Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Muut alukset / Vs: Hinaaja Ciroc
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 18.06.2018, 21:59:18  »
Outoa, että vaikka Vituksella MarineTrafficin mukaan on Suomen lippu ja suomalainen kutsu (OH7489), sitä tai Cirocia ei löydy Suomen alusrekisteristä. Ei nykyisestä eikä vuoden takaisesta. Onko laiva kuitenkin Tanskan rekisterissä, sieltä en osaa katsoa. Omistaja on ilmeisesti tanskalainen ja Tanskan lippuhan siinä kuvissakin näkyy kylkeen maalattuna, vaikka sillä ei tietysti mitään virallista merkitystä olekaan.

Edit: Eikun Vitus onkin MarineTrafficin nimihistorian mukaan saanut Suomen lipun 16.5.2018 jälkeen ja Trafin alusten avoin data on 4.4.2018 tasalla; siksi sitä ei siellä vielä näy!   
12
Muut alukset / Vs: Hinaaja Ciroc
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 18.06.2018, 19:54:58  »
Tuohan on rakennettu Suomessa suomalaisille, valmistui Rauma-Repolan Savonlinnan-telakalta vuonna 1978 Wilhelm Hackman -nimisenä ja myöhemmin siitä tuli Rauma IV.

Infoa toisella kotimaisella
13
Muut alukset / Vs: Hinaaja Ciroc
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Pitkänen 18.06.2018, 19:34:18  »
Puuta oli kyydissä eilen kun sattui Puumalan sataman webkameraan. Nyt näyttäs olevan menossa Iisalmeen.
Parkko ja Jermac rahtaavat Pieliseltä talven tykkylumituhojen puuta sen kun kerkeevät.
14
Muut alukset / Hinaaja Ciroc
« Uusin viesti kirjoittanut Toni Kolhonen 18.06.2018, 18:50:25  »
Kukakohan operoi hinaaja CIROCilla Saimaalla. Viime viikolla tuli proomun kanssa Saimaan kanavaa pitkin ylös ja nyt on ajanut Kuopiosta yhden keikan Joutsenon Pulpille, oiskohan puuta ollut kyydissä? Entiseltä nimeltään VITUS https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:159134/mmsi:230134410/imo:7616793/vessel:VITUS
15
Matkustaja-autolautat / Vs: Kiinteä yhteys Rødbyn ja Putgardenin välille?
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Manninen 16.06.2018, 21:37:23  »
Jossain oli joskus kirjoitusta, että tunneli olisi 39 vuotta maksullinen.
Tässä ei ole pelkästään kyse autoliikenteestä. Iso tulevaisuuden tekijä on nopeat rautatietie yhteydet pohjolan suurimmista kaupungeista keski Eurooppaan. Tätä samaa suunnitellaan Helsingistä Baltian kautta. Itse kannatan kyllä tunnelin rakentamista.
16
Todella hyvä uutinen. No paljon menee aikaa siihen ku se on valmis.
Eikös Turun telakan lohko tuotanto ole saanut rahoitusta emoyhtiöltä, juuri suurempien lohkojen valmistamiseen. Tätä kautta ”Gigastar” olisi helpompi runnoa johonkin risteilijöiden väliin rakennettavaksi.
Onko kenelläkään tietoa kuinka paljon tälläinen suurempien lohkojen valmistus nopeuttaa laivan saantia pois telakka-altaasta, kyseisen laivan kohdalla.
Star on kuitenkin vielä uusi laiva ja varmasti ostaja sille löytyy suhteellisen helposti.
Itse kannatan Helsinki-Tallinna välille identtisiä sisarruksia. Itsellä ei juuri ole huonoa sanottavaa Mega starista.
17
Muut alukset / Vs: Finlandia Queen ja Finlandia Princess
« Uusin viesti kirjoittanut Sami Kinnunen 16.06.2018, 15:51:55  »
18
Muut alukset / Vs: Finlandia Queen ja Finlandia Princess
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 16.06.2018, 13:44:25  »
19
Laivakuvaaminen / Vs: Kantvikin sokerilaivoja
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.06.2018, 10:33:41  »
Luotsilistan mukaan Kantvikiin on tulossa pitkästä aikaa taas sokerilaiva 1.7., jolloin 36.071 dwt:n Asturcon on saapumassa.
20
Laivakuvaaminen / Vs: Outo härpäke
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.06.2018, 10:31:58  »
Näitä Skypadeja on näemmä tulossa suureen osaan laivastoa - Meyerin Papenburgin telakalla rakennettavaan Quantum Ultra -luokan Spectrum of the Seasiin se tulee jo telakalla.

RCCL
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10