Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Linen telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Toni Ohvo 13.11.2018, 19:35:31  »
Näin sosiaalisen median aikakautena, Siljan Instagram -sivulle päivittävät kuvia ja videoita telakoinnista.
23
Kyllä tuosta taitaa tulla norjalaisille vielä suurempi farssi kuin Therese Johaugin huulirasvasta. Todella nolo tapaus...  ;D
24
Vapaa keskustelu / Vs: Lukiolaisten risseralli
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 13.11.2018, 12:31:19  »
Eiköhän tuossa ole ennemmin haettu reaktiota listaan kuin itse sekoiluihin...
26
Vapaa keskustelu / Vs: Lukiolaisten risseralli
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 13.11.2018, 12:09:44  »
Aika järkyttävää luettavaa näin laivaharrastajan kannalta. Oliskohan Tallinkin aika tarkastella ikärajoja eli viikonloppuisin joku 22 vuotta ikäraja pitkille risteilyille ja viikolla 20 vuotta. Nykyäänhän kaikilla Tallinkin ja Silja Linen lähdöillä taitaa olla 18 vuotta ikärajana.
27
Muut alukset / Vs: ESL Shippingin rahtauksista
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 13.11.2018, 04:12:46  »
ESL Shippingin aiemmin hankkima varustamo A:sta B:hen merellä eli AtoB@C on ostanut noin 4100 DWT:n jo aiemmin aikarahtaamansa aluksen itselleen. Virallisissa tiedotteissa ei kuitenkaan kerrota laivan nimeä. Fleetlistan perusteella lienee jokin kolmikosta TransForza, TransDistinto, TransLontano.

http://www.aspo.com/porssitiedotteet/aspon-esl-shippingin-ruotsalaisvarustamo-atobc-hankki-4100-dwtn-kuivarahtialuksen-2018-11-05

https://www.atobatc.se/news/atobc-shipping-acquires-4100-dwt-dry-cargo-carrier
Viking-AHTS:sistään ja TransAtlanticin ro-roista tunnetun VSS:n Q3-osavuosikatsauksen mukaan nuo kolme olisi kaikki myyty. Tiedä sitten ostaako A:sta B:hen merellä vaan tuon yhden itselleen. Varustamon kotisivujen mukaan TransForza olisi vastikään saanut uuden nimen Optimar eli lieneekö se siis tämä nyt ostettu?

https://vikingsupply.com/investorrelations/ReportPage/5408
28
Merenkurkun liikenne on jokusen kerran tax free aikakauden jälkeen kilpailutettu ja halukkaita varustamoja reitille on ollut käytännössä tasan yksi ehdokas. Ensimmäisellä tax freen jälkeisellä aikakaudella mukana oli RG Line ja Botnia Link. RG Line sen kilvan voitti. Hetken aikaa Botnia Link yritti pyristellä liikenteessä mukana kunnes tie nousi pystyyn. Tie nousi pystyyn myös RG:lle muutama vuosi myöhemmin. Sen jälkeen on sitten julkisomisteinen Wasaline hommaa pyörittänyt kohtuullisen menestyksellisestikkin. En jaksa uskoa, että yksityisomisteiset varustamot tuohon pienten katteiden hommaan ihan helposti lähtisi. Pitää muistaa se, että ei Merenkurkun liikenne mikään rahasampo ja suurten ihmismassojen liikuttaja ole, vaikka ihan kohtuullisen hyvin Merenkurkussa nykyään meneekin. Tax free aikakauden numeroista ollaan kuitenkin vielä todella kaukana.

Mitenkähän kilpailutus toimisi jos vieras tulisi markkinoille mukaan. Kilpailuttaja on kuitenkin Vaasan ja Uumajan kaupungit yhdessä ja samaan aikaan ko tahojen omistama varustamo myös tarjouskilvassa mukana.  :)
29
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines suunnittelee uusia matkustaja-autolauttoja
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Nummijoki 12.11.2018, 18:34:36  »
"Lounais-Suomen ja Ruotsin välisille linjoille" muistaakseni alkujaan luvattiin kun laiva tilattiin.

Athenan vesillelaskun aikaan sen sanottiin tulevan väliaikaisesti Turun linjalle sisaraluksen valmistumiseen asti.
30
Merenkurkun liikenne on julkisin varoin tuettua liikennettä, joten sen operointi kuuluu kilpailuttaa. Mutta kuten sanoin, ei Tallink ole mitenkään todennäköinen edes tuohon kisaan osallistuja, puhumattakaan, että se tosiaan voittaisi operoinnin. Tästä samasta asiastahan on aiemmin keskusteltu Eckerön kohdalla, enkä ainakaan minä usko senkään olevan Wasa Linesta kiinnostunut.

Tallinkin laajentumishalua Itämerellä hillitsee varmasti eniten se, ettei varustamon tonnisto ole kovinkaan passelia muille linjoille kuin niille, joilla se nyt on. Eteläisellä Itämerellä voisi toki olla saumaa vaikka jollekin Kuurinmaan ja Saksan väliselle linjalle, mutta siinä painaa päälle tämän sektorin osaajana ylivoimainen kilpailija Stena, miksei myös DFDS.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10