Alfons Håkans -uutisia

Aloittaja Pekka Laakso, 21.12.2003, 23:40:03

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

#255
Nyt selkisi sitten:

https://www.sjofartstidningen.se/nybygge-till-alfons-hakans/

Lainaus Pallaksesta:
"Pallas är av varvets standardtyp och har beteckningen Damen ASD Tug 3010 Ice.

– De hade bogserbåten "in stock", på hyllan, så det var snabb leverans, säger sjökapten Joakim Håkans, vd för Alfons Håkans, till Sjöfartstidningen.

För närvarande är Pallas i Åbo.

– Vi håller på att registrera henne nu, säger Joakim Håkans.

Pallas får estnisk flagg med finsk besättning och kommer att vara stationerad på finska sydkusten"


Sekä Framin myynnistä Ruotsiin:
I början av 2019 såldes Fram till Sundsvalls Hamn och ska återfå sitt ursprungliga namn Axel Enström. Fram är därmed tillbaka i Sundsvall, eftersom hon innan försäljningen till Alfons Håkans 1985 ägdes av SCA. I samband med namnbytet får bogserbåten svensk flagg. Hamnens nuvarande bogserbåten Bull kommer att avyttras senare.

Sekä official statement:
https://www.alfonshakans.fi/company/news/year-2018-was-time-renewal-alfons-hakans/

Jäänmurtoasioista toisessa topicissa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Timo Heikkinen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 10.01.2019, 17:35:10
Nyt selkisi sitten:

https://www.sjofartstidningen.se/nybygge-till-alfons-hakans/

Lainaus Pallaksesta:
"Pallas är av varvets standardtyp och har beteckningen Damen ASD Tug 3010 Ice.

– De hade bogserbåten "in stock", på hyllan, så det var snabb leverans, säger sjökapten Joakim Håkans, vd för Alfons Håkans, till Sjöfartstidningen.

För närvarande är Pallas i Åbo.

– Vi håller på att registrera henne nu, säger Joakim Håkans.

Pallas får estnisk flagg med finsk besättning och kommer att vara stationerad på finska sydkusten"


Sekä Framin myynnistä Ruotsiin:
I början av 2019 såldes Fram till Sundsvalls Hamn och ska återfå sitt ursprungliga namn Axel Enström. Fram är därmed tillbaka i Sundsvall, eftersom hon innan försäljningen till Alfons Håkans 1985 ägdes av SCA. I samband med namnbytet får bogserbåten svensk flagg. Hamnens nuvarande bogserbåten Bull kommer att avyttras senare.

Sekä official statement:
https://www.alfonshakans.fi/company/news/year-2018-was-time-renewal-alfons-hakans/

Jäänmurtoasioista toisessa topicissa.

Siihen loppui sitten Framin Porissa "päivystäminen", hyviä jatkoja vaan Selkämeren toiselle puolelle  :beer: 




Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Timo Heikkinen - 11.01.2019, 14:24:31
Siihen loppui sitten Framin Porissa "päivystäminen", hyviä jatkoja vaan Selkämeren toiselle puolelle  :beer:

Mikä mahtaa olla tuon Sundsvallin hinaajan vaihdon takana? Hinaajathan ovat kutakuinkin samankokoiset, mutta 'Bull' on 14 vuotta nuorempi ja koneteholtaan hieman suurempi kuin 'Fram'.

Jussi Laine

Hangossa toimiva ulkomainen kilpailija kiihdyttää toimintaansa ja on tuonut kolmannen hinaajan vallaten Koverharin. Onko hinta ainoa kilpailutekijä vai onko myös muita tekijöitä. Muistan lukeeni jostain haastattelusta jo vuosia sitten, kun vanhempi Håkans sanoi heidän hinnoittelevan, niin ettei suuret eurooppalaiset firma kiinnostu Suomen markkinoista. No nyt se on tapahtunut mutta vastaavasti Håkans on vallannut Viron.

Aleksi Lindström

Lainaus käyttäjältä: Jussi Laine - 18.01.2019, 15:11:46
Hangossa toimiva ulkomainen kilpailija kiihdyttää toimintaansa ja on tuonut kolmannen hinaajan vallaten Koverharin.

