Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Marko Stampehl

Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 03.06.2008, 22:48:11
On se ihme laiva kun herättää niin paljon tunteita ja tuntemuksia. Itse henkilöhtaisesti en koskaan ole pitäny mtn. erilaisempana kuin mitään muutakaan laivaa.

Joillekin Jetti on erilainen, joille ei. Riippuu kai omasta kokemuksesta ja elämänkerrasta. Matkustin upouudella Finnjetillä heinäkuussa 1977 Suomeen. Jetti oli ainakin meille ulkosuomalaisille
symboolinen linkki kotimaahan.

Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 03.06.2008, 22:48:11
Minun mielipide on se, että romuttamo taitaa nyt olla paras vaihtoehto, eikä pitää väkisin "hengityskoneessa".

Olen realisti, ja kyllä näin on, kun ei muuta vaihtoehtoa enää ole. Laiva täytyy tienaa rahansa. Mutta Jetti sitä ei enää tehnyt kahteen vuoteen.


Ich fotografiere, also bin ich!

Matti Lahdenperä

#181
"Finnjet jää sittenkin Suomeen"

Näin kirjoittaa tällä kertaa Iltasanomat ja viittaa Satakunnan kansaan.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806037745494_uu.shtml

http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite?c=AMArticle_C&childpagename=SKA_newssite%2FAMLayout&cid=1194598503565&p=1192553427666&pagename=SKAWrapper Sk:n uutinen.

SK:n artikkelista lainattua:

Finnjetin pelastusoperaation keulahahmo Mauri Murotie on Porissa ristiriitainen hahmo. Hän on ulosotossa varattomaksi todettu yrittäjä, jolla on myös talousrikostausta.

Mitenköhän lienee sitten tämän operaation uskottavuuden laita? Ei tuo sitä ainakaan nosta.

Juho Jäppilä

Loistava uutinen  :D  jos tieto linjaliikenteestä pitää paikkansa :)

Silja Line - On Enemmän

Harri Hietala

Finnjetin muistoksi on lähes 23 minuutin filmi YLE:n Elävässä arkistossa. Filmillä esitellään laivaa ja henkilökunnan työoloja.

http://www.yle.fi/player/player.jsp?name=El%E4v%E4+arkisto%2F05553_1
Laivoista pääsee pois - mutta meriltä ei koskaan.

Eero Nurminen

Ettei nyt vaan tulis tänne Poriin Kuunari Koivisto II....

Matti Lindelöf

piti ihan rekisteröityä tänne että saan minäkin sanoa asiani.
olen seurannut finnjetin tarinaa jo pidemmän aikaa ja ollut kauhusta kankeana ja sieluni silmin kuvitellut miten lauma alipalkattuja purkumiehiä käy pilllit kädessä paloittelemaan mielestäni täysin toimintakuntoista laivaa.
nyt tämä viimeinen uutinen mauri murotiestä antaa vähän valoa ja toivon ettei se ole mitään uutis ankkaa.ja jos finnjetti palaa suomeen niin olen ensimmäisenä ostamassa risteily lippua sinne :).

tokihan ymmärrän myös epäilijöitä sillä ikävä tosiasia  on tietysti että bisnes on bisnestä.homman täytyyy tuottaa sillä tavalla että se on omistajille kannattavaa.ja mielellään vielä sillä tavalla että viivan allekin jää + merkkinen luku.
mutta toivotan onnea mauri murotielle mikäli hän laivan saa suomeen.

Aleksi Silvast

Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 02.06.2008, 00:48:05
amerikkalaiset kampusopiskelijat
Mikä on kampusopiskelija??

LainaaVantaan vuosibudjetti on 188 miljoonaa Euroa.

Vantaa on kaupunki, ei kunta. Suomen neljänneksi suurin sellainen..
kun avaa silmät ja on ihan pimeätä niin on tajuton..

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Aleksi Silvast - 04.06.2008, 02:09:24

Vantaa on kaupunki, ei kunta. Suomen neljänneksi suurin sellainen..

Kaupungit ovat myös kuntia
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Petri Nummijoki

Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 03.06.2008, 22:48:11
On se ihme laiva kun herättää niin paljon tunteita ja tuntemuksia. Itse henkilöhtaisesti en koskaan ole pitäny mtn. erilaisempana kuin mitään muutakaan laivaa. Minun mielipide on se, että romuttamo taitaa nyt olla paras vaihtoehto, eikä pitää väkisin "hengityskoneessa".

Kiistaton tosiasia on kuitenkin, että autolautat ovat merkittävä osa suomalaista merenkulkua ja teollista historiaa. Siksi olisi sääli, jos yhtäkään Suomessa rakennettua lauttaa ei säästyisi tuleville sukupolville. Tosin museoinnin kannalta voisi olla arvokkaampaa säilyttää aikakaudelleen mahdollisimman tyypillinen alus kuin Finnjetin kaltainen erikoisuus. Toisaalta Finnjet lienee romutusuhan alla olevaksi alukseksi poikkeuksellisen hyvässä kunnossa, joten se voisi olla tässä suhteessa oivallinen valinta. Turha olisi säilyttää sellaistakaan alusta, joka on niin loppuun ajettu, että se pitäisi museointia varten rakentaa puoliksi uudelleen.

