Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Uusin viesti kirjoittanut Ville Taavitsainen tänään kello 19:18:12 »
jos niistä stenalle ongelma tulee et mihin Superfastit tunkee, niin varmaan Viikkaari ihan varmaan mielellään kesälaivaksi vuokrais yhtä tallinnan reitille.
2
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line tuo katamaraanin Tallinnan-linjalle
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id tänään kello 16:01:31 »
Samassa jutussa ilmeisesti Vikingin toimari kertoi, että ensi kesänä Vikingillä on vähemmän laivoja Tallinnan-linjalla kuin tänä kesänä. Tämänhän voi tulkita joko niin, että ensi kesänä Tallinnaan ajavat vain XPRS sekä Mariella ja Gabriella - tai sitten niin, että ensi kesänä Tallinnaan ajaakin XPRS:m lisäksi joku toinen kunnollinen lautta, mutta Mariellan ja Gabriellan keikat jäävät pois. No, tämä lienee epätodennäköinen vaihtoehto, koska nykyisessä markkinatilanteessa uutta (käytettyä) laivaa on pikkaisen vaikea löytää.
3
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Line tuo katamaraanin Tallinnan-linjalle
« Uusin viesti kirjoittanut Arto Papunen tänään kello 00:07:05 »
Ålandstidningissä kuulemma uutisoidaan että Viking Line on todennut, että oli virhe satsata katamaraaniin eikä isoon alukseen Tallinnan-reitillä.
4
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 17.11.2017, 17:03:17  »
Marraskuun kolmas viikko ja tilanne on:

http://cdn.fmi.fi/marine-observations/products/ice-charts/latest-full-color-ice-chart.pdf

Eli Ouluun ja Ajokseen pääsee avovedessä ja jäätä on rannoilla ja Tornion väylällä.

Marraskuun kolmas viikko on tilastollisesti viikko, jolloin ensimmäinen murtaja aloittaa toimikautensa.

Jonkinmoista pakkasta on Perämerelle luvassa ensi viikoksi, mutta lauhtunee ensi viikon lopulla.

Parin viikon kuluttua väylille voisi muodostua jäätä ja 1,5-2 viikkoa sen jälkeen saatettaisiin olla tilanteessa jolloin sopimusmurtajin (Ahto) ei pärjättäisi?  11.12.-20.12.2017 eka murtaja alueelle?
5
Muut alukset / Vs: Fjärdvägenin telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Lahti 17.11.2017, 08:53:10  »
Fjärdvägenin päällystöstä kolme tuomittiin päiväsakkoihin syksyllä 2015 tapahtuneesta öljyvuodosta keulapotkurissa.

http://www.nyan.ax/nyheter/tre-doms-for-fjardvagens-oljelacka/

http://www.radiotv.ax/nyheter/rederirepresentanter-doms-efter-oljeutslapp
6
Muut alukset / Vs: Uusi laiva Meriauralle
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 17.11.2017, 03:29:47  »
Meriaura on rahdannut hiljattain myös Briesen omistamat 2950 dwt:n sisaralukset (ja jo aiemmin rahdattuna olleen Nikar G:n siskot) Barbarossan ja Störtebekerin.

http://meriaura.fi/laivat
Samalla kun pitkään Meriauralle kulkenutta tonnistoa siirtyy ESL Shippingin uuteen pienempien aikarahdattujen alusten liiketoimintaan. Kahden Baltic Skipper -sarjan alusten lisäksi myös Capella on siirtynyt Meriauralta ESL:lle.

http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=18037.0
https://www.eslshipping.com/en/fleet/ships/
7
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.11.2017, 14:47:57  »
Keulaosa alkaa olla kohta valmiina kuvan perusteella. Kroatialaiset puolestaan toivovat tämän poikivan lisää arktisia projekteja telakalleen.

Brodotrogirin uutinen kuvan kera
8
Muut alukset / Vs: Lundqvist tilasi kaksi tankkeria Japanista
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.11.2017, 14:37:48  »
Lundqvist on tilannut nyt jo kuudennenkin siskon, kertoo Sjöfartstidningen. Ben Lundqvist kertoo yhtiön todennäköisesti myyvän kaksi vanhinta alustaan ennen kuin tänä vuonna tilatut alukset valmistuvat vuonna 2018.
Alfa Germania sai lokakuun alussa nimekseen Germania ja siirrettiin Palaun lipulle. Se on nyt ankkurissa Alangin romurannan edustalla. Alfa Britannia on nyt ankkurissa Maltan vesillä, ja lienee tiettävästi myös lähdössä romurannalle lähiaikoina.
9
Muut alukset / Vs: Uusi laiva Meriauralle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.11.2017, 14:28:46  »
Meriaura on rahdannut hiljattain myös Briesen omistamat 2950 dwt:n sisaralukset (ja jo aiemmin rahdattuna olleen Nikar G:n siskot) Barbarossan ja Störtebekerin.

http://meriaura.fi/laivat
10
Matkustaja-autolautat / Vs: Tallink luopumassa Superfasteista?
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 16.11.2017, 13:30:22  »
Irlannin ja Ranskan väliselle suoralle EU:n sisäliikennelinjalle voi tulla paljonkin lisäkysyntää, jos kaiken rahdin kauttakulku Englannin läpi tehdään tarpeeksi vaikeaksi, mutta en näkisi Atlantic Visionia siihenkään parhaaksi mahdolliseksi alukseksi. Irish Ferriesin uudisalushan siihen käsittääkseni onkin tulossa, ja epäilemättä joku Stenakin reitille mahtuu, jos tarve sitä vaatii.
Verottomuudella tuskin lienee ainakaan Kanaalissa ja Pohjanmerellä samanlaista kaikua kuin Itämerellä, sillä menijöitä on isomman perusvolyymin myötä joka tapauksessa, eikä alkoholin verotus tunnetusti noissa maissa ole niin korkea kuin Suomessa tai Ruotsissa (paitsi tietysti Irlannin EU-mittapuulla korkeahko olutvero). Mutta brexit on niin arvaamaton prosessi, että sen myötä jotain isoja muutoksia voi tässäkin asiassa tapahtua...
Sivuja: [1] 2 3 ... 10