Hangon alueella on nyt Port Towage Nordicin neljä hinaajaa: ARION, DUNKER ja LYNX Länsisatamassa ja KULLEN Koverharissa.

Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!

Jussi Laine

Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 11.01.2019, 17:30:18
Mikä mahtaa olla tuon Sundsvallin hinaajan vaihdon takana? Hinaajathan ovat kutakuinkin samankokoiset, mutta 'Bull' on 14 vuotta nuorempi ja koneteholtaan hieman suurempi kuin 'Fram'.

Framissa oli myynti-ilmoituksen mukaan uusittu koneet Caterpillareiksi, komentosilta rakennettu uudestaan ja ilmeisesti myös vetolaitteet päivitetty eli siten laskien ostaja sai päivitettyä hinaajansa parikymmentä vuotta tuoreemmaksi. 

Voidaan noteerata, että melko äskettäin ostettu Thor on myynnissä Eur 2.900.000 eli se oli ilmeisesti liian järeänä virhehankinta yhtiölle. 

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 27.02.2019, 11:50:19
Pari uutta hinaajaa tilattu:

https://www.ts.fi/uutiset/talous/4495582/Alfons+Hakans+rakennuttaa+Itamerelle+kaksi+uutta+saattohinaajaa
Miksiköhän Hurtigia kutsutaan lähteenä olevassa virallisessa tiedotteessa suoraan jäänmurtajaksi? Onhan se Bonden-nimellä ollut mukana Vänernin jäänmurrossa monta kertaa, mutta ihan satamajäänmurtoon kykenevältä hinaajaltahan se vaikuttaa...

LainaaIn 2018 the fleet was updated by three vessels: with two ASD tugs Pallas and Poseidon and with a conventional icebreaker Hurtig.

https://www.alfonshakans.fi/company/news/alfons-hakans-has-ordered-two-escort-tugs/
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.


Jussi Laine

Baltic connector kaasuputken lasku alkoi Inkoosta 20.5. Putkea laskee Lorelay Normand Poseidonin seuratessa. Joka päivä alusten ympärillä on ollut puolalainen Krebs Geo. Sen ais tiedoissa on ollut guard Loreley.

Nyt Krebs on mennyt Inkoon satamaan ja tilalle on tullut Håkansin Thor, jolla myös toimenkuvana guard Lorelay.

Varsinainen kysymys on, että mitä ne vartioivat? En muista nähneeni Nordstream putkenlaskulaivojen luona mitään vartijoita.

Pekka Laakso

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Jussi Laine

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 03.06.2019, 17:13:25
Håkans jälleen hinaajakaupoilla:

https://www.sjofartstidningen.se/bto-saljer-till-alfons-hakans/

Ostivat kilpailijan pois. Arion on lähtenyt takaisin Hollantiin mutta jäljellä on vielä hollantilainen Lynx, joka tätä kirjoitettaessa on matkalla Hangosta Inkooseen.  Siellä sen on määrä avustaa sisään Cape York, joka lastaa 14.000 tn. romua eli siinä häviää Inkoon ent. voimalaitos maailmalle.

Pekka Laakso

#267
Viikari on menettämässä perinteisen mustakeltaisen värityksensä. Sitä on alettu viime aikoina maalata Håkun mukaisiin väreihin.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Varustamo on bareboat-rahdannut kaksi latvialaista hinaajaa, vuonna 2008 valmistuneen, 60 tonnin vetoteholla varustetun Santan ja samana vuonna valmistuneen sisaralus Stellan. Aluksia tullaan käyttämään Virossa, ja Stella onkin nyt jo Tallinnan kantasatamassa ja Santa Muugassa.

Håkansin uutinen rahtauksesta
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juhani Mehto

Håkans on myynyt Faika-proomun ja se lähti tänään tanskalaisen Dolphin-hinaajan vetämänä hinaajan AIS-lähettimen mukaan kohti Ramsgatea.

Faika on myös ilmoitettu myydyksi ruotsalaisella Shipsforsale-sivustolla.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.