Luksus-hyteissä matkustaminen

Aloittaja Marko Mälkiä, 17.03.2001, 18:54:39

« edellinen - seuraava »

Petri Lindqvist

Porvarit rellestää, työläiset tyytyköön turistiluokkaan  ;D

Jouni Kalliomäki

#46
No, luksus ja luksushytit, mikähän on luksushytin määritelmä?

Mielestäni Seren, Sympin ja Europan sviitit ovat kunnon luksushyttejä.

Lasten kanssa matkatessa Silja-luokan hytit ovat mainioita, tenavat sohvalle, ei pelkoa, että tippuvat niskaan. Samoin jääkaapin olemassa olo hyvä juttu, tosin Operalla ja Finnjetillä huonommissakin löytyy jääkaappia. Lisäksi lasten kanssa matkatessa aamupalan sisältyminen hintaan plussaa. 2 päivän risteilyllä aamupalat maksaisivat 60-70 euroa, mikä on enemmän kuin esim. Riikan risteilyllä seaside ja silja-luokkien hintaero.

Joni Huopana

Miniristeily Isabellan sviitissä 9118 (SB-puoli) jätti makoisan maun suuhun - eikä pelkästään aamulla sisään tuodun täpötäyden aamiaiskärryn puolesta. :thumb: Bella oli tiloiltaan siistissä kunnossa, kuten täälläkin on todettu.

Palvelu oli todella ystävällistä (myös terminaalissa), ja esim. vasteaika lisävuoteen tuomisessa oli noin pari minuuttia. Jääkaappi tosin oli tällä kertaa tyhjä.

Matkasta jäi erinomainen vaikutelma varsinkin, kun olen koko alkuviikon tapellut Siljan kanssa vastaavista järjestelyistä. ::)

Petri Lindqvist

#48
Minä matkustin viikkoa aikaisemmin bellan Lux A-hytissä, taisi olla 9120. Loistavat merinäköalat ja hyvä palvelu.

Bella on aivan loistavassa kunnossa. Palasimme Silja Europalla, joka taasen vaatisi selvästi kunnon huoltotaukoa. Kokolattiamattoja, tuoleja, pöytiä jne. pitäisi pistää jo uusiksi.

Laivanetissä on bellan kohdalla kuvia tuosta hytistä:

http://www.laivanetti.cjb.net

Jani Nousiainen

Siistin näköinen toi Isabellan luxus hytti. Muutenkin on sisätiloiltaan hyvässä kunnossa olin itse keväällä tosin A -hytissä.

Positiivisin yllätys on ollut Fennian Silja luokan hytti 7103. Olohuone+ makuuhuone + kylpyhuone ja laiva huomioiden siistissä kunnossa. :D
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Esko Paavola

Ois tosi kiva kyl joskus matkustaa jossain hienossa hyttiluokassa. Aina se hinta vaan hurjistuttaa että joutuu tyytymään hiukan halvempaan. Nytkin tulevalla risteilyllä kesäkuussa tyydyin ihan Promenadeluokan hyttiin, joka on kyl mielestäni ihan tarpeeksi luksusta mulle tälhetkellä. :P Joskus tulevaisuudessa pitää kyl kerran kokea myös joku hieno hytti ::)

Mikko Satonen

Minä olen lähdössä symphonylla 3-5 kesäkuuta bonusristeilylle parvekkeellisessa commodore hytissä. Olin kyseisessä hyttiluokassa viimeksi vuonna 1995 vanhempieni mukana. Nyt lähden sinne tyttökavaerin kanssa. Saas nähdä onko siellä vielä samat systemit kuin silloinkin. Mm. mahdollisuus saada aamiainen hyttiin ym.

Elokuussa lähdemme bonusmatkalle europan silja-luokassa. Päivämäärä on muistaakseni 12.8.

Tulossa:
pe 17.1.2014 - su 19.1.2014 Silja Symphony Commodore Class Balcony
pe 2.5. - su 4.5. 2014Silja Serenade (sweden hockey games)
la 23.8. - su 24.8. 2014 Silja Baltic Princess Deluxe

Kim Granlund

Lainaus käyttäjältä: Esko Paavola - 24.05.2004, 20:04:44
Aina se hinta vaan hurjistuttaa että joutuu tyytymään hiukan halvempaan.

No hinta on tosiaan suolainen ja itse käytänkin esimerkiksi ne 706€(/2 = 353 €) ,jotka "tavallinen pulliainen" joutuu maksamaan Siljan Hel-Sto-Hel -risteilystä commodore-hytissä, vaikkapa etelässä käymiseen ,kuten menneellä viikolla.Vietin erittäin vauhdikkaan viikon Kosilla samaan hintaan kuin jotkut viettävät 40 tuntia laivalla.
Vaikka laivamatkalla on erittäin mukavaa ,en siltikään maksaisi tuollaisia hintoja siitä.

Jukka Immonen

Itse olen kesälomani lopussa menossa Serellä risteilemään Commodore-hytissä hintaan 510€:a /hytti l. Kanta-asiakkuus kannattaa.
Kallistahan tuo silti on mutta väliäkö tuolla  :)

Ziggy

#54
Lainaus käyttäjältä: Kim Granlund - 25.05.2004, 17:37:57
Lainaus käyttäjältä: Esko Paavola - 24.05.2004, 20:04:44
Aina se hinta vaan hurjistuttaa että joutuu tyytymään hiukan halvempaan.