Sami Forsman

#189
www.satakunnankansa.fi      Mahtaakohan olla se kuuluisa uutisankka ;D  Itse ainakin epäilen suuresti että on.

tporko

Minunkin korvaan tuo jotenkin ankalta kuulostaa, vaikka sitten asioita esitetäänkin tosina... Mutta varmaan viisastumme asian suhteen piankin.

Jussi Littunen

#191
Tänään on keskiviikko ja käskettiin lukea lisää Keskiviikon Satakunnan kansasta. Olisiko täällä foorumilla sattumoisin tuon lehden tilaajia? Kuullostaa erittäin mielenkiintoiselta, että Finnjet olisi saatu pelastettua ja vielläpä Suomeen! Se, miksi se kuullostaa ankalta, on varmaankin, että alus oli jo lähtenyt Intiaan (Turun sanomien mukaan) ja lisäksi tästä yrityksestä ei ole puhuttu mitään. Ihmettelen kuitenkin, miksi SK:lla olisi syytä huijata/julkaista ankkaa?

Satakunnan Kansa, Finnjet pelastuu sittenkin Intian romuttamolta

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Aleksi Silvast - 04.06.2008, 02:09:24

Mikä on kampusopiskelija??

Vantaa on kaupunki, ei kunta. Suomen neljänneksi suurin sellainen..
Kampusopiskelija on ehkä osittain omasta päästäni keksitty sana, joka viittaa kampuksen ympäristössä opiskelevaan henkilöön.

Meni ehkä vähän liiaksi. Ajatellaan nyt tuosta semmoista kymmenesosaa, eli 18,8 miljoonaa euroa. Se voisi olla keskisuurelle kunnalle realistisempi. Siltikin tuolla summalla saisi monta uutta moottoria.

Mutta asiasta toiseen. Ankka tai ei, tuntuu silti mukavalta, että Finnjet (ehkä) palaa takaisin Itämerelle.
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

matkustaja

Minusta tämä periaate on toimiva, koska se tiedetään, että kaikki haluaisivat Finnjetin takaisin tänne Itämerelle, eikö vain? Matkustajia tälle laivalle kertyisi varmasti runsaasti jos alus lähtee lipumaan kohti kotimaata. Tulin aivan iloiseksi, kun luin tämän jutun aamulla tältä foorumilta. Vanha kunnon Finnjet on tervetullut takaisin :beer:

Raine Taponen

#194
Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 04.06.2008, 11:08:47
Tänään on keskiviikko ja käskettiin lukea lisää Keskiviikon Satakunnan kansasta. Olisiko täällä foorumilla sattumoisin tuon lehden tilaajia? Kuullostaa erittäin mielenkiintoiselta, että Finnjet olisi saatu pelastettua ja vielläpä Suomeen! Se, miksi se kuullostaa ankalta, on varmaankin, että alus oli jo lähtenyt Intiaan (Turun sanomien mukaan) ja lisäksi tästä yrityksestä ei ole puhuttu mitään. Ihmettelen kuitenkin, miksi SK:lla olisi syytä huijata/julkaista ankkaa?

Satakunnan Kansa, Finnjet pelastuu sittenkin Intian romuttamolta

Kaupankäynnistähän tässä on kysymys 2,4 Mil. € on jo hissattu alkuperäisestä (9.5) hinnasta pois. Mikä sitten on noitten lehdistötiedotteitten (miltä pöydältä lähteneet?) alkuperä (käsikirjoitus)?
Jotenkin koko Finnjet keskustelu on saannut teatreeliset piirteet Mumbay/Turku/Pori. Tuskin tuolla Finnjetillä mitään linjaliikennettä saadaan aikaiseksi pitkällä aikavälillä. Voidaanhan se riisua vaikka Naantalin telakalla (nyplätä kaikki arvotavara pois) ja pyörittää hinaamalla Puolaan/Intiaan lopullisesti romutettavaksi. Mielenkiintoiseksihan tämä FINNJETIN tarina käy. Aarno Laitinenhan voisi kirjoittaa tuosta bestsellerin ja Esko Aaltonen ohjata jännitysvideon/Dvd:n . Terveisin R.T

Ps. Jäänkin odottamaan Iltalehden kolumnisti Kalle Isokallion kirjoitusta aiheesta. Tai onkohan mökkeilemässä Inkoon saaristossa?
INFO HELSINKI: VR-transpoint / TURKU: MKK-Pori:SPC Finland / RIIHIMÄKI: R.T