Tallink luopumassa Superfasteista?

Aloittaja Miran Hamidulla, 02.04.2008, 17:32:27

« edellinen - seuraava »

Jaakko Keränen

 mennääs yksi pykälä taaksepäin... 12 uudisrakennusta reilusti alle 10-vuodessa kaikki käteisellä!! Yhteistyötä muussakin kuin tässä yhdessä kaupassa!! ...Ja taas on alukset liikkeellä uusille omistajilleen. Aikamoisia kiertopalkintoja nämä panagopouloksen paatit.  :o

Kalevi Lehto

Tallink osti ja pilasi hyvän tuotteen, sääli. Olisivat vain pysyneet kreikkalaisilla.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Emppu Kauranen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 22.04.2008, 15:54:40
Tallink osti ja pilasi hyvän tuotteen, sääli. Olisivat vain pysyneet kreikkalaisilla.

Nimenomaan... Vaikkakin hinta oli valitettavan lähellä Finnlinesia.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Emppu Kauranen - 22.04.2008, 16:20:40
Nimenomaan... Vaikkakin hinta oli valitettavan lähellä Finnlinesia.
Mutta noin liikenteellisesti Hanko oli mielestäni aika paljon parempi satamapaikka, niin matkustajien, kuin ennenkaikkea rahtiliikenteen puolesta, nopeampi merimatka ja syrjässä pääkaupunkiseudun ruuhkista.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 22.04.2008, 17:15:06
Mutta noin liikenteellisesti Hanko oli mielestäni aika paljon parempi satamapaikka, niin matkustajien, kuin ennenkaikkea rahtiliikenteen puolesta, nopeampi merimatka ja syrjässä pääkaupunkiseudun ruuhkista.

Niin ja ennen kaikkea lähempänä Suomen napaa, Turkua  ;)

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Joonas Vähämäki - 22.04.2008, 18:20:29
Niin ja ennen kaikkea lähempänä Suomen napaa, Turkua  ;)
Veit jalat suustani! ;D
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 22.04.2008, 15:54:40
Tallink osti ja pilasi hyvän tuotteen, sääli. Olisivat vain pysyneet kreikkalaisilla.

Eri asia on sitten olisiko kreikkalaisilla ollut ilman Tallinkiakaan ollut mitään mielenkiintoa jäädä Itämerelle. Kreikkalaisten liikennöidessä Itämerellä he pääsivät toimimaan nopeuden ja matkustajakapasiteettinsä puolesta ylivoimaisella kalustolla Finnlinesin hitaita ja matkustajakapasiteetiltään pieniä Hansalaivoja vastaan. Parhaimmillaan markkinaosuus rekoissa Suomi-Saksa välillä taisi olla jotain 80%:n luokkaa. Nopean Finnstarin ja sisarten markkinoilletulo samoihin aikoihin olisi joka tapauksessa murentanut Superfastin ylivoimaista markkina-asemaa riippumatta alusten omistajasta, mikä oli varmasti syy sille, miksi kreikkalaiset halusivatkin päästä aluksista eroon ennen kuin Finnlines saa omat aluksensa valmiiksi.

Kreikkalaisten kannaltahan Superfastin lyhyt Itämeren valloitus oli varmasti erittäin hyvä sijoitus. Muutama vuosi olettavasti erittäin hyvin kannattavaa liikennöintiä, jonka jälkeen liiketoiminnan myynti kutakuinkin samalla hinnalla millä laivat oli hankittukin juuri sopivasti ennen kuin kilpailu käy kovemmaksi. Toki heillä oli päätöksentekoa helpottamassa aiemmat kokemukset varustamon kotivesiltä, jossa Superfastien tulo markkinoille johti myös siihen, että vanhemmat kilpailijat alkoivat myös satsata samanlaiseen kalustoon, kunnes reitillä oli lopulta ylikapasiteetti nopeista ropaxeista.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Juho Jaakkola

No ihan jees mun mielestä. Jos Tallink nyt näitä Superfasteja myy, niin siitä saa sitten osan paksuista veloista maksettua ;D
En kyl tiiä miten taloudellisesti hyvää liikevoittoa Tallink näitten Superfastejen liikenteestä sai, mutten ole kyllä mtn kehumisia kuullut..

Timo Selkälä

Lisätäkseni Miranin kommenttiin vielä yksi asia, niin kun Tallink tuli vilauttelemaan setelinippua, niin poltto-aineen hinnat olivat jo lähteneet nousuun. Koska kilpailun kiristyminen oli aika varmaa FinnCantierien ollessa valmistumassa, tarjous oli aika loistava. Itse asiassa - polttoaineen hinnankorotus on jo sitä luokkaa että mielessä on käynyt että riittäisikö edes Hangonlinjalla tuotot jos sinne olisivat jääneet.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Timo Selkälä



Tallink Grupp                   Company Announcement                  25.04.2008

CHARTER OF MS SUPERFAST IX

A subsidiary of AS Tallink Grupp, Baltic SF IX Limited and Marine Atlantic Inc,
a Canadian company with the state participation therein, have concluded the
charter agreement of Superfast IX for five years. For the effectuation of the
agreement it is required, among other terms, the approval by the Canadian
Government as the project will be partly financed from the state budget. The
vessel will be delivered to the charterers after the summer high season,
probably in October.

