
Se toimivuus varmaan selviää sitten joskus, kunhan Tallink Galaxynsä kyseiselle reitille ehkä saa. Siljan tähänastinen kehityshän Tallinkin hoteissahan on ollut pelkkää jyrkkää alamäkeä. Olisi varmaankin korkea aika ruveta näkymään toisenlaisia lukuja, mikäli Tallink aikoo saada rahoittajansakin vielä pysymään edes jossakin määrin luottavaisena toimilleen...
Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 18.01.2008, 23:22:52
Galaxyn kolme viihderavintolaa ja viisi ruokaravintolaa sekä suuret kokoustilat tekevät siitä mennentullen Festivalia houkutelevamman laivan risteilyasiakkaille. Lisäksi hyttien sisustus on vuodelta 2006, ei -86.
No, vanhaa ja väsynyttä Festivalia houkuttelevampi varmaan tuo Galaxykin on, mutta onko tarpeeksi, aika näyttää...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

jonas

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 19.01.2008, 09:35:48
Niin, ehkä jossain määrin ruotsalaisille kyllä, mutta tarkoitinkin nimenomaan, että Tallinnan liikenteessä edellämainitut ovat todennäköisesti jääneet vähälle käytölle matkustajakunnan yleisen rakenteen huomioiden. Sikariklubin asemasta tallinnanristeilijöille voisi paremmin toimia sikaklubi ;D(myös esim. erään laivayhtiön johtoportaan käyttöön...)Se toimivuus varmaan selviää sitten joskus, kunhan Tallink Galaxynsä kyseiselle reitille ehkä saa. Siljan tähänastinen kehityshän Tallinkin hoteissahan on ollut pelkkää jyrkkää alamäkeä. Olisi varmaankin korkea aika ruveta näkymään toisenlaisia lukuja, mikäli Tallink aikoo saada rahoittajansakin vielä pysymään edes jossakin määrin luottavaisena toimilleen...No, vanhaa ja väsynyttä Festivalia houkuttelevampi varmaan tuo Galaxykin on, mutta onko tarpeeksi, aika näyttää...

Huoh, edelleen keskustellaan siis siitä että Galaxy ruotsalaisena Siljan laivana tulee olemaan reitillä varmastikin menestys. Et ole missään topicissa edelleenkään osoittanut mitään todisteita siihen että Tallink olisi jotenkin Siljan tason huononemisen tai paranemisen takana. Se, mitä uutisoidaan on kovasti eri asia kuin se, että edelleen jos katsot pitkän aikavälin matkustajamääriä ym. mittareilla joilla olet tätä väittämääsi katastrofia näyttää toteen ja suhteutat vaikka 1997-07 matkustajamääriä siihen että ihmisillä on nykyään enemmän rahaa käytössä ja matkustajarakenne on myös osaltaan toinen.

2709

Keskustelu tästä aiheesta menee tasolle juupas eipäs. Ehdotan pientä paussia, ja palataan ensi syksynä aiheeseen, kun varmasti tiedämme millaisen "ruuhkan" Galaxi Turun satamaan saa. Oma veikkaukseni on, että nykyiseen ei suurta muutosta tule.