Nordlandia myyty

Aloittaja Timo Selkälä, 11.06.2013, 17:58:48

« edellinen - seuraava »

Timo Selkälä

Ostaja löytyi Belizestä, Isabella Cruise Company. Mahtaisikohan olla sama firma joka on operoinut pientä Isabela II nimistä risteilijää?
Tuolla lisätietoa.

http://www.rederiabeckero.ax/files/pressmeddelande_fran_rederiaktiebolaget_eckero_1162013.pdf

PRESSMEDDELANDE 11.6.2013
Rederiaktiebolaget Eckerö har sålt M/S Nordlandia.
Rederiaktiebolaget Eckerö har sålt M/S Nordlandia, som varit i rederiets ägo sedan 1998, till Isabella
Cruise Co. Ltd, Belize.
- Redan när köpet och planeringen av vårt nyförvärv M/S Finlandia inleddes beslutade vi att
M/S Nordlandia skulle säljas. M/S Nordlandia har varit till salu sedan mars 2012. Flera
köpare har visat intresse och nu är fartyget sålt och överlåtet till Isabella Cruise Co. Ltd, Beliz,
berättar Rederiaktiebolaget Eckerös VD Björn Blomqvist
M/S Nordlandia trafikerade tidigare rutten Helsingfors – Tallinn och ersattes av rederiets nyförvärv
M/S Finlandia 31.12.2012.
I början av detta år ersatte M/S Nordlandia fraktfartyget M/S Translandia, som såldes i mars 2013, på
fraktlinjen mellan Nordsjö hamn i Helsingfors och Tallinn.
Med anledning av den ekonomiska situationen och verksamhetsförutsättningarna för frakttrafiken
med M/S Nordlandia mellan Nordsjö hamn i Helsingfors och Tallinn upphörde Eckerö Line Ab med
ovan nämnda trafik.
På eventuella frågor svarar VD Björn Blomqvist, telefon 018-28 301
Rederi Ab Eckerö
Björn Blomqvist
VD
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Jani Nousiainen

Uusi nimi on Isabella 1.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Eerik Vilenius

Eikö enää nykyisin osata antaa muita nimiä kuin Isabelle/Isabella? ;D

Kalle Id

Huhut toisaalta interwebistä kertovat, että Norsu/Isabella I olisi menossa rahtaukseen Acciona Trasmediterranealle Almeria (Espanja)-Nador (Marokko) -linjalle. Eri asia, onko huhuissa mitään perää...

Mikko Valli

ISABELLA 1 seuraava ilmoitettu kohde marinetraffikin mukaan olisi ALMERIA.

Timo Toivonen

Ja näin on tämä botski lähtenyt Koplista kohti uusia haasteita, vanhat Eckerön logot on sudittu piiloon: http://www.marinetraffic.com/ais/fi/showallphotos.aspx?imo=7928811
"Tere tulemast Titanicule!"

Eerik Vilenius

Miksi Isabella 1 on nyt ankkuroituna Skagenissa?

Juhani Mehto

#7
Lainaus käyttäjältä: Eerik Vilenius - 16.06.2013, 20:55:39
Miksi Isabella 1 on nyt ankkuroituna Skagenissa?

Todennäköisesti bunkraamassa.

EDIT: AIS:ssa näkyykin pieni bunkraustankki sen vierellä
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Juha Paulavuo

Isabella 1 painelee 14 solmun nopeudella Englannin kanaalissa kohti Almeriaa

Eerik Vilenius

Vahvistusta huhuille ex-Nordlandian siirtymisestä Accionan liikenteeseen. Laivan profiili on ilmestynyt yhtiön sivuille http://w3.trasmediterranea.es/es/flota/Paginas/isabella-I.aspx#detalles Kuvat eivät tosin vielä ole korrekteja.

Oiva Kettu

Tuntuu nyt et eckerön olisi ehkä kannattanut vaikka vuokrata jokin alus vuosaari-tall linjalle. Vuodenvaihteen jälkeen on tallinkin suorite kasvanut rahdissa aika paljon.

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=563950&messageId=696292

Tosin yritys aika pieni ja varmaan resurssipula kun kaikki touhu oli finlandian ympärillä ja varmaan ne gruisilaevan kuviotkin vei parin pätevän pään kapasiteetin kokonaisuudessa

Minun tunne on mikäli vuosaaren maksut ei tapa asiaa siinä pitäisi olla elinmahdollisuus. Rekkamiehet itään ja pohjoseen mennessä todella arvostaa vuosaaren sijaintia, pääsee heti oikeille teille.

Oiva Kettu

mitenhän tuo rahtisuorite on saatu mahtumaan Rga-Sto linjan laivoille. eikö siin ole kuitenkin lähtöjä vain 2 päivässä. Minusta teoreettinen pituus menee yli 1000m laivaakohden. 

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Oiva Kettu - 03.07.2013, 11:20:35
Tuntuu nyt et eckerön olisi ehkä kannattanut vaikka vuokrata jokin alus vuosaari-tall linjalle.
Olen tainnut ehdottaa tätä ennenkin, mutta eikö saman varustamoryppään sisältä löytyisi sopivaa rahtilauttaa Eckerö Shppingin (ex-Birka Cargo) laivastosta? Varsinkin kun, ainakin mitä olen tällä foorumilla keskustellusta ymmärtänyt, ei kaikille Eckerö Shippingin laivoille tunnu löytyvän työtä muutenkaan.

Marko Manninen

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 03.07.2013, 12:48:53
Olen tainnut ehdottaa tätä ennenkin, mutta eikö saman varustamoryppään sisältä löytyisi sopivaa rahtilauttaa Eckerö Shppingin (ex-Birka Cargo) laivastosta? Varsinkin kun, ainakin mitä olen tällä foorumilla keskustellusta ymmärtänyt, ei kaikille Eckerö Shippingin laivoille tunnu löytyvän työtä muutenkaan.

Ja varmasti melkoisen yhtä käytännöllisiä, kuin Translübeca Hangon reitillä.

Tarvii myös muistaa, että kapasiteetti nousi valtavasti Finlandian tultua liikenteeseen Nordlandian jälkeen. Voi olla, että ovat miettineet asiaa hyvinkin tarkasti ja ehkä tulevaisuudessa näemme jotain lisää. Tallink nyt vaan on ainoa joka pystyy tityille vuoroille tarjoamaan lisää kapasiteettia, kun on ollut metrejä tyhjänä.
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Timo Selkälä

Isabella I aloittaa uuden liikenteen huhtikuussa 2014 Mustalla merellä. Operaattori vaikuttaa kutsuvan itseään nimellä Paradise Cruise & Ferry.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.