Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
PortTrafficin mukaan Viikki tuo Helsinkiin hiililastin ensi viikon alussa, minkä jälkeen siirtyy Katajanokalle mitä ilmeisimmin lehdistö- ja esittelytilaisuuksia varten...
Viikki on nyt tänään ja huomenna näytillä Allas Sea Poolin luona Eteläsatamassa Helsingissä.
12
En löytänyt mitään juttua asiasta, ja tulee varmaan ihan väärään paikkaan, mutta so what. Turun Sanomat 11.11.2018 artikkelissa koskien Rauman telakkaa, kerrottiin telakan odottavan tilausta Wasa Linen uudisrakenteelle. Laivan kustannuksiin osallistuvan Suomen valtio, Vaasan kaupunki, ja Uumajan kaupunki. Kokonaiskustannus 115 miljoonaa euroa, Wasa Linen tavoite allekirjoittaa sopimus ennen vuoden vaihdetta. Tarjous pyydetty 4 telakalta. Laivan toimitus huhtikuussa 2021.
Merenkurkun liikenteestä on 16 sivun keskustelu täällä. Ylläpito voi poistaa tämän viestin samalla kun tuo aiempi siirretään.
13
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Linen telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 14.11.2018, 10:50:11  »
Tuossa linkki jossa vain 1 kuva telakoinnista: https://www.instagram.com/siljalinesuomi/

Storyssä on vaikka kuinka monta videonpätkää. Lähinnä sisältä.
14
Taitaa joku tai jotkut siirtyä ylennysjonossa ihan sinne häntäpäähän? Ensiksi tuo törmäily ja sitten laiva laitetaan käytännössä riippumaan vaijereilla jotka on mitoitettu laiturissa kiinnipitämiseen. Riittääkö 10 M€ vai 100M€ telakkakuluiksi vahingon korvaamiseksi? Tuskin satojen miljoonien paattia naulatehtaalle lähetetään.

Taitaa kohta olla ilmoitusta paikallisella työnhakupalstalla ;-)

" Päällikkökokemusta omaava meriupseeri etsii töitä. Kokemusta myös vuonoajosta sekä telakointiin valmistelevista toimista.


Nimim.
Kaikki kelpaa
Oslo"
15
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Linen telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka Ikonen 14.11.2018, 10:17:20  »
Tuosta maasähköstä. Ainakin Tukholmassa on satamaohje jonka mukaan yön yli ei saa käyttää, huudattaa laivan omia genuja vaan pitää olla kiinni maasähkössä. Tämä siis ainakin rahtialuksille pasiseereistä en tiedä.
16
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Linen telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka Ikonen 14.11.2018, 10:14:23  »
Tuossa linkki jossa vain 1 kuva telakoinnista: https://www.instagram.com/siljalinesuomi/
17
Muut alukset / Vs: Moulinexien kesäkeikoista
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 14.11.2018, 07:01:05  »
VSS on varmasti nauranut matkalla pankkiin, eikä telakallakaan ole valittamista. Nuo rahasummat ovat aika uskomattomia (vaikka ovatkin Kanadan dollareissa).

https://nationalpost.com/pmn/news-pmn/canada-news-pmn/used-icebreakers-to-cost-30-more-than-advertised-thanks-to-tariffs-fees/
19
En löytänyt mitään juttua asiasta, ja tulee varmaan ihan väärään paikkaan, mutta so what. Turun Sanomat 11.11.2018 artikkelissa koskien Rauman telakkaa, kerrottiin telakan odottavan tilausta Wasa Linen uudisrakenteelle. Laivan kustannuksiin osallistuvan Suomen valtio, Vaasan kaupunki, ja Uumajan kaupunki. Kokonaiskustannus 115 miljoonaa euroa, Wasa Linen tavoite allekirjoittaa sopimus ennen vuoden vaihdetta. Tarjous pyydetty 4 telakalta. Laivan toimitus huhtikuussa 2021.
20
Hieman ehkä yllättäen Europa tekee ensi kesänä Hel-Tal-Mhn risteily 8-10.7, juuri ennen Visby risteilyitä.
Saa nähdä tuleeko tuolle jatkoa myöhemmin...

https://www.tallinna24.ee/artikkeli/714641-tallink-laajentaa-erikoisristeilyvalikoimaansa-ensi-kesana-kohteina-visby-riika-ja

Kesän erikoisristeilyt kasvavat määrällä ja vaihtoehdoilla vuosi vuodelta. Ensi kesänä Europa tekee neljä risteilyä Visbyyn, kaksi Riikaan ja yhden Maarianhaminaan.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10