Kirjoittaja Aihe: Eckerölinjen harkitsee uuden laivan tilaamista  (Luettu 7658 kertaa)

Tauno Hermola

  • Försti
  • ****
  • Viestejä: 484
Vs: Eckerölinjen harkitsee uuden laivan tilaamista
« Vastaus #15 : 04.04.2017, 23:57:33 »
Luultavasti muistelemme samaa juttua, joka ainakin Matsin kertoman mukaan oli enemmänkin varustamon uhittelua MHQ:n suuntaan. Halusivat varmistaa, etteivät satamamaksut nouse, koska vaihtoehtoinen laiturikin Birkalle voidaan tarvittaessa melko lyhyelläkin varoitusajalla tehdä...

Tuollaisen ainakin löysin omasta postauksestani, vastauksena Sinun kirjoitukseesi: http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=16799.msg146915#msg146915

Siinä ollut Nya Ålandin linkki ei näytä enää toimivan, mutta lehden sivulla oleva haku löytää artikkelin: http://www.nyan.ax/nyheter/lokalt/rederi-siktar-pa-storre-djup-i-berghamn/

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3781
  • Liputuskysymys...
Vs: Eckerölinjen harkitsee uuden laivan tilaamista
« Vastaus #16 : 05.10.2017, 15:16:40 »
Ahvenanmaan lyhytreitit Finlandia ja Amorella siihen asti kun XPRS vapautuu uudisrakennuksen tieltä.
Siinäpä olisikin tekemistä, kun suurimman osan vuotta parin-kolmensadan matkustajan ja muutaman kymmenen ajoneuvon keskipokaa ajettaisiin vielä nykyisiäkin ylimitoitetummilla aluksilla. Eckerön ajatus uudisaluksesta perustuu juuri siihen, että kun nyky-Eckerö tulee teknisesti tiensä päähän, ei maailmalta oikein linjalle sopivia lauttoja löydy, joten pitänee rakentaa uusi. Sama ideahan ADHD:ssakin oli, ja Rosella pystyttiin sitten lopulta kunnostamaan passeliksi.
Kummankin linjan pääasiallinen olemassaolon funktiohan on palvella Ahvenanmaan ja Ruotsin välistä tarveliikenneyhteyttä, ruotsalaiset kruisailijat ovat talvikauden lisätäytettä (eivätkä Ruotsin viinanoston aikarajoitusten takia välttämättä edes kovin tuottoisaa sellaista). Ratkaisevasti nykyistä suurempaa kapasiteettiä kummallekaan linjalle ei kaivata.
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950