Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 19.02.2018, 19:19:25  »
Nyt kun noita satamalistoja katselee, ovatko molemmat lähdössä lähipäivinä?
12
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princessin alennusvaihteet
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 19.02.2018, 18:59:06  »
Mistä tuollainen tieto on peräisin?

Saattaa ympäri vuoden ollakin, mutta nyt olisi ollut hiihtolomaviikoilla täyttä pokaa joka päivä?
13
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princessin alennusvaihteet
« Uusin viesti kirjoittanut Kalevi Lehto 19.02.2018, 16:59:10  »
Toisaalta Turun-linja tuottaa ainakin minulle kerrotun mukaan huonommin...
Mistä tuollainen tieto on peräisin?
14
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princessin alennusvaihteet
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 19.02.2018, 16:28:54  »
Jaa-a, olisikohan Naantalissa homma hoitunut aikataulussa?  ??? Varmaankin oli puolalaisten urakkatarjous edullisempi, mutta kalliiksi taitaa tulla tällainen viivästyminenkin ja vielä hiihtolomasesongin aikaan...
Syynä Puolaan menolle ei tosin ollut hinta vaan se, että Naantali oli jo varattu Viking Graceä varten osalle niistä viikoista, jolloin Silja olisi halunnut telakan BP:lle.

Jep. Olisi kannattanut siirtää tilalle Isabelle tai Romantika. Ei oo takuulla tarvetta niin paljolle kapasiteetille Riikan reitillä, kuin Turun.
Toisaalta Turun-linja tuottaa ainakin minulle kerrotun mukaan huonommin...
15
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princessin alennusvaihteet
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 19.02.2018, 14:16:12  »
Jaa-a, olisikohan Naantalissa homma hoitunut aikataulussa?  ??? Varmaankin oli puolalaisten urakkatarjous edullisempi, mutta kalliiksi taitaa tulla tällainen viivästyminenkin ja vielä hiihtolomasesongin aikaan...

Jep. Olisi kannattanut siirtää tilalle Isabelle tai Romantika. Ei oo takuulla tarvetta niin paljolle kapasiteetille Riikan reitillä, kuin Turun.
16
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princessin alennusvaihteet
« Uusin viesti kirjoittanut Kalevi Lehto 19.02.2018, 13:39:21  »
Jaa-a, olisikohan Naantalissa homma hoitunut aikataulussa?  ??? Varmaankin oli puolalaisten urakkatarjous edullisempi, mutta kalliiksi taitaa tulla tällainen viivästyminenkin ja vielä hiihtolomasesongin aikaan...
17
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princessin alennusvaihteet
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 19.02.2018, 12:55:07  »
Ei oo menny ihan putkeen...

"Turku-Tukholma-reitin Baltic Princessin tekninen telakointi viivästyy entisestään ja tämän hetkisen tiedon mukaan laiva palaa liikenteeseen perjantaina 2.3. iltalähdöllä Turusta. Baltic Princessin lähdöt Turusta ajalle 24.2.-1.3. joudutaan valitettavasti kokonaan perumaan. Viivästyminen johtuu laivalle tehtävistä teknisistä lisätöistä, joita on ilmennyt uuden vaihdelaatikon asennuksen yhteydessä. Pyydämme asiakkaita olemaan yhteydessä myyntipalveluumme: (09) 887 53121 (puhelun hinta määräytyy oman liittymäsopimuksesi mukaan.) Palvelemme ma-pe klo 8-19 ja la-su klo 9-17. Mainitse soittaessasi matkasi varausnumero. Olemme erittäin pahoillamme matkojen peruuntumisesta ja siitä aiheutuvasta vaivasta ja harmista. "

https://www.tallinksilja.fi/medialle/-/cision/expanded-release/d7b7bde3d9a5036f
18
Matkustaja-autolautat / Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 19.02.2018, 01:03:16  »
Ehkäpä ajatuksena on saada isompi siivu Tukholman risteilymarkkinoista? Puolalaisella hintatasolla on varmasti houkuttavuutta jo läpikyllästettyjä Helsingin ja Tallinnan reissuja vastaan vertailtaessa. Ja onhan ihan potentiaalinen riski sekin, että joku uusi yrittäjä tunkisi samalle reitille -tai vaikka vanhakin, sillä Stenahan tiettävästi on tuolla reitillä (tosin Gdynia Puolan satamana) aloittanut säännöllisiä rahtivuoroja, eikä varustamon tonnisto tuntien olisi mikään ihme, jos linjalle yllättäen siirtyisi vaikka joku Irlanninmeren visentiniläinen...
19
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Petri Nummijoki 18.02.2018, 21:10:24  »
Kevättalvella 2010 oli muistaakseni hetken aikaa sellainenkin kuvio, jossa Suomenlahdella olivat Voima ja Sisu (Nordica oli ollut kautensa alussa hetken myös Suomenlahdella, mutta siirretty melko pian Selkämerelle), jonka jälkeen yhtäkkiä Voima siirrettiinkin Selkämerelle ja tuotiin sieltä Nordica takaisin Suomenlahdelle. (Tarkan tilanteen voinee tarkistaa foorumin arkistosta...) Eli periaatteessa on mahdollista siirtää Voimakin Selkämerelle. Sisu taasen taidettiin tuolloinkin siirtää lopuksi vielä Perämerelle, kun Suomenlahdella talvi taittui.

Talven 2010 tilanne meni Suomenlahden osalta suunnilleen näin: Voima töihin 2.1.2010, Sisu töihin 20.1.2010, Nordica töihin 30.1.2010 mutta se rikkoutui melkein heti ja oli korjattavana 3.2.2010 asti, jolloin Fennica tuli Pohjanlahdelta tuuraamaan Suomenlahdelle parin vuorokauden ajaksi. 4.2.2010 lähtien Voima, Sisu ja Nordica avustivat kolmistaan Suomenlahdella kuukauden verran, kunnes 4-5.3.2010 oli Sisulla keikka Ahvenanmerelle selvittelemään siellä syntynyttä laivasumaa. Sen jälkeen oli taas kolme murtajaa Suomenlahdella, kunnes 10.3.2010 Voima lähti Selkämerelle ja Suomenlahdelle jäivät Sisu ja Nordica kahdestaan. 25.3.2010 vaihtoivat Voima ja Nordica paikkojaan ja 29.3.2010 lähti Sisu Perämerelle, jolloin Voima jäi Suomenlahdelle yksin. 13.4.2010 Voima lähti uudestaan Selkämerelle ja Nordica palasi Suomenlahdelle töihin 18.4.2010 asti, jonka jälkeen Voima avusti Suomenlahdella vielä 18-22.4.2010 ja sitten oli kausi Suomenlahden osalta ohi.
20
Matkustaja-autolautat / Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 18.02.2018, 18:38:21  »
Yllättävää jos eivät muuta nimeä, mutta mistäs sitä tietää. Ylipäätään Nova Starin hankinta on vähän jännä, käsittääkseni tuokin Polferriesin linja nojaa pääasiassa rahtiin ja Nova Starissa on verrattain rajallinen rahtikapasiteetti - alkuperäinen tilaajahan jätti aikaanaan sen telakan käsiin, kun deadweight-kapasiteetti oli sovittua pienempi.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10