Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Muu merenkulku / Vs: Saipem voitti putkenlasku-urakan
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Laine 30.10.2017, 16:14:41  »
Kaasuputkia kuljetetaan joka päivä Kotkasta Koverhaariin mm. hollantilaisella Jeanette laivalla. Olisinkin kysynyt, että tarvitseeko laiva luotsin kummassakin päässä vai onko laivalla joku linjaluots, jolla on vapautus ko. reitillä.
92
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Line brändi
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Blomberg 30.10.2017, 12:43:38  »
Ainoa vaan, että ei se Finnjettiä takaisin tuo, jos ajetaan sen brändillä, eihän nämä superfastit olleet mitään erikoisia laivoja, muistaakseni vain 202 m pitkiä, ei 215 metriä kuten finnjet, eikä lisäksi kulkeneet kun 27 solmua, finnjet täysillä 33 solmua. Ja finnjethän oli ainutlaatuinen. Finnlinesin star sarja ehkä tuo samaa, isoja, nopeita laivoja, ja hyvä fiilis.  Ne ovatkin itämeren parhaita laivoja, jaa kauas taakse muut, 218 m pitkiä. Kun lukee juttuja Finnjetistä, on paljon asiavirheitä, kuten oli iltapäivälehdessä jokunen viikko sitten, siinä väitettiin että 90 luvun lopussa saksan liikenne lopetettiin, vaikka itse juuri menin saksaan Finnjetillä 99 kesällä ensimmäisen kerran, ja sitten 2000, 2001, 2002. Satamaksi vaihtui Rostock, ja Saksan liikenne oli vain kesäkaudella. Voisivat toimittajat selvittää paremmin asioita, ennen kun kirjoittavat.
93
Muut alukset / Vs: Kantosiipialus Tehi
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Selkälä 29.10.2017, 02:37:47  »
Ensimmäinen kausi meni muuten hyvin mutta keulapotkurin tarve tuli ilmeiseksi. Se puute hoidetaan tänä talvena. Muuten alus toimi kuten pitikin. Kauden alku tosin myöhästyi kevään säistä johtuen.
94
Muut alukset / Vs: Kantosiipialus Tehi
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Hömppi 28.10.2017, 16:44:15  »
Nostimme sen juuri talviteloille ensimmäisen kauden jäljiltä.

Kuinka ensimmäinen kausi meni? Saisiko pientä raporttia?
95
Muut alukset / Vs: Kantosiipialus Tehi
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Selkälä 28.10.2017, 15:52:37  »
Olen hieman lisännyt kantosiipialusvideoita vanhaan juttuuni:
https://laivakuvat.blogspot.fi/2013/02/pari-postikorttia-paijanteella.html

Mikähän on Suvi-Tuulen, eli entisen Tehin tilanne nykyään?
Tilanne?

Nostimme sen juuri talviteloille ensimmäisen kauden jäljiltä.
96
Muut alukset / Vs: ESL Shippingin rahtauksista
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 27.10.2017, 19:53:16  »
Aspon Q3 osavuosikatsauksesta lainattua:

"Yksi alus on vuokrattu pidemmäksi ajaksi ja lisäksi syyskuun puolivälistä alkaen aikarahdattuna on ollut kaksi pienemmän kokoluokan alusyksikköä."

"Osana kasvustrategiaansa varustamo on käynnistänyt katsauskauden lopulla Itä- ja Pohjanmerellä uuden liiketoiminnan aiempaa pienemmässä aluskokoluokassa. Toiminta tukee nykyasiakkaiden joustavaa asiakaspalvelua eräkoosta riippumatta ja mahdollistaa asiakasportfolion laajentamisen uusiin asiakkaisiin sekä tavaravirtoihin. Varustamolle uudessa toimintamallissa vuokrataan markkinoilta aluksia ESL Shippingin kuljetusvolyymeihin. Kuljetusvolyymeinä tavoitellaan erityisesti uusiutuvaa bioenergiaa, kierrätysraaka-aineita kuten kierrätyspolttoainetta ja kierrätysterästä, viljaa sekä puupohjaisia tuotteita. Uuden toimintamallin ansiosta ESL Shipping voi laajentua uusiin laivaluokkiin ilman merkittäviä pääomainvestointeja. Malli mahdollistaa asiakaslähtöisen toimintatavan ja joustavan kaluston hallinnan. Laajentuessaan toimintamalli sitoo vähemmän pääomia ja kasvattaa liikevoittoa mutta saattaa heikentää liikevoittoprosenttia."

"Strategiansa mukaisesti varustamo jatkaa työtä asiakaspinnan laajentamiseksi erityisesti sellaisiin asiakaskuljetuksiin, joissa voidaan laajentaa sekä lastivalikoimaa että yhtiön toiminta-aluetta. Uutta pienempien aikarahdattujen alusten liiketoimintaa laajennetaan edelleen loppuvuoden aikana."

http://www.aspo.com/porssitiedotteet/aspo-konsernin-osavuosikatsaus-1.1.-30.9.2017
97
Risteilijät / Vs: Sea Diamond ajoi karille
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 26.10.2017, 14:38:11  »
Tai ehkä paremminkin: Kuka MAKSAA aluksen noston!
Näemmä Kreikan valtio: alus nimittäin aiotaan nyt nostaa ylös. Urakan hinnaksi on arvoitu yli 150 MEUR. Mitään aikataulua ei kuitenkaan päätetty vielä tässä yhteydessä.

Sjöfartstidningen
98
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Line brändi
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 26.10.2017, 08:43:24  »
Se olisikin jotain... :D
99
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Line brändi
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 26.10.2017, 00:20:51  »
Tuolloin 2006 Finnjet-nimen omisti vielä Finnlines, tarkastin sen nimittäin silloin PRH:sta. Joten Tallink ei olisi voinut nimeä käyttää vaikka olisi halunnutkin. Jos oikein muistan, Finnlinesin oikeus nimeen uusittiin vielä 2007 ja se oli voimassa tähän vuoteen asti. Mielenkiintoista, että nimen omistusoikeus on nyt vaihtunut.

Ah! Siinä siis syy, miksi sitä ei koskaan otettu takaisin. Todennäköisesti yksi syistä. Eli toisin sanoen voisivat kotiuttaa teoriassa Superfast IX:n ja ajaa sitä Finnjetin brändillä?  ;D
100
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Line brändi
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 25.10.2017, 23:55:32  »
Tuolloin 2006 Finnjet-nimen omisti vielä Finnlines, tarkastin sen nimittäin silloin PRH:sta. Joten Tallink ei olisi voinut nimeä käyttää vaikka olisi halunnutkin. Jos oikein muistan, Finnlinesin oikeus nimeen uusittiin vielä 2007 ja se oli voimassa tähän vuoteen asti. Mielenkiintoista, että nimen omistusoikeus on nyt vaihtunut.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]