Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Muut alukset / Vs: Helsingin telakalta tilattiin kolme alusta
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 20.11.2017, 11:55:02  »
Sarjan viimeisen aluksen nimi näemmä vaihtunut: alkujaan Mikhail Lazarev, nyt Yevgeny Primakov:

http://www.scf-group.ru/en/fleet/fleetlist/item348.html
12
Muu merenkulku / Vs: Jäänmurron tulevaisuus
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 19.11.2017, 19:29:23  »
Ruotsi aikoo uusia jäänmurtajalaivastonsa vuoteen 2030 mennessä:

http://www.ts.fi/uutiset/maailma/3732891/Ruotsin+viisi+jaanmurtajaa+halutaan+korvata+uusilla

edit: Tämä juttu taas on menneisyyttä, mutta tuossa YLE:n taannoisessa romutusjutussa pisti silmään tuo artikkelin kakkoskuva, jossa on raskas poikittain kaaritettu runkorakenne. Louhi (ex-Sisu) tai Murtaja?

https://yle.fi/uutiset/3-9897049
13
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 18.11.2017, 23:28:06  »
Stena ei ole vielä käsittääkseni lopullisesti vahvistanut, mitkä laivat uudisrakenteet korvaavat. Itse en usko että vasta Tallinkilta ostetut Superfast VII ja VIII olisivat korvattavien listalla - miksi miksi Stena olisi ne tänä vuonna ostanut jos ne jäävät jo kahden vuoden päästä turhiksi? Tai jos kaksikko korvataankin Irlanninmerellä, Stenalla on varmasti reitti katsottuna muualta valmiiksi niitä varten. Superfast X on asia erikseen, koska se on linjaparinsa Stena Adventurerin kanssa vähän outo kaksikko, mutta sekin saattaa hyvinkin työllistyä Stenan muilla reiteillä. Minua paremmin Irlanninmeren liikenteen tuntevat ovat veikkailleet uudisrakenteiden korvaavan Stena Laganin ja Stena Merseyn (joista ei kummastakaan ole Tallinnan-lautaksi) sekä juurikin Stena Superfast X:n (neljäs uudisrakennehan ilmoitettiin aiemmin tänä vuonna rahdattavan uutena Brittany Ferriesille). Yhteensähän Stenalla on Irlanninmerellä neljä eri linjaa, joilla liikennöi seitsemän eri alusta.
14
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line tuo katamaraanin Tallinnan-linjalle
« Uusin viesti kirjoittanut Pete Lehto 18.11.2017, 22:04:02  »
Eikös menneen kesän Mar/Gab Tallinnaan reissaamista lyhennetty edellisvuoden kesä-elokuulta vain heinäkuulle, kun reitille saatiin uusi laiva. Eli jos ensi kesänä taas pidennetään Mar/Gab risteilyjä kesä-elokuulle, ja odotellaan sitten Amorellan vapautumista Turun linjalta jonain vuonna.
15
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Uusin viesti kirjoittanut Ville Taavitsainen 18.11.2017, 19:18:12  »
jos niistä stenalle ongelma tulee et mihin Superfastit tunkee, niin varmaan Viikkaari ihan varmaan mielellään kesälaivaksi vuokrais yhtä tallinnan reitille.
16
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line tuo katamaraanin Tallinnan-linjalle
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 18.11.2017, 16:01:31  »
Samassa jutussa ilmeisesti Vikingin toimari kertoi, että ensi kesänä Vikingillä on vähemmän laivoja Tallinnan-linjalla kuin tänä kesänä. Tämänhän voi tulkita joko niin, että ensi kesänä Tallinnaan ajavat vain XPRS sekä Mariella ja Gabriella - tai sitten niin, että ensi kesänä Tallinnaan ajaakin XPRS:m lisäksi joku toinen kunnollinen lautta, mutta Mariellan ja Gabriellan keikat jäävät pois. No, tämä lienee epätodennäköinen vaihtoehto, koska nykyisessä markkinatilanteessa uutta (käytettyä) laivaa on pikkaisen vaikea löytää.
17
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line tuo katamaraanin Tallinnan-linjalle
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Papunen 18.11.2017, 00:07:05  »
Ålandstidningissä kuulemma uutisoidaan että Viking Line on todennut, että oli virhe satsata katamaraaniin eikä isoon alukseen Tallinnan-reitillä.
18
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 17.11.2017, 17:03:17  »
Marraskuun kolmas viikko ja tilanne on:

http://cdn.fmi.fi/marine-observations/products/ice-charts/latest-full-color-ice-chart.pdf

Eli Ouluun ja Ajokseen pääsee avovedessä ja jäätä on rannoilla ja Tornion väylällä.

Marraskuun kolmas viikko on tilastollisesti viikko, jolloin ensimmäinen murtaja aloittaa toimikautensa.

Jonkinmoista pakkasta on Perämerelle luvassa ensi viikoksi, mutta lauhtunee ensi viikon lopulla.

Parin viikon kuluttua väylille voisi muodostua jäätä ja 1,5-2 viikkoa sen jälkeen saatettaisiin olla tilanteessa jolloin sopimusmurtajin (Ahto) ei pärjättäisi?  11.12.-20.12.2017 eka murtaja alueelle?
19
Muut alukset / Vs: Fjärdvägenin telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Lahti 17.11.2017, 08:53:10  »
Fjärdvägenin päällystöstä kolme tuomittiin päiväsakkoihin syksyllä 2015 tapahtuneesta öljyvuodosta keulapotkurissa.

http://www.nyan.ax/nyheter/tre-doms-for-fjardvagens-oljelacka/

http://www.radiotv.ax/nyheter/rederirepresentanter-doms-efter-oljeutslapp
20
Muut alukset / Vs: Uusi laiva Meriauralle
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 17.11.2017, 03:29:47  »
Meriaura on rahdannut hiljattain myös Briesen omistamat 2950 dwt:n sisaralukset (ja jo aiemmin rahdattuna olleen Nikar G:n siskot) Barbarossan ja Störtebekerin.

http://meriaura.fi/laivat
Samalla kun pitkään Meriauralle kulkenutta tonnistoa siirtyy ESL Shippingin uuteen pienempien aikarahdattujen alusten liiketoimintaan. Kahden Baltic Skipper -sarjan alusten lisäksi myös Capella on siirtynyt Meriauralta ESL:lle.

http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=18037.0
https://www.eslshipping.com/en/fleet/ships/
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10