After the delivery of the vessel AS Tallink Grupp will continue to operate two
Superfast vessels on the Germany route, which will cover the carriage of
today's volumes. Removal of one vessel from the route deminishes the route's
costs by one third and will make it possible for the vessels which continue on
the route to operate at better utilisation and thereby to increase the
profitability.

Characteristically to a long route like German one, the consumption of the fuel
is high and the increased fuel prices have affected this route more than
others. In comparison to other Tallink vessels also the personnel costs are
relatively higher on the Superfast vessels. The increase of the cargo tariffs
on the route has not been sufficient to cover the increased costbase.

The chartering of Superfast IX is more profitable than the current result of
the vessel and will increase the return on capital of the vessel individually
and also of the three Superfast vessels' all together.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

jonas

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 25.04.2008, 10:48:33
After the delivery of the vessel AS Tallink Grupp will continue to operate two
Superfast vessels on the Germany route, which will cover the carriage of
today's volumes. Removal of one vessel from the route deminishes the route's
costs by one third and will make it possible for the vessels which continue on
the route to operate at better utilisation and thereby to increase the
profitability.

Characteristically to a long route like German one, the consumption of the fuel
is high and the increased fuel prices have affected this route more than
others. In comparison to other Tallink vessels also the personnel costs are
relatively higher on the Superfast vessels. The increase of the cargo tariffs
on the route has not been sufficient to cover the increased costbase.

The chartering of Superfast IX is more profitable than the current result of
the vessel and will increase the return on capital of the vessel individually
and also of the three Superfast vessels' all together.


No siinä ei kauaa tuhistu.Ja viimeisimmät kappaleet osoittavat että taitaa ne aika hyvin ymmärtää tuon talouden päälle kun suunnittelevat vetoja.

Joni Huopana

Kyllä kuulostaa erittäin hyvin neuvotellulta. Vuoden kuluttua ehkä jo nähdään tonniston vähenemisen vaikutus Saksan-liikenteen tulokseen.

Mikko-Oskari Koski

Ja ajankohtakin on sellainen, että noihin aikoihin voidaan ruveta TallinkFastereiden osalta säätämään Vuokkiin muutosta aiheutuvaa uutta aikataulua -kahdelle alukselle.
Olisiko topicin otsikossakin säätämisen varaa. Esim..?
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

jonas

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 25.04.2008, 17:47:56
Ja ajankohtakin on sellainen, että noihin aikoihin voidaan ruveta TallinkFastereiden osalta säätämään Vuokkiin muutosta aiheutuvaa uutta aikataulua -kahdelle alukselle.
Olisiko topicin otsikossakin säätämisen varaa. Esim..?

Vaiko toisen siirtoa SeaWindin tilalle ja toisen Regina Baltican korvaajaksi?

Miran Hamidulla

Marine Atlanticin tiedote Superfast IX:n rahtauksesta, jonka yhteydessä myös kuvamanipulaatio aluksesta rahtaajansa väreissä.

http://www.marine-atlantic.ca/en/NewVessel/newsrelease.shtml

GOVERNMENT OF CANADA FUNDS NEW VESSEL FOR
MARINE ATLANTIC INC.

PORT AUX BASQUES, NL —The Honourable Loyola Hearn, Minister of Fisheries and Oceans, on behalf of the Honourable Lawrence Cannon, Minister of Transport, Infrastructure and Communities, today announced the Government of Canada is providing $101 million over five years, to enable Marine Atlantic Inc. (MAI) to acquire a charter vessel that will address increasing traffic to and from Newfoundland and Labrador.

"The ferry connection between Newfoundland and Labrador and the mainland is an important issue for people clear across our province," said Loyola Hearn, Minister of Fisheries and Oceans. "Our government is making a much-needed investment to ensure that we have the capacity to deal with increasing both passenger and freight traffic on this main transportation link. It will have a tremendous positive impact on the local and regional economy."

"The Government of Canada recognizes that Marine Atlantic provides an economic and social lifeline for Newfoundland and Labrador and we are pleased that this initiative will help to secure a safe and reliable transportation option," said Minister Cannon. "We are taking immediate action to help Marine Atlantic improve the overall efficiency of their fleet, through the acquisition of a more state-of-the-art vessel."

The federal government is working with MAI on detailed requirements and costs, to develop a fleet renewal program that meets the needs and demands of Canadians in the region who rely on ferry transportation.

"This new charter vessel for MAI should result in positive environmental effects: reduction of CO2, improved wastewater handling and increased overall fuel efficiency," added Peter MacKay, Minister of National Defence and Minister of the Atlantic Canada Opportunities Agency. "It is a win for the people of this region and a win for the environment as a whole."

Marine Atlantic Inc., a federal Crown corporation, provides ferry services between Newfoundland and Labrador and Nova Scotia. These services form a virtual extension of the Trans-Canada Highway and provide an important transportation link to Newfoundland and Labrador for many travellers and goods.

MAI was already operating at capacity in peak periods during 2007. Acquiring a charter vessel will enable the corporation to increase passenger/freight capacity, beginning with the 2008 season. This initiative builds on a strategy, announced in February 2007, to revitalize MAI's ferry services.

Transport Canada is online at www.tc.gc.ca. Subscribe to news releases and speeches at
www.tc.gc.ca/e-news and keep up to date on the latest from Transport Canada.



Yhtiö on myös ehtinyt käynnistää kilpailun aluksen tulevasta nimestä.
http://www.marine-atlantic.ca/en/Contest/newsrelease.shtml
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar