Alan kyllästyä tähän Connectin Problemiin!

Aloittaja Teemu Pohjalainen, 07.03.2009, 14:25:19

« edellinen - seuraava »

Teemu Pohjalainen

Aina välillä serverinne tökkii ja tulee ilmoitusta:

Connection Problems
Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.

Onko mulla vika vai onks jokin muu pielessä ?!?

Korjatkaa se!

Timo Lehtinen

Itellä samaa vikaa aika usein, se on sitä tietotekniikkaa. Ei tarvitse pelihousuja sen takia repiä!
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Teemu Pohjalainen

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 07.03.2009, 14:59:37
Itellä samaa vikaa aika usein, se on sitä tietotekniikkaa. Ei tarvitse pelihousuja sen takia repiä!
No en rupee repimäänkään, kun ei sellaisia ole :P
Mutta tämä on ainut foorumi jossa tämä virhe tulee eteeni.

Teemu Pohjalainen

Lainaus käyttäjältä: Ville Wanhatalo - 07.03.2009, 16:10:55
Ihmetellyt itsekin samaa ajoittaista riesaa, joskin onneksi yleensä toimii normaalisti heti seuraavalla klikkauksella. Kärsivällisyyttä vaan :)
Kirjoitin tämän viestin kun olin 12 reload kerralla päässyt jatkamaan.

Kenny Leong

Ehkäpä kerran kahdessa viikossa tulee minulle tuo samainen "Connection problems...". Ei haittaa. Rennosti vaan kohti kevää ja kesää 8)

Vesa

mulle tulee pari kertaa viikossa toi eikä ainekaan mua haittaa sit otetaan hetken päästä uusi yritys  :thumb:

Teemu Pohjalainen

Mikähän on syy tälle
Minulla on muutema epäilys:
-Liikaa tavaraa
-Liikaa käyttäjiä katsoo aiheita
-Huono serveri

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Ville Wanhatalo - 07.03.2009, 17:47:17
Kannattaakin muuten kuvat laittaa linkkeinä eikä siten, että isoja kuvia keskustelukenttään - tuo nimittäin monilla foorumeilla aiheuttaa toimintahäiriöitä (siis yleistäen, en nyt tätä yksinomaan tarkoita).

Miten? Kuvathan latautuvat jostain muualta. Ei sillä pitäisi olla mitään vaikutusta foorumin liikenteeseen.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Joonas Vähämäki

Tuleehan sitä aina välillä, mutta eipä tuon takia ole yöunia tarvinnut menettää. Uutta matoa koukkuun, ja yleensä ensimmäisellä reloadilla se siitä tokeneekin  :beer:

Sami Koskinen

#9
Lainaus käyttäjältä: Teemu Pohjalainen - 07.03.2009, 17:41:09
Mikähän on syy tälle
Minulla on muutema epäilys:
-Liikaa tavaraa
-Liikaa käyttäjiä katsoo aiheita
-Huono serveri

Vaikka oletkin varmasti suuresti hullaantunut juuri kirjekurssilta oppimastasi Internet-palveluiden ylläpidon lyhyestä oppimäärästä, uskallan jäsennellä muuteman (sic) epäilyksesi pikaisesti herättämiä ajatuksia ja kommentteja:


  • Fcbsweb.comin palveluntarjoaja ajaa hyvin varmasti kymmenien muidenkin webhotelliasiakkaiden palveluja samalla palvelinkoneella. Vaikka foorumin aiheuttamien pyyntöjen määrää voitaisiin vaikka prosentinkin verran vähentää pienellä viilauksella, ei palvelimen kuormassa tämä voisi tuntua pätkän vertaa.
  • Olet hienosti oivaltanut sivuston kuormittamisen olevan sivuston kuormittamista! Hyvä, jatka samaan malliin!
  • Palvelinkone saattaa olla, kuten sanot, "huono" - se on toisaalta vain ja ainoastaan palveluntarjoajan ongelma. Kukaan ylläpitäjistä tai moderaattoreista tietää siitä lähinnä sen verran ettei kyseessä ole 5-vuotiaan sonja-tuulikin nettikone, joka vastaa ollessaan sattumalta päällä. Tältä osin siis sinun ja fcbsweb.comin palveluntarjoajan näkemykset tietokonelaitteistoista eroavat toisistaan. Valitettavasti palveluntarjoaja ei ainakaan toistaiseksi ole katsonut tarpeelliseksi tehdä palvelimelleen mitään ongelmaamme lievittävää.  :-\

Vähän rakentavammin voisi todeta, ettei "tehkää asialle jotain, tyhmät sedät" -huutelu tällaisissa tapauksissa vaikuta mitenkään mihinkään. Ongelma on kyllä jo havaittu.
Suomenlinna II aivan liian harvoin

Teemu Pohjalainen

Vihdoinkin joku mode vastasi.
En ole mitään kirjekurssia käynyt ihan ite olen oppinut.
Ja tämän viestin laittamiseenkin on syy jo tuolla ylemmässä viestissäni.
Toivon että asialle tehtäisiin jotain.
Ja mikähän palvelutarjoaja on kyseessä?

Lassi Liikanen

Simple Machines Forum-softan Connection Problems johtuu yleensä siitä, että järjestelmä ei saa yhteyttä tietokantaan. Ilmeisesti siis MySQL-yhteyksissä tuntuu olevan häiriöitä aika-ajoin. Harvemmin tuo kuitenkin tulee, ei ainakaan minulle ole häiritseväksi muodostunut.  :)
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Rontti

Edelleenkin ihmetyttää mikä tätä foorumia vaivaa, siis muukin kuin huumorinsietokyky? Koko foorumi aukeaa useimmitin helvetin hitaasti ja sivut aukeavat todella hitaasti jos välillä ollenkaan. Se iänikuinen connection problem tulee melko usein. Sisäänkirjautuminen kestää välillä ihan sairaan kauan ja huvittavinta on, että uloskirjautuminen kestää välillä vielä kauemmin.

Käyn päivittäin n. 6 eri foorumissa niin ulkomaisissa kuin kotimaisissa ja tää on ainoa joka on tällainen tahmeasti toimiva.

Missä mättää? (Tähän tulee varmaan vastaus: "Älä vittu käy jos pitää valittaa".... ;D)

No JUST.....kun yritin lähettää tätä ni seki aiheutti connection problemin ja sitte sivua ei voi näyttää...blaa blaa blaa... :finger:


Vesa

mul antaa sen connectionin vaan noin kerran viikossa.. ja foorumi pari kolme kertaa viikossa hidastelee..

Jussi Littunen

#14
En ole käynyt mitään tietokonekurssia, mutta silti on todettava vanha totuus että kun monta käyttäjää painaa entteriä samaan aikaan niin yhteys hidastuu. Itse olen kokenut tuon saman ongelman suunnilleen yhtä usein kuin te muutkin ja se näyttää esiintyvän lähinnä suosittujen aiheiden ja kirjautumisen/etusivulle menemisen yhteydessä.

Muuten tuo MySQL-teoria onkin aika hyvä, koska esimerkiksi Wikipediasta tuttu MediaWiki-sovellus antaa, ei niin usein Wikipediassa, mutta muilla samaa ohjelmaa käyttävillä sivuilla tiedon, jonka mukaan tietokantayhteydessä on jotain vikaa. Lisäksi esimerkiksi phpMyAdmin-ohjelma, joka on juuri tarkoitettu tietokantojen hallintaan on joskus erittäin hidas. Eli ilmeisesti tuo MySQL on sitten helposti hidastuva jos sattuu paljon ihmisiä samaan aikaan samaan tietueeseen?