Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Matkustaja-autolautat / Vs: Irish Continental tilaa uuden risteilylautan
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 11.02.2018, 11:11:05  »
Yeats, ei Yates.
22
Matkustaja-autolautat / Vs: Irish Continental tilaa uuden risteilylautan
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Malmberg 11.02.2018, 00:25:13  »
Ruma se ainakin on kuin perkele.
23
Matkustaja-autolautat / Vs: Irish Continental tilaa uuden risteilylautan
« Uusin viesti kirjoittanut Harri Anttila 10.02.2018, 21:21:06  »
aika ja pitkällä on tämäkin alus..,  -kiitos Puolalaisten.... 
http://shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2809890
24
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Harri Anttila 10.02.2018, 21:18:49  »
Toisaalta tästä kuviosta tulee mieleen että,  -ensinmäisen  jälkeen toinen toteutuisi jo nopeammin jne  -vaan tuleeko ikä vastaan Gabriellalla ja Mariellalla + että Tallinnan liikennekkin mietittävä uudestaan siinä vaiheessa kun China NB1 lopultaan valmistuu... ! ?
25
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Harri Anukka 10.02.2018, 19:49:05  »
Kun lukee lankulla miten Gotlannin MS Visborg on jo vuoden myöhässä vaikka pitäisi olla aika yksinkertainen laiva, niin veikkaan että Viking Linen uusi alus tulee liikenteeseen kesäksi 2022.
26
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 10.02.2018, 17:37:50  »
Virallinen tiedote:
http://arctia.fi/2018/02/10/jaanmurtaja-urho-peramerelle/

Urho on tuon mukaan ollut viimeksi toiminnassa talvella 2014. Kiintoisa fakta muuten.

Fennicalla on viime koeajosta lähtien ollut epämääräinen ennakko Finnpilotilla. Mikäli lyödään lukkoon, tarkoittaako seuraavaa koeajoa, vai lähteekö se seuraavaksi jäänmurtoon, mikäli kylmää riittää ja jääpeite kasvaa...

Edit: Fennican ennakkoa siirretty noin viikolla eteenpäin. Viitannee jäänmurtoon...  ???
27
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Kosamo 10.02.2018, 15:31:05  »
Eilen kävi Lotus bunkraamassa ja näköjään lähti nyt liikkeelle.
28
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 10.02.2018, 12:45:43  »
Olettaisin, että jos Perämerelle/Merenkurkkuun tarvittaisiin seuraavaa suomalaismurtajaa, lähtisi Urho seuraavana liikkeelle...

Lähdössä:

"Jäänmurtajat: Kontio, Otso ja Polaris avustavat Perämerellä. Thetis avustaa Merenkurkussa ja Selkämerellä. Voima avustaa itäisellä Suomenlahdella. Urho on lähdössä Perämerelle."
29
Muut alukset / Vs: S/S Leppävirta tänään
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 09.02.2018, 23:40:38  »
Leppävirta on taas painunut pinnan alle.
https://ita-savo.fi/uutiset/lahella/af9ba5af-2883-45e7-85af-cdd962f0d1fe

Uutisessa särähtää silmään vaihtoehto "romutus". Eikö asia kuitenkin liene niin, ettei muinaismuistolain piiriin (ja jos en väärin muista, tässä tapauksessa perinnelaivarekisteriinkin) kuuluvan aluksen romutus olisi sen verran kova rikos, että korjaaminenkin saattaisi tulla halvemmaksi?
Niin tai näin, on toivottava Salosen jaksavan vielä kerran ryhtyä kunnostustoimeen. Vai onko laivan runko nyt lopullisesti loppu?

Edit: Olihan tämä jo huomattu ja tulevaisuudella spekuloitukin, mutta harhaanjohtavasti toiseen alukseen viittavan otsikon alla... ::)
Kyseessä on ehyt runko. Jos vaikka seuraavaa konstia kokeilisi. Loput lumet pois katolta. Jos ympäristön jäätilanne salli pilkkimiehen kairalla vaikka kuusi reikää laivan viereen väylän puolelle ( tiedän paikan ) siis vasemmalle puolelle. Reikiin saman paksuiset kuusipuut pystyyn yön ajaksi kiinni jäätymään. Aamulla kuhunkin puurunkoon taljat ja veto päälle laivan rungosta. Laivan sisälle uppopumput ja pumppaus päälle. Verkkovirta sähköä on saatavissa. Tai agrikaatilla tehden paikallis sähköä. Sitten moottorisahalla rungon vierestä sahaten laiva irti jäästä. Veto suoristaa maston pystyyn ja pumput vähentävät vesilastia, jolloin laiva nousee oikeaan asentoonsa.  Sisäpuolinen kuivatus käyntiin ja kevättä odottelemaan. Alueen virtauksien takia on suurempien nostokoneiden käyttö riskialtis homma. Ja tämäkin konsti pitäisi nyt pikaisesti kokeilla ennenkuin pakkaskausi loppuu.
30
Kyseessä on ehyt runko. Jos vaikka seuraavaa konstia kokeilisi. Loput lumet pois katolta.  Laivan sisälle uppopumput ja pumppaus päälle. Verkkovirta sähköä on saatavissa. Tai agrikaatilla tehden paikallis sähköä. Sitten moottorisahalla rungon vierestä sahaten laiva irti jäästä. Pumput vähentävät vesilastia, jolloin laiva nousee oikeaan asentoonsa.  Sisäpuolinen kuivatus käyntiin ja kevättä odottelemaan.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10