Birka Cargo

Aloittaja Janne Malmberg, 18.01.2013, 18:03:39

« edellinen - seuraava »

Janne Malmberg

Birka Express sitten siirtyy ajamaan välimerellä tämän Killingholme-Göteborg rahtauksen jälkeen, noin kolmen viikon kuluttua.  :thumb:

Janne Malmberg

Kuulemani mukaan Birka Express siirtyy ajamaan välimerelle ainakin puoleksi vuodeksi Italia-Turkki-Libya-Italia kiertolinjalle.
Ilmeisesti heikonlaisesti rahtia täällä pohjoisimmilla vesillä, onhan siellä välimerellä jo ainakin 1 Boren ja 1 Godbyn alus. Godbyllähän Midas myös ulkona, karibialla.  ???

Marko Manninen

Lainaus käyttäjältä: Janne Malmberg - 21.01.2013, 08:24:36
Kuulemani mukaan Birka Express siirtyy ajamaan välimerelle ainakin puoleksi vuodeksi Italia-Turkki-Libya-Italia kiertolinjalle.
Ilmeisesti heikonlaisesti rahtia täällä pohjoisimmilla vesillä, onhan siellä välimerellä jo ainakin 1 Boren ja 1 Godbyn alus. Godbyllähän Midas myös ulkona, karibialla.  ???

Tai olisko syynä Finnlinesin uudet laivat joita on tullut Kiinasta jo viisi ja yksi on tulon päällä. Finnlines korvaa pientä vuokra kalustoa suuemmilla omilla.
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Pekka Laakso

#3
Onhan se osasyy tässä tilanteessa, toinen syy oli, että Seaways karsi 2 reittiään siirtäen lastit muille operaattoreille. Kolmas syy näyttäisi olevan se, että Suomen ulkopuolisillakin Itämeren operaattoreilla on nykyvolyymeillä jo ihan tarpeeksi kalustoa eli lisälaivoille ei ole tarvetta kuin korkeintaan telakointituuraajiksi.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

tatu

Noiden isojen Birkan laivojen rahtaussopimushan Finnlinesilla päättyi vuodenvaihteessa. Olettaisin että yksi syy on tuleva rikkidirektiivi ja halutaan saada jalansijaa SECA-alueen ulkopuolisilta markkinoilta, välimerellähän sallitaan polttoaineille 4,5 prosentin rikkipitoisuus vielä vuoteen 2020 saakka. Tuo 2015 on melko lähellä ja vielä ei monessakaan varustamossa ole sen eteen tehty mitään, ollaan odottavalla kannalla.   

Kaikkiin laivoihinhan noita rikkipesureita ei kannata investoida.

Janne Malmberg

Birka Express sitten lähtee huomenna Hullista kohti Slovenian Koperia. Mielenkiintoinen kiertolinja tällä pääasiassa paperin kuljetukseen rakennetulla aluksella tuolla välimerellä, Koper-Venetsia-Benghazi-Misrata-Izmir-Koper.
Ainakin Libyan vesillä saavat kaverit sitten sotavaaralisän.  :deal:

tatu

Lainaus käyttäjältä: Janne Malmberg - 31.01.2013, 21:07:27
Birka Express sitten lähtee huomenna Hullista kohti Slovenian Koperia. Mielenkiintoinen kiertolinja tällä pääasiassa paperin kuljetukseen rakennetulla aluksella tuolla välimerellä, Koper-Venetsia-Benghazi-Misrata-Izmir-Koper.
Ainakin Libyan vesillä saavat kaverit sitten sotavaaralisän.  :deal:

Pitänee paikkansa, että saavat sodanvaaralisän, Libya on sotatoimialuetta linkin listan mukaan:

http://www.lmalloyds.com/Web/market_places/marine/JWC/JW_Bulletins/Copy_of_JWLA020.aspx

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Janne Malmberg - 31.01.2013, 21:07:27
Birka Express sitten lähtee huomenna Hullista kohti Slovenian Koperia. Mielenkiintoinen kiertolinja tällä pääasiassa paperin kuljetukseen rakennetulla aluksella tuolla välimerellä, Koper-Venetsia-Benghazi-Misrata-Izmir-Koper.
Ainakin Libyan vesillä saavat kaverit sitten sotavaaralisän.  :deal:

Nyanilla mielenkiintoinen tietolähde:

"Birka Express nu i Medelhavet
Publicerad: 04/02/2013 11:35
KLOCKNOTISER Birka Cargo har skrivit ett befraktningsavtal med ett italienskt bolag. Birka Express lämnade i fredags Hull i England och skall enligt uppgifter från rederiet under några månaders tid segla i Medelhavet.
Enligt uppgifter på finska maritimeforum.fi kommer fartyget att segla mellan Slovenien, Italien, Libyen och Turkiet. (tt-s)!"
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Juhani Mehto

Birka Cargo vaihtaa nimensä Eckerö Shippingiksi, kertoo Sjöfartstidningen. Eckerön logo tulee myös kaikkiin aluksiin pikku hiljaa, mutta alusten nimiä ei olla ainakaan vielä muuttamassa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Eckerö Shippingin kotisivujen positiolistan mukaan myös Birka Trader olisi siirtymässä Välimerelle. Ensimmäinen lasti olisi Amsterdamista Libyaan, veikkaisin käytettyjä autoja. Transfennicalla jatkaa toistaiseksi ainoastaan Birka Carrier.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#10
Hävitetäänköhän koko Birka-etuliitekin? Birka Carrier saapui äsken Birka-etuliitteet ylimaalattuna molemmilta puolilta keulasta.

Edit: Ilmeisesti, Eckerö Shippingin positioista ja laivojen esittelystä eli fleetlistasta on poistettu tänään etuliitteet kaikista muista paitsi Baltic Excellentistä.

Edit 2: Vesseltrackerin mukaan myös Shipper ja Transporter olisivat jo tiputtaneet etuliitteen nimistään.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kimmo Rantanen

No näin näyttää olevan..  :o

http://www.rederiabeckero.ax/standard.con?iPage=4&m=19&iLan=1

Vielä vajaa viikko sitten Kotkasta lähtiessään Birka Carrier oli Birka Carrier -> KUVA

Pekka Laakso

http://www.sjofartstidningen.se/eckeros-roro-fartyg-byter-namn/

P-H Sjöströmiltä nopeaa toimintaa tilanteen selvittämiseksi.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Eckerö Shipping on nyt hankkinut kolmasosan Med Cross Linesista, jonka liikenteessä yhtiön alus Express on tällä hetkellä. Italialainen Med Cross Lines perustettiin puolitoista vuotta sitten hoitamaan ensisijaisesti ro/ro-liikennettä Adrianmereltä Libyaan, mutta nykyisin liikennöidään muuallakin Välimerellä. Eckerö suunnittelee useampienkin alusten työllistämistä Med Cross Linen liikenteessä.

Sjöfartstidningen
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Sjöfartstidningen uutisoi heti perään, että Eckerö Shipping harkitsee yhden pienemmän aluksen myyntiä, sekä kolmen muun ulosliputusta tai niidenkin myyntiä:

http://www.sjofartstidningen.se/eckero-shipping-planerar-forsaljning-och-utflaggning/

Noiden kolmen muun kohdalla voisi epäillä juuri niitä kolmea, jotka ovat nyt Välimerellä...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.