Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Elias Mäki - 29.08.2008, 06:59:56
ProFinnjetin sivuilla sanottiin, että Finnjet voidaan pelastaa. http://www.profinnjet.fi/fin/condition.html Tuolla on kuntoraportti ja sen perusteella vaikuttaa hyvältä. Totta kai Finnjet pitäisi saada takaisin Suomeen vielä, mutta jos heillä on todellisia sijoittajia senkään ei pitäisi olla suuri ongelma.

Kannattaisi lukea kuitenkin tarkemmin. Tuo tiedote on ollut sivulla alusta alkaen eikä sillä ole mitään tekemistä Alangilla makuuttamisen kanssa. Raportti on tehty Genovassa keväällä. Tietenkin etusivun tieto että voidaan pelastaa on silti hyvä.

Sami Forsman

Lopettakaa jo PLIIISSSS :-X

Timo Toivonen

Lainaus käyttäjältä: Sami Forsman - 29.08.2008, 14:38:50
Lopettakaa jo PLIIISSSS :-X
;D

Nyt on tullut profinnjetinkin etusivulle tieto tutkimusmatkailijoilta, että "she can be saved".
"Tere tulemast Titanicule!"

Sami Forsman

Nyt jos koskaan, ois  ois kovien vedonlyöjien paikka. :thumb:

Sami Forsman

Lainaus käyttäjältä: Sami Forsman - 24.08.2008, 13:18:22
Olen samaa mieltä,tyhmempikin pitäis jo tajuta että kun  Kingdom intiasta joskus lähtee niin se on kyllä aivan eri muodossa kuin sinne meni . Eli    sulattamon kautta uusiokäyttöön mitä siiittä sitten  ikinä tehdäänkin ::)
Kertaus on opintojen äiti ;)

Janne Koskinen

#620
http://www.lethsuez.com/tariff_08.aspx

Laskeskelkaapas Suez maksu; GT 32490; Suez Gt on aina pikkusen suurempi. Olettamus matkustaja-alus/ballast (halvempi kuin RO-RO) GT Suez 35000 (alakanttin heitetty, ei mainittu Suez GT missään lähteessä). Oma laskelma 52973 euroa. Hinaus, joka ei pysy convoyn mukana ainakin yks nolla perään summaan. Ja toi alakanttiin laskien.

http://www.distances.com/distance.php

Tuolta sopiva satama (tuli itelle vaan Colombo siltä suunnalta mieleen); noin 7800 miles, jos fart 10 knots (yhdellä koneella) 32 vrk: soppaa kai 25tons/vrk
32*25=800 tons, joku muu tietää varmaan bunkkerihinnat paremmin.

Joka tapauksessa Profinnjet sivuilla mainittu 0,1 milj. euroa ei riitä.

Tähän sitten muut satamamaksut, vakuutukset yms.

Ja luokkaan sitä tuskin ilman telakkaa saa (edes siirtomatkaksi).

EDIT:

http://www.bunkerworld.com/markets/prices/

Viime hinnat noin 700USD/metric ton=noin 470 euroa metrinen tonni ; 470*800=376000euroa (laskinko jotain väärin?)

Kaikki todella alakanttin laskien ja ilman bunkkerireserviä (laitontakin).

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Jara Röksä

  :beer: Juu pojat kommentoi,Finjetin kuntoa. Sitten kun oma kunto kohenee Kingfisserin Kooman jälkeen  :beer:

Jussi Lampinen

Näkyypä tuolla sivullanyt olevan tietoettä voidaan vielä pelastaa. Lisätietoa lähiaikoina: http://www.profinnjet.fi/fin/index.html

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Jussi Lampinen - 30.08.2008, 20:02:53
Näkyypä tuolla sivullanyt olevan tietoettä voidaan vielä pelastaa. Lisätietoa lähiaikoina: http://www.profinnjet.fi/fin/index.html
Asiasta kyllä mainittiin jo aiemmin, ettäh... ::)
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Kimmo Heinonen

#624
Lainaus käyttäjältä: Jussi Lampinen - 30.08.2008, 20:02:53
Näkyypä tuolla sivullanyt olevan tietoettä voidaan vielä pelastaa. Lisätietoa lähiaikoina: http://www.profinnjet.fi/fin/index.html

katos vaan - ihme ja kumma - no niimpä onkin - kuinkahan monta kertaa toikin uusi "tieto" tarvii vielä tähän ketjuun postaa...

Ja minkäköhän takia toi viesti on juuri noin - tossa muodossa "She can be saved" - kenties odottavat lisää lahjoituksia...lisää infoa jatkossa...joo...o

joops, en ole pessimisti - olen realisti

Joonas Vähämäki

Joo, alkaa pikku hiljaa kuumottaa tollainen totaalinen tyhmyys ja asia kuten ihmisten lukutaito joka yleensä opitaan ala-asteella. Viime aikoina täällä foorumilla on vain toisteltu samoja asioita, ketjussa kuin ketjussa, ihan kuin jokaisen foorumin käyttäjän pitäisi sanoa sama asia jonka joku toinen on sanonut, henkilökohtaisesti.

No, saunan jälkilöylyt kai ne päälle pukkaa, mutta oikeasti, yrittäkää nyt edes pitää täällä jonkin lainen taso.

Jara Röksä

Eiköhän keskustelu foorumin idea ole siinä et keskustellaan???? Vai onko tää vain FAKTA FOORUMI???? ??? ???

Kimmo Heinonen

Lainaus käyttäjältä: Jara Röksä - 30.08.2008, 22:00:35
Eiköhän keskustelu foorumin idea ole siinä et keskustellaan???? Vai onko tää vain FAKTA FOORUMI???? ??? ???

On - juuri näin...eli keskustellaan:

Hei,

Pro Finnjet sivuston mukaan -> http://www.profinnjet.fi/fin/index.html , hänet voidaan vielä pelastaa.

--- sorry että tuossa vähän kritisoitiin tuota turhaa toistoa yllä...

BTW:

Oletteko muuten huomanneet että: "Conclusion: SHE CAN BE SAVED!!" -> http://www.profinnjet.fi/index.html...





Krii Haapavaara

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Heinonen - 30.08.2008, 22:41:45
On - juuri näin...eli keskustellaan:

Hei,

Pro Finnjet sivuston mukaan -> http://www.profinnjet.fi/fin/index.html , hänet voidaan vielä pelastaa.

--- sorry että tuossa vähän kritisoitiin tuota turhaa toistoa yllä...

BTW:

Oletteko muuten huomanneet että: "Conclusion: SHE CAN BE SAVED!!" -> http://www.profinnjet.fi/index.html...





Eli sitä voidaan pelastaa..
Itse en alusta asti ole nähnyt mitään järkeä pelastaa Finnjet, eihän se kuitenkaan enää tule mikään matkustaja-laiva olemaan..
Mutta ihan kiva niille joille Finnjet on tärkeä.
Mennyttä 2008: Superstar, Galaxy, Viking XPRS, Tallink Star, Nordic Jet Line
Tulevaa 2008: Baltic Princess, Superstar, Serenade
Tulevaa 2009: Regina Baltica, Festival

Kristian Lampio

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/08/694780

Eikös Finnjet voitaisi taas repiä rannalta irti ja lähettää tuonne hirmumyrsky alueelle uudellen. Näyttäisi taas tuonne New Orleansiin iskevän semmonen puhuri että Finnjestistä saisi majoitus tilaa taas... Ainakin sitä kauan mainuttua käyttöä voisi tuolla olla.