Kotisivut.

Aloittaja Oksanen, 14.07.2004, 21:53:45

« edellinen - seuraava »

Jarkko Ruusulaakso

Mul on toi smartFPT -editori, enkä tunnu ymmärtävän siitä yhtään mitään. En ole ennen noiden editorien kanssa ennen pelannu. Olis meinaan jonkunnäköset kotisivut tekosessa. No täytyypä perehtyä "Paina kaikkia nappuloita" -tekniikalla tohon ohjelmaan.

Kiitos muuten vinkistä Joni :thumb:

Joni Huopana

Jos SmartFTP:tä tarkoitat, niin sehän on FTP-tiedonsiirto-ohjelma eikä mikään editori.

Jarkko Ruusulaakso

#107
Anteeksi tietämättömyyteni... :-[  Eli voisin vaikka selventää tilanteen: Eli minulla on tunnukset(kotisivutilaa 60mb) www.50webs.com -palvelimelle. Omistan Smart FTP -ohjelman (joka on ymmärrykseni mukaan tarkoitettu tiedostojen siirtoon palvelimelle, eikä kotisivujen tekoon).
Olen päättänyt tehdä sivujen pohjat Wordilla ja siirtää ne ftp-ohjelman avulla nettisivuille. Word-tiedostot  täytyisi muuttaa jotenkin html-muotoon. En ole aiemmin tehnyt mitään tällaista tietokoneellani, joten olen melko tietämätön :-[.
P.S. tolla Oksasen Jonilla on samalla palvelimella noi Viking Line Web -sivut (hienot sivut muuten :thumb:), joten olen kysellyt neuvoa.

Joni Huopana

Kyllä matksu kannattaa alun perinkin tehdä siihen formaattiin, missä sitä aiotaan käyttää. Kannattaa etsiä joku ilmainen editori.

tomi-44

Jos satut html:lää osaamaan niin hyvä ohjelma sivujen tekoon on 1st Page(2000)  :thumb: Sen saa ladattua täältä: http://www.evrsoft.com/

Suomenkielinen opas:
http://cs.stadia.fi/~kuivanen/1stpage/

Gallet

Lainaus käyttäjältä: Jarkko Ruusulaakso - 25.11.2005, 19:27:30
Olen päättänyt tehdä sivujen pohjat Wordilla ...  Word-tiedostot  täytyisi muuttaa jotenkin html-muotoon.

Jaa... mulla ainakin jos ja kun wordilla teen niin se on niin yksinkertaista että "Tiedosto" valikossa on kohta jossa lukee "tallenna web-sivuna"...
Tai jos ei ole niin tallenna nimellä ja sitte laittaa tiedoston päätteeksi .html
näin olen minä tehnyt. Miksi opetella mitään vaikeampia tapoja kun helpommallakin saa suhtkoht toimivat sivut... Hullu paljon töitä tekee viisas pääsee...

Erik Naarajärvi

Lainaus käyttäjältä: Elisa Pihkala - 27.11.2005, 07:28:20
Lainaus käyttäjältä: Jarkko Ruusulaakso - 25.11.2005, 19:27:30
Olen päättänyt tehdä sivujen pohjat Wordilla ...  Word-tiedostot  täytyisi muuttaa jotenkin html-muotoon.

Jaa... mulla ainakin jos ja kun wordilla teen niin se on niin yksinkertaista että "Tiedosto" valikossa on kohta jossa lukee "tallenna web-sivuna"...
Tai jos ei ole niin tallenna nimellä ja sitte laittaa tiedoston päätteeksi .html
näin olen minä tehnyt. Miksi opetella mitään vaikeampia tapoja kun helpommallakin saa suhtkoht toimivat sivut... Hullu paljon töitä tekee viisas pääsee...

Siis voiko Wordilla saada aikaan toimivat sivut?  :o  Tein joskus Wordilla yhtä sivuprojektia ja siitä tuli nin p#¤%%¤leen raskas, että unohdin koko jutun. Kaveri sitten loppuviimein värkkäili ne sivut näiden Wordilla tehtyjen pohjalta, ja ihmetteli Wordin suoltaman pupputiedon määrää koodissa. Suuri vaara asiassa tietysti on, että vika on alunperin ollut käyttäjässä... :-[

Wirrankosken Rami

Kyllä voi ja varsin helposti. Viimeisein Pietarinmatkan kuvaraporttini oli tehty nopeasti wordillä. Nyt, palvelimen muuton johdosta, ne ovat kuitenkin kadonneet netistä.

Jarkko Ruusulaakso

Minä tein "Vaasanlaivojen" etusivun ikäänkuin kokeeksi ja nyt haluaisin teiltä kommenttia etusivusta.
Eli pääotsikon "VAASANLAIVAT" alapuolella pitäisi näkyä kuva joka vaihtuu kun pistää hiiren nuolen kuvan päälle. Sekä siellä pitäisi olla valikko eri sivuille (joka ei vielä toimi, koska linkityksessä tuntuu olevan ongelmia) Sanokaa jos on jotain muuta häikkää esim. sivu ei löydy ym.

Tuossa on linkki: http://vaasanlaivat.50webs.com/etusivu%E5.html

Heikki Saraste


Jos on aivan aloittelija sivujen teossa tai muuten haluaa tehdä satunnaisen sivun hyvin nopeasti, suosittelen lataamaan vanhan Netscape 4,5 - 4.8 selaimen, jossa on mukana helppokäyttöinen Composer -sivunteko-ohjelma. Siinä on useimmat tarvittavat perusasiat kuten kehykset ym. Sillä voi myös editoida koodia ja katsoa editoinnin vaikutukset saman tien.

Jos käyttää selaimena Mozillaa, siinäkin on vastaava Composer. Sitä voi testata, kun valitsee File-valikosta kohdan Edit Page. Mozillan Composer on nykyaikaisempi, mutta itse pidän enemmän vanhasta Netscapen Composerista. Mozilla Firefoxissa sitä ei ole.

Tiedän, että "ammattimaiset" sivuntekijät nauravat näille Composereille ja muille vastaaville ilmaisohjelmille, mutta niillä saa kuitenkin aikaan hyviä sivuja, jos haluaa. Ja ne ovat helppoja käyttää.