Finnjet romuksi

Aloittaja Timo Selkälä, 02.05.2008, 09:37:47

« edellinen - seuraava »

Kristian Lampio

Kun olen ollut viikon poissa foormilta, ja kun luin näitä tarinoita niin täytyy sanoa että melkoista veivaamista Finnjetin kanssa nyt on. Ensin sanotaan että romutetaan, sitten se tulee Suomeen, sitten ei tulekkaan, sitten romuksi ja sitten Intiaan matkustajalaivaksi. Mitä seuraavaksi?

Tero Seppa

Mikähän muuten mahto olla tämä "Helsinkiläinen yritys" Joka olisi Finnjetin ostanut? Stella lines?
Menneet : Viking Isabella 6-7.1 2007 Viking Gabriella 16.9- 18.9 2007 Viking Isabella 9.12-10.12 2007

Teemu Ahonen

Lainaus käyttäjältä: Tero Seppa - 09.06.2008, 15:34:06
Mikähän muuten mahto olla tämä "Helsinkiläinen yritys" Joka olisi Finnjetin ostanut? Stella lines?
Öh, eikös se yritys ollut Porista?
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Sami Forsman

Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 09.06.2008, 18:35:27
Öh, eikös se yritys ollut Porista?
siinä porin "kuplassa" ei puhuttu yrityksestä mitään ,ainoastaan yks henkilö esiinty nimellään

Kalle Id

Mathias Sakenin tietotoimiston mukaan Jetti on saapunut Alangiin tänään ja tullaan ajamaan rantaan huomenna.

Vesa

Nyt on sitten ilmeisesti Finnjetin ura loppu  :'( :'( Hyvästi GTS Finnjet !

Jani Nousiainen

06.07.08 Still no buyers for Finnjet. Now is the time to buy her back from scrappers, only a few days left....

JUNE 08.08 Only available for 2-3 more days...

Tämä on US Shipbrokersin tieto asiasta.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Tero Seppa

En tiedä oliko uutisankka vai ei (ilmesesti siis oli koska jetti nyt romutetaan sittenkin) , mutta SK:ssa(siis paperilehdessä) luki että laivasta oli kiinnostuneita helsinkiläinen yritys ja muutama sijoittaja. Tosi surku että jetti menee nyt romuksi  :-[
Menneet : Viking Isabella 6-7.1 2007 Viking Gabriella 16.9- 18.9 2007 Viking Isabella 9.12-10.12 2007

Kimmo Rantanen

Lainaus käyttäjältä: Tero Seppa - 09.06.2008, 15:34:06
Mikähän muuten mahto olla tämä "Helsinkiläinen yritys" Joka olisi Finnjetin ostanut? Stella lines?

Tiistaina Pietarin-liikenteen aloittamisesta ilmoittanut varustamoyhtiö Stella Company Group suunnitteli myös Finnjetin ostamista laivakseen. Ajatus kaatui yhtiön operatiivisen johtajan Tapio Kivilehdon mukaan kuitenkin laivan epäselvään tilanteeseen.

"Finnjet kävi mielessä, mutta sehän on pompannut kuvioissa koko ajan. Milloin sitä ollaan romuttamassa, milloin siitä ollaan tekemässä risteilijää. Uskon, että kaikilla ovat haaveet kariutuneet suhteellisen korkeisiin muutostyön hintoihin."

Helsingin Sanomat 20.5.2008

Jussi Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Tero Seppa - 09.06.2008, 21:34:07
En tiedä oliko uutisankka vai ei (ilmesesti siis oli koska jetti nyt romutetaan sittenkin) , mutta SK:ssa(siis paperilehdessä) luki että laivasta oli kiinnostuneita helsinkiläinen yritys ja muutama sijoittaja. Tosi surku että jetti menee nyt romuksi  :-[
Kiinnostuneitahan tässä maassa on aina ollut, ei vain sellaisia joilla löytyisi rahaa. Sääli jos Jetti nyt toisaan menee romuksi.

Oskari Nurminen

On tämä törkeetä. >:( Ensin ilmoitetaan jetin menevän reittiliikenteeseen, mutta meneekin romutettavaksi. :deal:  Ei noihin intialaisiin voi luottaa  :finger:

Teemu Ahonen

Ellei jostain tempaista sitä 7-8 miljoonaa euroa, niin ainoa vaihtoehto on aikakone, jonka keksimiseen menee vielä tovi jos toinenkin.. :'(
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Oskari Nurminen - 09.06.2008, 22:31:48
On tämä törkeetä. >:( Ensin ilmoitetaan jetin menevän reittiliikenteeseen, mutta meneekin romutettavaksi. :deal:  Ei noihin intialaisiin voi luottaa  :finger:

Niin hienoa kuin se Jetin pelastuminen olisikin, kannattaisi hieman käyttää lähdekritiikkiä näiden juttujen yhteydessä. Tällaisiin tunnettujen brändien (kuten Silja ja Finnjet) kuoppajaisiin kuuluvat aina nämä "liike-elämän Fingerroosit", jotka ensisijaisesti kärkkyvät vain ilmaista julkisuutta itselleen ja bisneksilleen. (vrt.NorFerries ja Silja-kauppa).
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Eero Vaskonen

Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 09.06.2008, 23:22:07
Ellei jostain tempaista sitä 7-8 miljoonaa euroa, niin ainoa vaihtoehto on aikakone, jonka keksimiseen menee vielä tovi jos toinenkin.. :'(

Mutta voisihan tuolla aikakoneella palata myöhemmin menneisyyteen ja silloin ostaa, niin mitään ei olisi tulevaisuudessa tapahtunutkaan...  ::)

Janne Koskinen

Jos Finnjet olisi joka matkalla ollut 95-100% bookattu olisi se nytkin Hki-Trave/Ros linjalla kaasuturbiinein vuoden ympäri. Miksi nyt tulee esiin aluksen "pelastajia"? Miksi ette aikoinaan matkustaneet tarpeeksi? Markkinataloudessa huono tai epätaloudellinen tuote kaatuu. Toisaalta tukee se Italiakin Alitaliaa 1,3 milj.€ joka päivä ja AirfranceKLM ostotarjoukselle liitot sanoivat ei (olisi tullut saneerauksia). Aikansa kutakin ja kuten edellä totesin jo syntyessään väärän aikakauden tuote (tilattu ennen energiakriisiä) sinnitteli kuitenkin kumman pitkään. Joskus muinoin laivasuunnitelussa eliniäksi laivoille laskettiin keskimäärin 25 vuotta. Suotta surkuttelette; itse Finnjetin hylkäsitte, kun ette sen palveluja riittävästi käyttäneet.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama