Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Muut alukset / Vs: Konttilaiva Priamos käväisi karilla Mussalossa 12.9.
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 15.09.2018, 14:59:06  »
Mieleeni palautui heti em. Priamos-haveriuutisen kuullessani tuo samainen Matinmatala Mussalon edustalla. Siihen on osuttu ennenkin niin, että Otkes on tutkinut tapauksen.
Kemikaalitankkeri Crystal Amethyst (IMO 9016911) meni Matinmatalaan 1. joulukuuta 1997.

https://www.turvallisuustutkinta.fi/fi/index/tutkintaselostukset/vesiliikenneonnettomuuksientutkinta/tutkintaselostuksetvuosittain/vesiliikenne1997/c161997mmtcrystalamethystkarilleajomussalonsatamanedustallakotkassa1.12.1997.html
22
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 14.09.2018, 23:22:26  »
Optiot kahden vanhimman Breezen pidentämiseen on päätetty käyttää. Finnbreeze ja Finnsea tullaan pidentämään syys-joulukuun välisenä aikana:

https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/finnlines-kayttaa-optiot-ja-pidentaa-viela-kaksi-roro-alusta

https://www.sjofartstidningen.se/finnlines-forlanger-ytterligare-tva/
Pidennysohjelma jatkuu aikataulussa, sillä Finnbreeze on nyt matkalla Gdanskiin pidennettäväksi.
23
Muut alukset / Konttilaiva Priamos käväisi karilla Mussalossa 12.9.
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 14.09.2018, 16:45:34  »
Antiguan ja Barbudan lipulla oleva konttifeederi Priamos käväisi matalikolla Kotkan Mussalon edustalla keskiviikkoiltana. Alus oli lähtiessään törmännyt poijuviittaan ja ajautunut sitten matalikolle.
Onnettomuustutkimuskeskus tutkii tapahtuman, kertoo YLE.

Priamos Marinetrafficissa
25
Kauppalehti valottaa laajemmassa uutisessaan alusten kehittynyttä nosturitekniikkaa, että tätä hämmästystä aiheuttavaa Portugalin kuviotaan:

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/aspon-tuliterat-alukset-saapuvat-koillisvaylan-kautta-itamerelle---haaga-etenee-nyt-ita-siperian-merella/ns4fWTrm

Lainauksia:

"Uusista aluksista toinen, Haaga, on liputettu poikkeuksellisesti Portugaliin. Ojanen ja Koskinen kertovat, että se ei ollut heiltä tullut idea.

”Tämä ei ole kulukysymys eikä verokysymys”, Ojanen sanoo.

”Portugalissa on korkeampi varustamoverotus kuin Suomessa”, Koskinen jatkaa.

Miksi sitten liputus Portugaliin?

”Meille ovat asiakkaat todenneet, että monista suomalaiseen lakkoherkkyyteen liittyvistä asioista johtuen he eivät halua, että koko heidän toimintansa lepää vain ja ainoastaan Suomen lipun varassa”, Koskinen muotoilee."


"Aivan erityinen piirre aluksissa on niiden lastinkäsittelyjärjestelmä. Kolmen autonomisen nosturin ohjaamiseen riittää yksi henkilö. ­Maailman ensimmäiset aluksen automaattinosturit on rakentanut Cargoteciin kuuluva MacGregor.

”Siellä on sensoritekniikkaa ja kameroita. Järjestelmä muodostaa aluksen lastiruumasta 3d-kuvan keilaamalla ja paikallistaa lastin. Sama asia tehdään laiturin puolella.”

Nosturit osaavat omatoimisesti purkaa lastin kuljettimelle tai jonoon laiturille.

”Me uskomme, että jopa 80–90 prosenttia lastiruumien tilavuudesta voidaan purkaa tätä automaatiota hyväksikäyttäen. Lopussa kuitenkin käytetään koneita ja miehiä siellä ruumassa. On parempikin, että ihmissilmä valvoo sen”, Koskinen kertoo."
26
Matkustaja-autolautat / Vs: Luksus-hyteissä matkustaminen
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 14.09.2018, 12:04:22  »
Ja nyt Viking tarjoaa aina välillä plus-asiakkaille mahdollisuuden upgradeen premiumiin ilman aamiaista. Sattuipa samalla tällaisen yhteydessä seiskan keulassa oleva premium-hytti. Hienot näköalat kyllä tuolta keulasta. Muuten comfortit ovat kyllä erittäin hyviä, kun niitä vaan on saatavilla.
27
Matkustaja-autolautat / Vs: Finlandia
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 14.09.2018, 11:49:49  »
Keskiviikkona 5..9. 18:30 lähdöllä Tallinnasta Finlandia ajoi Länsisatamaan Pihlajasaarten itäpuoleista väylää. Kuinka yleistä tämä on? Itselle osui ekaa kertaa.

Ei nyt harvinaistakaan. Yleensä muuta liikennettä Melkinväylällä tuolloin, mm. risteilijöiden ollessa tiellä tekee tuota välillä. Nordlandia käytteli tuota useammin.
28
Muu merenkulku / Vs: Venäläisyhtiö ostamassa puolet STX:n Helsingin telakasta?
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 14.09.2018, 10:45:13  »
Kirjoitin aiheesta vähän laveasanaisemmin Ulkomatalan blogiin muutaman eri venäläislähteen pohjalta: http://ulkomatala.net/ajankohtaista/uutiset/2018/helsingin-telakka-myydaan-vuoden-loppuun-mennessa/
29
Muu merenkulku / Vs: Venäläisyhtiö ostamassa puolet STX:n Helsingin telakasta?
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 14.09.2018, 07:52:47  »
Venäjän media tietää kertoa, että Kermas-kauppa ei etene:

https://neftegaz.ru/news/view/174973-OSK-rasschityvaet-zakryt-sdelku-po-prodazhe-verfi-Arctech-Helsinki-Shipyard-do-kontsa-2018-g.-Inache-budut-problemy (venäjäksi)

Sen sijaan joku toinen venäläinen liikemies on kiinnostunut ostamaan 100% osakekannasta. Myös norjalaiset ovat kiinnostuneita. OSK:n tavoite on myydä telakka vuoden loppuun mennessä. Konkurssiakin harkittiin.
30
Muut alukset / Vs: Moulinexien kesäkeikoista
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 13.09.2018, 22:27:41  »
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10