No hinta on tosiaan suolainen ja itse käytänkin esimerkiksi ne 706€(/2 = 353 €) ,jotka "tavallinen pulliainen" joutuu maksamaan Siljan Hel-Sto-Hel -risteilystä commodore-hytissä, vaikkapa etelässä käymiseen ,kuten menneellä viikolla.Vietin erittäin vauhdikkaan viikon Kosilla samaan hintaan kuin jotkut viettävät 40 tuntia laivalla.
Vaikka laivamatkalla on erittäin mukavaa ,en siltikään maksaisi tuollaisia hintoja siitä.
Vaikka nää hytit on ns. kalliita niiin vielä enempi ne maksaa tuolla maailmalla.
Ihmiset rutisee usein kun maksaa 20eeroo hytistä ja haluais jotain luksus / V.I.P palvelua.
ei se ihan niin mee.  >:(

Jouni Kalliomäki

Lainaus käyttäjältä: Kim Granlund - 25.05.2004, 17:37:57
No hinta on tosiaan suolainen ja itse käytänkin esimerkiksi ne 706€(/2 = 353 €) ,jotka "tavallinen pulliainen" joutuu maksamaan Siljan Hel-Sto-Hel -risteilystä commodore-hytissä, vaikkapa etelässä käymiseen ,kuten menneellä viikolla.Vietin erittäin vauhdikkaan viikon Kosilla samaan hintaan kuin jotkut viettävät 40 tuntia laivalla.
Vaikka laivamatkalla on erittäin mukavaa ,en siltikään maksaisi tuollaisia hintoja siitä.

Kuten laivaristeilyjä Suomen lähivesiltä löytyy 20 eurosta n. 1000 euroon, samoin löytyy ulkomaanmatkoilta erihintaisia kohteita ja hotelleja. Mielestäni turha verrata 500 euron laivamatkaa samanhintaiseen etelänreissuun. Valitaan kunnollinen hotellihuone myös kunnon palveluilla, niin johan alkaa hintaa löytymään....

Kim Granlund

Lainaus käyttäjältä: Jouni Kalliomäki - 26.05.2004, 11:16:25
Lainaus käyttäjältä: Kim Granlund - 25.05.2004, 17:37:57
No hinta on tosiaan suolainen ja itse käytänkin esimerkiksi ne 706€(/2 = 353 €) ,jotka "tavallinen pulliainen" joutuu maksamaan Siljan Hel-Sto-Hel -risteilystä commodore-hytissä, vaikkapa etelässä käymiseen ,kuten menneellä viikolla.Vietin erittäin vauhdikkaan viikon Kosilla samaan hintaan kuin jotkut viettävät 40 tuntia laivalla.
Vaikka laivamatkalla on erittäin mukavaa ,en siltikään maksaisi tuollaisia hintoja siitä.

Mielestäni turha verrata 500 euron laivamatkaa samanhintaiseen etelänreissuun. Valitaan kunnollinen hotellihuone myös kunnon palveluilla, niin johan alkaa hintaa löytymään....

No vertasinpa silti ,vaikka "samantasoiset" reissut ovat suhteesssa suunnilleen saman hintaisia.
Pointti olikin siinä ,että en viitsisi  maksaa niin paljon laivareissusta  vaan vietän mieluummin viikon etelässä.Tästä voitaisiin taistella ikuisuuksia ,joten en viitsi sen enempää avautua, sanon vain ,että jokainen tyylillään :beer:

Kim Granlund

Lainaus käyttäjältä: Janne Anttila - 25.05.2004, 20:25:17
Vaikka nää hytit on ns. kalliita niiin vielä enempi ne maksaa tuolla maailmalla.
Ihmiset rutisee usein kun maksaa 20eeroo hytistä ja haluais jotain luksus / V.I.P palvelua.
ei se ihan niin mee.  >:(

Ja tätähän minä en  tarkoittanut.En todellakaan hae  luksuspalvelua kahella kympillä vaan tyydyn siihen mitä sillä saa.Hel-Sto-Hel-risteilyn Siljalla,promenade/Seaside luokassa.Riittää minulle.Lopun voin sitten hoitaa itse.

Joni Huopana

Niin, eiköhän kysymys ole yksinkertaisesti siitä, että toiset tykkää luksushyteistä ja toiset etelänmatkoista. :) Rahoillensa saa vastinetta valitsemalla noista sen mukaan, sillä nämä henkilökohtaiset mieltymykset eivät aina mene numeroiden mukaan (esim. matkan kesto vs. hinta tai etäisyys vs. hinta).

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Kim Granlund - 26.05.2004, 16:18:40
Tästä voitaisiin taistella ikuisuuksia ,joten en viitsi sen enempää avautua, sanon vain ,että jokainen tyylillään :beer:

    Samaa mieltä! Kuten ehkä aikaisemmin kirjoittamistani viesteistä voikin päätellä, näissä sviiteissä matkustaminen varmasti olisikin mahtavaa, mutta ei hintansa arvoista. Vaikkapa B-luokan ja CC-luokan välinen tasoero ei todellakaan ole niin suuri, kuin niiden välinen hintaero. Tämä siis minun mielipiteeni.
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta