Millä lentokoneilla olette matkustaneet?

Aloittaja matkustaja, 24.06.2008, 16:27:03

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

Vanhaa koettua kauraa, mutta A 330-300 tulee testattua Aeroflotin väreissä sunnuntaina 30.10.2011:


AEROFLOT - SU 896
SUN 30OCT      YUZHNO SAKHALINS RU MOSCOW RU              1210     1350
                                   SHEREMETYEVO INTL
NON STOP                           TERMINAL DOM           DURATION 8:40

EQUIPMENT:AIRBUS INDUSTRIE A330-300.

Varsin mittava kotimaan lento 8h 40 min.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Petteri Pirinen

#61
Airbus:
A319 - Finnair
A320 - Finnair
A321 - Finnair, Austrian Airlines

Boeing:
717-200 - Blue1
737-500 - Maersk Air
737-600 - SAS
737-700 - airberlin
737-800 - SAS, Norwegian, Ryanair
757-200 - Finnair, Air Finland, British Airways, TuiFly Nordic

McDonnell-Douglas:
DC-9 - Finnair
MD-83 - Finnair
MD-87 - Finnair
MD-90 - Blue1

Regional jetit:
Embraer E190 - Finnair
Avro RJ-85 - Blue1
Bombardier CRJ-200 - Tyrolean Airways

Potkuriturbiinikoneet:
ATR 72-200 - Finnair
ATR 72-500 - Finncomm
Saab 340 - NextJet

Ilmavoimat:
EADS Casa C-295M
Pilatus PC-12
Learjet 35A

Muut:
AgustaWestland AW139 - Copterline
Piper Archer II
Cessna C206

Muutamalla koneella on tullut matkustettua, mutta listassa ei ole ainuttakaan laajarunkokonetta. :P Ehkä jonakin päivänä...

Lisäksi itse olen lentänyt:
Cessna C150
Cessna C152
Diamond DA-40

Kenny Leong

#62
"Kertaus on opintojen äiti".

• Finnair MD-82  1x (Frankfurt-Helsinki).
• Finnair MD-11  2x,(OH-LGB & OH-LGF) (Helsinki-Bangkok-Helsinki).
• Czech Airlines Airbus A320  2x, (OK-GEA & OK-GEB), (Helsinki-Praha-Helsinki).
• Malaysia Airlines Airbus A330-300  1x (Bangkok-Kuala Lumpur).
• Malaysia Airlines Boeing 737-400  1x (Kuala Lumpur-Bangkok).
• Malaysia Airlines Boeing 737-200  1x (Ipoh-Kuala Lumpur).
• Malaysia Airlines Boeing 747-400  1x (Kuala Lumpur-Frankfurt).
• AirAsia Boeing 737-300, Airbus A320  1x (Kuala Lumpur-Brunei Darussalam, Miri-Kuala lumpur).
• Blue1 Avro RJ85 (Helsinki-Tukholma 2x, Kööpenhamina-Helsinki 1x).
• FlyMe Boeing 737-300  1x (Tukholma-Helsinki).
• SAS MD-87  2x (Helsinki-Kööpenhamina, Praha-Kööpenhamina).
• Balkan Airlines Tupolev TU-154  1x (Kööpenhamina-Sofia).
• Balkan Airlines Boeing 767-200ER  1x (Sofia-Kuala lumpur).
• Aeroflot Tupolev TU-154  4x (Helsinki-Leningrad-Simferopol-Leningrad-Helsinki, Helsinki-Moskova-Helsinki).
• Aeroflot Iljuyshin IL-62M  2x (Moskova-Dubai-Kuala Lumpur-Dubai-Moskova).
• Lufthansa A321  2x (Helsinki-Frankfurt, Frankfurt-Praha).
• FinnComm ATR 72-212A (OH-ATJ, Helsinki-Malmi - Helsinki-Malmi).
• Copterline Sikorsky S-76+, OH-HCI, Helsinki-Malmi - Helsinki-Malmi, Malmin ilmailunäytös 2003.

Tuoreimmat vuonna 2012:

• Lufthansa A320 (D-AIPK), (München-Helsinki).
• Eurowings Canadair Regional Jet CRJ900 (D-ACNN), (Tukholma-Hampuri).
• Augsburg Airways Embraer E195LR (D-AEMG), (Göteborg-München).

• KLM Royal Dutch Airlines Embraer E190-100STD (PH-EZP), Helsinki-Amsterdam.
• KLM Royal Dutch Airlines Embraer E190-100STD (PH-EZA), Amsterdam-Frankfurt.
• KLM Royal Dutch Airlines Fokker 70 (PH-WXA), Frankfurt-Amsterdam.
• KLM Royal Dutch Airlines Boeing 737-7K2 (PH-BGG), Amsterdam-Helsinki.

Fokker 70 oli mielenkiintoinen ja tunnelmallinen kokemus, vaikkakin melko ahdas.

S Liljeström

Pistän minäkin lusikkani soppaan tähän jo pitkään ketjuun.
Minullakin on aika pitkä lista jopa niin,  että näistä tavanomaisista puuttuvat vain venäläiset kaikki, B767, AB300/310 yliäänikoneet sekä tietenkin AB380.
B767 on jo aika harvinainen, ainakin LOT:illa vielä liikenteessä.
Pitkärunkoinen AB340-600 on muistaakseni matkustajamäärältään isompi kuin B747-400.
Rehellisyyden nimissä en kylläkään ole varma ovatko nyt kaikki B737-100/900 versiot "koelennetty".

