Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Muut alukset / Vs: Helsingin telakalta tilattiin kolme alusta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso tänään kello 03:02:42 »
Fedor Ushakov päässyt torstaina Beringinsalmesta läpi.
3
Risteilijät / Vs: Delfin Cruises
« Uusin viesti kirjoittanut Heikka Hirvonen 23.11.2017, 22:47:40  »
Oi oi oi! Onpa hienoja ja ennen näkemättömiä kuvia! Mistä näitä löytää lisää, etenkin hytit, käytävät ja julkiset-tilat kiinnostavat! Oliko laivalla pelikoneita? Tai pallomerta? Mistä löytyisi pohjapiirrustukset?
4
Risteilijät / Vs: Delfin Cruises
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 22.11.2017, 20:31:16  »
Tuohan oli hyvä. Samasta ryhmästä löytyy enemmänkin.

https://www.facebook.com/groups/raumanlaivanrakennus/permalink/1483957808497888
6
Risteilijät / Vs: Delfin Cruises
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 22.11.2017, 10:04:52  »
Olet näemmä joskus aiemmin aloittanut täsmälleen samasta aiheesta ketjun.

http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=17520.0

Facebookin Ruotsinlaivojen nostalgia-ryhmässä muistelisin myös nähneeni enemmän sisäkuvia laivoista. Kannattaa katsastaa se.
7
Muu merenkulku / Vs: Jäänmurron tulevaisuus
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 21.11.2017, 08:16:11  »
Irtokeulaprojekti herättää kiinnostusta:

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3736834/Turussa+suunniteltiin+popupjaanmurtaja++telakat+ympari+Eurooppaa+innostuivat

Moottoroitua irtokeulaa on toki kokeiltu aikaisemminkin:



Kirjoitin aiheesta myös uusimman Ulkomatalan sivulla 25:

http://ulkomatala.net/magazine/issues/UM_2017-6.pdf
8
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 21.11.2017, 01:10:30  »
Turun käyntisatama vaihtuu Pansiosta Länsisatamaan:

"Lauantaista 25. marraskuuta alkaen Finnlinesin Turun-liikenne siirtyy Pansiosta Länsisatamaan. Liikenne siirretään, koska Finnlines pidentää osan Breeze-sarjan aluksistaan, eivätkä ne pidennyksen jälkeen mahdu enää toimimaan Pansiossa."

https://www.finnlines.com/fi/newsroom/move-turku-pansio-west-harbour-turussa-siirtyminen-pansiosta-lansisatamaan

Seuraavaksi telakalle tosiaan lähtee Finnwave, minkä voi tarkastaa Finnlinesin aikatauluja helpommin vaikka Rostockin laivalistalta...
9
Risteilijät / Delfin Cruises
« Uusin viesti kirjoittanut Heikka Hirvonen 20.11.2017, 22:36:56  »
Onko kellään sisäkuvia ko. firman aluksista? olisi kiva nähdä millainen oli! Itselläni on vain pari-kolme esitettä laivoista...
10
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 20.11.2017, 14:16:03  »
Fastereiden korvaajaksi kiinalaiset olisivat omituinen veto, koska ne lienevät kapasiteettiarvoiltaan niiden kanssa aika lailla yhteismitallisia. Laganista ja Merseystä voisi sen sijaan tulla Stenan Baltian linjojen kulkijoita, mutta yllättävämpi on väite, että niiden nykyään täysin rahtivetoisille linjoille oltaisiin sijoittamassa tuhannen matkustajan kiinalaislauttoja. Tosin Liverpool/Birkenhead saattaisi hyvin olla kehittämiskelpoinen Irlanninliikenteen satama, josta kolmella aluksella voisi hyvin operoida sekä Belfastiin että Dubliniin, jolloin Holyheadin ja Dublinin välille sitten riittäisikin yksi alus (nykyistä nopeammin ajava Faster kymppi tai kapasiteetiltään sitä isompi mutta hitaampi Adventurer?). Ei tosin kuulosta ihan todennäköisimmältä vaihtoehdolta.
Seiskaa ja kasia tuskin vie Belfastin pohjoiselta linjalta muu kuin sellainen tilanteen (eli oletusarvoinen ja pysyvä liikennemääriä pienentävä) muutos, jossa reitin operointiin riittäisikin vain yksi tämän kokoluokan alus. Toisaalta matka on sen verran lyhyt, että operointiin voisi pystyä melkein samalla aikataululla myös jollain hitaammalla aluksella, jos fasterien nopeutta haluttaisiin hyödyntää jossain muualla. Stenallahan tunnetusti lyhyitäkin reittejä riittää. ::)
Sivuja: [1] 2 3 ... 10