Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Muut alukset / Poitsila, Merikari, ym. hinaajat.
« Uusin viesti kirjoittanut S Liljeström 15.06.2018, 21:45:27  »
Muutama kuukausi sitten oli puhe hinaaja Jannusta.
Jäin miettimään, onko otsikoituja tai niiden läheisiä USA:ssa rakennettuja
sisaria enää missään aktiivipalveluksessa.
Poitsilaa näkee joskus Suomenlinnassa ja Helsingin edustalla olevassa
saaressa töijattuna, mutta lienee vapaa-aikakäytössä.
22
Muut alukset / Vs: Nesteen rahtauksia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 15.06.2018, 20:45:07  »
Ainakin kun katsoo Trafin Porttraffic-palvelua, on siellä tankkereilla laitettu lastin osalta, että sekä Sten Nordic että Bit Oakland ovat lastanneet ja niiden jälkeen käynyt Ternholm on taas purkanut koko lastin.
23
Muut alukset / Vs: Nesteen rahtauksia
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Laine 15.06.2018, 19:37:41  »
Tämähän ei ole varsinaiseen otsikkoon liittyvää, mutta vastataan toki. Inkoon Joddbölessä on Huoltovarmuuskeskuksen öljyvarasto, joten kyllä sinne tuodaan ja sieltä viedään öljytuotteita. Koska näitä tuotteita ei voi pitää varastossa ikuisesti, ostetaan uutta tavaraa varastoon ja myydään vanhaa kansainvälisille markkinoille (ettei valtio puutu maansisäiseen kilpailutilanteeseen).

Tässä on hiukan Huoltovarmuuskeskuksen infoa tästä toiminnasta.
Huoltovarmuuskeskuksen öljylaivaukset ovat eri juttu, sillä niitä varten on oma laituri n. 1 km etelänpänä. Mm. Ternvik niminen tankkeri käy siellä silloin tällöin. Jostain luin, että varastoon mahtuu n. 30 laivalastia ja öljy vaihdetaan 10 vuoden välein.
24
Katselin eilen Hietalahdesta, että Europa näytti olevan kauempana satamassa. Olisiko käyttänyt laituripaikkaa LJ6? Entinen shuttle-paikka. Onko jollain tarkempaa tietoa asiasta? Voiko Europa käyttää ko.paikan matkustajasiltoja?Marinetrafficin mukaan näyttää eilen lähteneen ko.laiturista.
25
Muut alukset / Vs: Nesteen rahtauksia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 14.06.2018, 22:46:46  »
Tietääkö joku mistä on kyse?
Tämähän ei ole varsinaiseen otsikkoon liittyvää, mutta vastataan toki. Inkoon Joddbölessä on Huoltovarmuuskeskuksen öljyvarasto, joten kyllä sinne tuodaan ja sieltä viedään öljytuotteita. Koska näitä tuotteita ei voi pitää varastossa ikuisesti, ostetaan uutta tavaraa varastoon ja myydään vanhaa kansainvälisille markkinoille (ettei valtio puutu maansisäiseen kilpailutilanteeseen).

Tässä on hiukan Huoltovarmuuskeskuksen infoa tästä toiminnasta.
26
Matkustaja-autolautat / Vs: Kiinteä yhteys Rødbyn ja Putgardenin välille?
« Uusin viesti kirjoittanut S Liljeström 13.06.2018, 20:48:26  »
Olen kuitenkin sitä mieltä, että lautat saisivat jatkaa. Kyllä sen 45 minuuttia
jaksaa aloillaan istua. Sillasta tulisi kuitenkin maksullinen.
Matkustan aika paljon kontinentille autolla ja valitsen usein yölautan Trelleborgista
tai Malmöstä kumpi kulloinkin on edullisempi ajamisen sijaan.
27
Megastar on ylittänyt odotukset ja Tallink kaavailee sisaraluksen tilaamista:

https://www.err.ee/839160/tallink-kaalub-uue-laeva-tellimist

Mikäli Helsingin-linjalle tulee vuosien saatossa enemmänkin LNG-käyttöisiä uudisrakennuksia, jokohan me pian näkisimme rakkaassa pääkaupungissamme myös LNG-bunkrausaluksen, joka voisi samalla täyttää Turvankin tankit.

Mikäli² Turun telakan tilauskirjoissa on täyttä, tässä saattaisi olla sauma Kermas Helsinki Shipyardille päästä takaisin autolauttojen makuun. Paljon pitää toki tapahtua ennen kuin tämä olisi todellisuutta...
Gasumin asiakaslehdessä, Gasetissa onkin paljon juttua LNG-asioista. Sivulla 11 on Tallinkin johtajan Tarvi-Carlos Tuulikin mietteitä, jossa hän toteaa mm. "Mielestäni LNG on paras vaihtoehto alusten polttoaineeksi Itämeren alueella."
Gasetin voi ladata täältä: https://www.gasum.com/globalassets/julkaisut/gasum_sidosryhmalehti_gasetti_lng-teema_01-2018.pdf
28
Muut alukset / Vs: Nesteen rahtauksia
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Laine 13.06.2018, 17:32:59  »
Tätä kirjoitettaessa Sten Nordic on Inkoon satamassa Fortumin laiturissa ja kuluneena keväänä siellä on vieraillut useita tankkereita, myös Nesteen. Ihmettelen sitä, koska Inkoo shippingin laivalistan mukaan 0 tonnia puretaan ja em. laiturilla ei ole edes mahdollista purkaa öljytuotteita.

Sten Nordic tuli Antwerpenista ja jatkaa matkaa Pietariin. Samaan aikaan Porkkalan selällä on ankkurissa Bit Oakland kemikaalitankkeri matkalla Inkooseen, joka em. laivalistan mukaan tulee Antwerpenistä jatkaen matkaa Rotterdamiin ja purkaa 0 tonnia.

Tietääkö joku mistä on kyse?
29
Megastar on ylittänyt odotukset ja Tallink kaavailee sisaraluksen tilaamista:

https://www.err.ee/839160/tallink-kaalub-uue-laeva-tellimist

Mikäli Helsingin-linjalle tulee vuosien saatossa enemmänkin LNG-käyttöisiä uudisrakennuksia, jokohan me pian näkisimme rakkaassa pääkaupungissamme myös LNG-bunkrausaluksen, joka voisi samalla täyttää Turvankin tankit.

Mikäli² Turun telakan tilauskirjoissa on täyttä, tässä saattaisi olla sauma Kermas Helsinki Shipyardille päästä takaisin autolauttojen makuun. Paljon pitää toki tapahtua ennen kuin tämä olisi todellisuutta...
30
Muut alukset / Vs: Merentutkimusalus Arandasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 11.06.2018, 14:29:34  »
Aranda lähtenyt vihdoin koeajolle.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10