Teijo Niemelä

Lainaus käyttäjältä: Sven Liljeström - 03.01.2012, 21:27:25
Pistän minäkin lusikkani soppaan tähän jo pitkään ketjuun.
Minullakin on aika pitkä lista jopa niin,  että näistä tavanomaisista puuttuvat vain venäläiset kaikki, B767, AB300/310 yliäänikoneet sekä tietenkin AB380.
B767 on jo aika harvinainen, ainakin LOT:illa vielä liikenteessä.
Pitkärunkoinen AB340-600 on muistaakseni matkustajamäärältään isompi kuin B747-400.
Rehellisyyden nimissä en kylläkään ole varma ovatko nyt kaikki B737-100/900 versiot "koelennetty".

Kommentoidaanpa sen verran, etta 767 ei ole todellakaan harvinainen -- Euroopassa tosin loytyy vahemman, mutta esimerkiksi Suomestakin paasee sen kyytiin TUI:n aasian lennoilla seka AA:n kesalla operoitavilla Chicagon lennoilla. A346 taas on pienempi kapasiteetiltaan kuin 744, mutta rungoltaan pidempi. Se oli maailman pisin liikennekone siihen asti, kun Boeing toi markkinoille uuden 747-8-version.
Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Matti Rainio

finnair a340 hki-hkg
finnair a340 sing-hel
qantas a380 syd-sing
air new zealand a330  WLG-sydney
:D

Sami Koskinen

Joulukuussa tuli kokeiltua Helsinki-Kittilä -välillä Norwegianilta jopa kaksi 737-800:aa. Reklamaatioprosessi on vieläkin kesken.  ;D

Samana päivänä tuli siis koettua eka Norwegian-lento, eka Boeing-lento, eka kääntyminen, eka ylösveto ja eka 7 tunnin myöhästyminen.
Suomenlinna II aivan liian harvoin

Matti Rainio

cathay pacific hkg-auckland a340  :D

Tuomas Romu

Tällä retkellä tuli koettua uutena tuttavuutena Alaska Airlinesin 737-400 Combi. Tänään tai huomenna pääsee vielä PHI:n Sikorsky S-92:n kyytiin, mutta se ei luonnollisesti ole lentokone.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Sami Koskinen

#69
Lainaus käyttäjältä: Sami Koskinen - 05.02.2012, 01:56:39
Joulukuussa tuli kokeiltua Helsinki-Kittilä -välillä Norwegianilta jopa kaksi 737-800:aa. Reklamaatioprosessi on vieläkin kesken.  ;D

Samana päivänä tuli siis koettua eka Norwegian-lento, eka Boeing-lento, eka kääntyminen, eka ylösveto ja eka 7 tunnin myöhästyminen.

Norwegian muuten maksoi 11 kk paperisodan ja kuluttajaviranomaisten väliintulon jälkeen vakiokorvaukset, 250 € matkustajaa kohden. Kyllä tuossa normaalia paremmille tuntipalkoille pääsi, kun kahdelle haki - kannattaa siis hakea sinnikkäästi EU-vakiokorvauksia.

Oma lyhykäinen listani:
Air Berlin: A319
Blue1: Avro RJ85 (OH-SAO), B717
Finnair: MD-83, A319, A321, Embraer 190
Norwegian: B737 (LN-DYG, LN-NOQ)
Lufthansa: A320, A321
Suomenlinna II aivan liian harvoin

Matti Rainio

Norwegian 737-800 Ln-nof Arlanda Helsinki-Vantaa 10.2.2013

Kim Granlund

#71
Päivitystä.

Lainaus käyttäjältä: Kim  Granlund - 21.11.2009, 14:48:19
Tässäpä näitä. Laitetaan nyt vielä rekkaritkin niistä, joista ne olen tajunnut talteen ottaa.

MD-11     : Finnair (OH-LGA, OH-LGB, OH-LGD, OH-LGG)
B757       : Air Finland, Finnair, TUI Fly Nordic (OH-AFI,-AFJ,-AFK, OH-LBO,-LBR, -LBS, -LBT,-LBU,-LBV, -LBX, SE-RFP), Haa, Sunways vielä tähän repertuaariin mukaan. Hel-Ayt-Hel v. 1995.
MD82/83 : Finnair, SAS
MD87      :  Finnair
Avro RJ85: Blue 1
737-800:   KLM (PH-BXU, PH-BXP), Ryanair (EI-EMO)
737-700   : Malev
737-400&500: Pegasos Airlines
A321:       Thomas Cook Scandinavia (OY-VKA, -VKD, -VKC)
A320      : Finnair
DC-9-50  : Finnair
DC-10-30: Finnair (HEL-AGP ja HEL-TFS lennetty eli, jos jollain on tietoa mikä noista oli lomalentokonffiksessa niin saa kertoa)
A300-B4 : Karair & Finnair. Siis OH-LAA tai OH-LAB molemmilla kerroilla.
B707/720: Hassen matka Kyprokselle vuonna 1988. En muista koneesta muuta kuin, että siinä oli pyrstössä kuusen kuva. Jotenkin jäänyt kuva Libanonin lipusta. Eli saa myöskin kertoa omia tietojaan.
ATR72   : OH-ATF (Hel-Joe)

Matti Rainio

SP-EQA  olen matkustanut tälläisellä konetyypillä  Bombardier Q400 GDN-HEL.

Tuomas Romu

Pääsinpä vihdoinkin itälinnun vatsaan - Pietarista Syktyvkariin Antonov An-148:lla.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Antti Kosonen

Tässä hieman:

ATR 72 Flybe/Finnair (2 Kertaa)
E190 Flybe/Finnair
A319 Finnair (2 Kertaa)
A320 Finnair
Meri on edelleen sininen ja kauneimmat laivat valkoisia.